X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
[צילום: AP]
ההפתעה הנפוטיסטית של אבו מאזן
יאסר עבאס, בנו של יו"ר הרשות הפלשתינית, החל להשתלב בפעילות המדינית של הרשות והשתתף במשלחת הפלשתינית לשיחות עם ההנהגה הסעודית בצמרת פתח חוששים כי אבו מאזן מתחיל להכשיר אותו לתפקיד היורש וברחוב הפלשתיני מאשימים כי זהו סימן נוסף לשחיתות ולנפוטיזם ברשות

האם יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס מכין הפתעה גדולה לבכירי תנועת פתח המתמודדים בקרב הירושה לאחר ירידתו מהבמה הפוליטית הפלשתינית? זוהי השאלה המעסיקה כעת את צמרת פתח.
גורמים בתנועת פתח חשפו כי יאסר עבאס, בנו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, שהינו איש עסקים אבל גם חבר המועצה המהפכנית של פתח, החל להשתתף באחרונה בפגישות חשאיות בנושאים המדיניים באזור וגם בחו"ל. יאסר עבאס אינו נושא בשום תפקיד רשמי ברש"פ או במוסדות אש"פ.
הגורמים מסרו כי מעורבותו של יאסר עבאס בנעשה בזירה המדינית גברה במקביל לשמועות על פרישה אפשרית בקרוב של אביו מחמוד עבאס מהחיים הפוליטיים, ברש"פ מכחישים את הדברים אך לא מוסרים הסברים לפעילות המדינית של יאסר עבאס.
יאסר עבאס השתתף במשלחת הפלשתינית שיצאה לפני שבועיים לריאד לשיחות עם שר החוץ הסעודי פייצל בן פרחאן ועם משלחת של הממשל האמריקני על הציפיות הפלשתיניות מהסכם הנורמליזציה הצפוי בין סעודיה לישראל. במשלחת הפלשתינית היו חוסיין א-שיח', מזכ"ל הוועד הפועל של אש"פ, מאג'ד פרג', ראש המודיעין הפלשתיני ומג'די אלח'אלדי יועצו המדיני של יו"ר הרש"פ.
ייתכן שהשתתפותו של יאסר עבאס בן ה-62 במשלחת נועדה לפקח על כך שחבריה לא יסטו מההנחיות שנתן להם יו"ר הרש"פ ולא יסגרו דילים מאחורי גבו של מחמוד עבאס.
הסעודים והאמריקנים נמנעו מלפרסם תמונות של הדיונים בריאד שבהם השתתף כאמור יאסר עבאס.
לא מן הנמנע שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מתכוון לערבב את הקלפים מחדש ולהתחיל להכשיר את בנו לתפקיד היורש נוכח מאבקי הכוח העזים בצמרת פתח שעלולים להביא למרחץ דמים בחברה הפלשתינית.
יאסר עבאס מתגורר מחוץ לתחומי יהודה ושומרון אך הוא מבקר לעיתים דחופות ברמאללה.
חברי המשלחת הפלשתינית שמעו משר החוץ הסעודי פייצל בן פרחאן כי סעודיה איננה מתכוונת לוותר במשא-ומתן עם ממשל ביידן וישראל על זכויות הפלשתינים והביעו אמון בהנהגה הסעודית ורצון להשיג עמה תיאום מלא בנושא.
ברחוב הפלשתיני רואים בהשתתפותו של יאסר עבאס במשלחת הפלשתינית לסעודיה סימן רע לאופן שבו מנהל מחמוד עבאס את הרש"פ המעיד על שחיתות רבה ונפוטיזם.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, הנמצא בסוף דרכו הפוליטית, אינו עושה חשבון לביקורת הפלשתינית או הבינלאומית על מעשיו, הוא בטוח שיש לו חסינות מארה"ב, מהאיחוד האירופי ומישראל וכי הוא יכול לנהוג ככל העולה על רוחו.
האופוזציה הפלשתינית טוענת כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ניצל את מעמדו ובנה לשני בניו יאסר וטארק אימפריה כלכלית אדירה ברחבי המזרח התיכון, לדבריה, הקשרים הכלכליים שלהם עם כמה מדינות ערביות חזקים ונראה שעתה הם רוצים גם לחזק את הקשרים הכלכליים שלהם עם סעודיה.
כך או כך, הפרשה הזו מעוררת גל ביקורת בקרב הפלשתינים וחששות בצמרת פתח כי יו"ר הרש"פ עלול לנסות ולכפות עליהם יורש בעל כורחם.
מחמוד עבאס מרוצה מחוסר הוודאות בצמרת פתח, הוא פועל בשיטת "הפרד ומשול" ונהנה לראות את יריביו הפוליטיים מודאגים מהמצב שנוצר, זה גורם להם להיזהר ולשמור על נאמנות אליו, בשלב הזה הוא מכריז בכל פורום בתנועת פתח כי אין לו שום כוונה לפרוש מתפקידו.

תאריך:  22/09/2023   |   עודכן:  22/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההפתעה הנפוטיסטית של אבו מאזן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כנס
ש  |  17/10/23 18:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אלדד שביט, יואל גוז'נסקי
האינטרס העליון של סעודיה בשיחות עם ארה"ב הוא להגיע להסכם הגנה    מבחינת ישראל זוהי התפתחות חיובית, אך אין להסכים לתוכנית גרעין סעודית
איתמר לוין
הפוליטיקאים המקומיים נלחמים על השלטון, המערב התערב ואז נעלם, ארה"ב אדישה - ואז הסכרים קרסו ו-20,000 איש נספו, כותב וושינגטון פוסט
יוני בן-מנחם
במחנה הפליטים עין אלחילווה בלבנון התחדשו הקרבות בין פעילים של תנועת פתח לבין פעילים של קבוצות טרור איסלאמיות קיצוניות המנסות להשתלט על המחנה. הרש"פ נחושה שלא לוותר על שליטה במחנה שנחשב לאחד ממאחזי הכוח שלה בלבנון
יוני בן-מנחם
ירדן החליטה להגביר את המלחמה נגד תופעת הברחות הסמים מסוריה לשטחה והיא תקים אזור חיץ ביטחוני בגבולה הצפוני. ירדן נזהרת שלא להפנות אצבע מאשימה כלפי המשטר הסורי למרות שאחיו של הנשיא בשאר אסד הוא שעומד בראש מערך ייצור הסמים והברחתם לשטח ירדן
יוני בן-מנחם
הוועידה השמינית של תנועת פתח תתכנס בעוד כחודשיים וחוסיין א-שיח', מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף פועל כדי להתמנות לסגנו של עבאס    קרב הירושה ברש"פ מתגבר וחוסיין א-שיח' פועל גם כדי לקבל תמיכה אזורית למהלך שיזם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il