X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
החות'ים בתימן [צילום: האני מוחמד/AP]
החות'ים הצטרפו למערכה נגד ישראל
החות'ים בתימן הצטרפו למערכה נגד ישראל וניסו לתקוף אותה בטילי שיוט ובמל"טים שיורטו על-ידי הצי האמריקני מדובר בשלב חדש ומסוכן ופתיחת חזית חדשה נגד ישראל, היא יכולה להתמודד עמו אך תיאלץ להיעזר גם בארה"ב

אירן הטילה למערכה נגד ישראל את השלוחה שלה בתימן, את ארגון "אנצאר אללה" השיעי של החות'ים בתימן. החות'ים, שמצויידים היטב בנשק מתקדם שיגרו, לפני כמה ימים שלושה טילי שיוט ו-9 מל"טים לעבר ישראל. משחתת הטילים האמריקנית USS carney השוהה בים האדום יירטה את הטילים והמל"טים מתימן. על-פי מקורות ביטחוניים בישראל, טיל אחד יורט על-ידי סעודיה.
החות'ים לקחו רשמית את האחריות להתקפה על ישראל ולמרות כישלונה הם ממשיכים לאיים על ישראל. אחמד חאמד, מנהל משרד הנשיאות בצנעא בתימן, הודיע בערוץ הטלוויזיה של החות'ים ב-25 באוקטובר כי "הפלשתינים לא יהיו לבדם במערכה נגד ישראל". הוא הסביר כי התמיכה של החות'ים ב"פלשתין" היא עמדה דתית מהקוראן שיש בה כבוד וכי הם לא יוותרו עליה אפילו אם כל העולם יוותר עליה.
סלים אלמע'לס, חבר הלשכה המדינית של ארגון אנצאר אללה, אמר כי "תימן מוכנה לעימות ביותר מחזית אחת".
גורמים ביטחוניים בישראל מעריכים כי איומי החות'ים בתימן הם רציניים וכי צפויות התקפות נוספות על ישראל מצדם ברגע שיתחיל המבצע הקרקעי של צה"ל ברצועת עזה.
צה"ל מתואם היטב עם הצבא האמריקני ונערך גם לפתיחת חזית חדשה מתימן. ההתקפה של החות'ים על ישראל לא הפתיעה את צה"ל. היא הייתה צפויה במסגרת מדיניות "איחוד החזיתות" שמובילה אירן נגד ישראל.
בשבוע שעבר החלה אירן במלחמת התשה נגד ישראל מכל החזיתות האפשריות, בניסיון למנוע ממנה לצאת למבצע הקרקעי הגדול ברצועת עזה שמטרתו מיטוט שלטון חמאס והריסת התשתית הצבאית של הארגון ברצועה.
ישראל היא בטווח טילי השיוט והמל"טים של החות'ים בתימן. הם יכולים להגיע לטווח של יותר מ-2000 ק"מ. החות'ים הודיעו כבר לפני כשנתיים כי הכינו בנק מטרות של ישראל.
אירן מכינה את שלוחותיה במזרח התיכון למערכה נגד ישראל במשך כמה שנים. מי שהגה את אסטרטגיית טבעת החנק על ישראל היה קאסם סולימאני, מפקד כוח "קודס" של משמרות המהפכה האירניים שחוסל בעירק על-ידי ארה"ב ומי שממשיך בה הינו יורשו, הגנרל אסמעיל קאא'ני.
לחות'ים בתימן יש גם טילים בליסטיים שטסים במהירות גדולה יותר מאשר טילי השיוט לעבר המטרה. ישראל ערוכה גם לתרחיש הזה. הטילים האלה והמל"טים הם מתוצרת מקומית בתימן תוך שימוש בטכנולוגיה אירנית. לחות'ים יש ניסיון רב בשיגור הטילים והמל"טים. בשנים האחרונות מאז שפרצה המלחמה בתימן הם שיגרו מאות טילים ומל"טים לעבר סעודיה ואיחוד האמירויות.
הפעם יורטו הטילים והמל"טים ששוגרו מתימן לישראל על-ידי הצבא האמריקני. אך אין פירוש הדבר כי צה"ל לא יגיב בעצמו בעתיד על כל התקפה של החות'ים.
למרות המרחק הרב מישראל, זרועו הארוכה של חיל-האוויר הישראלי יכולה להגיע גם לתימן.
לישראל יש גם כמה אמצעים להתגונן מפני טילים ומל"טים המשוגרים לעברה מתימן. היא יכולה לירט אותם באמצעות מטוסי קרב את באמצעות מערכות ההגנה האווירית "קלע דוד" ו"כיפת ברזל".
לחות'ים יש חשבון ארוך עם ישראל. הם מאשימים אותה כי היא סיפקה מל"טים לסעודיה ולאיחוד האמירויות כדי לתקוף אותם בתימן.
אחד האתגרים הגדולים של ישראל, מבחינה ביטחונית, לטווח הארוך יותר, לאחר סיום המלחמה ברצועת עזה, יהיה הסכנה לספינות צי הסוחר הישראל שמפליגות בים האדום ובאזור באב אל-מנדב. החות'ים עלולים לפתוח במלחמת התשה נגד ישראל ולנסות לפגוע בספינות אלה. ישראל תצטרך להיעזר בצי האמריקני באזור כדי להבטיח את שלום הספינות שלה.

