X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מוחים בירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מוציאה מתוק מעז
נהניתי לראות כ ל כ ך הרבה דגלים של מדינת ישראל מונפים בגאווה כאומרים: "אנחנו כאן כדי להישאר"! ומי הם נושאי הדגלים? כל עמך ישראל, מזה ומזה, כולם נושאים דגלים כחול-לבן בכל הגדלים

מה אומר ומה אדבר, ימים לא קלים עוברים עלינו בחצי השנה האחרונה, ובימים כאלה אני תמיד נזכרת במה שאמרה לי אמי הורתי ז"ל, חנה סיאני לבית שרעבי: "שמחה'לה, שאלוהים ישמור עלייך מכל רע, אבל אפילו בימים קשים, שאולי תעברי בחייך כשתהיי גדולה תזכרי, שהיושב במרומים לא נותן רק את הטוב לבד ורק את הרע לבד, הוא תמיד מערבב את זה בזה ותפקידנו בחיים, להשתדל ליטול מתוק מעז. ואכן, לא תאמינו, אבל אני רואה הרבה מתוק בתוך בלילת העז המתרחשת למול עינינו בתקופה האחרונה.
מצאתי את המתוק בהפגנות
ראשית, נהניתי לראות כ ל כ ך הרבה דגלים של מדינת ישראל מונפים בגאווה כאומרים: "אנחנו כאן כדי להישאר"! ומי הם נושאי הדגלים? כל עמך ישראל, מזה ומזה, כולם נושאים דגלים כחול-לבן בכל הגדלים. יש הכורכים אותם סביב לגופם, יש הקושרים את הקצוות לצווארם וכל הדגל "נשפך" על גבם כאדרת מלכות ויש הנושאים את הדגל הגדול כשהוא תקוע בחגורתם.
אבל, הכי הכי אני שמחה על הברכה שהביאו איתם "אנשי הדגלים" לירושלים. פתאום אני רואה מאות ואלפי אנשים, גדולים כקטנים, מכל הצבעים והעדות, מציפים את רחובות ירושלים, שאליה לא העזו להגיע כי חלקם אמרו: "ירושלים מתחרדת, בטח נורא להסתובב שם ליד כל הפינגווינים האלה. ובערב, בכלל אין היכן לבלות פה..." ועוד כהנה וכהנה דיברו "בגנות" עיר הבירה שלנו. והנה, כשפסעו ברחובות ירושלים אמרו זה לזה: "אם אנחנו כבר פה, אז נראה לפחות מה יש לעיר הזאת להציע, חוץ ממזג האוויר הנפלא שלה", והחלו לבקר באתריה ונפקחו עיניהם לרווחה! נדמו הם בעיניי לאותם מרגלים שנשלחו לרגל את הארץ על-ידי יהושע בן נון. כן הפעם, נשלחו הם על-ידי ראשי ההפגנות לעלות ירושליימה ובהזדמנות זו לתור את העיר וגילו, אוצר של עיר!
מוזאונים עליך ישראל
"וו'אוו', איזה מוזיונים משגעים יש בירושלים: מוזאון ישראל, כמובן, ובו תערוכות מאלפות ופעילויות בספרייה לילדים; מוזאון ארצות המקרא, השכן; מוזאון לאמנות איסלאמית, המלווה באוכל עסלי ערבי; מוזאון תיאודור הרצל - חוזה המדינה ואולי יבקרו את קברו המוצב על ההר. יד ושם - המוסד להנצחת השואה, המוזאון שיזכיר לכמה מהם, אולי שכחו, מאיפה הגיעו לארץ וכמה טוב שיש לנו את הארץ הזאת, ואפילו קטנה היא ארץ ישראל; מוזאון המדע ע"ש בלומפילד עם נפלאותיו החדשניות, שהילדים יעופו על ממצאיו ממש; יש גם את מוזאון הטבע במושבה הגרמנית, שלעיתים מתנדביה, בין שאר פעילויותיהם המבורכות, מגדלים ירקות ופירות ומוכרים אותם במחיר עממי למבקרים.
הם גם יוכלו לבקר במוזאון מגדל דוד, שבימים אלה הודיעו שמוצגת שם תערוכה חדשה, וממנו ישקיפו על הנוף המשגע ויבקרו, בין הפגנה להפגנה במוזאון ידידי ישראל. תתפלאו, אבל יש לנו גם כאלה הבאים אלינו מחו"ל ואוהבים אותנו, למרות כל מה שמספרים להם אלה שוויתרו עלינו;
