X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חום גבוה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
הגיגים תתנ"א
דוחפים אל הקצה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - ביזיון, עידוד לחדשנות, סגידה, אל הקצה, מאיים, חיפוש נואל ואצבעות בעיניהם
דגלים קרועים [צילום: אביתר בן צדף]

דגלים מרוטים
הרמתי גבה לנוכח התלהבות כמה מחבריי מהעובדה שהרבה דגלי לאום מונפים כעת בחוצות. כשלמדתי בארצות-הברית ובביקוריי שם הערכתי מאוד את ריבוי הדגלים - של ארצות-הברית ושל המדינות השונות - ברשות הרבים, כולל בכל כתת לימוד, וברשות הפרט. אלא שהאמריקנים מכבדים מאוד את הדגל האמריקני ואינם חושבים שהוא קישוט גרידא. יתרה מזאת - ביזוי הדגל הנו עבירה פלילית בארצות-הברית.
אצלנו באחרונה משמשים דגלים לכל מטרה. אך החמור מכל הוא דגלים מרוטים, המונפים בכניסות לבתים ובמקומות ציבוריים - למשל, במתחם מול תל יזרעאל. כמה עלובים נראים מי שהשאירו את הדגלים הקרועים מתנופפים בכיכר המרכזית של המתחם.
עידוד לכתיבה צבאית
פרס מולדובן לספרות צבאית ניתן על-ידי מרכז אריאל לתקשורת וביטחון באוניברסיטת אריאל כדי לעודד כתיבה חדשנית בענייני צבא וביטחון. הפרס ניתן לספרים בעברית בלבד, שתרמו לחשיבה הצבאית והביטחונית בישראל ויצאו לאור בשנתיים האחרונות. ועדת הפרס קוראת לסופרים שעסקו בכתיבה בענייני צבא וביטחון להגיש לה את ספריהם.
את הספרים (ארבעה עותקים מכל כותר) יש לשלוח, בצירוף מכתב הסבר קצר על הספר ועל מחברו, אל: ועדת פרס מולדובן לספרות צבאית (לידי ד"ר רון שלייפר), אוניברסיטת אריאל, קריית המדע, אריאל 40700 - עד 15 באוקטובר 2023. טקס חלוקת הפרסים ייערך במארס-אפריל 2024.
לפרטים נוספים ולהבהרות ניתן ליצור קשר עם נציגי הוועדה המארגנת: יהודה שלם (050-2845556) ואוולין שפיצר (9941567-054). דוא"ל: moldovanaward@gmail.com.
אדרבה, לבקר, תמיד!
המגמה האחרונה המגנה את הביקורת על הרמטכ"ל, על אלופי צה"ל, על צה"ל, על שב"כ ועל מערכת הביטחון, מעוררת את דאגתי. מאז תש"ח, ואולי גם לפני כן, סוגדים אצלנו למצביאים ובמסגרת פולחן האישיות מסתירים את כישלונותיהם הלא מעטים ואת מחדליהם במסגרת דת הצבא והביטחון שהִכתה בארצנו. לשיא הגענו ב"תרבות האלבומים", שרווחה בין מלחמת ששת הימים לבין מלחמת יום הכיפורים, ותרמה רבות לכישלון הנורא באוקטובר 1973.
