X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברק. ענייני אגו [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
המשיח שהכזיב
אלוהים נתן לך כישרון הנהגה, ובמקום לרתום זאת לטובת האומה, להצטרף לנתניהו כפי שעשית בממשלתו השנייה, הפכת לחוד החנית במלחמת אחים שמתמקדת במנהיג המחנה השני, מתוך תקווה להפילו או לכל הפחות ללכלך את שמו ולהרבות שנאה כלפיו

פעם, לפני שנות אור, הזמין אותי אהוד ברק לביתו. ביקש להכיר. ישבנו כשלוש שעות שיחה על היסטוריה ותלמוד, פילוסופיה ושירה, מדיניות וצבא. מרשים האיש, בעל פרספקטיבה שמצאתי מעט כמותה אצל אחרים.
אמרתי לו, שבמובנים מסוימים, הוא הפך לשבתי צבי של המחנה שלו. ברק היה המשיח שסומן כממשיכו של יצחק רבין ז"ל, ושנועד לגאול את חסידיו מבנימין נתניהו ולהחיות את רוח אוסלו. והנה, דווקא הוא טבע את המשפט שקבר את תקוות השלום כששב מקמפ דיויד והודיע לאומה את האמת: "אין פרטנר" עם הפלשתינים, למרות הוויתורים חסרי התקדים שהציע. הייתה פה הודאה בכישלון הקונספציה של "שטחים תמורת שלום". מבחינת חסידיו זו הייתה כפירה בעיקר, במה שהיה שנים רבות ה-raison d'être, עילת הקיום של המחנה הפוליטי שלו, שבידלה אותו מיריביו הפוליטיים. ההודאה הזאת הייתה שקולה כמו התאסלמותו של שבתי צבי שהתגלה כמשיח שקר. הנה, אמרתי לו, גם אתה סומנת כמשיח שהכזיב. הוא הבליע חיוך והסכים אתי.
אבל לא מדובר בהשוואה ספרותית היסטורית בלבד, אמרתי לו. יש לזה השלכות על פעולותיך, משום שמאז, אתה מנסה לשוב ולהיות המנהיג המשוח של חסידיך, ואינך בוחל באמצעים. כי מה ההבדל בינך לבין בנימין נתניהו מבחינת השקפותיכם? תן נושא אחד, ביקשתי, שבו אתה חושב ההפך ממנו ב-180 מעלות, עד שזה לא מאפשר לך לשתף פעולה. הוא לא העלה דבר עקרוני. זה היה בטרם העלילות המשפטיות. אמרתי לו, שאני מסיק, שהמוטיבציה הבלתי נלאית שלו, שהפכה לאובססיה מטורפת, נובעת מעניין אישי: ברק היה מפקדו של נתניהו בסיירת מטכ"ל, והנה הפָּקוּד שלו הצליח יותר ממפקדו. זה בלתי נסלח מבחינתו.
האגו שלך, אמרתי, גדול יותר מצו ההיסטוריה לשרת את העם בכל תפקיד. אלוהים נתן לך כישרון הנהגה, ובמקום לרתום זאת לטובת האומה, להצטרף לנתניהו כפי שעשית בממשלתו השנייה, הפכת לחוד החנית במלחמת אחים שמתמקדת במנהיג המחנה השני, מתוך תקווה להפילו או לכל הפחות ללכלך את שמו ולהרבות שנאה כלפיו. זו אינה מנהיגות, אמרתי לברק, וההיסטוריה תשפוט אותך. יש פה חזרה אומללה על קנאת האחים ביוסף, שהביאה לפירוד ההיסטורי בין מלכות יהודה (בני לאה) למלכות ישראל (בני רחל).
השנאה כלפי נתניהו לא נעצרה בו, אלא הופנתה כלפי המוני בוחריו שאינם שועים לחכמים ולאצטגנינים המוכיחים באותות ובמופתים ששורש אסונה של האומה הוא נתניהו. השבוע שמעתי את הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, אומר לעיתונאי שרון גל, ש-200 אלף צופיו ומאזיניו של גל, אינם אלה שאליהם הוא, חלוץ, רוצה לדבר. כי זאת האמת, במלחמת האגו חסרת הרחמים של ברק, הוא גרר את האומה כולה, שזה כמה שנים מיטלטלת סביב החרמת מפלגת השלטון. הייתי באיטליה בשלוש השנים המוזרות האלה, שהתחילו בהחרמת נתניהו על-ידי אביגדור ליברמן ובאי הכרעה פוליטית, ואז עוד מערכות בחירות בתוך מגפת הקורונה.
"למען העם"
