X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
"הגיל החציוני הוא 142" [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
הקונגרס מנסה להבין מהי בינה מלאכותית
הסנאט יתחיל השבוע לטפל בחקיקה שמטרתה להסדיר את התחום, מדווח וושינגטון פוסט, ובינתיים שני הבתים לומדים עליו - אבל ממי בדיוק?

כאשר ציר בית הנבחרים ג'רי מק'נרני קיבל ב-2018 את ראשות השדולה לנושא בינה מלאכותית, הוא לא הצליח לכנס לישיבותיה יותר מ-20-18 מבין 435 חברי הבית. גם עמיתיו מעבר לאוקיינוס האטלנטי הרגישו בכך: ב-2020 הרחיב האיחוד האירופי את פעילות האסדרה של הטכנולוגיה, אך חבר הפרלמנט האירופי דראגוס טודורש לא הצליח לקדם את הנושא.
המצב השתנה, קובע וושינגטון פוסט. ההצלחה המהירה של ChatGPT הביאה את המחוקקים בוושינגטון לנסח הצעות חוק להתמודדות עם הסיכויים והסיכונים של הבינה המלאכותית; טודורש הבחין בכך כאשר ביקר בעיר בחודש שעבר. אבל התמודדות כזאת מחייבת הבנה מתוחכמת של המערכות הסבוכות שמאחורי הבינה המלאכותית, מה שלעיתים מבלבל אפילו מומחים.
השכר הנמוך בגבעת הקפיטול בהשוואה לעמק הסיליקון מקשה לשכור עובדי טכנולוגיה לצוותיהם של חברי הקונגרס, מה שמעמיד אותם בנחיתות מול הענף שהם מנסים להסדיר במהירות. משימה זו נעשתה דחופה עוד יותר לנוכח העובדה שהאיחוד האירופי מתקדם ופותח פער על ארה"ב. המחוקקים ואנשיהם מנסים לקבל קורסים מזורזים בבינה מלאכותית. מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, מתכנן לחשוף מחרתיים (21.6.23) את הדרך להסדיר את הבינה המלאכותית, ובמקביל המחוקקים נפגשים עם מנהלים בענף, מזמנים אקדמאים מובילים ועוד.
פערי הידע של המחוקקים מהווים הזדמנות לאינטרסים של החברות. מנהלים הלהוטים לפתח בינה מלאכותית ללא מגבלות, נוהרים לוושינגטון במטרה להשתתף ב"הכשרה המקצועית" למחוקקים ולהשפיע על המדיניות. שומר אומר כי אנשיו נפגשו עם קרוב ל-100 מומחים חיצוניים – כולל נשיא מיקרוסופט, בראד סמית, ואלון מאסק.
מתקפת הקסם גורמת אי-נוחות לחלק מן הפעילים בתחום הגנת הצרכן, החוששים שהמחוקקים יאפשרו לענף לכתוב בעצמו את הכללים שיחולו עליו – בדיוק מה שחלק מן המנהלים (למשל מנכ"ל גוגל לשעבר, אריק שמידט) ממליצים בגלוי. מנהלים אחרים "מפציצים" את המחוקקים בחזון שלהם לגבי אסדרת הענף. מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, אירח בחודש שעבר כמה מהם לארוחת ערב והדגים כיצד ChatGPT יכולה לכתוב עבורם נאום. ואילו סמית נתן להם הרצאה טכנולוגית ואף הציג טיוטה משלו לאסדרת התחום, באומרו שהוא בטוח ביכולתם של המחוקקים להבין אותו ואת יתרונותיו.

