X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
משלוח פגזים מארה"ב לאוקראינה [צילום: אלכס ברנדון, AP]
וושינגטון פוסט: המודל הישראלי - באוקראינה
מאמר המערכת של העיתון מציע לבסס את היחסים העתידיים בין המערב לאוקראינה על-פי היחסים בין ארה"ב לישראל: אספקת נשק עצומה בלא ערבות ביטחונית

האמת הנושנה לפיה מניעת מלחמה זולה יותר מאשר ניהולה, הוכחה שוב במקרה של אוקראינה. ארה"ב כבר התחייבה להעניק לה סיוע ב-46 מיליארד דולר, וזה בלי להביא בחשבון את הסיוע של בעלות בריתה. לעומת זאת, לישראל תספק ארה"ב נשק מתוחכם ב-38 מיליארד דולר לאורך עשר שנים, במטרה להרתיע תוקפנים אפשריים. זהו המודל הנכון, סבור וושינגטון פוסט במאמר המערכת שלו.
חברות מלאה של אוקראינה בנאט"ו אינה עומדת על הפרק, לפחות כרגע, משום שמהלך כזה עלול לגרום עימות חזיתי בין הברית לבין רוסיה. לכן, המערב זקוק לאסטרטגיה אחרת כדי להרתיע את רוסיה מפני תוקפנות נוספת לאחר שיתפזר העשן מעל העימות הנוכחי. האפשרויות נדונות בשיחות בדרג בכיר, מתוך הכרה בכך שהאיום הרוסי לא ייעלם בקרוב – עם פוטין או עם יורשו. זה אומר, שהמערב צריך להתכונן למחויבות מתמשכת ושיטתית לחמש את אוקראינה, לאמן את כוחותיה ולחלוק איתה מודיעין. אין ספק שזה פרויקט יקר, אבל מלחמה תעלה הרבה יותר.
קייב הפתיעה את העולם לא רק בכך שהדפה את הפולשים, אלא גם בכך שהכניסה אותה למגננה עוד לפני שהנשק המערבי המתקדם נשפך לשדה הקרב. היא זכתה באמונן של בעלות בריתה, לצד ההכרה בכך שחיוני לספק לה בצורה רצופה את האמצעים הדרושים להגנתה.
ישראל מהווה דוגמה מאלפת, סבור הפוסט. ארה"ב לא העניקה לה ערבות ביטחונית רשמית, אך היא מספקת לה מזה עשרות שנים ארסנל של נשק מתקדם שהוא עמוד השדרה של יכולתה הצבאית. במקרה של אוקראינה, ארה"ב פועלת בתבונה יחד עם קואליציה של בעלות ברית אירופיות המוטרדות גם הן מהחלום הניאו-אימפריליסטי של פוטין. הברית הזאת חייבת להתרחב ולכלול גם את יפן, אוסטרליה ומדינות נוספות להן יש אינטרס ביציבות באירופה.
בלא חוזה רשמי, שום ערבות לא תספק את מה שאוקראינה רוצה וראויה לו, לנוכח הקורבנות שהקריבה והנטל שהיא נושאת בו למען ביטחון אירופה. כאמור, חוזה כזה אינו אפשרי, אבל המערב יכול וצריך להרחיב את שיתוף הפעולה הביטחוני איתה במסגרת פוליטית מחייבת. כמו במקרה של ישראל, על ארה"ב לחתום עימה על מזכר הבנות אשר יגובה בהחלטה של הקונגרס, ואשר יכול גם לכלול תנאים שיבטיחו את השקיפות של השימוש בסיוע. מזכר הבנות והחלטה של הקונגרס אינם מחייבים מבחינה משפטית, אך שניהם יהוו איתות משמעותי על רצינות כוונותיה של ארה"ב.
באותה מידה חיוני שהמעצמות האירופית החברות בנאט"ו יעמדו בהתחייבותן להגיע לתקציב ביטחון של 2% מהתל"ג; נכון להיום רק בריטניה עומדת ביעד זה. מימוש יעד זה, לצד התחייבות ברורה וארוכת טווח להגנתה של אוקראינה, הם המפתח בדרך לשכנע את פוטין להעריך מחדש את מדיניותו ולפיה הזמן פועל לטובתו. הרודן במוסקבה בונה על פיק ברכיים בוושינגטון ובבירות אירופה. חובתן להוכיח לו שהנשימה להם הרבה יותר ארוכה משלו.

תאריך:  27/06/23   |   עודכן:  27/06/23
+נשיא בלארוס הרוויח מהמרד של פריגוז'ין
08:20 27/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אלכסנדר לוקשנקו הוצג כמתווך שהביא לסיום האירוע, יקלוט את מפקד שכירי החרב הרוסיים ומצליח למנוע אפקט דומינו - מסביר אקונומיסט

לוקשנקו. שני עשורים של רודנות הדוקה [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וושינגטון פוסט: המודל הישראלי - באוקראינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
אלכסנדר לוקשנקו הוצג כמתווך שהביא לסיום האירוע, יקלוט את מפקד שכירי החרב הרוסיים ומצליח למנוע אפקט דומינו - מסביר אקונומיסט
עידן יוסף
נשיא רוסיה אומר כי מארגני המרד בגדו בעמם ויועמדו לדין    עוד מנאומו של פוטין הערב: "אנחנו יודעים שמרבית לוחמי וגנר הם פטריוטים רוסים. מודה למפקדי וגנר שלא הובילו לשפיכות דמים בין אחים"
יאיר נבות
כך הגיב גו׳זף בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי לאירועי סוף השבוע ברוסיה    סימן נוסף לתחושת חוסר הוודאות - היחלשות הרובל הרוסי שהגיע לרמתו הנמכה ביותר מזה 15 חודשים
אורי מילשטיין
ברב-שיח מומחים שבועי, מפגש מספר 41, על המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, נדון ה"מרד" של "כוח וגנר" בפיקוד פריגוז'ין, ומטרתו
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - החלטות, איחרו, בעלת קשרים, טבח, רעיונות והתפוצצות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il