X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו. כמה פעמים [צילום: אויבר פיטוסי]
החלילן חזר
המשא-ומתן בחסותו של הנשיא הרצוג מתנהל עם "מקורבים" ו"יודעי דבר" ועוד מלים שהן זריית חול בעינינו רוצים להעניק לביבי עוד הזדמנות שאינה מגיעה לו? חבל, אבל בבקשה
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

כמה פעמים ילכו הנערים אחרי החלילן מהמלין, שיוביל אותם אל התהום, האבדון? כמה פעמים מסוגלים יצחק הרצוג ובני גנץ ללכת שבי - כפותים ונפעמים גם יחד - אחרי השקרן הכרוני בנימין נתניהו? האינכם מבינים שביבי פשוט אינו יכול אחרת?
בדור של סבא שלי דיברו על תשוש נפש שנכלא במוסד לאחר שהכריז על עצמו כי הוא נפוליאון בונפרטה. מדי שנה עלה לוועדה וביקש להשתחרר, ושב והכריז כי הוא נפוליאון, והשאירו אותו כלוא.
עד שקיבל הדרכה מעורך דין והודיע לוועדה כי הוא אזרח מן השורה. הוא כאחד האדם. מיד הוחלט לשחררו. הלך האיש לחדרו, ארז את מטלטליו, נטל את הכובע המשולש מן הקולב וקרא בקול רם: "אז זהו-זה, נפוליאון משתחרר."
נתניהו אינו מסוגל אחרת, וזה מעורר תהייה לגבי מחנה המחאה: כמה פעמים ראוי ליפול בפח שהוא טומן לכל האומה? כל כך הרבה פעמים? זה כמעט הופך את עמדתנו, שמקורה ברצון טוב ואחראי, לסדרה בלתי מוסרית של החלטות.
מכל מקום, המשא-ומתן בחסותו של הנשיא הרצוג מתנהל עם "מקורבים" ו"יודעי דבר" ועוד מלים שהן זריית חול בעינינו. רוצים להעניק לביבי עוד הזדמנות שאינה מגיעה לו? חבל, אבל בבקשה.
על ביבי לנסח בכתב ובחתימת ידו את הפשרה המוצעת לפרטי פרטים. הטיוטה תיקרא על-ידי הרצוג, ואם תאושר ביבי יחתום עליה ויקרא אותה מעל בימת הכנסת, והתוכן יתורגם תוך 48 שעות לחוק הבולם את היזמות הדיקטטוריות.
לאחר שהפשרה של הרצוג-ביבי תיהפך תוך 48 שעות לחוק יסוד - ניתן יהיה להחזיר חלק מהנורמליות של ישראל למקומה, והשאר במשך הזמן. ואם הממשלה תיפול? בבקשה, אפילו רצוי, הקלפיות ממתינות. זה יכול להיות נפלא. אך איני מספיק אופטימי להאמין שישראל תגיע בהקדם ליום הבחירות. חבל. כי זה מה שבאמת צריך לעשות.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  05/09/2023   |   עודכן:  05/09/2023
+אקוניס קורא לגנץ להענות לקריאת נתניהו
23:10 05/09/23  |  עידן יוסף

השר אופיר אקוניס: ״ערב השנה החדשה נדרשת הסכמה לאומית רחבה. לח״כ בני גנץ שמציג עצמו כמנהיג מרכזי שחותר להסכמות, ישנה הזדמנות גדולה כעת להוכיח שהוא מעוניין בהסכמות אמיתיות ומעשיות. לכן, מצופה ממנו להיענות לקריאתו הפומבית של ראש הממשלה ולחזור לשיחות, כדי לגבש הסכמה רחבה, שרבים מאוד בעם - בארץ ובעולם - מצפים לה״.

+לשכת נתניהו מבקשת מבכירי הליכוד להביע תמיכה בנתניהו
21:34 05/09/23  |  עידן יוסף

לשכת נתניהו פונה לבכירים בליכוד ומבקשת מהם להביע תמיכה בראש הממשלה. השרים יואב גלנט ("לפעול לפשרה - ומהר") וניר ברקת ("הסכמות הן לא כניעה, אלא אומץ לב") כבר התייצבו לצידו (חדשות 12).
ח"כ דני דנון, בהרמת כוסית של הליכוד העולמי, אמר: ״מתחילת הדרך קראתי להגיע להסכמות, כן לשיח והידברות - אבל בשום פנים ואופן לא נכנע לסחיטה באיומים. מי שחושב שאיומים, סרבנות ואלימות יגרמו לנו להתקפל - טועה״ (חדשות 13). עמיתו בועז ביסמוט: הסכמה רחבה, לא הסכמה רחבה - הרכב הוועדה לבחירת שופטים צריך לשקף את הציבוריות הישראלית. על זה אסור להתפשר".