תאריך:  27/10/2023   |   עודכן:  27/10/2023
+ארה"ב קוראת לאזרחיה: לעזוב מיד את לבנון
00:45 28/10/23  |  יואב יצחק

ארה"ב קוראת לאזרחיה לצאת מיד מלבנון, וזאת מחמת החשש להתרחבות המלחמה גם בין ישראל לחיזבאללה - עם הכניסה הקרקעית של צה"ל לשטח רצועת עזה.

+לפחות 29 עיתונאים נהרגו מ-7 באוקטובר בסיקור מלחמת ישראל-חמאס
00:09 28/10/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

עם ההרוגים נמנים: 24 עיתונאים פלשתינים, ארבעה ישראלים ולבנוני אחד  ▪  ארגון CPJ מותח ביקורת על "האפלה של חדשות", שעלולה להוביל לואקום שיאפשר "תעמולה קטלנית, דיס-אינפורמציה ומידע שגוי"

הארגון הבינלאומי "הוועד להגנה על עיתונאים" (CPJ)
+עצרת האו"ם הצביעה בעד הפסקת אש מיידית ישראל-חמאס
23:20 27/10/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

השגריר ארדן תקף את המדינות שתמכו בהצעת-החלטה: "... האו"ם, שהוקם לאחר השואה, איבד לחלוטין את הלגיטימיות ואת הרלוונטיות שלו. היום הובהר שרוב מדינות העולם לא רוצות למנוע זוועות וטבח, אלא מעודדות אותן ומסייעות לארגון טרור לשרוד"

[צילום: AP]
+רשת סקיי ניוז: כלי שיט של צה"ל ביצעו פשיטה ממוקדת גם מהים
22:59 27/10/23  |  יואב יצחק

כוחות צה"ל ביצעו "פשיטה ממוקדת מהים", בדרום עזה, וזאת במקביל להפצצות שביצעו כלי טיס של חיל הוויר. כך דיווחה רשת סקיי ניוז.

+דובר משרד ראש הממשלה: "חמאס ירגיש את הזעם שלנו הלילה"
22:55 27/10/23  |  יואב יצחק

דובר משרד ראש הממשלה לתקשורת הזרה, מארק רגב, אמר בראיון ל-MSNBC, בהתייחסו לדיווחים טנקים של צה"ל לרצועה: "חמאס ישלם על פשעיו נגד האנושות, והלילה תחל התפנית. חמאס ירגיש את הזעם שלנו הלילה".

+טנקים נוספים של צה"ל נעים לעבר הגבול
22:19 27/10/23  |  יפעת גדות

על-פי מקורות פלשתינים, טנקים נוספים של צה"ל נעים לעבר הגבול ויורים לעבר מטרות.

+מלקטת הדגלים
22:15 27/10/23  |  שמחה סיאני   |   לרשימה המלאה

הבטתי בדגל ישראל, שבעבר היה תלוי בגאווה על חלון מכונית חולפת, ונדמה הוא בעיניי כעם ישראל במדינת ישראל היום, בטרם נזרק לקרקע במלחמה לא צפויה זו ושדרכו עליו ומילאו אותו בבוץ ובדם

גאווה [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+במשרד הבריאות פרסמו מכתב הקורא לקיים דקת דומיה ביום ראשון הקרוב
21:49 27/10/23  |  יפעת גדות

שר הבריאות, אוריאל בוסו ומנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב פרסמו היום (יום ו') מכתב הקורא לכל מערכת הבריאות להצטרף ליוזמה החשובה של הסתדרות האחים והאחיות, וההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י), לקיים דקת דומיה ביום ראשון הקרוב, 29.10.23, בשעה 10:00.
מערכת הבריאות תעמוד לדקת דומייה לזכר הנרצחים וחללי צה"ל הרבים שידעה המדינה מאז 7.10 זיכרונם לברכה, ביניהם עובדי מערכת הבריאות, ומתוך כבוד והתייחדות עם משפחותיהם ומי ששרדו את התופת. כלל הצוותים הרפואיים פועלים לילות כימים להחלמת הפצועים, ומתפללים להשבת החטופים והנעדרים.