האיטלקים ששתו ראשונים במערב את כוס התרעלה של הקורונה, הסתכלו על הפגנות האופוזיציה בארץ ועל ההצהרות חסרות האחריות כלפי מדיניות הסגרים בישראל שהביאה תוצאות טובות יותר מרוב המדינות (בזמן שעדיין לא היה חיסון!) ולא האמינו למראה עיניהם. לא אחת נשאלתי, האם השתגענו. אכן, לא הקורונה הייתה העניין אלא אובססיית נתניהו. ואז הקמת ממשלת ה"שינוי" שהעדיפה את מנסור עבאס על פני נתניהו. נפתלי בנט שיתף פעולה עם המהלך ההיסטורי הזה. בקחתו עליו בגניבה את תפקיד ראש הממשלה למרות הבטחותיו, הוא הסכים בדיעבד לשנאת האחים את יוסף. הוא כמובן אמר שעשה זאת "למען העם", אבל כך חשבו גם האחים כשסילקו את יוסף, שהנה הם מצילים את עתיד האומה. ומה יחשבו עלינו בעוד מאה שנה?
השנאה מעוורת את העיניים מלראות את סבל האומה. ההפגנות הנוכחיות אין להן תכלית של אמת. הסיסמאות על דמוקרטיה הן ילדותיות. הדמוקרטיה טבעית לנו מאז ומתמיד, ואינה נמצאת בסכנה. דווקא פיצוץ האסיפות והכנסים ורדיפת נציגים ודוברים מן המחנה השני תוך ניסיון להשפילם, הם פרקטיקה ישנה; גם חסידי מוסוליני השתמשו בה לפני כמאה שנה. אבוי לאירוניה ההיסטורית. אין כאן תרבות ויכוח אלא בריחה מדיון ציבורי, מכיוון שכל ויכוח משמעו מתן לגיטימציה לעמדות הצד השני, ולכן נדון לפיצוץ מצד חסידי הדמוקרטיה החד כיוונית. פוליטיקת הזהויות הגיעה מזמן לאקדמיה. בעיקר במדעי הרוח והחברה, העלייה בדרגות האקדמיות נקבעת לא פעם לפי הזהות הפוליטית. על אחת כמה וכמה חופש הדיבור השמור אך ורק לדעה מסוימת.
השבת נקרא בסיפור קורח ועדתו. לא בכדי אנחנו חוזרים על הסיפור אלפי שנים עד שהפך למופת היסטורי של מחלוקת "שלא לשם שמים", כפי שהגדירו זאת חכמינו לפני כאלפיים שנה, אלא על אגו ותפקידים ומי יעמוד בראש. זו מחלוקת "שאינה מתקיימת", כלומר אינה עומדת על בסיס שיש לו קיום של אמת. המחלוקת הביאה את קורח, ממנהיגיו המוכשרים של דור המדבר, ללכלך את שמו של משה, ועל הדרך הסית את העם נגדו בטענות על שוויון ("כָל הָעֵדָה כֻּלָּם קְדֹשִׁים... וּמַדּוּעַ תִּתְנַשְּׂאוּ עַל קְהַל ה'"). וכשזה לא הספיק, הצביעו חסידיו על "שחיתותו" של משה: בעצם, העלית אותנו ממצרים שהייתה ארץ זבת חלב ודבש ("פעם היה טוב, עד שהגעת והרסת הכל...") רק כדי להשתרר עלינו, לקבל הטבות כשליט, ובכלל לא עמדת בהבטחותיך להביאנו לארץ זבת ודבש אחרת ולסדר לנו נחלות ושדות.
ההסתה עבדה. חלק ניכר בציבור התחיל להאמין. התוצאה דרמטית: השנאה היוקדת בין המחנות יצרה חור שחור ועצום שהפריד בין חלקי האומה ואיים לבלוע את כולנו, בזמן שסביבנו עולזות בנות פלשתי(ני)ם, ובטהרן וחיזבאללה שוחקים למשובתנו ומצפים לקצור את פירות מלחמת האחים כמו אז בין יהודה אריסטובלוס ויוחנן הורקנוס, בניהם של ינאי ושלומציון, שבמאה הראשונה לפנה"ס נלחמו על המלוכה והכניסו את רומא לשפוט בינינו. כך איבדנו את העצמאות.
סיפור קורח הוא תמרור אזהרה לכולנו. גם אם האדמה פצתה את פיה ובלעה אותו, רוחו ממשיכה לרחף בינינו ולייצר בולענים חברתיים. אהוד ברק וחבריו צריכים לדעת שאין להם עסק עם אדם אחד אלא עִם העָם, שברובו הגדול מכיר את נזקה של מלחמת האחים ולכן דוחה את ניסיונם להסית אח ברעהו. כך התפלל אלתרמן על האומה בזמן אחר, שעה שהיינו נצורים על-ידי אויבים מבחוץ: "רַק כֹּחַ תֵּן לָהּ, אָב רַחוּם, רַק כֹּחַ./ לְמַעַן לֹא תִּפֹּל וּבְטֶרֶם עֵת בְּלִי כֹח". אל יאוש. אנחנו נתגבר.