+גנץ רצה תחילה ריכוך עילת הסבירות, ואחר כך שריון חוקי יסוד
20:56 05/09/23  |  עידן יוסף

מתווה הפשרה אמור היה לכלול לו״ז ברור שלפיו קודם תרוכך בחקיקה עילת הסבירות, אח״כ יחוקק שריון חוקי יסוד כך שלא ניתן יהיה לקדם שינויים ברוב קטן, ואח״כ התיקון בעניין הרוב בוועדה לבחירת שולטים - ורק לאחר מכן - תיעשה פנייה לבג"ץ לעצור את הדיונים בעתירות בטיעון שהתייתרו. בכך גנץ והצוות שלו התכוונו להבטיח שיקבלו במזומן את ההתחייבויות בטרם נתניהו מקבל את המילוט שהוא כל כך רוצה מהכרעות בג"ץ (חדשות 13).

+סער: אצל נתניהו ההצעה וההכחשה יוצאים בו זמנית; איננו מוכנים להיות שותפים למצג שווא
20:52 05/09/23  |  עידן יוסף

ח״כ גדעון סער באירוע הרמת כוסית של המחנה הממלכתי: "אנחנו תמיד נפעל לפי המצפן של טובת המדינה. אנחנו יודעים ואומרים יותר מכל דבר אחר חשוב היום לטפל באתגרי הביטחון והכלכלה ולעצור הקרע בעם ואיש אינו יכול להטיף לנו לגבי שמירת הדמוקרטיה ושלטון החוק כי עשינו את זה כל חיינו.
אצל נתניהו ההצעה וההכחשה יוצאים בו זמנית. ואנחנו מבינים לדאבון הלב כפי שהבנו אחרי שדחו את מתווה הנשיא תוך כמה דקות, שאין לצערנו עם מי לפתור ביחד את הבעיות שיצרה הממשלה עצמה במו ידיה.
"אנחנו תמיד מוכנים לבחון כל רעיון שמועיל למדינה - אבל איננו מוכנים להיות שותפים למצג שווא ואחיזת עיניים. יש לנו ניסיון ושכל שמאפשר לנו לבחון את הדברים. כולנו מבינים שבסופו של דבר: ישראל לא תוכל לחזור לעצמה ולבנות את עתידה בלי החלפת הממשלה הגרועה ביותר בתולדותיה. האלטרנטיבה השלטונית היחידה, המנוסה, הרצינית היא המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ.
"לא ניתן לשלטון הנוכחי להרוס את מערכות המדינה, את צהל את משטרת ישראל את השבכ את מערכת אכיפת החוק את בתי המשפט את נגיד בנק ישראל וכל מערכת ממלכתית אחרת שהשלטון הזה תוקף כמו שמחלה אוטואמונית הגוף תוקף את עצמו.

+גנץ נגד הידברות: "אין עם מי לדבר"
20:38 05/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר המחנה הממלכתי נשא נאום תקיף על-רקע קריאת נתניהו לשוב להידברות: "דואג קודם לטובתו, ואז לטובת המדינה"  ▪  הוסיף: "אין עם מי לדבר בעת הזו. הקריאות להידברות - ספין"  ▪  הליכוד: "גנץ ממשיך בחרמות ושוב בורח מכל ניסיון להגיע להסכמות. אפס במנהיגות, אפס בממלכתיות"

גנץ. תנאים מוקדמים למו"מ [צילום: מן הטלוויזיה]
+דיווח: נתניהו התחייב למתווה הפשרה של הנשיא
20:05 05/09/23  |  עידן יוסף

חדשות 13: עורך דינו של ראש הממשלה מיכאל רבילו הציג לנשיא הרצוג מכתב מחויבות של ראש הממשלה למתווה הפשרה. דבר קיומו של המכתב הוצג לאנשי המחנה הממלכתי כדי להראות רצינות ומחויבות של נתניהו לפשרה. בבית הנשיא ובלשכת נתניהו מכחשים את קיומו של המכתב.