+כדי לאפשר אספקה רציפה של מזון לא יאכף סימון מדבקות סמל המזון האדום
21:46 27/10/23  |  יפעת גדות

כדי לאפשר אספקה רציפה של מזון לישראל, לא יאכף סימון מדבקות סמל המזון האדום וכן, לא יאכף סימון בעברית של מכלי מים מינרליים. בעקבות כך ייתכן שיימצאו על המדף מוצרים מאותו סוג, כאשר חלקם מסומנים וחלקם אינם מסומנים בסמלים אדומים ו/או מים המסומנים בשפה האנגלית והעברית.
יש לציין שכמו בשגרה, בעת הכנת תרכובת מזון לתינוקות ופעוטות (תמ"ל) יש להרתיח את כל סוגי המים (לרבות מים המינרלים ומי מעיין) בטרם ההכנה.

+טנקים נכנסו לשטח הרצועה; מחבלים פתחו באש תופת
20:30 27/10/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

בשלב זה לא מדובר בכניסה קרקעית מלאה  ▪  במקביל להרחבת הפעילות הקרקעית ביצעו מטוסי צה"ל תקיפות מאסיביות בצפון הרצועה  ▪  תותחי צה"ל פתחו גם הם בהרעשה כבדה  ▪  ספינות חיל-הים השמידו מטרות בחוף  ▪  הפלשתינים: טנקים של צה"ל פלשו לרצועה

אש תופת [צילום: עבד חאלד/AP]
+מתקפת צה"ל גרמה לקריסת קווי התקשורת והאינטרנט ברצועה
20:04 27/10/23  |  יואב יצחק

תקיפת מטוסי צה"ל וההרעשה הארטילרית במיוחד בצפון הרצועה, גרמו לקריסת קווי התקשורת והאינטרנט ברצועת עזה. חשכה כמעט מוחלטת נפלה בעזה, בשל הפסקת פעולת הגנרטורים. על-פי הערכות, ההרעשה נעשית כהכנה לקראת כניסה קרקעית.

ההרס בדיר אל בלח, רצועת עזה [צילום: חאתם מוסה/AP]
+רקטה נפלה בשטח חקלאי באזור ראשון לציון
19:54 27/10/23  |  יואב יצחק

אחת הרקטות ששיגרו המחבלים מרצועת עזה נפלה בשטח חקלאי באזור ראשון לציון. כוחות הביטחון ומד"א הגיעו במהירות לשטח. נמסר על פצוע אחד באורח קל מרסיס ברגלו.

רקטה נחתה בשטח חקלאי בראשון לציון [צילום: לפי סעיף 29א' לחוק זכויות יוצרים]
+ירי טילים - אזעקות בגוש-דן ובשפלה
19:48 27/10/23  |  יואב יצחק

ארגוני הטרור ברצועה שיגרו ב-19:30 סידרה של טילים לעבר גוש-דן והשפלה. אזעקות נשמעו בתל אביב, חולון, רמת גן, בת ים, ראשון לציון ובאזור מודיעין.

+הרעשה ארטילרית כבדה על מטרות צפון ברצועת עזה
19:05 27/10/23  |  יואב יצחק

כוחות צה"ל פתחו בהרעשה אריטלרית כבדה על מטרות בצפון רצועת עזה. מטוסים של חיל-האוויר מפציצים בעיקר מטרות בעיר עזה ומזרחית למחנה הפליטים ג'בליה. במקביל נעשות הכנות לכניסה קרקעית לשטח הרצועה.

+הוחמרו אזהרות המסע למצרים, סיני וירדן
16:45 27/10/23  |  עידן יוסף

החמרת אזהרות מסע: מצרים כולל סיני וירדן עולות לרמה 4 (איום גבוה). ההמלצה היא לא להגיע למדינות אלו ולעזוב את שטחן בהקדם. בירדן האזהרה תקפה גם לגבי מעבר בשדה התעופה ובנתיב היבשתי עד לישראל. מרוקו מעודכנת לרמה 3, מומלץ להימנע מנסיעות שאינן חיוניות.

