X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חזרה בזמן [צילום: יעקב לדרמן/פלאש 90]
לח"כ גפני: אתם פתחתם במלחמת דת
אתם מיעוט תוקפני - פחות מ-20% מהאוכלוסייה - הפועל לחיסול המפעל הציוני והחזרת הישראלים לגירסה הדתית הקופאת על שמריה, שאינה מכירה במדינת ישראל כמדינה יהודית ומחכה לביאת המשיח

גפני מיתמם. אתם, המנהיגות החרדית, מנסים לנצל את תלותו של בנימין נתניהו בתמיכתכם כדי להפוך את ישראל למדינת הלכה ויש לך הצביעות הדרושה כדי לטעון שהחילונים הם שפתחו במלחמת דת. אתם מיעוט תוקפני - פחות מ-20% מהאוכלוסייה - הפועל לחיסול המפעל הציוני והחזרת הישראלים לגירסה הדתית הקופאת על שמריה, שאינה מכירה במדינת ישראל כמדינה יהודית ומחכה לביאת המשיח. המנהיגות היהודית בימי הבית השני הייתה פתוחה לשינויים. המשנה התאימה את התורה לצורכי הזמן - במקום רצח על רצח קבעו דמים - והתלמוד התאים את התורה והמשנה לתנאי הזמן. הציונות באה לתת ליהודים שסבלו מאנטישמיות בגלות פתרון אחר מאשר ציפייה לביאת המשיח.
העובדות:
1. חקיקת חוק התורה וחוק הגיוס - חקיקת חוקים אלה נועדה לשחרר את 170,000 האברכים, שמספרם יהיה בעלייה עקב החוקים, מחובת השירות הצבאי ומתן מענקים גדולים יותר לאברכים מאשר לחיילי צה"ל בסדיר. חוקים אלה הופכים את החילונים והמסורתיים ל"חוטבי עצים ושואבי מים" עבור החרדים. הם ישרתו בצבא ויקריבו את ילדיהם למען המדינה אבל החרדים לא יביעו כלפיהם אפילו הערכה מינימלית על-ידי עמידת דום ביום הזיכרון לחללי צה"ל שבזכותם החרדים חיים בביטחון.
2. העברת תקציבים בסך למעלה מ-4 מיליארד שקל ועוד - החילונים והמסורתיים יעבדו וישלמו מיסים אבל כספי המיסים - התקציב - ישרתו רק את החרדים. מצבן של מערכת הבריאות, מערכת החינוך וכל שאר המערכות בכי רע. הן עברו ועוברות קיצוצים על-מנת להעביר כספים למי שלא עובד ולא משלם מיסים: לאברכים ולמוסדות שונים של החרדים.
3. מערכת החינוך הממלכתית - מערכת החינוך הממלכתית סובלת מהעדר תקציבים והפכה למטרה לארגונים דתיים שקיבלו אישור רשמי להופיע בפני הדור הצעיר החילוני ולהביאם לידי חזרה לדת. נציגים מהציונות הדתית קיבלו היתר להופיע בפני הדור הצעיר החילוני ונציגים חרדיים קיבלו שליטה על חלק מהמשימות של משרד החינוך.
4. שר הפנים דורש מהעיריות לאשר אירועים בהפרדה מגדרית: "אלה ההנחיות" - אתם פועלים ליצירת הפרדה מגדרית במרחב הציבורי ביישובים בעלי רוב חילוני ובשפת הים, במעיינות ועוד. הפרדה מגדרית מנוגדת לתפישת העולם החילונית הדוגלת בשוויון בין המגדרים. ההפרדה מנוגדת גם לחוקי המדינה כפי שקבע בג"ץ. צעירות חילוניות סובלות מהתקפות מילוליות וגם יריקות והשפלות בתחבורה הציבורית. הן מועברות לסוף האוטובוסים, מעין עזרת נשים.
לידיעת החרדים - בכל בתי הכנסת מימי בית שני שהארכיאולוגים ערכו בהם חפירות לא התגלה אפילו בית כנסת אחד עם עזרת נשים. עזרת נשים היא המצאה של רבנים בשלהי המאה ה-12.
5. החרדים דרשו בהסכמים להקמת הקואליציה העברת כ-120 חוקים שיהפכו את ישראל למדינת הלכה.
6. ארגונים דתיים מקרב החרדל"ים הצטרפו לתוכנית הפיכת ישראל למדינת הלכה. הם מושיבים קבוצות של דתיים בקומונות ביישובים חילוניים כדי לעסוק בצייד מכשפות בקרב החילונים.
דוגמה לתוכניות הכפייה הדתית ראינו ביום כיפור כאשר קבוצת חרדל"ים מארגון "ראש יהודי" - ארגון קטן של קנאים דתיים - ניסו לקיים בתל אביב, בכיכר דיזנגוף, תפילות בהפרדה מיגדרית.
7. החזרה בתשובה - אנחנו החילונים איננו מנסים להביא אתכם החרדים והחרדל"ים לחזרה בשאלה. אבל אתם משקיעים מאמצים בהחרזה בתשובה של חילונים.
ולסיום, לכם החרדים והחרדל"ים אין מונופול על היהדות. בניגוד לעבר היהדות כיום היא פלורליסטית ומורכבת ממיעוט אורתודוקסי, מניאו אורתודוקסים, קונסרבטיבים, רפורמים ויהודים חילונים. אנחנו, החילונים והמסורתיים הננו הרוב במדינה והרפורמים והקונסרבטיבים הם רוב בקרב יהדות ארה"ב שהיא הקבוצה היהודית הגדולה ביותר בעולם אחרי ישראל. לא ניתן למיעוט תוקפני לכפות עלינו את הגירסה המיושנת ביותר של היהדות, הגירסה החרדית שאתם נימנים עליה. גם לא ניתן לכם לנתק את הקשר בין ישראל ליהדות התפוצות שרובה אינו אורתודוקסי כמוכם.

תאריך:  04/10/2023   |   עודכן:  04/10/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
בישראל, בימינו יש שפע של יוצרים - תסריטאים, במאים, מפיקים, שהם לא רק מבריקים ברמה הלאומית אלא מעולים ברמה הבינלאומית, ואין צורך להביא דוגמאות    יש להציב לפניהם אתגר חדש - הצלת הדמוקרטיה
מאיר חוטקובסקי
בכתב התשובה של המדינה המשתרע על 27 עמודים טוענות בין-היתר הממשלה והיועצת המשפטית לממשלה, כי העתירה הוגשה בשיהוי רב, ובהיעדר כל עילה להתערבות שיפוטית
יובל וינרב
צוללנים שהתחזו לדייגים חתכו את המחסום שהציבה בייג'ינג בסמוך לשרטון שנוי במחלוקת טריטוריאלית בים סין הדרומי וחסם גישה לדייגים פיליפינים
איתן קלינסקי
החלטנו להזמין במקום דוד המלך את עולם הערכים של הנביא עמוס כאורח בסוכתנו    עם עולם הערכים של הנביא עמוס שהוזמן לסוכתנו, חשנו הרבה יותר טוב
יוני בן-מנחם
עבדאללה מלך ירדן מודאג מהאפשרות שהסכם הנורמליזציה בין סעודיה לישראל יבוא על חשבונה של ירדן ומזהיר מפני הדילוג על הבעיה הפלשתינית. הרחוב הפלשתיני מעריך שההסכם הזה לא יביא להקמת מדינה פלשתינית וכי הוא משרת את האינטרסים של סעודיה בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il