קצין, ולא משנה דרגתו וארגון צבאי-ביטחוני הנם חלק מהממשל, ולאזרחים בדמוקרטיה יש הזכות לדעת על מעשיהם (הנעשים בכספי האזרחים ועל חשבונם) ולבקרם. בכך אין שונה הרמטכ"ל מראש עירייה, או ממנהל מחלקת הביוב והשילוט במועצה מקומית נידחת. "אחיך האזרחים" - כתב בסוף המאה השמונה-עשרה תומאס ג'פרסון, מזכיר המדינה האמריקני, לאלברידג' ג'רי, נציג ארצות-הברית בצרפת - "חושבים, שיש להם הזכות לקבל מידע מלא... בזיעתם ישלמו על תלאות המלחמה, ודמם יזרום לכפר על תוצאותיה".
מלחמותינו הוכיחו לנו בעליל את הכלל, שגוף שאינו מבוקר, מסתאב. ואכן, מצבנו הביטחוני מלמד כי דרושה הרבה יותר (!) ביקורת על הצבא ועל מערכת הביטחון. כך, אסור בתכלית למנוע ביקורת על הצבא, על שב"כ, על "המוסד" ועל בכירים בהם. אדרבה, יש לעודדה – במסגרת השמירה על ביטחון המידע הצבאי ביטחוני. שילמנו כבר מחיר עתק על הסגידה לגנרלים ועל תרבות החיסיון, ואנחנו ממשיכים לשלם מחיר עקוב מדם על עיקשותנו לחטוא בהערצה לדת הצבא והביטחון ולסגוד לגנרלים שלנו על לא-עוול בכפם.
אינם לומדים לקח
הלל נחמיה אופן, לוחם ביחידת יהל"ם (יחידת הנדסה למשימות מיוחדות) מת באימונים. הוא אינו החייל הראשון שנהרג כתוצאה מטיפשות מפקדיו בצבא ומרשלנותם. אני מניח, שכדרכו בקודש, ימצא צבאנו המופלא ש"ג ויאשימו ולא יירד לעומקה של הבעיה - מדוע בחום הגבוה ששרר בתחילת החודש, התעקשו מפקדי ההכשרה ביהל"ם לקיים אימונים מתישים, ולמה לא שעו לדיווחי חייליהם שהם סובלים מהתייבשות ומתסמינים אחרים שנובעים מהחום הגבוה. אופן גם אינו החייל היחידי בצה"ל שמת מהתייבשות או ממכת-חום. ידועה במיוחד תאונת ההתייבשות שבה מתו שני לוחמים בסיירת מטכ"ל; אך ידועות רבות כמותה - לפניה ואחריה. באותו אופן נפגעו ממכת-חום שלושה חיילים, שהיו בגיבוש לסיירת צנחנים.
הם אינם החיילים היחידים, שנפגעו השנה מהתייבשות. בחודש מאי מתה מאיה אלוני, לוחמת מג"ב במהלך אימונים בבסיס האימונים של החיל. לא מפתיע שהתאונות קורות בקרב חיילים בעלי מוטיווציה גבוהה. הם אינם מוכנים לוותר - בעיקר לא בהכשרה או בגיבוש - ומפקדים לא ראויים דוחפים אותם אל הקצה, ולפעמים אף מעבר לו.
חוצפה
