X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עמדה של חיזבאללה בגבול לבנון [צילום: דו"צ]
חיזבאללה מתגרה בישראל
חיזבאללה מחריף את רטוריקת ההתגרות בישראל ומסרב לפנות את המאחז הצבאי הקטן שהקים לפני חודשיים באזור הר דוב בשטח ישראל. ישראל מנסה למצות את הערוצים הדיפלומטיים כדי לפנות את המאחז, אך הגיעה העת לשקם את ההרתעה מול חיזבאללה

ארגון חיזבאללה מסלים את ההתגרות בישראל בעניין המאחז הצבאי הכולל שני אוהלים שהקים בשטח ישראל באזור הר דוב לפני יותר מחודשים. מוחמד רעד, ראש סיעת חיזבאללה בפרלמנט של לבנון נשא ב-2 ביולי נאום בטקס שהתקיים בעיירה אלמארונייה שם התגרה בישראל ואמר: "האויב דורש להסיר את שני האוהלים, ומעדיף שההתנגדות תעשה זאת כי הוא לא רוצה להיכנס למלחמה שהוא לא רוצה בה. אם אתם לא רוצים מלחמה, אז תשתקו ותחזרו בכם, לא אתם ולא אחרים יכולים לכפות יותר דבר".
רעד הוסיף כי "חלפה התקופה שבה נהגתם להפציץ את הכור הגרעיני בעירק בלי שאף אחד הניד עפעף ולא פחדתם מאף אחד. כעת אתם לא מסוגלים להסיר שני אוהלים כי יש התנגדות, אנשים חזקים ומאמינים בלבנון".
ההתגרות של חיזבאללה בישראל עלתה מדרגה, חיזבאללה הולך על הסף כדי לבחון את הממשלה החדשה בישראל ואת מידת נחישותה להתעמת עמו. גורמים בלבנון אומרים כי חיזבאללה רוצה להשיג הישג תודעתי ולשחוק עוד יותר את ההרתעה הישראלית, חסן נסראללה מעריך כי התגובה של הממשלה החדשה בישראל תהיה דומה לתגובה של ממשלת יאיר לפיד על שיגור 4 מל"טים של חיזבאללה לעבר אסדת הגז הטבעי ב"כריש", כלומר ממשלת ישראל תעדיף להכיל את המצב כדי שלא להיגרר לעימות צבאי עם חיזבאללה.
גורמים מדיניים בכירים בירושלים אומרים כי ישראל פנתה לאו"ם, לארה"ב ולצרפת כדי שיפעלו אצל ממשלת לבנון כדי שישלח כוח של צבא לבנון לפנות את המאחז של חיזבאללה. ישראל פועלת כעת באופן דיפלומטי אך היא משאירה פתוחה גם את האופציה של השימוש בכוח היה והמגעים הדיפלומטיים ייכשלו.
גורם ביטחוני אומר כי ישראל לא תשלים עם הפרובוקציה הזו שמטרתה להתחיל ולכרסם בשטחה וכי חיזבאללה מתכנן פרובוקציות נוספות בגבול של לבנון עם ישראל.
חיזבאללה הקים בשנה האחרונה כ-30 עמדות דומות לאורך הגבול עם ישראל, העמדות הוקמו בצדו הלבנוני של ה"קו הכחול" במסווה של ארגונים לשמירה על איכות הסביבה.
הפעילים של חיזבאללה בעמדות האלה לבושים מדים של הארגון ואף חמושים. זאת בניגוד להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701 בתום מלחמת לבנון השנייה לפיה אסורה נוכחות של חיזבאללה בדרום לבנון.
חסן נסראללה מתגרה בישראל כבר תקופה ארוכה ומאתגר אותה, התעוזה שלו גברה מאז מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה במאי 2021, והדברים באים לידי ביטוי גם בנאומיו. הוא מעודד מהתחזקותה של אירן ומההחלטה של "ציר ההתנגדות" לעבור לאסטרטגיה של עימות רב-זירתי מול ישראל.
נסראללה מעריך שממשלת ישראל חלשה בגלל בעיותיה הפנימיות וכי למרות המבצע הצבאי שיזמה מול הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה (מבצע "מגן וחץ"), ההרתעה שלה עדיין שחוקה, לכן הוא מרשה לעצמו להתגרות בישראל. ישראל פועלת נכון כשהיא מנסה לפתור את המשבר בדרך דיפלומטית אבל אסור לתת למשבר הזה להימשך עוד זמן רב, צריך למצות את הערוצים הדיפלומטיים ואז להורות לצה"ל לפנות בכוח את המאחז גם עם הדבר יביא לסבב לחימה קצר של כמה ימים עם חיזבאללה.
המצב הפנימי הקשה בלבנון איננו מאפשר לחסן נסראללה לגרור את לבנון למלחמה חדשה עם ישראל, הגיעה העת שישראל תשחק היטב את משחק הפוקר מול חסן נסראללה ותשקם את ההרתעה.

תאריך:  02/07/2023   |   עודכן:  02/07/2023
+חיזבאללה העביר את אחד האוהלים לשטח לבנון
22:14 02/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+"להסיר אוהלי חיזבאללה גם במחיר עימות מוגבל"
11:53 02/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מכון המחקר הביטחוני INSS מעריך שהצבת אוהלי חיזבאללה בשטח הישראלי בהר דב נועדה לשפר את מעמדו ואת מאזן ההרתעה מול צה"ל  ▪  "על ישראל לפעול בכל דרך אפשרית להסרת האוהלים, גם במחיר הידרדרות לעימות מוגבל בשטח"

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה [צילום: אתר חיזבאללה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
טיל נגד מטוסים שוגר לשטח המדינה התפוצץ באוויר    בסוריה דיווחו על תקיפת מטוסים ישראלים באזור חומס    שרידי הטיל נמצאו בעיירה רהט בנגב
עידן יוסף
רפ"ק גיא גדסי: בגבול הירדני התנועה חופשית לחלוטין, הגדר יותר פתוחה מסגורה    סם מרץ מסוג קפטגון המוברח מישראל לעזה מיועד לחופרי מנהרות בעזה    נציגי כוחות הביטחון הצביעו על קשר ישיר בין הברחות סמים, להברחות אמל"ח וטרור
מנחם רהט
חקיקה ותקנות מפלות את יהודי הגליל, המהווים מיעוט של 12% בלב הגליל, לעומת ההטבות המופלגות לשכניהם הערבים    ימין מלא מלא???
עידן יוסף
המסדרון החדש שהקמתו תסתיים בעוד שנתיים יאפשר העברת נתונים דיגיטליים בין אסיה, מדינות ערב ואירופה    המיזם צפוי לעלות 100 מיליון דולר וממומן על-ידי הממשלה והמגזר הפרטי    הדבר צפוי לחזק את כלכלת המדינה על-ידי משיכת משקיעים בינלאומיים ויצירת מקומות עבודה
יוני בן-מנחם
ירדן מודאגת מאפשרות קריסתה של הרש"פ ומירידה אפשרית ומפתיעה של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מהבמה הפוליטית. ירדן חוששת כי ממשלת הימין בישראל תנצל את קריסת הרש"פ כדי לעודד הגירת פלשתינים מיהודה ושומרון לשטח ירדן ותכריז כי בירדן תקום המדינה הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il