X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: האדי מיזבאן, AP]
אירן הצליחה לדכא את מחאת החיג'אב
נשיא אירן ראיסי מבטיח לשים קץ לתופעת הסרת החיג'אב לקראת יום השנה הראשון לפרוץ מחאת החיג'אב. המשטר האירני נערכת לאפשרות של פרוץ גל חדש של הפגנות במדינה והוא נחוש לדכא אותן במלוא הכוח ולהסיר את הנושא מעל סדר היום

בקרוב יחול יום השנה הראשון למותה של מהסא אמיני בת 22, ממוצא כורדי, שנהרגה בעת ביקור משפחתי טהרן ב-16 בספטמבר בשנה שעברה בעת מעצר של משטרת המוסר האירנית לאחר שהואשמה כי לא חבשה את החיג'אב שלה כראוי. בעקבות מותה פרץ גל מחאה חסר תקדים באירן שקיבל את הכינוי "מחאת החיג'אב".
במהלך הפגנות מחאת החיג'אב, שנמשכה כמה חודשים, נהרגו יותר מ-500 מפגינים ונעצרו יותר מ-20 אלף בני אדם, 7 מפגינים הוצאו להורג לאחר שהורשעו בתקיפת אנשי ביטחון אירניים. במהלך ההפגנות נהרגו 70 אנשי ביטחון של כוח ה"באסיג'" הכפוף ל"משמרות המהפכה" האירניים.
מותה של מהסא אמיני הפך לסמל של המאבק נגד הדיקטטורה והדיכוי של נשים באירן, הנשים באירן נאבקות נגד חוק חבישת החיג'אב מאז שהוא חוקק לאחר "המהפכה האיסלאמית" ב-1979.
החוק קיבל תאוצה מ-2017 ועד היום לאחר שאישה בשם וידה מוהד טיפסה על ארון תקשורת בטהרן, קשרה את כיסוי הראש הלבן שלה למקל ונפנפה בו כדגל לאות מחאה.
המשטר האירני חווה בשנה האחרונה הפגנות קשות בעקבות מותה של מהסא אמיני והוא דיכא את המפגינים באלימות ובאכזריות, כולל בירי חי, ובסופו של דבר הצליח במשימתו, אבל המחאה מבעבעת מתחת לפני השטח ומאיימת שוב להתפרץ ביום השנה הראשון לזכרה של מהסא אמיני.

כוחות הביטחון של אירן נערכים כבר עכשיו לאפשרות של התחדשות המהומות ברחבי המדינה. למרות ההפגנות שנמשכות כבר כמה שנים, משטר ההייאתולות הקיצוני נחוש להילחם מלחמת חורמה נגד הדרישה העממית לאפשר את הסרת החיג'אב מעל ראשיהן של הנשים ולאפשר להן את זכות הבחירה החופשית לחבוש אותו.
נשיא אירן אברהים ראיסי המכונה "הקצב מטהרן" אמר בשבוע שעבר כי הוא מתחייב לשים קץ לתופעת הסרת החיג'אב במדינה, במהלך מסיבת עיתונאים לזכרם של הרוגי "משמרות המהפכה" האירניים בסוריה ובעירק אמר ראיסי: "אין צורך לדאוג לחלוטין, אנחנו נמשוך את השטיח מתחת לרגלי תנועת הסרת החיג'אב".
מחאת החיג'אב מאתגרת את המשטר האירני ונשיא אירן טען בדבריו כי היא "מאורגנת ומכוונת" ורמז כי המשטר יחסל את החשבון עם "כל מי שמעורב בתוכנית של אויביה של אירן".
בעבר האשים המשטר האירני את ארה"ב, ישראל ובריטניה כי הן שעומדות מאחורי ההפגנות נגד המשטר.
נשים באירן ממשיכות להפר את האיסור להסיר את החיג'אב, הפרלמנט האירני בוחן כעת חוק חדש שיכלול הטלת עונשים חסרי תקדים על נשים שיסירו את החיג'אב, עם זאת, תהליך החקיקה מתקדם באיטיות מכיוון שכמה חברי פרלמנט חוששים מההשפעה השלילית של החוק הזה על סיכוייהם להיבחר מחדש בבחירות לפרלמנט בסוף חודש פברואר בשנה הבאה.
משרד הפנים האירני חידש בחודש שעבר, לאחר 10 חודשים של הפגנות, את הסיורים של "משטרת המוסר" כדי להתמודד עם תופעת הסרת החיג'אב שהחלה להתפשט בקרב הנשים באירן.
המשטרה האירנית משתמשת במצלמות ובבינה מלאכותית כדי לזהות נשים שאינן חובשות את החיג'אב, שלטונות אירן גם סגרו בתי עסק, מסעדות וחברות שאינם אוכפים את חבישת החיג'אב על נשים.
בחודש שעבר אסרו שלטונות אירן על קיומו של פסטיבל לסרטים קצרים לאחר שהמארגנים החליטו לעשות מחווה של כבוד לאומנית סווסן תסלימי והפיצו מדבקה של סרט משנת 1982 שבו היא מצולמת ללא חיג'אב.
המשטרה האירנית החלה לפעול במקומות ציבור והיא מפעילה סיורים של כלי רכב וסיורים רגליים כדי לאכוף על נשים את חבישת החיג'אב, השוטרים רושמים אזהרות לכל אישה שנתפסת ללא חיג'אב ומאיימים בהבאתה לדין.
שופט בבית משפט אזרחי בעיר ווראמין במחוז טהרן גזר בשבוע שעבר על אישה שהסירה את החיג'אב קנס כספי ועונש לרחוץ גופות של מתים בבית חולים.
אירן ממשיכה בהפרה בוטה של זכויות האדם באמצעות זרוע הביצוע שלה שהיא "משמרות המהפכה" שהפכו גם לכלי של דיכוי פנימי במדינה.
למרות הדיכוי הקשה שעברה מחאת החיג'אב בחודשים האחרונים, בהחלט קיימת האפשרות שהיא תתעורר בקרוב מחדש, הנשים האירניות אינן מוכנות לוותר על זכויותיהן.

