X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
כתב אישום מספר ארבע [צילום: ג'ון בייזמור, רוברט בוקאטי, AP]
משפט המאה בארה"ב. ועוד אחד. ועוד אחד
הציבור האמריקני כנראה התרגל לכתבי האישום נגד טראמפ, אבל איש אינו יכול לדעת מה יהיו ההשלכות הפוליטיות של הצטברותם - מנתח וושינגטון פוסט

עוד חבר מושבעים גדול, עוד כתב אישום. בפעם הרביעית בתוך חצי שנה, דונלד טראמפ מתייצב מול כתב אישום – והפעם (15.8.23) בטענה שניסה להטות את תוצאות הבחירות בג'ורג'יה ב-2020. מה שהיה חסר תקדים הופך לשגרתי – כותב פיטר בייקר, ראש צוות הכתבים של וושינגטון פוסט בבית הלבן. מדינה בעלת טווח תשומת לב כה קצר כבר מתרגלת למחזה.
שורה של תובעים הציגו שורה של פשעים לכאורה, אך רוב האמריקנים גיבשו את דעתם על טראמפ הרבה לפני כן. הוא עבריין סדרתי שסוף-סוף עומד לדין, או קורבן סדרתי של רדיפה פוליטית שנועדה לחסל את הקריירה שלו. בלשון וול סטריט אפשר לומר, שכתב האישום בג'ורג'יה כבר מתומחר בשווי השוק של טראמפ.
עובדה זו מלמדת רבות על הדרך בה טראמפ שינה את ארה"ב בשמונה השנים האחרונות, סבור בייקר. פעם לא היו האמריקנים מוכנים להשלים עם מועמדים לנשיאות שנהגו בשכרות או שיקרו בנאומיהם. כיום אחת משתי המפלגות הגדולות אינה שוללת מועמד המואשם בניסיון לחתור תחת יסודות הדמוקרטיה, לסכן את הביטחון הלאומי, לשבש הליכים ולזייף מסמכים כדי להעלים דמי שתיקה לכוכבת פורנו.
טראמפ העביר את הקווים כל כך רחוק, עד שתומכיו – כולל רוב יריביו על מועמדות הרפובליקנים לנשיאות – אינם מראים כל סימן של התייצבות נגדו, ולא משנה כמה כתבי אישום יוגשו נגדו. הדבר מלמד על הצלחתו של טראמפ להוביל את מפלגתו לאמץ את נרטיב הקורבן שלו. העובדה שכזאת רשימה של אישומים אינה פוסלת אותו, הייתה מדהימה את כל 44 קודמיו – כולל הרפובליקנים.
ריבוי המקרים אפילו מוציא את טראמפ נשכר. כאשר הגיע להקראת כתב האישום בניו-יורק בחודש אפריל בפרשת סטורמי דניאלס, צפו בשידור החי 8.2 מיליון בני אדם. ההליך הדומה בפלורידה בחודש יוני בפרשת המסמכים המסווגים משך רק 5.5 מיליון צופים; הגשת כתב האישום בוושינגטון ביולי על הטיית הבחירות – 5.9 מיליון. הציבור מאבד עניין.
גם אם אלמנט ההפתעה התפוגג, אין ספק שהזעם לא נעלם בקרב רבים ברחבי ארה"ב. כתבי האישום אומנם חיזקו ולא החלישו את מעמדו של טראמפ בקרב הרפובליקנים, אך איש אינו יכול לחזות מה יקרה אם וכאשר הוא יתייצב בפועל בבית המשפט בתיק אחרי תיק. כובד הראיות עשוי לשכנע חלק מתומכיו לנטוש אותו, ולו רק אם יחשבו שהדבר מפחית את סיכוייו לגבור בנובמבר 2024 על ג'ו ביידן.
ברור: היו פרשנים שחשבו שזה יקרה אם טראמפ יואשם פעם אחת. או פעמיים. או שלוש. התחזיות נעצרו עם הפעם הרביעית. ועדיין יכול גם להתרחש ההפך. העובדות המרכזיות אינן שנויות במחלוקת, אבל התיקים בנויים על טיעונים משפטיים העשויים שלא לשכנע חבר מושבעים. אם טראמפ יזוכה, הוא ינופף בפסקי הדין כ"אמרתי לכם שרודפים אותי". יש הטוענים, שאפילו הרשעות לא יפגעו במעמדו במפלגה.