+נתניהו לגנץ: שים בצד את התנאים המוקדמים
19:40 05/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה פנה במסר מצולם ליו"ר המחנה הממלכתי: "אפשר להגיע להסכמה, בוא נדבר"  ▪  אומר כי המשותף ביניהם רב, וכי רוב העם מצפה לחידוש ההידברות

נתניהו. הזמנה פתוחה [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+מבזק: תודה ראשונה ליריב לוין
17:29 05/09/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

לא האמנתי למילה אחת של ביבי ולפיכך תמהתי על בני גנץ שהלך שבי אחרי הפיתוי להגיע להסדר

לוין. חלום בלהות [צילום: אמיר כהן]
+לוין על הפרסומים על פשרה: בלוני ניסוי יותר מהסכמות אמיתיות
12:38 05/09/23  |  מירב ארד

שר המשפטים יריב לוין התייחס לדיווחים על פשרה בראיון לגל"צ: "הפרסומים משקפים בלוני ניסוי יותר מהסכמות אמיתיות. מה שנדרש זה הסדר שיבטיח הליך שיוויוני בוועדה לבחירת שופטים - מקווה שתהיה היענות באופוזיציה לקריאת הנשיא".

+הנשיא: הבנות אפשריות ולא נוגעות ללוח זמנים
11:18 05/09/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הנשיא הרצוג המבקר באוסטריה התייחס לקריאות פוליטיקאים שלא להגיע להסכמות סביב הרפורמה המשפטית  ▪  "קורא למנהיגים לגלות אחריות, להביט למציאות בעיניים ולהושיט יד"

הרצוג. "די, נמאס" [צילום: קובי גדעון, לע"מ]
+השר לוין: הצעת פשרה? זה עוד ספין
09:11 05/09/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר המשפטים דוחה את מתווה הפשרה בין הקואליציה לאופוזיציה בתיווך בית הנשיא  ▪  "אני לא מכיר שהייתה הסכמה ואי אפשר להסכים לה כי היא לא משנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים"

לוין. "הדרך להסכמות - לא באמצעות בלון ניסוי" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הכרעה במשאל-עם עכשיו
08:25 05/09/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

השאלות העומדות עתה להכרעה בין הכנסת (והממשלה) לבין מערכת המשפט ובג"ץ, אינן יכולות ואינן צריכות להיות מוכרעות ע"י בעלי הפלוגתא עצמם, אלא ע"י הרשות הדמוקרטית העומדת מעליהן, שהיא המעניקה להן את מעמדן, כוחן וסמכויותיהן - הריבון דהיינו: העם! (מליאת הציבור). על סף משבר ללא מוצא שיכול להתדרדר בנקל למאבק כוחני אלים והרסני, יש לבקש את ההכרעה במישאל-עם ללא דיחוי

חיות ולוין. שחיקה של הרשויות [צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איציק וולף
שר המשפטים דוחה את מתווה הפשרה בין הקואליציה לאופוזיציה בתיווך בית הנשיא    "אני לא מכיר שהייתה הסכמה ואי אפשר להסכים לה כי היא לא משנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים"
רפי לאופרט
השאלות העומדות עתה להכרעה בין הכנסת (והממשלה) לבין מערכת המשפט ובג"ץ, אינן יכולות ואינן צריכות להיות מוכרעות ע"י בעלי הפלוגתא עצמם, אלא ע"י הרשות הדמוקרטית העומדת מעליהן, שהיא המעניקה להן את מעמדן, כוחן וסמכויותיהן - הריבון דהיינו: העם! (מליאת הציבור). על סף משבר ללא מוצא שיכול להתדרדר בנקל למאבק כוחני אלים והרסני, יש לבקש את ההכרעה במישאל-עם ללא דיחוי
איציק וולף
הנשיא הרצוג הודיע כי הוא מקיים שיחות עם ראשי הקואליציה והאופוזיציה במטרה להביא לדיאלוג שיביא להסכמות רחבות    בשלב זה - טרם הושגו הסכמות
איתמר לוין
הדיון יתקיים ב-19 בספטמבר במקום ב-7 בו, כדי לאפשר לממשלה וללוין להסדיר את הייצוג הנפרד ולהגיש את תגובותיהם לעתירות הדורשות לכנס את הוועדה לבחירת שופטים
דן מרגלית
מיארה-בהרב נתנה ללוין הזדמנות להגן על עמדתו בכספי האומה מפי הטוב בעורכי הדין שהיה מוכן להתייצב לצידו    אלא שלוין אינו מתעניין בהגינותה של מיארה-בהרב, הוא רוצה לחסל את בית המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il