X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חורבות בעזה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
היום שאחרי המלחמה ברצועת עזה
ממשל ביידן החל במגעים מואצים עם ישראל, הרש"פ ומדינות ערב המתונות כדי להגיע להסכמה על הישות המדינית שתשלוט ברצועת עזה אחרי המלחמה. יו"ר הרש"פ דורש הכרה במדינה פלשתינית כתנאי לחזרת הרש"פ לשלוט ברצועה, ישראל מבהירה כי האחריות הביטחונית העליונה ברצועת עזה תישאר בידיה

ישראל חייבת להיערך ליום שאחרי המלחמה ברצועת עזה לאחר שתצליח למוטט את שלטון חמאס ולהרוס את התשתית הצבאית שלו ברצועה. ברש"פ כבר נערכים לאפשרות הזו, ההערכה של מקורביו של יו"ר הרש"פ היא כי בסופו של דבר, לאחר כמה חודשים, צה"ל יצליח לכבוש את כל הרצועה ולמוטט את שלטון חמאס גם אם תהייה התנגדות בינלאומית חזקה להמשך המלחמה, להערכתם, הפעם ממשלת ישראל הולכת עד הסוף.
השאלה הגדולה שמעסיקה את הפלשתינים היא מה יהיה גורלה של רצועת עזה אחרי המלחמה, מי ישלוט בה ומי ישקם אותה מהריסות המלחמה. האם יהיה לכך מספיק סיוע בינלאומי ומי יממן את הוצאות השיקום של רצועת עזה?
על-פי גורמים ברש"פ, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הבהיר לשר החוץ האמריקני טוני בלינקן כי הרש"פ לא תחזור לשלוט ברצועת עזה "על גבי הטנקים הישראלים". לדבריהם, מחמוד עבאס הציב תנאי ברור לממשל ביידן: הרש"פ תחזור לשלוט ברצועת עזה רק בתנאי שהקהילה הבינלאומית וישראל יכירו במדינה פלשתינית עצמאית בגבולות 67 שבירתה מזרח ירושלים, המדינה הפלשתינית העתידית חייבת לכלול רצף טריטוריאלי בין הגדה לרצועת עזה עם מעבר בטוח בין שתיהן.
הרש"פ שואפת לנצל את המלחמה ברצועת עזה כדי לקדם באופן משמעותי את אופציית פתרון שתי המדינות ולדברי גורמים ברש"פ גם ממשל ביידן מתכוון להפעיל לחץ חזק על ממשלת ישראל להסכים למתווה הזה. זו עלולה להיות מלכודת מדינית לישראל אשר מתכננת לסגת מרצועת עזה אחרי מיטוט שלטון חמאס, ישראל איננה רוצה לשלוט על יותר משני מיליון פלשתינים ולדאוג לשיקומה של הרצועה מנזקי המלחמה,העדיפות שלה היא לשקם את הכלכלה הישראלית ואת הישובים הישראלים שנהרסו במלחמה.
עם זאת, גורם מדיני ישראלי בכיר מבהיר כי מבחינת ישראל מעמדה של רצועת עזה אחרי הנסיגה של צה"ל ממנה יהיה כמעמדו של שטח B ביהודה ושומרון, האחריות הביטחונית הכוללת על רצועת עזה תהייה ביד ישראל וצה"ל יוכל להיכנס אליה בכל עת שירצה כדי להילחם בטרור.
הרש"פ היא חלשה מבחינה ביטחונית, היא כבר איבדה בשנתיים האחרונות את השלטון על אזור שומרון שקבוצות טרור חמושות הנתמכות על-ידי אירן השתלטו עליו, תהיה לה בעיה גדולה לשלוט על יותר משני מיליון פלשתינים ברצועת עזה.
אחת האפשרויות הנידונות בין מדינות ערב לארה"ב היא להחזיר את בכיר פתח מוחמד דחלאן,יליד מחנה הפליטים ח'אן יונס, שהפך לאיש עסקים גדול באבו דאבי וליועצו של נשיא איחוד האמירויות, כדי שישלוט ברצועת עזה, מקורביו של דחלאן אומרים כי הוא לא יפול למלכודת וכי הוא מציב את אותו התנאי שמציב יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, דהיינו הסכמה מראש של הקהילה הבינלאומית וישראל להקמת מדינה פלשתינית עצמאית בגדה וברצועה בקוי 67 שבירתה היא מזרח ירושלים.
גורם בכיר בתנועת פתח אומר כי אחד הרעיונות המתגבשים בקהילה הבינלאומית הוא להאיץ את ירידתו של מחמוד עבאס בן ה-88 מהבמה הפוליטית, להקים ממשלה טכנוקרטית זמנית לתקופה של שנתיים שתשקם את רצועת עזה בכספי מדינות המפרץ והקהילה הבינלאומית ואחר כך לערוך בחירות כלליות בגדה וברצועה, השמות שמוצעים לעמוד בראש הממשלה הינם סלאם פיאד ראש הממשלה לשעבר או נאצר אל-קידווה, אחיינו של יאסר ערפאת ושר החוץ הפלשתיני לשעבר, שניהם דמויות שמקובלות על הקהילה הבינלאומית.
הרחוב הפלשתיני ביהודה ושומרון וברצועת עזה איננו רוצה שהרש"פ בראשות מחמוד עבאס תשלוט ברצועת עזה ותהיה האחראית לשיקומה, הוא רוצה שמחמוד עבאס יפרוש מהחיים הפוליטיים ביחד עם החבורה המושחתת המקיפה אותו ושבמקומו תבוא הנהגה זמנית חדשה עד לעריכת בחירות כלליות.
הממשל האמריקני מודאג מאוד בכל הקשור לשאלה מה יקרה ברצועת עזה לאחר שהמלחמה תסתיים והוא מקיים התיעצויות דחופות בנושא עם ראש הממשלה נתניהו, עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ועם ירדן, מצרים וסעודיה, אין עדיין מתווה ברור לגבי השלטון הצפוי ברצועת עזה אחרי קריסת שלטון חמאס וישראל עומדת על כך שהמצב שהיה בגבול רצועת עזה עד ל-7 באוקטובר לא יחזור על עצמו לעולם וכי הישובים הישראלים יוכלו להמשיך לחיות על גבול הרצועה בבטחה.
אבל נראה כי יגבר הלחץ הבינלאומי על ישראל אחרי המלחמה להסכים למפת דרכים חדשה ולהיכנס למסלול מדיני של קבלת העיקרון של הקמת מדינה פלשתינית עצמאית ביהודה ושומרון ורצועת עזה כחלק עיקרי בפתרון סוגיית רצועת עזה.

