X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הנטר ביידן. לא נמצא קשר לאביו [צילום: אנדרו הרניק, AP]
הסדר טיעון מקל עם הנטר ביידן, ללא מאסר
בנו של הנשיא צפוי להודות באי-דיווח על הכנסות ב-1.2 מיליון דולר ובהסתרת היותו מכור לקוקאין כאשר רכש אקדח התביעה תבקש צו פיקוח ותוכנית שיקום

הנטר ביידן, בנו של הנשיא ג'ו ביידן, הגיע להבנות על הסדר טיעון, במסגרתו יודה בשתי עבירות מס קלות ובעבירת נשק, ועונשו לא יכלול מאסר בפועל. ההסדר מחייב את אישורו של בית המשפט הפדרלי במדינת דלאוור, לו נמסרה היום (20.6.23) הודעה על ההסכמות.
ההסכם יסיים חקירה שהחלה בשנת 2018, בימי ממשל דונלד טראמפ; מאז 2020 טוענים הרפובליקנים שממשל ביידן מנסה להתנער מן התיק. תנאי ההסכם נקבעו עם התובע הפדרלי במדינת דלאוור, דייוויד וייס, אשר מונה לתפקידו בידי ממשל טראמפ.
על-פי ההודעה, הנטר ביידן יודה בעבירות קלות של אי-תשלום מלוא סכומי המס בשנים 2017 ו-2018. ככל הידוע מדובר ב-1.2 מיליון דולר, ובעבר אמרו נציגיו שהוא כבר שילם חוב זה. התביעה תמליץ לבית המשפט להטיל על ביידן-הבן בשל עבירות אלו צו פיקוח למשך שנתיים (סוג של מאסר מותנה בר-הפעלה מיידית, אם הנאשם מפר את התנאים המוטלים עליו).
הנטר גם יודה באחזקה בלתי חוקית של נשק בעקבות רכישת אקדח ב-2018. בעבירה זו הוא יישלח לקצין מבחן, ואם ישלים את תוכנית השיקום - תימחק הרשעתו. הוא עצמו הודה בזכרונותיו, כי רכש את האקדח כאשר היה מכור לקוקאין - אך כאשר מילא את הטופס לפני הרכישה הסתיר עובדה זו. בת-זוגו דאז השליכה את האקדח לאחר שבועיים. בשל נסיבות אלו, הסכימה התביעה להטיל עליו עונש הדומה לזה שמוטל על מי שפועל תחת התמכרות.
הודאתו של ביידן-הבן צפויה לתפוס מקום משמעותי בקמפיין הבחירות לנשיאות בשנת 2024, כאשר שתי המפלגות מאשימות זו את זו בהשפעה פוליטית על מערכת האכיפה. תומכיו של דונלד טראמפ טוענים שכתבי האישום נגדו נובעים ממניעים פוליטיים שמטרתם לחבל בסיכוייו להיבחר שוב. ואילו תומכיו של ביידן-הבן טוענים, שאם לא היה בנו של הנשיא - ההאשמות נגדו כלל לא היו מגיעות לפרקליטות הפדרלית והתיקים היו נסגרים מזמן.
טראמפ עצמו טען, כי הוא מופלה לרעה בידי משרד המשפטים בפרשת המסמכים המסווגים (בה הוגש נגדו כתב אישום), לעומת היד הרכה כלפי הנטר ביידן. שר המשפטים, מריק גרלנד, הבהיר, כי העניק את מלוא הסמכויות החקירה לוויס - כאמור, מינוי של טראמפ - וכי הוא אינו מתערב בה בדרך כלשהי.
הרפובליקנים טוענים מזה שנים, כי הנשיא קשור למעשיו הבעייתיים של בנו, כולל פעילותו העסקית באוקראינה עליה קיבל מאות אלפי דולרים. בשיחת הטלפון הידועה שלו עם הנשיא ולדימיר זלנסקי בשנת 2019, ביקש ממנו טראמפ לסייע במציאת מידע שיזיק לג'ו ביידן. אולם, עד כה לא הוצגו הוכחות כלשהן לטענה זו של הרפובליקנים.
החקירה הפדרלית בענייניו הכספיים של ביידן-הבן החלה ב-2018, כאשר החשד העיקרי היה שלא דיווח לרשות המיסים על הכנסותיו מלקוחות בחו"ל. בנוגע לרכישת האקדח, שכאמור הוא עצמו תיאר אותה בפומבי, התמקדה החקירה בשאלה האם מדובר בעבירה. בשנה שעברה הגיעו החוקרים למסקנה שיש להם די ראיות להגשת כתב אישום. בחודשים האחרונים נקט ביידן-הבן בגישה לוחמנית יותר כלפי החשדות נגדו ועורכי דינו נקטו שורה של מהלכים כדי להדוף כתב אישום אפשרי.

תאריך:  20/06/23   |   עודכן:  20/06/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסדר טיעון מקל עם הנטר ביידן, ללא מאסר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
איתמר לוין
ביידן מתבדח על סוגיית גילו, מנהל אורח חיים בריא מאוד - אבל אי-אפשר להתעלם משינויים קטנים    ניו-יורק טיימס על גילו של הנשיא, חלק שני
איתמר לוין
האחד הוא נשיא חד, פיקח ומנהל משברים; השני הוא אדם בן 80 שאינו זוכר היכן גרים כל נכדיו    ניו-יורק טיימס על גילו של הנשיא, חלק ראשון
איתמר לוין
אקונומיסט: הרפובליקנים לא מצליחים להוכיח שבנו של הנשיא עשה משהו בלתי חוקי ושאביו היה קשור למעשיו - למרות שברור שהשם פתח בפניו דלתות
איתמר לוין
פול קרוגמן מותח ביקורת קשה, בניו-יורק טיימס, על ניהול משבר הגרעון בידי ביידן וצופה שייתכן שלא תהיה ברירה אלא לנקוט צעדים חריגים
איתמר לוין
פתק שהחזיק ביידן לפני שבועיים חשף סוד קטן: לעיתים הנשיאים יודעים מראש מי ישאל מה. וושינגטון פוסט מסביר כיצד זה עובד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il