ומוזאון על התפר; ומוזאון גוש-קטיף, כן, יש מוזאון כזה הסמוך לשוק "מחנה יהודה" שלנו, שהוא שוק מארץ השווקים. בלילה, הוא משנה את פניו, מתמלא באורות ומקבל אורחים מכל הארץ ומהעולם! יש שם מוזיקה, מסעדות קטנות וגדולות של מאכלי גן עדן, ריקודים, צעירים מפזזים ומה לא. אל תאמינו לי, תלכו ותראו!
יש את מרכז מורשת בגין, שם יש ערבי הרצאות ואירועים מעניינים, ומוזאון יהדות איטליה ולידו מוזאון המוזיקה. לקראת ערב, ישבו המפגינים בכיף ברחבה, יזמינו משקה וארוחה טובה ממסעדת "פיקולינו", המסעדה הכי הכי בכיכר, וישמעו מוזיקה נהדרת המנוגנת על-ידי נגנים צעירים, והכול תחת כיפת השמיים והאוויר הצלול כיין... ומה יחסר להם לאושר? נאדה!
יש גם את מוזאון בנק ישראל, ששם יספרו להם על הבנק ופעילויותיו, ובין השאר יכניסו אותם לחדר המחשבים, ששם משחקים בבורסה העולמית..., כל כך מרתק... ובסוף הסיור בבניין היפה והמעניין הזה, יתנו להם במתנה חתיכות של שטר בשקית קטנה, שיצטרכו להדביק אותן כמו בתצרף, עד שיתגלה לפניהם השטר כולו. אם יצליחו במשימה, יקבלו שטר חדש כזה במתנה מבנק ישראל! זו משימה רק לבעלי סבלנות של ברזל וים של זמן;
(תסלחו לי שאני אומרת, אבל אני לא מאמינה שמישהו מכם יצליח לחבר את החתיכות הקטנות הללו, כי אם מישהו בכל זאת יצליח בכך, שיצלם את השטר המודבק, ישלח אליי את התצלום לכתובת האימייל שלי: simharich@gmail.com, ויזכה גם ממני למתנה).
יש גם את מוזאון אסירי המחתרת וסיפורי הגבורה שלהם; גבעת התחמושת, שם יראו את המנהרות, משם נלחמו חיילינו האמיצים ויכלו לאויבינו; מוזאון חצר הישוב הישן ברובע היהודי, שהוא מוזאון קטן ומקסים, שמתקיימים בו ערבי תרבות לסופרים ומשוררים בנושאים שונים, וגם לילדים יש פעילויות מעניינות. בסביבתו יבקרו גם בקארדו... ועוד.
הכול חינם!
לשמחתי, המבקרים הקרואים מכל קצוות הארץ, יגלו גם את כל המקומות החינמיים בירושלים, מלבד הכותל המערבי, שמעולם לא ביקרו בו וחשבו שהוא רק עבור הדתיים. הפעם יאמרו: "נו טוב, אם אנחנו כבר בירושלים, אז בואו נרד לכותל ונתקע פתק בין חריצי אבניו, מה יש לנו להפסיד"?, ואם הם כבר בכותל, שילכו לסיור מתחת לכותל ויגלו שם דברים נפלאים. אחר כך יפסעו בוויה דולורוזה, בגן וואהל לוורדים ובגן בוני החומה, בה רחבת תצפית יפהפייה לרגלי החומה. יבקרו בבית כנסת "החורבה", יעברו דרך שער יפו ואחר כך, יבקרו בטחנת הרוח של מונטיפיורי; במשכנות שאננים; בגן הפעמון; ויפנו לפארק עמק הצבאים; לבית הנסן - שיש בו מרכז לעיצוב, מדיה טכנולוגיה; פארק גילה ופארק טדי.
היו זמנים - ויש זמנים
אוסיף גם את הסינמטק ירושלים, שהיה עמוס בצעירים, בפסטיבל הסרטים שהיה שם. מיד רואים שהם לא ירושלמים. הופיעו פה ושם גברים עם חולצות גופיה, שערם ארוך עם זקנים, זו האופנה עכשיו המצילה אותם מגילוח פניהם בכל בוקר. הם והאחרים היו מאירי פנים ומחייכים, שותים בירה מדברים בקול, צוחקים ואוכלים פופ קורן, כמו ילדים. אהבתי אותם, חופשיים כמו צפרירים.