תאריך:  17/06/2023   |   עודכן:  17/06/2023
+נתניהו הודיע: נקדם חד-צדדית חקיקת הרפורמה המשפטית
12:19 18/06/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

נתניהו הודיע שכבר השבוע תשוב הקואליציה לקדם את החקיקה הקשור לרפורמה במערכת המשפט  ▪  הבהיר: "נעשה זאת באופן אחראי - בהתאם למנדט שקיבלנו" והאשים את לפיד וגנץ בכשלון השיחות בבית הנשיא  ▪  לפיד בתגובה: "תגלה ראש ממשלה של פחות מחצי עם"

נתניהו. מחזיר את המהפכה המשפטית לסדר היום [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+לפיד: כשהוועדה תיבחר - נחזור לבית הנשיא
10:35 18/06/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש האופוזיציה הצהיר כי הוא אינו מסתפק בהצהרות של ראש הממשלה, אלא מעוניין לראות דברים קורים בשטח  ▪  "אני קונה מנתניהו רק במזומן"

לפיד. "צריכה להיבחר וועדה כדי שתוכל עם הזמן להתכנס" [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+רשע לשמו
09:49 18/06/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

הוא רואה אימא שנאלצת להישאר בבית ואבא שאיבד את מקום עבודתו ואת העולם נדהם מן הדמיון בין ממשלתו של בנימין נתניהו לבין בניטו מוסוליני - ולא איכפת לו

לוין. כמה רשע [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+סגנית השר וולדיגר: מצפה מהשר אליהו להתנצל בפני הנגיד
09:46 18/06/23  |  איציק וולף

סגנית שר האוצר ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) גינתה את דברי השר אליהו נגד נגיד בנק ישראל.
"לא מוכנה לאמירות בוטות כאלה נגד מי שעובדים עבור הציבור. מותר לבקר אבל חובה להקפיד על הסגנון. מצפה מהשר אליהו שאני מעריכה, להתנצל ולחזור בו מהדברים נגד הנגיד. רק בשיח ענייני הקול שלנו נשמע", טענה.

+נתניהו: מגנה את דברי השר אליהו נגד נגיד בנק ישראל
09:39 18/06/23  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה באופן חריף את דבריו של שר המורשת, עמיחי אליהו, נגד נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון.
"אני מגנה בתוקף את דבריו של השר עמיחי אליהו נגד נגיד בנק ישראל, משרת ציבור מסור שעושה את מלאכתו נאמנה לטובת כלכלת ישראל ואזרחי ישראל", צייץ נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

+ח"כ פורר: עמיחי אליהו - כמו ילד שמאשים את כולם בכישלונותיו
09:37 18/06/23  |  איציק וולף

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר גינה את דברי השר אליהו נגד נגיד בנק ישראל וטען כי הממשלה היא פחדנית וכי חבריה נלחמים באנשי המקצוע במקום להילחם במשפחות הפשע, בטרור ובכלכלה המתרסקת.
"‏עמיחי אליהו מתנהג כמו ילד שמאשים את כולם בכך שהוא לא עשה את המטלות שלו ולא מסוגל לקחת אחריות על כישלונותיו. לצערי, הוא לא השר יחיד שנוהג כך, אלא רק מבטא את מדיניות הבריחה מהאחריות של כל שרי הממשלה, כולל ראש הממשלה.
‏דבריו הם רק סימפטום להתנהלותה של ממשלה כושלת שדרדרה את הכלכלה, הביטחון האישי והלאומי לשפל חסר תקדים", טען.