+דובר צה"ל: מפקדת הטרור המרכזית של חמאס - מתחת לבית חולים שיפא
16:44 27/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בתדרוך לתקשורת הבינלאומית חשף הדובר מידע מודיעיני רב של שב״כ וצה״ל, לפיו: מפקדת הטרור המרכזית של חמאס ממוקמת מתחת לבית החולים ״שיפא״ המפעיל 1,500 מיטות; 4,000 אנשי הצוות מהווים מגן אנושי לראשי חמאס  ▪  הכניסה למפקדות התת-קרקעיות מתבצעת ממספר פירי מנהרות הסמוכים לבית החולים וכן קיימת כניסה מתוך מחלקות האשפוז והטיפול של בית החולים

תרשים בית החולים [צילום: דובר צה''ל]
+מערך הסייבר הלאומי: שיחות ואטסאפ ממספרים בחו"ל אינן מסוכנות, אך מומלץ לחסום ולדווח עליהן
16:34 27/10/23  |  עידן יוסף

הודעת מערך הסייבר הלאומי: בשעה האחרונה התקבלו במוקד 119 של מערך הסייבר הלאומי דיווחים רבים מאזרחים אודות שיחות שמתקבלות בוואטסאפ ממספר טלפון בחו"ל ואחריהן ניתוק. לאור שאלות אזרחים, נדגיש כי השיחה עצמה אינה מביאה לחדירה או לנזק לטלפון. המערך פועל לדווח על מספרי הטלפון גם לחברת מטא.
מערך הסייבר הלאומי ממליץ:
1. יש לחסום את המספר ממנו בוצעה השיחה ולדווח בכפתור "דיווח" שבאיש קשר בוואטסאפ.
2. לא ללחוץ על קישורים או קבצים אם נשלחים.
3. לא למסור פרטים אישיים או להשיב לפניות.
4. חשוב - לסינון שיחות מסוג זה בוואטסאפ: הגדרות - פרטיות - שיחות - הפעילו: השתקת שיחות ממספרים לא מוכרים.
5. עדכנו בני משפחה בהמלצות ובתופעה כדי שלא ייבהלו.

+מינהלת התקומה מעבירה מקדמות נוספות ליישובי העוטף ולשדרות
16:30 27/10/23  |  עידן יוסף

בהמשך להעברת המקדמות בתחילת השבוע על-סך 51 מיליון שקלים ליישובי עוטף ישראל ולעיר שדרות, הודיע ראש מינהלת התקומה משה אדרי לראשי המועצות אשכול, שדות נגב, שער הנגב וחוף אשקלון על העברת מקדמה נוספת בסך 7 מלש״ח לכל מועצה. בנוסף, העיר שדרות תקבל מקדמה נוספת בסך 32 מיליון שקלים.
המקדמה מיועדת לפעילות המועצות הנדרשת מיד, בהתאם לתיעדוף עליו יחליטו ראשי הרשויות.

+חיל-התותחנים תוקף מקורות ירי בלבנון
16:28 27/10/23  |  עידן יוסף

גבול לבנון: בשעה האחרונה מחבלים ביצעו ירי משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב אביבים ולעבר משגב עם. אין נפגעים. כוחות ארטילריה של צה"ל תוקפים כעת את מקורות הירי. חיזבאללה נטל אחריות לירי.

+פגיעה ישירה במבנה באשקלון
16:27 27/10/23  |  עידן יוסף

אזעקות הופעלו באשדוד ובאשקלון. רקטה גרמה לנזק באשדוד. אין נפגעים.

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+שרי הקבינט כועסים על נתניהו וגלנט - על היעדרותם ועל סקירות שטחיות
16:04 27/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השרים: "אי אפשר להתנהל בצורה כזו. או שיבטלו את הקבינט או שיעבירו את כל הסמכויות לקבינט החירום. אנחנו לא חותמת גומי. זה ביזיון! אנחנו נושאים באחריות החוקית על ההחלטות"  ▪  תגובת לשכת ראש הממשלה: "הישיבות מתנהלות באחריות וברצינות"

ישיבת הקבינט [צילום: לע"מ]
+"נתניהו התייחס לאזהרות אמ"ן כאל ניסיון לבחישה פוליטית מצד הצבא"
15:45 27/10/23  |  עידן יוסף

אמ"ן הניח על שולחנו של נתניהו בחודשים שקדמו למלחמה התרעות כי ההרתעה הישראלית באזור נפגעת עקב המחלוקת בעם סביב הרפורמה המשפטית. במסמכים נכתב כי אירן־חיזבאללה־חמאס מזהים שעת כושר לפגוע בישראל. נתניהו התייחס לאזהרות כאל ניסיון לבחישה פוליטית מצד הצבא (הארץ).

+ראש הממשלה הופיע בפני ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים
15:21 27/10/23  |  עידן יוסף

ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים בראשות ח"כ יולי אדלשטיין התכנסה הבוקר (ו') לדיון בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו. חברי הוועדה שמעו סקירה מאת ראש הממשלה ודנו בסוגיות שעל הפרק. הדיון היה חסוי.