"לקונגרס אין מושג ירוק"
סם אלטמן בסנאט בחודש שעבר [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

תדרוכים רגילים היוו הדרכה רשמית יותר, ממשיך הפוסט. ראשי הסנאט ובית הנבחרים קיימו דיונים עם מומחים מאוניברסיטתMIT אשר סקרו את הבסיס לעבודת הבינה המלאכותית ובחנו את האתגרים שבפניה, כולל הסכנה של החמרת הטיות קיימות. אבל יש ספקנים, כמו הסנאטור טד קרוז, האומר שלא ניתן לסגור את הפער בידע הטכנולוגי של עמיתיו. "לומר את האמת, לקונגרס אין מושג ירוק מה קורה בתחום הזה. זהו גוף שאני חושב שהגיל החציוני בו הוא 142. זו לא קבוצה של פריקים לטכנולוגיה".
הסנאטור מארק וורנר, לשעבר איש הון-סיכון, הביא קבוצה של חוקרים ובכירים בענף לשיחה עם עמיתיו, לאחר שצוותו של שומר ערך תדרוך לכל 100 חברי הבית. "רבים מאיתנו נמצאים בנקודות שונות בעקומת הלימוד שלנו", אמר. הפוסט מציין, כי ריבוי התדרוכים והנוכחות הניכרת בהם מהווים שינוי משמעותי מבחינת הקונגרס, בו קומץ מחוקקים – חלקם בעלי תארים במדעי המחשב – ניסו זמן רב לתפוס את תשומת הלב של עמיתיהם. השימוע הראשון בנושא הבינה המלאכותית היה ב-2016, השדולה בבית הנבחרים הוקמה שנה לאחר מכן, ובסנאט – ב-2019.
הזינוק של הבינה המלאכותית הצליח לעורר עניין נרחב בתחום. חבר בית הנבחרים מארק טקאנדו אומר, שהתחום ישפיע על כל תחומי פעילותו של הקונגרס, ומציע להקים מחדש את המשרד להערכה טכנולוגית – גוף של הקונגרס ששתי המפלגות סגרו בשנות ה-1990. "לקונגרס חסר ריכוז של מקצועיות שיכול לתת תשובות במהירות. אנחנו רוצים מומחיות שאיננה קשורה לאינטרסים מסחריים", הוא מסביר.
לדברי הפוסט, יש הטוענים שהחששות בדבר העדר מומחיות טכנולוגיות בקפיטול הם מוגזמים, ומציינים שכבר הוגשו הצעות חוק היכולות לטפל ברוב היבטי הבינה המלאכותית. "תפקידו של הקונגרס איננו בהכרח לדעת את כל הפרטים של כל טכנולוגיה", סבורה אנה לנהרט, שעבדה עם חברת בית הנבחרים לורי טרהאן. "התפקיד שלו הוא להבין את ההשפעות של הטכנולוגיה על החברה, את הסיכונים ואת היתרונות".

תאריך:  19/06/23   |   עודכן:  19/06/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקונגרס מנסה להבין מהי בינה מלאכותית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בינה מלאכותית
איציק וולף
שי ג'ינפינג נפגש עם ביל גייטס    הצהיר כי סין מקדמת בברכה פעילות בתחומה של חברות אמריקניות העוסקות בתחום הבינה המלאכותית
קרן שחר
האיחוד האירופי נמצא בתהליך של יצירת מערכת כללים מקיפה לניהול סיכוני בינה מלאכותית וקידום שימושים אתיים של AI. כללים אלו, שיהיו הראשונים מסוגם בעולם, צפויים להיות מאומצים על-ידי חברי הפרלמנט האירופי (MEP) בקרוב. הם פועלים לפי גישה מבוססת סיכונים ומגדירים חובות הן לספקי AI והן למשתמשים
עידן יוסף
המשנה ליועמ"ש בוועדת המדע והטכנולוגיה הציג את תפיסת האסדרה בנושא בינה מלאכותית: התאמה סקטוריאלית ולא הכתבה רוחבית
איתמר לוין
זה יקרה בשלוש דרכים, לאחר שייפתרו הבעיות הטכנולוגיות - צופה אקונומיסט: יפחת היתרון שיש למשרדים הגדולים, ישתנה האופן בו המקצוע מתמחר את שירותיו ומספרם של עורכי הדין יירד
איתמר לוין
השגשוג האדיר בתחום הבינה המלאכותית מנוגד למצב הרוח העגום הממשיך לשרור בענף הטכנולוגיה בכללותו, וספק אם יהיה די בו כדי לחזור לשוק שורי – מנתח וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il