+ח"כ רייטן: השר אליהו - סמכותני שאימץ השיטה ההונגרית להאשמת אנשי מקצוע
09:34 18/06/23  |  איציק וולף

ח"כ אפרת רייטן (העבודה) טוענת כי השר עמיחי אליהו הוא שר סמכותני שאימץ את השיטה ההונגרית להאשמת אנשי מקצוע ומומחים בסגנון מתנשא ובוטה כחלק מההפיכה המשטרית.
"בממשלה הזו הבורות והאלימות היא נורמה שיש לשאוף אליה ולחנך את הציבור. מדינה חפצת חיים ועתיד לכל אזרחיה צריכה להתנגד נחרצות לממשלה המסוכנת הזו", צייצה בחשבון הטוויטר שלה.

+גנץ: קואליציית הרצפה העקומה מסיתה ונתניהו שותק
09:23 18/06/23  |  איציק וולף

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, קורא לראש הממשלה לגנות את דברי השר עמיחי אליהו שכינה את נגיד בנק ישראל 'פרא אדם'.
"הטייסים הם ״בוגדים שבמדינות אחרות היו תולים אותם״, היועמ״שית ״אשמה בפיגועים ובאלימות בחברה הערבית״, ועכשיו נגיד בנק ישראל הוא ״פרא אדם שפוגע בכלכלת המדינה״. קואליציית ״הרצפה העקומה״ של נתניהו מסיתה - והוא שותק. אני קורא לנתניהו לגנות באופן מלא את האמירות המבישות והמפלגות, מול מי ששומרים על המדינה ומשרתים אותה שנים ארוכות. שתיקתו מול קואליציית ההסתה מהדהדת", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+מפגינים ביד מרדכי: ירקו עלינו ממכונית חולפת
22:27 17/06/23  |  עידן יוסף

מפגינים בצומת יד מרדכי שבדרום טוענים שנוסעי מכונית חולפת ירקו לעברם בעת שהפגינו נגד הממשלה. גם השבוע מפגינים כמה אלפים ממתנגדי הממשלה בכמה מוקדים ברחבי הארץ, שהמרכזי בהם הוא רחוב קפלן בתל אביב.

+על הקואליציה לפעול בשום שכל
17:04 17/06/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

ויתור של הקואליציה הוא כניעה ללחץ טרוריסטי  ▪  ויתור של הקואליציה הוא סממן לשלטון הרחוב  ▪  ובכל זאת חובה לוותר, בשום שכל אך לותר  ▪  זאת אני אומר כבוחר ששם בחפץ לב את הפתק מח"ל

משא ומתן [צילום: אלכס קולומיסקי]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשיח שהכזיב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
היתה חסר ודבריך הנבונים עוד יו
לבל משה  |  18/06/23 10:29
2
אוטו אנטישמים
אבי  |  19/06/23 19:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
אפרים הלפרין
ויתור של הקואליציה הוא כניעה ללחץ טרוריסטי    ויתור של הקואליציה הוא סממן לשלטון הרחוב    ובכל זאת חובה לוותר, בשום שכל אך לותר    זאת אני אומר כבוחר ששם בחפץ לב את הפתק מח"ל
אפרים הלפרין
ליברמן הוא שועל פוליטי ותיק    הוא בין הבודדים שרואה את הדינמיקה פוליטית כרשת של נחלים הזורמים אל הים    בכל רגע נתון הוא יודע איך ינועו המים מנקודה לנקודה ולכן היא מלך הניבוי של תהליכים פוליטיים, מלך התכנון של תהליכים פוליטיים    כך הוא מנבא גם את תום דרכו הפוליטית, את תום דרכה של מפלגתו ואת זאת הוא מנסה לשנות
אפרים הלפרין
ממשלת נתניהו כשלה כישלון חרוץ    נגרם נזק מאוד כבד    חברים נפרדו    נבקע פער בתוך משפחות    איחוי הקרעים לא ימתין למחרתיים    מפלגת השלטון צימחה עשבים רעיוניים שוטים ועליה לעקור אותם או להתפטר
איציק וולף
שירות הביטחון הכללי זיהה לאחרונה פעילות אירנית ברשתות החברתיות של פעילי ימין ושל פעילי שמאל בניסיון להעמיק את השסע הפוליטי והחברתי    אחד הארגונים הפיקטיביים הצליח לגרום לישראלים לתלות שלטים על בתים
איתן קלינסקי
היטיב לבטא את המתרחש היום בארצנו מי שהיה רמטכ"ל וראש ממשלה, אהוד ברק, המצביע על הנעשה ברחובות ישראל    למעשה אנחנו נאבקים "על נשמתה, רוחה ועתידה של ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il