כמה מן הנשים הצעירות היו לבושות בחולצות דמויות חזיות כשעל פני כל גופן, פזורות ביד רחבה, כתובות קעקע... אימא'לה, מה, לא כואב להן? מכנסיהן קצרים קצרים, עד שכמעט רואים להן את "הסלון", או מכנסי ג'ינס קרועים, המגלים יותר מטפח. אומרים שזו האופנה עכשיו והם עולים הון כסף! הגברים הירושלמים, הצעירים והצעירים פחות, היו מביטים בהן בעיניים גלויות כאומרים: "אם הן לא מתביישות להופיע כך, מדוע שנתבייש אנו להביט בהן ללא בושה". ושאר צעירים וצעירות יפים היו שם, תוצרת חוץ ירושלמית, שנהנו מהסרטים שהוצגו ומהאווירה הכללית והכירו צעירים מקומיים ואף החליפו רשמים.
ובערב, לא חסר מקומות בילוי לצעירים ולמבוגרים גם יחד. למשל: תיאטרון ירושלים, בו יש הופעות נפלאות, הן של הצגות, מוזיקה - החל מתזמורות: הפילהרמונית, המארחת את טובי הנגנים והמנצחים בעולם; התזמורת הסימפונית; התזמורת הקאמרית על כל גווניה; הצגות שונות, מופעי מחול, החל מריקודים מודרניים וכלה באלה המופיעים אצלנו מחו"ל ועוד. בארים הנפתחים לעת ערב ומסעדות לאוהבי הבילויים בלילה. בקיצור, עיר תוססת אבל צנועה ולא מוחצנת.
חתן כלה?
עוד דבר טוב שמעתי מאנשים המשתתפים בהפגנות מכאן ומכאן: נשים וגברים שלא מצאו בני זוג, צעירים ומבוגרים כאחד, בגלל סיבות שונות, נפגשים עם בני/בנות זוג מערים שונות בארץ. הם מכירים זה את זו, מחליפים מחשבות ורעיונות, ישנים באוהלים, מדברים לאור ירח, אוכלים ביחד ואולי עושים אהבה, מחזיקים ידיים, מביטים זה בעיני זו בהכרת תודה על שנפגשו בזכות ההפגנה. הם מנקים יחדיו את השטח לפני שהם עוזבים את המקום וצועדים יחדיו עם דגל ביד במעלה ההר לירושלים, לאור החמה המבצבצת בשמים..., מה יותר מתוק ורומנטי מזה?
אפרופו, כשמדובר על ניקיון השטח, הממונה שהיה לי בעבודה שלח לנו (בוו'טצאפ המשותף של גמלאי האגף שלנו), תמונה של קרחת יער וכתב: "צריך לראות איך השאירו נקי את היער כדי להבין, איזה אנשים מלח הארץ צועדים". אז עניתי לו: "אז אני מבינה שאנו אנשי פלפל הארץ, שלא צועדים. זו כוונתך"? והוא ענה: "התכוונתי רק להיבט החינוכי". סיימתי ועניתי לו: "לכך גם אני התכוונתי".
בכוח היחד
נחזור למשפחות שנפגשו בנסיבות אלו. יש הורים וילדיהם הרכים, הנושאים את דגלי ישראל וצועקים: "דמוקרטיה", שאפילו לא יודעים על מה יצא הקצף אבל נעים להיות שייכים לקבוצת אנשים גדולה, להיות ביחד, להעסיק את הילדים בחופש הגדול ולעשות עמם קמפינג ססגוני ובלי כסף, כי כסף תודה לאל יש פה בשפע, גם אוכל ושינה באוהלים נוחים..., איזה כיף! מכירים אנשים חדשים, יש לילדים תעסוקה עם ילדים אחרים שהגיעו עם הוריהם להפגנה מערים שונות, בקיצור, חופש גדול ונפלא לכל המשפחה, עם המון חוויות שלא חוו בעבר! הלוואי ויהיו הפגנות בכל חופש גדול, וכך לא יצטרכו "לשבור את הראש" מה לעשות עם הילדים וכיצד להעסיקם.
לאנשים אחרים משמעות ההפגנה היא, לברוח מהבדידות שלה הורגלו. פתאום נפתח להם חלון שמתוכו נכנס אור. יש להם כבר מה לעשות, מלבד הישיבה מול הטלוויזיה שעות ארוכות ביום, לבלות בבתי קפה, עם או בלי חברים, לחכות בתור בדואר או בקופת חולים. והנה, באה ההפגנה ומכניסה דם חדש לוורידי חייהם. פה הם יכירו אנשים חדשים ומעניינים מכל קצות הארץ ומחו"ל... נו, ומה מתוק מזה?
"ושבה עטרה ליושנה"
גם אותם "גדולים", שהיו פעם מפקדים, מנהלים שחלשו על חברות ידועות, שהיו ראשי מדינה, שופטים נציבים במשטרה וכיו"ב, מקבלים את פני ההפגנות בשמחה.