+הגיע הזמן להפיל את המשטר האירני
15:20 27/10/23  |  עדנה כהן קדוש   |   לרשימה המלאה

בארבעת העשורים האחרונים גן העדן האירני הזה נפל ברשתו האפלתה וההרסני של המשטר האיסלאמי, ואירן התדרדרה לשפל חברתי וכלכלי חסר תקדים

ראיסי. משטר אפל [צילום: Russian Foreign Ministry Press Service via AP]
+התרסה ברורה נגד ישראל
14:55 27/10/23  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה

רוסיה איננה מגדירה את החמאס כארגון טרור, ועד עתה לא גינתה אותו בפומבי ובאופן ברור על מעשי הטבח הקשים שביצע ביישובי עוטף עזה והנגב המערבי

ולדימיר פוטין וחסן רוחאני [צילום: אלכסנדר זמליאניצ'נקו/AP]
+צפו: שייטת 13 פשטה על מתחם הקומנדו הימי של חמאס
14:54 27/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בפשיטה נועזת מהים תקף הכוח מתחם של חמאס ברפיח, השמיד תשתיות טרור ופגע בכוח הימי של הארגון  ▪  אין נפגעים לכוחותינו בפעולה

פעולה אמיצה [צילום: דובר צה''ל]
+חבר משלחת החמאס לרוסיה: לא נוכל לשחרר חטופים עד לכינון הפסקת אש
14:52 27/10/23  |  עידן יוסף

חבר משלחת חמאס למוסקבה, אבו חמיד, אמר לעיתון הרוסי "קומרסנט" כי ארגון הטרור חמאס לא יכול לשחרר את החטופים שבידיו עד לכינון הפסקת אש, מכיוון שלדבריו: "יש צורך לאתר את כל החטופים הנמצאים כעת בעזה ובשביל לבצע זאת נדרשת אווירה רגועה".
בכיר בחמאס, חוסאם בדראן על הביקור של משלחת הארגון ברוסיה: ״אנחנו בקשר עם רוסיה מאז היום הראשון של המלחמה בעזה״. שר החוץ הקטארי אומר כי "אפשר לשחרר את כל האזרחים", אך דורש "תקופה של שקט".

+אזעקות בגוש-דן והשפלה; רקטה פגעה בשטח פתוח בת"א
14:31 27/10/23  |  עידן יוסף

זהו המטח השני שנורה לאזור המרכז בתוך חצי שעה. ממד"א נמסר: "בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים למעט מספר אנשים שנפצעו קלות בדרך למרחב מוגן". אחת הרקטות פגעה בשטח לא מאוכלס בשביל בגן ציבורי.

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+גלויית מלחמה מרומא
14:26 27/10/23  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה

אמרתי שזו אינה מלחמתה של ישראל בלבד אלא מלחמתו של העולם החופשי כולו נגד עריצות המבקשת לשעבד את כולנו לאמונת המוות שלה

דרור אידר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+פצוע בינוני מפגיעה ישירה בתל אביב
14:25 27/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נזק כבד נגרם לדירה בקומה רביעית בשכונה באזור כפר שלם  ▪  שני בני אדם נפצעו באורח קל בתאונת דרכים ברחוב בו התרחש הפיצוץ

אש פרצה כתוצאה מהפגיעה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+אזעקה הופעלה באשדוד
13:46 27/10/23  |  עידן יוסף

בעיריית אשדוד עדכנון כי בוצע יירוט של הרקטה.

+נחשפה שיחה בין מחבל בכוח המיוחד של חמאס למפקדו במהלך הטבח
13:40 27/10/23  |  עידן יוסף

צה״ל חשף בתקשורת הבינלאומית שיחה נוספת שהתבצעה במהלך מתקפת הטרור הרצחנית בין מחבל מהכוח המיוחד של החמאס לבין מפקדו ברצועת עזה, בה הוא מתאר את מעשי הרצח שביצע בעוטף עזה.

+הוארך מעצרן של שתי ערביות ישראליות שהתחזו לאיש חמאס
13:37 27/10/23  |  עידן יוסף

בית המשפט האריך את מעצרן של אמנה עותמאן תושבת חיפה ופאטמה בלעום מטייבה, אחרי שהוגש נגדן כתב אישום בגין איומים. השתיים התקשרו למשטרה מספר פעמים ואיימו על שוטרת, כשהן מתחזות לגבר ואומרות: "אנחנו חמאס מעזה, רוצים להרוג את כל היהודים".