תאריך:  11/08/2023   |   עודכן:  11/08/2023
+שב"כ סיכל ניסיון ריגול של יהודי אירני בישראל
14:19 11/08/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יהודי תושב אירן עוכב לחקירה בנתב"ג והודה כי קיבל משימות מגורמי ביטחון אירניים  ▪  העצור הודה כי קיבל משימות מגורמי ביטחון אירניים, בהן איסוף מידע וצילום סמוי  ▪  בסיום חקירתו, סורבה כניסתו לישראל ועלה למטוס בדרכו חזרה לאירן

האמצעים שקיבל המרגל האירני [צילום: תקשורת שב"כ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן הצליחה לדכא את מחאת החיג'אב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
יהודי תושב אירן עוכב לחקירה בנתב"ג והודה כי קיבל משימות מגורמי ביטחון אירניים    העצור הודה כי קיבל משימות מגורמי ביטחון אירניים, בהן איסוף מידע וצילום סמוי    בסיום חקירתו, סורבה כניסתו לישראל ועלה למטוס בדרכו חזרה לאירן
עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם משלחת של חברי קונגרס דמוקרטיים מטעם אייפא״ק    על אירן: ״נעשה את כל מה שאנחנו יכולים, עם הסכם כזה או אחר או בלעדיו, כדי להגן על עצמנו״
יורם אטינגר
איום האייתולות על אינטרסים אמריקנים אינו מוגבל למזרח התיכון, אפריקה ואירופה, אלא גולש לאמריקה הלטינית מדרום צ'ילי עד גבול ארה"ב-מקסיקו. האייתולות תוקעים אצבע בעין של ארה"ב באזור רגיש המשפיע ישירות על ביטחון הפנים בארה"ב
יוני בן-מנחם
אירן פתחה בקמפיין יזום של לוחמה פסיכולוגית נגד ישראל בעקבות חקיקת החוק הראשון של הרפורמה המשפטית ואיננה מסתירה את שמחתה מהמשבר הפנימי בישראל. האסטרטגיה החדשה של אירן היא מסוכנת והיא ממתינה לרגע המתאים מבחינתה כדי לנצל את המשבר בישראל כדי להכות בה
עידן יוסף
דיווח ברויטרס: בפגישה של גורמים אירניים בכירים ושל בכירים בתנועת חמאס, הצדדים הסכימו שהמשבר כבר מחליש את ישראל וכי בשלב זה עליהם להימנע מעימות ומהתגרות, מתוך הבנה שצעד כזה עשוי לחזק את רה"מ נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il