הם, שהיו עסוקים יום ולילה, שהטלפונים לא פסקו מלצלצל עד שהצלצולים יצרו סדקים בתקרה. בזמנו, הם נזכרים, כולם שיחרו לפתחם, ביקשו עצתם הטובה, צייתו לפקודתם..., ופתאום, ביום בהיר אחד סיימו את עבודתם ויצאו לגמלאות! פתאום בבת אחת, הפסיקו הטלפונים לצלצל, אנשים כבר לא מבקשים עצתם ואין משתפים אותם בשום דבר!
בבוקר הם מסתכלים במראה ומה הם רואים? אנשים זקנים, עתירי קמטים, קרחים ששערם הלבין, שפה כואב להם ושם כואב להם... וביום אחד הפכו ממנהיגי העם לאנשים מן הישוב. זה מצב נורא עבורם. לעיתים הם "מקוששים" התנדבות או מוצאים עבודה קצרת מועד, כדי להעביר את הזמן, שנהיה ארוך כמו מסטיק לעוס... ופתאום, הישועה הגיעה! ההפגנה! והם נקראים לשולחן עם אנשים הדומים להם, המתקשטים בתפארת עברם (הראויה לשבח בזכות מעשיהם).
בין אם מסכימים הם למה שנאמר ובין אם לאו, בסתר לבם הם יודעים, שהאנשים שנבחרו לכנסת נבחרו דווקא משום השלטון הדמוקרטי שיש במדינה היחידה במזרח התיכון, וזו מדינתנו, ושמחים שעכשיו הטלפונים התחילו לצלצל. תחילה בזרזיפים קטנים, ואחר כך, לאט-לאט שואלים לעצתם, מחתימים אותם על מסמך זה או אחר, והלב נפתח, החזה מתרומם בגאווה, הכסף זורם מפה ומשם ואף מעבר לים... והם חושבים בינם לבינם, "הנה, שוב זקוקים לי ואני נמצא בשנית בראש הפירמידה! עיתונאים שואלים לדעתי, מצלמים אותי וכותבים את מה שאמרתי בראיון ואני הולך עם זרם האנשים וצועק במגאפון: 'דמוקרטיה' ואף נושא נאום...', עיניים נישאות אליי בהערצה כבעבר. אני שוב מישהו, וטוב שלא נשכחתי מלב. אפילו אשתי מרוצה, כי כבר איני מתלונן ויושב לה על הראש בבית ומתערב לה בתכולת הסירים במטבח ובפעילותה היומיומית, והשמחה שבה למעוני.
איזו הקלה. חס וחלילה שעניין זה ידעך וגם אם תהיה פשרה, אז צריך לחשוב מהר על נושא אחר שצריכים לעשות בגינו הפגנות. אולי נציע לתת לפלשתינים את כל השטחים שכבשנו מהם וגם ניתן להם את הגולן - העיניים של המדינה? מספיק לנו השטח שיש לנו, והכסף, כאמור, מגיע אלינו בגלים גבוהים מה"יורדים" ומהמתעשרים על חשבון לימודיהם במדינה, שעכשיו מפנים לה עורף ובכלל, חייבים להשאיר את ההפגנות על אש קטנה, שלא תכבינה לעולם!
נתמוך גם בעולים הלא לגאליים המציפים את דרום תל אביב, שבגללם חייהם של אזרחי המדינה שם אינם חיים. שיתגברו! והלא כתוב בתורה באיזשהו מקום: ואהבת לרעך כמוך, וגם כתוב, שצריכים לכבד את הגר ולא חלילה לסלק אותו מפה. מסכן, לאן ילך?
אנו צריכים גם לחשוב על כך, שלא נגיע אף פעם לשלטון, כי חלילה נתחיל לריב בינינו לבין עצמנו על מעמדנו בכנסת ומה יהיה תפקידנו שם ואז, כל השמחה תיכרת מעמנו, ושוב חלילה, הטלפונים יחזרו להיות דוממים ואסור שזה יקרה!
יחד שבטי ישראל
מה אומר לכם רעיי, כאמור, אני משתדלת ליטול מתוק מעז ולעיתים די קרובות אף מצליחה. כמו לדוגמה היום: חבר שלח לי תמונה בוו'טצאפ, של אנשים היורדים עם דגלי ישראל במדרגות הנעות, ומנגד, אנשים העולים במדרגות הנעות, גם הם נושאים את דגלי ישראל. כל אחד ממשתתפי ההפגנה, אוהב את מדינת ישראל וחרד לגורלה, אך בדרך אחרת. מה שמחתי לראות שכמה מן המפגינים, מכאן ומכאן, הושיטו ידיהם לאחיהם מהעבר השני של המדרגות הנעות, כאילו סימנו אחד לשני, שלמרות חילוקי הדעות, אחים אנו ולבסוף נגיע למצב של "שולם שולם לעולם - ברוגז ברוגז אף פעם!" אינשאללה!