+חוסל מפקד גדוד מערב חאן יונס בחמאס
12:29 27/10/23  |  עידן יוסף

חודשות תקיפות חיל-האוויר ברצועה. צה״ל ושב"כ חיסלו הלילה את מדחת מבאשר, מפקד גדוד מערב חאן יונס בחמאס. מדחת השתתף בפיגועי צליפה ומטענים גדולים לעבר כוחות צה״ל ולעבר יישובי ישראל.
כמו-כן, ביממה האחרונה צה״ל תקף יותר מ-250 מטרות של חמאס ברצועת עזה, ביניהן, מנהרות טרור, עשרות מחבלים, מפקדות מבצעיות ועמדות שיגור של ארגון הטרור באמצעות מטוסי קרב.

+לא לייאוש
12:28 27/10/23  |  יאיר לפיד   |   לרשימה המלאה

העולם כמו שהכרנו אותו הסתיים ב-7 לאוקטובר. לא רק המתים מתו, אלא גם השקרים שסיפרנו לעצמנו, גם האמון שהתפרק כמו הגדר של עזה  ▪  ובכל זאת, חובה עלינו להמציא עצמנו מחדש, לבנות ולהיות טובים יותר  ▪  כדי שבעוד שנה נדבר אחד עם השני כמו משפחה שעברה יחד אסון, וחבריה נזהרים לא לגרום עוד כאב. נהיה אנשים שראו פתאום כמה ריק והרסני הוא השיח על שמאל וימין, ולא נקבל אותו. נעבור את הכל יחד.

צילומי החטופים [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+תובע בית הדין הפלילי הבינ"ל נפגש עם שר החוץ הפלשתיני
12:25 27/10/23  |  עידן יוסף

התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, שבו מתנהלת חקירה נגד ישראל, נפגש אתמול עם שר החוץ הפלשתיני - שהציג מידע על מה שהוא מכנה "הפשעים האחרונים שמבצעת ישראל בעזה", מבלי להתייחס לטבח של חמאס (כאן חדשות).

+חשש לאירוע בטחוני ברכס רמים
12:04 27/10/23  |  עידן יוסף

מחשש לאירוע בטחוני ברכס רמים, הונחו תושבי אצבע הגליל להיכנס למרחבים מוגנים.

+תינוקת נולדה ללירז ושחר בקלאב הוטל אילת אחרי שניצלו מהתופת
11:57 27/10/23  |  

לירז ושחר התחבאו בממ״ד במשך שעות ארוכות בקיבוץ כרמיה שבעוטף.
הזוג לא הפסיק להאמין גם ברגעים הכי חשוכים.
לירז הייתה בהריון מתקדם וניסתה לשמור על קור רוח על-מנת לא לפגוע בהריון. היא שכבה על רצפת הממ"ד.
עם שוך הקרבות הם הגיעו יחד עם תושבים מהעוטף לקלאב הוטל אילת.
יומיים לאחר מכן החלו הצירים והגיעה הלידה. לזוג נולדה תינוקת בריאה בשם ליב - ״לכבוד המשפט עם ישראל חי״.
הזוג מתארח יחד עם תושבים רבים מעוטף ישראל בסוויטה בקלאב הוטל אילת, אשר פתח את שעריו והפעיל מתכונת מיוחדת במבצע לוגיסטי רחב על-מנת לדאוג לכל הצרכים של התושבים מהעוטף.
הזוג והתינוקת מתארחים יחד עם ליב התינוקת בסוויטה בת 2 חדרים במלון.
שחר האב המרוגש אמר: ״מרגיש שאני נמצא בבית, במקום בטוח ומקבל כל מה שאנחנו צריכים, תודה לכל הצוות של קלאב הוטל".
קלאב הוטל שהינה רשת בתי מלון הסוויטות הגדולה בישראל, מעניקה לאורחיה באילת ובטבריה שירותים נרחבים, כדי שיוכלו לחזור במהרה לחיים מלאים לאחר שניצלו מהתופת.
במסגרת זה תגברה שורותיה בעובדים נוספים, כדי שיעמדו בקשר רציף עם האורחים ולמלא, ככל שניתן, את צרכיהם.
קלאב הוטל אילת בקשר גם עם עיריית אילת למתן סיוע שוטף.

מלון קלאב הוטל אילת
+דובר צה"ל: 229 חטופים נמצאים בעזה
11:47 27/10/23  |  עידן יוסף

דובר צה״ל תא"ל דניאל הגרי עדכן כי נמסרו הודעות ל-229 משפחות חטופים.
על הפשיטה הלילה במרכז רצועת עזה אמר: הפשיטה החלה אתמול באור יום והסתיימה בהצלחה הבוקר, הכוחות כולם יצאו ללא נפגעים. הפעולות האלה מאפשרות לנו לחשוף אויב, להרוג מחבלים, לסלק מהשטח מטענים ועמדות שיגור שנערכות לירי על העוטף ולהעמיק את ההישג
בשעות הקרובות נחשוף חומרים שמעידים על השימוש של חמאס במתקנים הומניטריים בעזה. חמאס מעדיף בכל נקודת זמן לסכן את תושבי הרצועה כדי להגן על מחבלים.