טראמפ: זו רדיפה פוליטית
סעיף 1 בכתב האישום בג'ורג'יה [צילום: ג'ון אלסוויק, AP]

כתב האישום בג'ורג'יה מעלה סוגיות רציניות, ממשיך בייקר. פרקליטת מחוז פולטון, פאני ויליס, מאשימה את טראמפ בפעילות בארגון פשיעה וב-12 עבירות נוספות. השאלה היא עד כמה הוא ישפיע על דעת הקהל, בהתחשב בכך שכבר הוגש כתב אישום פדרלי נגד טראמפ בטענה לנסות להטות את תוצאות הבחירות, וכאמור – גם בהתחשב בכך שרבים מהבוחרים כבר גיבשו דעה מוצקה לכאן או לכאן.
טראמפ עצמו מתייחס שיטתית לכתבי האישום נגדו כתפנית נוספת בתוכנית הריאליטי הפוליטית שבכיכובו. לאחר עוד יום של גיוס כספים, מטהו פרסם הודעה השבה וטוענת שמדובר ברדיפה פוליטית בראשותו של ביידן ובהשתתפותה של ויליס, חברת המפלגה הדמוקרטית. האישומים הם "שגויים ואנטי-אמריקניים", נאמר עוד. אחרי כתב האישום הקודם הכריז טראמפ שהוא מצפה בכליון עיניים לאישום הבא: "אנחנו צריכים עוד אחד כדי לנעול את הבחירות הללו", אמר.
זהו סוג האמירות המחשמל את עצרות הבחירות של טראמפ, אבל לא משנה כמה האסטרטגים שלו יטענו שכל כתב אישום מחזק אותו – איש אינו רוצה באמת להתייצב מול שורה של תובעים, מעיר בייקר. כל אחד מכתבי האישום מאיים של מורשתו ואף על חרותו של טראמפ. אפילו אם יצליח לחמוק מאחד מהם, האחרים עדיין ימתינו לו.
טראמפ עומד להפוך לנאשם/נתבע מקצועי. בתיק אזרחי כבר נקבע שהוא אנס עיתונאית וחויב לשלם פיצוי של 5 מיליון דולר. החברות שבבעלותו הורשעו ב-17 עבירות מס, הונאה ופיננסים. עד חודש מאי הבא ייפתחו הדיונים בחמישה הליכים נגדו: פרשת דניאלס, פרשת המסמכים, תיק הונאה אזרחי בניו-יורק ושני תיקים אזרחיים פדרליים. לאלו יצטרפו תיקי הבחירות הפליליים בוושינגטון ובג'ורג'יה. בסך-הכל: תשעה תיקים מאז עזב את הבית הלבן.
ארבעת התיקים הפליליים הם כמובן המשמעותיים ביותר. הזירה נקבעה, הנושאים הוצפו, טראמפ אינו שולט באירועים. בסך-הכל הוא מואשם ב-91 סעיפים, שכל אחד מהם יכול לשלוח אותו לשנים לכלא. ארה"ב צריכה להתכונן למה שיתואר כ"משפט המאה". ועוד אחד. ועוד אחד. ועוד אחד.

תאריך:  15/08/23   |   עודכן:  15/08/23
+האישום המרכזי נגד טראמפ: פעילות בארגון פשיעה
07:02 15/08/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הפרקליטות בג'ורג'יה טוענת, תוך שימוש בחוק שנועד במקור נגד הפשיעה המאורגנת, כי הנשיא לשעבר ואנשיו פעלו בצורה מאורגנת כדי להטות את תוצאות הבחירות

ויליס היום. שימוש נרחב בחוק [צילום: ג'ון בייזמור, AP]
+טראמפ מואשם בג'ורג'יה על הטיית בחירות 2020
06:14 15/08/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הפרקליטות: טראמפ ניסה להטות לטובתו את התוצאות במדינת המפתח  ▪  מייחסת לו ול-18 נאשמים נוספים - ובהם ג'וליאני ומדואוז - פעילות בארגון פשיעה

טראמפ באטלנטה בקמפיין 2020 [צילום: אוון ווצ'י, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפט המאה בארה"ב. ועוד אחד. ועוד אחד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
הפרקליטות בג'ורג'יה טוענת, תוך שימוש בחוק שנועד במקור נגד הפשיעה המאורגנת, כי הנשיא לשעבר ואנשיו פעלו בצורה מאורגנת כדי להטות את תוצאות הבחירות
איתמר לוין
הפרקליטות: טראמפ ניסה להטות לטובתו את התוצאות במדינת המפתח    מייחסת לו ול-18 נאשמים נוספים - ובהם ג'וליאני ומדואוז - פעילות בארגון פשיעה
איתמר לוין
העמדתו לדין של הנשיא לשעבר עשויה לשכנע את ביהמ"ש העליון לדון בשאלה האם ניתן לייחס לפורעים עבירה של שיבוש הליכים - מסביר וושינגטון פוסט
איתמר לוין
השופטת צ'טקן: על טראמפ חלות מגבלות כמו על כל נאשם, ואסור לו להתבטא בצורה העלולה להטריד עדים או להרתיע מושבעים פוטנציאליים
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: פרקליטת המחוז תבקש בימים הקרובים מחבר המושבעים הגדול לאשר כתב אישום נרחב בנוגע לאירועי בחירות 2020
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il