תאריך:  25/07/2023   |   עודכן:  25/07/2023
+האויב נזהר מלספק לנתניהו עילה למלחמה
00:38 26/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דיווח ברויטרס: בפגישה של גורמים אירניים בכירים ושל בכירים בתנועת חמאס, הצדדים הסכימו שהמשבר כבר מחליש את ישראל וכי בשלב זה עליהם להימנע מעימות ומהתגרות, מתוך הבנה שצעד כזה עשוי לחזק את רה"מ נתניהו

מפקד משמרות המהפכה האירניות, חוסיין סלמי [צילום: וואחיד סלמי, AP]
+כ-700 קציני מילואים בחיל-האוויר הודיעו כי יפסיקו את התנדבותם
23:42 25/07/23  |  עידן יוסף

מכתב הטייסים ואנשי הצוות בחיל-האוויר: מתוך 1,200 חותמים, כ-700 קציני מילואים בחיל-האוויר, מתוכם כ-300 טייסים, הודיעו (ג') למפקדיהם שלא ימשיכו להתנדב. כתוצאה מכך, אם אכן יממשו את האיום, יש טייסת בבית הספר לטיסה שבה ירדה באופן ניכר כמות מדריכי טיסה במילואים. בצה"ל אומרים כי בשלב זה אין פגיעה בכשירות, אבל הדבר עשוי להשתנות (כאן חדשות).