+מושל פלורידה ארגן משלוח צבאי לישראל
11:43 27/10/23  |  עידן יוסף

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, אמר שהוא ארגן משלוח של מל"טים, נשק ותחמושת לישראל, לקראת הפלישה לעזה בתגובה למתקפה של חמאס. דובר משרד המושל: המדינה עבדה עם קבוצות כדי לספק כמויות של נשק ותחמושת שמומנו באופן פרטי.
אתמול, ספינת הצי הצרפתי Tonnerre יצאה לכיוון מזרח הים התיכון כדי להעניק סיוע ותמיכה לבתי החולים ברצועת עזה.

+כטב"ם אירני ששוגר לאילת התפוצץ בטאבה
11:39 27/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מטוסי קרב של צה"ל שהוזנקו אל הכלי ששוגר מתימן או מספינה בים האדום לא הצליחו ליירט אותו  ▪  הוא פגע בעיירה המצרית וגרם לפציעת שישה בני אדם

ההרס שזרע הכטב"ם
+כטב"ם צה"לי נפל בשכונה בעזה
11:08 27/10/23  |  עידן יוסף

כלי טיס בלתי מאויש של צה״ל מסוג ״דוהר שמיים״ נפל בשכונת זיתון בעיר עזה בזמן שהיה במשימה מבצעית. מצה״ל נמסר כי אין חשש לדלף מידע (גלי צה"ל)

+נחתם צו החרמה והריסה לבית בבעלות צלאח אלעארורי
10:48 27/10/23  |  עידן יוסף

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, חתם על צו החרמה והריסה לבית שבבעלות צלאח אלעארורי, מראשי חמאס, בכפר עארורה. גורם צבאי: ״המצב השתנה. נלחמים בכל הכלים נגד חמאס-דאעש. פעילי טרור, בתים, כספים ובתי עסק - נמשיך לעצור, לפגוע ולהרוס כל דבר שקשור לארגון הטרור הרצחני גם באיו״ש״.

צלאח אל-עארורי [צילום: נרימאן אל-מופי/AP]
+כוחותינו עצרו 36 מבוקשים באיו"ש - 17 מהם פעילי חמאס
10:44 27/10/23  |  עידן יוסף

כוחות רבים של צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור והחרימו אמצעי לחימה במוקדים רבים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון. במסגרת הפעילות הכוחות בגזרה, נעצרו 36 מבוקשים, מתוכם 17 פעילי חמאס. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-1,030 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובקעת הירדן, למעלה מ-670 משויכים לחמאס.
בפעילות לסיכול טרור בג'נין פעלו כוחות הנדסה של צה״ל ולוחמי ימ״ס איו״ש ומג״ב. במהלך הפעילות מחבלים ירו והשליכו מטענים על הכוחות שהשיבו באש, זוהו פגיעות. במהלך חילופי האש חוסל אייסר אל-אעמר, מחבל בג'יהאד האיסלאמי תושב מחנה הפליטים ג'נין.
בקלקיליה הוחרם ציוד ונסגרה חנות שעסקה בפעולות הסתה ותמיכה בטרור. בזמן הפעילות זוהה ירי לעבר הכוחות שהשיבו אש, זוהו פגיעות.

+הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף מהיממה האחרונה
10:33 27/10/23  |  עידן יוסף

סמ"ר שהם משה בן הרוש ז"ל הי"ד מחספין, לוחם חטיבת הנח"ל שנפצע אנוש ביום מתקפת הפתע, מת מפצעיו.

+מששת הימים לשש החזיתות: התחזית של טום פרידמן
10:10 27/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בעל הטור הבכיר, המקורב לממשל ביידן, טוען בניו-יורק טיימס שישראל צריכה קואליציה בינלאומית כדי לנצח - ושאין סיכוי לכך תחת ממשלת נתניהו

הון פוליטי שאותו יש לנצל [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+בצורה כזאת ועם הנהגה כזאת לא ננצח במלחמה
09:08 27/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

איך נכנסנו למלחמה בלי שום תוכניות?  ▪  החלפת הממשלה תחכה, אבל בינתיים צריך לשפץ אותה  ▪  יריב לוין מתעקש על הוועדה לבחירת שופטים  ▪  "אין פודין השבויים יותר מכדי דמיהם"  ▪  חשיבותה של הספנות בימי מלחמה  ▪  רעיונות מטורפים שעולים מהקצה הימני