התנהגותו הבוטה של יבהן קורנייצ'וק, שגריר אוקראינה בישראל מעצבנת אותי, ולא רק אותי. איננו אשמים שבשחיתותם ו/או בטיפשותם כי רבה, רתמו מנהיגי אוקראינה את עצמם למרכבה האמריקנית, ומשמשים בשר תותחים במלחמה האמריקנית נגד רוסיה, שתתנהל עד האוקראיני האחרון. יתר על כן, חשבון הדמים בינינו, היהודים, לבין האוקראינים, ראוי שימנע כל אהדה יהודית לאוקראינים, כיוון שאיננו חייבים להם דבר. רק יוהרת ראשי הממשלה הקודמת וריצתם אחרי כותרות עירבו אותנו במלחמה שאין לנו שום עניין בה ומוטב שהיינו בה ניטרליים לחלוטין.
אבי מורי המנוח, שנולד בגבול אוקראינה פולין, נהג להגיד שהפולנים והאוקראינים מתחרים דורות על גבי דורות מי מהם שונא יותר יהודים ומי הרגם יותר; והתחרות פתוחה. לכן, איני מצליח להבין מדוע אין נוזפים בשגריר קורנייצ'וק, שמדי פעם מסלים את דרישותיו החצופות ממדינת ישראל, מטיף לנו מוסר, ומאיים.
בעבור חופן אגורות
רצח שני הישראלים - אב ובנו - בכפר חוארה העלה שוב לסדר היום את ההתנהגות הבלתי אחראית של רבים, שנכנסים בניגוד להוראות לכפרים ערביים ביהודה ובשומרון כדי לחפש מציאות זולות. בחיפושם הנואל אחר שטיפת מכוניות זולה מצאו השניים את מותם. לפני כשנה נרצח רונן חנניה שהגיע לחנות בחברון. שלום סופר, בעל חנות מכולת בקדומים, נדקר בכפר פונדוק בעת שערך קניות. לפני כמה שבועות, נכנסו ישראלים לכפר דיר קדיס בשומרון לשטוף את רכבם ומחבל רדף אחריהם עם סכין. וזו רק רשימה חלקית של קורבנות הזלזול הישראלי. ברור לי, שהשניים אשמים במותם אך תרמה לכך אי-אטימת הכפר לכניסת יהודים. למרות תמיכת ארגונים שמאלניים בתושביו, חוארה הינו כפר מרצחים, שהוכיח כבר את היותו מקום מסוכן ביותר ליהודים.
נכזבה תוחלתם
למרות מאמץ אדיר של מחוללי הפוטש ברחבי העולם ובארץ להכפיש את שמה של מדינת ישראל ולפגוע בכלכלתה ובאינטרסים חיוניים שלה (ממש כמו אנשי BDS - "מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ" - ישעיהו מ"ט, פסוק י"ז), הותירה חברת הדירוג פיץ' את דירוג האשראי של ישראל בעינו, וקבעה, בין השאר, שרוב הירידה בהיי-טק בישראל נובעת ממצב התעשיה ורק חלקה כתוצאה מהמאבק לשנות את מערכת המשפט. בנוסף, נכזבה תוחלתם והמשק מראה סימנים של יציבות כלכלית למרות אי-השקט שהמתמרדים מחוללים. האינפלציה בירידה והגירעון השנתי מתכנס לרצועה, שתכנן האוצר.
זה, כמובן, מזכיר לי ציוץ אדיר, שפרסם ג'ימי המחליק בטוויטר (כיום - רשת X): "שעות בודדות מהפתיחה, וכבר הוצפה הרכבת הקלה מדמעות של שמאלנים".

