X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כוח יוניפיל בצד הלבנוני של הגבול [צילום: מוחמד זעתרי/AP]
חיזבאללה מנסה להרתיע את ישראל
אחראי באופן ישיר לשיגור טיל הנ"ט לעבר שטח ישראל בניסיון להרתיע אותה ולשגר מסר לפלשתינים ביהודה ושומרון כי הוא עומד לצידם. שר הביטחון גלנט רומז לתגובה ישראלית בדרכים חשאיות. ישראל חייבת להמשיך במבצע נגד הטרור הפלשתיני, וחיזבאללה לא יעז לגרור את לבנון למלחמה

האירוע ב-7 ביולי בגבול ישראל לבנון, שבמהלכו שוגר טיל נ"ט לעבר הכפר רג'ר בשטח ישראל הוא אירוע חמור ביותר המעיד על הכוונות של חיזבאללה. צה"ל עדיין בודק איזה ארגון אחראי לירי, אך ברור כי גם אם זה היה ארגון פלשתיני שרצה לנקום על מבצע צה"ל במחנה הפליטים ג'נין, הדבר לא היה קורה ללא אישור של חיזבאללה אשר שולט בשטח באופן מוחלט.
צה"ל השיב בירי ארטילרי לעבר האזור שממנו שוגר הטיל ולמעשה הכיל את האירוע החמור, ישראל איננה מעוניינת להיגרר כעת למערכה רב-זירתית, גורמי ביטחון בכירים אומרים כי צה"ל מתמקד כעת במערכה בשלבים נגד הטרור הפלשתיני ביהודה ושומרון ובהריסת התשתיות שלו, שהשלב הראשון שלה היה המבצע במחנה הפליטים ג'נין.

יש לראות את האירוע הזה כשלב נוסף בהתגרות של חיזבאללה בישראל ובהמשך ההתגרויות שלו בגבול עם ישראל במסגרת ה"מחאה" שלו על העבודות שצה"ל עושה לבניית הגדר על הגבול עם לבנון. אולם לחיזבאללה יש מסר כפול - הוא מאותת לישראל כי הוא עלול לחמם את הגבול אם זו תמשיך בפעילות הממוקדת שלה במחנות הפליטים הפלשתינים בצפון השומרון. גורם בכיר בג'יהאד האיסלאמי אומר כי הפלשתינים הבינו את המסר של חיזבאללה האומר להם "אנחנו פה ולא שכחנו אתכם. אם צה"ל ימשיך בפעילות שלו במחנות פליטים נוספים בצפון הגדה, חיזבאללה יבוא לעזרתכם".
ההתגרות של חיזבאללה יוצרת מתיחות קבועה באזור הגבול עם ישראל. הוא עדיין לא פינה את פעיליו ואת שני האוהלים שהציב בשטח ישראל בהר דוב. ישראל פנתה לאו"ם, לארה"ב ולצרפת כדי שלא להיגרר להסלמה אבל נראה שלא תהיה ברירה וצה"ל ייאלץ לפנות אותו בכוח.
שר הביטחון יואב גלנט הגיב על ירי טיל הנ"ט מלבנון ואמר כי "ישראל תגיב במקום ובזמן שהיא תבחר על כל פגיעה בריבונותה". הוא רמז שהתגובה יכולה להיעשות גם בדרכים חשאיות נגד חיזבאללה בנוסף לדרכים הגלויות.
ישראל חייבת לנצל את ההזדמנות ולהמשיך במבצע של חיסול תשתיות הטרור במחנה הפליטים בצפון השומרון ולא להירתע מפעילות של חיזבאללה לאורך הגבול, שמנסה לאיים. גם אם הוא ייכנס למערכה הרב זירתית נגדה, המצב הכלכלי בלבנון קשה והיא איננה מסוגלת להתמודד עם עוד מלחמה עם ישראל, כפי שהיה ב-2006/ חיזבאללה לא יעז לגרור את לבנון למלחמה כזו ועימות צבאי עם ישראל יהיה עימות של כמה ימי לחימה בלבד, עימות שישראל יכולה לעמוד בו בהצלחה.
הדגש של ישראל הוא על המלחמה נגד הטרור הפלשתיני, אך אסור לה להזניח את חזית הצפון. הגיעה העת ללמד לקח את חיזבאללה. גם אם יהיה זה באמצעות מבצעים חשאיים של המוסד הישראלי בלבנון, חיזבאללה כבר יבין את המסר.
במישור הגלוי הגיעה כבר העת לפנות את שני האוהלים שהציב חיזבאללה בשטח ישראל, ירי טיל הנ"ט לעבר ישראל היה הזדמנות טובה לעשות זאת, כתגובה על ירי הטיל, אך ישראל החמיצה את ההזדמנות.
למרות ההזדהות של התושבים הפלשתינים ביהודה ושומרון עם מחנה הפליטים ג'נין, מרבית התושבים הפלשתינים אינם רוצים להשתתף באינתיפאדה מזויינת נגד ישראל. הם רוצים להמשיך לעבוד בישראל ולא לפגוע במצבם הכלכלי.
חמאס מגביר את הפיגועים ביהודה ושומרון נוכח הביקורת הקשה עליו על כך שלא סייע לתושבי מחנה הפליטים ג'נין, אך הוא אינו מוכן להיכנס לעימות עם ישראל בגבול רצועת עזה. בחמאס מודאגים מהפופולריות הגדולה שצובר הג'יהאד האיסלאמי שמוביל את הטרור נגד ישראל בצפון יהודה ושומרון. טיפול הדרגתי ממוקד ומתמשך של צה"ל נגד תשתיות הטרור בצפון השומרון לא יעורר אינתיפאדה חדשה וגם לא עימות צבאי חדש בגבול רצועת עזה. עם זאת, העיניים צריכות להיות מופנות כל העת לעבר החזיתות האחרות ברצועת עזה ובגבול הצפון. בסופו של דבר לא תהיה ברירה וישראל תיאלץ להנחית מכת נגד מפתיעה על חיזבאללה בעיתוי המתאים לה.

תאריך:  07/07/2023   |   עודכן:  07/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
השיגור התרחש הבוקר מאזור הכפר עג'ר    חיזבאללה האשים את ישראל בניסיון לכבוש את החלק הלבנוני של הכפר בגבול באמצעות הצבת גדר תיל וחומת בטון סביבו, וקרא לממשלה בביירות ולבנונים לפעול כדי לבלום זאת
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - ציטוטים, דיבת הארץ, מי בתור? לא הגיוני וגיוון אנושי
עידן יוסף
איציק וולף
מכון המחקר הביטחוני INSS מעריך שהצבת אוהלי חיזבאללה בשטח הישראלי בהר דב נועדה לשפר את מעמדו ואת מאזן ההרתעה מול צה"ל    "על ישראל לפעול בכל דרך אפשרית להסרת האוהלים, גם במחיר הידרדרות לעימות מוגבל בשטח"
יוני בן-מנחם
חיזבאללה מחריף את רטוריקת ההתגרות בישראל ומסרב לפנות את המאחז הצבאי הקטן שהקים לפני חודשיים באזור הר דוב בשטח ישראל. ישראל מנסה למצות את הערוצים הדיפלומטיים כדי לפנות את המאחז, אך הגיעה העת לשקם את ההרתעה מול חיזבאללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il