מצבנו כמו בקרב על האטלנטי [צילום: AP]
+הפלשתינים: חוסל מפקד חטיבת ג'נין בג'יהאד האיסלמי
08:35 27/10/23  |  

הפלסטינים מדווחים (27.10.23), כי כוחות של צה"ל חיסלו שלושה פעילים של ארגון הג'יהאד האיסלאמי בג'נין, אחד המוקדים המרכזיים של הארגון ביו"ש. לפי הדיווח, אחד המחבלים שחוסלו הוא מפקד חטיבת ג'נין של הארגון, איסר אל-עאמר. צה"ל פועל ביהודה ושומרון במטרה להבטיח שזירה זו תישאר שקטה ככל האפשר במקביל למלחמת חרבות ברזל.

+צה"ל פשט על מרכז הרצועה ותקף עשרות מטרות
08:32 27/10/23  |  

כוחות חי"ר, שריון והנדסה בפיקוד עוצבת געש (אוגדה 36) ובליווי של כטמ"מים ומסוקי קרב של צה"ל פשטו ביממה האחרונה במרכז רצועת עזה. כך מסר דובר צה"ל (27.10.23). כחלק מהפשיטה, כלי טיס וארטילריה תקפו מטרות של חמאס בשכונת סג'עיה וברחבי הרצועה. הכוחות תקפו עשרות מטרות טרור, בהן עמדות לשיגור טילי נ"ט ומפקדות מבצעיות, וכן מחבלי חמאס. הכוחות יצאו מהמרחב בסיום המשימה ואין נפגעים לכוחותינו.
זו היממה השנייה ברציפות בה מבצע צה"ל פעילות קרקעית נקודתית ברצועה, כהכנה לכניסה הקרקעית הנרחבת. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, ציין אמש, כי הפשיטות יימשכו בימים הקרובים.

+ארה"ב תקפה שני מתקנים של משמרות המהפכה האירניים בסוריה
06:24 27/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההתקפה באה בתגובה על 16 מתקפות של מיליציות הנתמכות בידי אירן על בסיסים אמריקניים בסוריה ובעירק  ▪  אוסטין: אין קשר בין ההתקפה לבין המלחמה בין ישראל לחמאס; איננו מעוניינים בהרחבת הסכסוך, אך לא נהסס להגן על כוחותינו

חיילים אמריקנים בסוריה. חלק מהמאבק בדאעש [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החות'ים הצטרפו למערכה נגד ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
יאיר לפיד
העולם כמו שהכרנו אותו הסתיים ב-7 לאוקטובר. לא רק המתים מתו, אלא גם השקרים שסיפרנו לעצמנו, גם האמון שהתפרק כמו הגדר של עזה    ובכל זאת, חובה עלינו להמציא עצמנו מחדש, לבנות ולהיות טובים יותר    כדי שבעוד שנה נדבר אחד עם השני כמו משפחה שעברה יחד אסון, וחבריה נזהרים לא לגרום עוד כאב. נהיה אנשים שראו פתאום כמה ריק והרסני הוא השיח על שמאל וימין, ולא נקבל אותו. נעבור את הכל יחד.
איתמר לוין
בעל הטור הבכיר, המקורב לממשל ביידן, טוען בניו-יורק טיימס שישראל צריכה קואליציה בינלאומית כדי לנצח - ושאין סיכוי לכך תחת ממשלת נתניהו
איתמר לוין
איך נכנסנו למלחמה בלי שום תוכניות?    החלפת הממשלה תחכה, אבל בינתיים צריך לשפץ אותה    יריב לוין מתעקש על הוועדה לבחירת שופטים    "אין פודין השבויים יותר מכדי דמיהם"    חשיבותה של הספנות בימי מלחמה    רעיונות מטורפים שעולים מהקצה הימני
איתמר לוין
ההתקפה באה בתגובה על 16 מתקפות של מיליציות הנתמכות בידי אירן על בסיסים אמריקניים בסוריה ובעירק    אוסטין: אין קשר בין ההתקפה לבין המלחמה בין ישראל לחמאס; איננו מעוניינים בהרחבת הסכסוך, אך לא נהסס להגן על כוחותינו
עידן יוסף
חמושים תקפו בסיס צבאי באיי דכלאק שממנו יש תצפית רחבה לים סוף    על-פי הדיווח, קצין בכיר נהרג בתקיפה    אירן לא נטלה אחריות לתקיפה, אך היא הודיעה בעבר שיעדים ישראלים במפרץ הפרסי הם יעד לגיטימי    ישראל: הדיווח אינו נכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il