תאריך:  22/08/2023   |   עודכן:  23/08/2023
+ארה"ב מוחה על תוכנית סמוטריץ' לפיתוח ההתנחלויות
21:23 22/08/23  |  עידן יוסף

בבית הלבן מגיבים לכוונה של השר סמוטריץ׳ להאיץ את תוכניתו לפיתוח ההתנחלויות: ״אנחנו מתנגדים בתוקף לקידום הרחבת ההתנחלויות ומפצירים בישראל להימנע מכך״, נמסר מהמועצה לביטחון לאומי של ארה"ב.

+מח"ש תבדוק את ירי מסתערבי מג"ב בפלשתיני בכפר ביתא
19:29 22/08/23  |  עידן יוסף

מח״ש החליטה לפתוח בבדיקה רשמית לאירוע הירי בראשו של פלשתיני בכפר ביתא בשומרון, שכתוצאה ממנו הפלשתיני נפצע אנוש (בתחילה דווח כי מת, אך מאוחר יותר עדכנו בבית החולים כי הצליחו לעצור את הדימום בראשו). באירוע פעלו מסתערבי מג״ב - ולכן הגוף הבודק הוא מח״ש ולא המשטרה הצבאית (גלי צה"ל).

+"חיילים מאבטחים את הח"כים שתוקפים אותם"
18:43 22/08/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ישיבת הקביניט הסתיימה ללא החלטות קונקרטיות  ▪  שר הביטחון תקף את שותפיו הקואליציוניים שמתחו ביקורת על פיקוד המרכז וטען שהתבטאויות נגד צה"ל גורמות לטרוריסטים לחשוב שצה"ל חלש

הישיבה הוקדמה מהחודש הבא [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]
+העליון מגבה את גלנט: אישר מעצרים מינהליים
17:53 22/08/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

גרוסקופף דחה את ערעוריהם של ארבעה מתנחלים שנעצרו בחשד לפגיעות קשות בפלשתינים  ▪  בכירי הציונות הדתית ועוצמה יהודית תקפו את גלנט על הצווים

גלנט. באישור נשיאת בית המשפט המחוזי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+עומדים על הדם
13:51 22/08/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ראוי לחדול מהעמדת הפנים ולומר לכולנו, לרבות לאבלים בנפול או בהירצח יקיריהם, כי ישראל עושה ככל יכולתה, והיא רבה, לסכל את הטרור

הלוויתה של בת-שבע ניגרי [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+המהדורה הנוספת של "מלחמת יוה"כ" - מהדורת המאבק בטרור
10:26 22/08/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה

לא די בהמצאת הסברים על מה ולמה יוצא פלשתיני מביתו ואקדח בחיקו. לא כל מרצח פלשתיני קיבל מאירן שיחת טלפון מדרבנת לפיגוע. אך יש להמציא: באילו אמצעים יש לנקוט כדי להקשות על המרצח או המרצחים בנתיב הטרור, ביחוד כאשר הם עלולים להגיע לרחוב דיזנגוף ודומיו. האם מתקיימת חשיבה על סוגיה חיונית זו?

הטרור מצליח להנחית מכות כואבות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+נתפסו שני המחבלים שביצעו אתמול פיגוע ירי
07:50 22/08/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

לוחמי ימ"מ של משמר הגבול עצרו שני פלשתינים תושבי חברון בחשד שרצחו את בת שבע נגרי ז"ל בפיגוע ירי בצומת בית חגי  ▪  נתפס הנשק שככל הנראה שימש לביצוע הפיגוע

זירת הפיגוע בכביש 60 [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוחפים אל הקצה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חבל שהם חיים
יואל מלמד  |  22/08/23 13:46
2
יפה! ל"ת
יהודי מפוכח  |  23/08/23 19:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
לוחמי ימ"מ של משמר הגבול עצרו שני פלשתינים תושבי חברון בחשד שרצחו את בת שבע נגרי ז"ל בפיגוע ירי בצומת בית חגי    נתפס הנשק שככל הנראה שימש לביצוע הפיגוע
איציק וולף
ראש הממשלה ושר הביטחון הגיעו אל זירת הפיגוע שבה נרצחה הבוקר בת שבע נגרי וטענו כי השינוי המשמעותי ביותר בשטח קשור למימון ולהכוונה האירנית
עידן יוסף
מפקד פיקוד המרכז מסר תדרוך בחטיבה מרחבית יהודה והתייחס לפיגוע: "במקרה הנוכחי, החיילים שמעו את הירי ולא הספיקו להגיב"    על הביקורת מצד ח"כים אמר: "אני שליח ציבור ואמשיך להיות כזה כל עוד אצליח להביא ביטחון לתושבים. שום דבר לא אישי, איש לא מגביל אותי"
מירב ארד
נגרי, תושבת בית חגי ואם לשלוש בנות, נורתה לעיני אחת מבנותיה שהייתה ברכב    מצוד אחר חוליית המחבלים    שר הביטחון גלנט יקיים מאוחר יותר הערכת מצב בגזרת האירוע עם בכירי מערכת הביטחון
איתמר לוין
רגבים טענה שהמדיניות מאפשרת עבריינות בנייה משתוללת של הפלשתינים    המדינה - תחת אחריותו של סמוטריץ, ממייסדי רגבים - טענה שאין סיבה להתערבות במדיניות וביישומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il