+עיתון גלובס: "השער שלנו אינו למכירה"
21:10 25/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מערכת העיתון עוקצת את העיתונים שהסכימו לצבוע את עמוד השער שלהם בשחור כחלק מקמפיין שמומן בידי אנשי הייטק  ▪  "אצלנו תקבלו ניתוח המציאות. המציאות אינה שחור ולבן. עיתונות אינה שחור ולבן"

בעל המאה. מלבן שחור בשערים ממומנים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+יו"ר ההסתדרות על דוח מודי'ס: "תמרור אזהרה בוהק"
20:21 25/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בר-דוד: המדינה משלמת הרבה יותר כדי לממן את החוב שלה, ומסיטה מיליארדים לתשלומי ריבית במקום להשקיע  ▪  "המשך חקיקה ללא הסכמה יתדלק את האינפלציה ואת היחלשות השקל, והתוצאה היא שהרבה יותר ישראלים יתקשו לסגור את החודש"

בר-דוד. לעצור מיד [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ראשי הקואליציה: תגובת היועמ"שית חסרת בסיס ומופרכת; העם והכנסת לא יקבלו זאת
18:39 25/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+מודי'ס: סיכון משמעותי לכלכלה ולביטחון בשל הרפורמה
17:13 25/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

סוכנות הדירוג פרסמה דוח חריף בעקבות ביטול עילת הסבירות  ▪  הבורסה צנחה ב-3.6%; הדולר השלים עלייה של 2.5% ביומיים

מורגן-סטנלי. תמחור שלילי [צילום: AP]
+ח"כ סער: ממשלת החורבן הורסת גם את הכלכלה
17:03 25/07/23  |  איציק וולף

ח"כ גדעון סער הגיב על הודעת מורגן סטנלי על הורדת האשראי של ישראל ועל הודעת מודי'ס שבכוונתה לפרסם דוח מיוחד ואמר כי נתניהו רגיל לשקר לכולם וכל הזמן, אך מתברר שעם בנקים וסוכנויות דירוג האשראי זה לא עובד. "אי אפשר למכור להם סיפורי גרנדמייזר. ממשלת החורבן הורסת גם את הכלכלה. למרבה הצער, כולנו נשלם את החשבון מהכיס שלנו", אמר.

+2 שוטרים נחקרו באזהרה בחשד לתקיפת מפגין ולשיבוש הליכים
14:59 25/07/23  |  איציק וולף

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירה של שני שוטרים החשודים בתקיפת מפגין בתל אביב אמש ובשיבוש מהלכי משפט.
צוות תל אביב במחלקה לחקירות שוטרים חקר היום באזהרה שני שוטרים, אחד השוטרים נחקר בחשד לתקיפת מפגין במהלך הפגנה בתל אביב ביום חמישי האחרון והשוטר האחר נחקר בחשד לשיבוש מהלכי משפט. בעקבות סרטון בו נראה אחד השוטרים מכה מפגין בעודו אזוק, זומן המפגין להגיש תלונה במח"ש, ובעקבותיה נחקרו השוטרים החשודים.

+ביה"ד הורה לרופאים לחזור מיד לעבודה
14:54 25/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קובע: לא הייתה הצדקה לשביתת מחאה מיידית בבתי החולים הממשלתיים בעקבות ביטול עילת הסבירות; שביתת בת שעתיים עם הודעה מראש היא לגיטימית

כנס מחאה של רופאים השבוע [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+"עד כלות"
14:29 25/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

זו ממשלה הגוזרת על העם בישראל להתכווץ לפינה אפלה בבדידות בלתי זוהרת בזירה הבינלאומית, לוותר על הסיוע המדיני והביטחוני והמוסרי האמריקני בעוד החיזבאללה וחמאס ואירן מתעצמות

ממשלה לא חוקית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+יש עתיד: להורות לכנס את הוועדה לבחירת שופטים
12:33 25/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עתרה לבג"ץ נגד לוין המסרב לכנס את הוועדה בהרכבה הנוכחי  ▪  טוענת ששר המשפטים חייב לכנס אותה ואסור לו להפעיל שיקולים זרים

לוין. אמר כמעט במפורש [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+לא עוד "ט' באב" מעתה "ו' באב"
10:59 25/07/23  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה

ם אם בפועל לא נפלו חומות ולא נחרב בית החורבן הזה של "ו' באב" הוא הקשה מכולם, משום שהתקיים בנו הפסוק: "משנאייך ומחריבייך ממך יצאו"

לפי ניצחון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לשכת עוה"ד עתרה לבג"ץ נגד ביטול עילת הסבירות
10:06 25/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

טוענת: הביטול שולל את ערכי היסוד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מהווה שימוש לרעה בסמכות הכנסת כרשות המכוננת ונעשה בהליך פגום

מבקשת לחילופין לדחות את התחולה
+פשרה אינה פתרון
09:57 25/07/23  |  מאיר אינדור   |   לרשימה המלאה

שונאי ישראל מצאו דרך איך לנצל את המחאה כדי לייצר הפיכה או לפחות ללחוץ על הממשל הנוכחי שלא לאפשר את האג'נדות שעליהן הלך לבחירות

מאיפה הכסף? [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+משרד הבריאות עתר נגד השבתת מערכת הבריאות בידי ההסתדרות הרפואית
09:20 25/07/23  |  איציק וולף

משרד הבריאות עתר הבוקר לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לקבלת צו מניעה נגד השבתת מערכת הבריאות על ידי ההסתדרות הרפואית.
"לשביתה זאת משמעויות מובנות מאליהן שעניינן שיבוש של כל הטיפולים ופרוצדורות שאמורות להתקיים בכל בתי חולים במהלך שעות השביתה ומשכך עלולה לגרום לשיבושים משמעותיים בעבודת בתי החולים הממשלתיים, ולפגיעה בלתי מידתית במטופלים הנדרשים לטיפולים שנקבעו זמן רב מראש וללא כל התראה מספקת שתאפשר התארגנות", נכתב בעתירה.

+"ההפגנות והמרי האזרחי תוכננו הרבה לפני הרפורמה"
08:56 25/07/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

שיחת עומק שניה עם הפרופ' מדע המדינה, אבי דיסקין, על השאלה: מה עדיף - צדק חוק ודמוקרטיה, או קיום

המחאה נגד הרפורמה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+היום בו ניצחה האמת את השקר
08:27 25/07/23  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

במהלך החודשים האחרונים ולאור כל שתואר לעיל, בצירוף לחצים בינלאומיים וכלכליים להם גרמו ברשעותם מובילי המחאה שמסרו, הלשינו והוציאו דיבתנו רעה - היו לממשלה רגעי חולשה שבהם נדמה היה שהרפורמה תמוסמס או תיגנז

נצחון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
יוסי אוחיון
ם אם בפועל לא נפלו חומות ולא נחרב בית החורבן הזה של "ו' באב" הוא הקשה מכולם, משום שהתקיים בנו הפסוק: "משנאייך ומחריבייך ממך יצאו"
איתמר לוין
טוענת: הביטול שולל את ערכי היסוד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מהווה שימוש לרעה בסמכות הכנסת כרשות המכוננת ונעשה בהליך פגום
מאיר אינדור
שונאי ישראל מצאו דרך איך לנצל את המחאה כדי לייצר הפיכה או לפחות ללחוץ על הממשל הנוכחי שלא לאפשר את האג'נדות שעליהן הלך לבחירות
אורי מילשטיין
שיחת עומק שניה עם הפרופ' מדע המדינה, אבי דיסקין, על השאלה: מה עדיף - צדק חוק ודמוקרטיה, או קיום
בעז שפירא
במהלך החודשים האחרונים ולאור כל שתואר לעיל, בצירוף לחצים בינלאומיים וכלכליים להם גרמו ברשעותם מובילי המחאה שמסרו, הלשינו והוציאו דיבתנו רעה - היו לממשלה רגעי חולשה שבהם נדמה היה שהרפורמה תמוסמס או תיגנז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il