תאריך:  06/11/2023   |   עודכן:  06/11/2023
+20 מורים מטעם האו"ם חגגו את טבח חמאס
01:29 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דוח של משמר האו"ם חושף כי מורים של אונרא מקדמים טרור ואנטישמיות באופן קבוע  ▪  הארגון קורא לממשלות שמממנות את אונרא להבטיח שלא יתרמו למורים לשנאה  ▪  חמאס והג'יהאד האיסלאמי גינו את אונרא על פיטורי מורה בגין הסתה  ▪  הדוח יוצא השבוע לקונגרס

מחנה של אונרא בח'אן יונס [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+הגרי: חיסול דרג השטח של חמאס פוגע משמעותית ביכולת של חמאס לייצר התקפות נגד
01:01 07/11/23  |  עידן יוסף

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "חיסול דרג השטח של חמאס פוגע משמעותית ביכולת של חמאס לייצר התקפות נגד. הדבר הזה גם מראה את הניתוק בדרג השטח להנהגה.
"צה"ל ביממה האחרונה, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואגף המודיעין, חיסל במהלך הלילה מחבלים ומפקדים, ביניהם מפקדי שטח בדרגת מפקדי פלוגות ומפקד גדוד של דיר אל בלח של חמאס בחטיבת מחנות המרכז, ואת האחראי על הביטחון המיוחד בחמאס.
"כל אלה חוסלו במהלך הלילה וביממה האחרונה, בשילוב מטוסי קרב ומחבלים נוספים שנהרגו בתקיפה הזאת. הבכירים ביניהם, מפקדי מחנות המרכז, והאחראי על הביטחון המיוחד, היו מעורבים באופן אישי בהכוונת מחבלי הנח'בה ותכנון הטבח ב-7 באוקטובר. מחבלים אלה מצטרפים לשורת מחבלים בפיקוד השטח של חמאס שחוסלו על-ידי כוחותינו מהאוויר, בשיתוף פעולה עם כוחות היבשה".

+האו״ם מעריך: יידרשו 1.2 מיליארד דולר כדי לתת מענה לצרכי הפלשתינים
00:43 07/11/23  |  עידן יוסף

האו״ם והארגונים השותפים לו פרסמו תוכנית המתווה את המינימום הדרוש להרחבת הפעילות ההומניטרית לתמיכה ב־2.2 מיליון בני אדם ברצועת עזה וב־500 אלף פלשתינים "מוחלשים ופגיעים ביותר" ביהודה ושומרון. מוערך כי כדי לספק שירותים הומניטריים קיימים בעיצומם של "מעשי האיבה המתמשכים", דרושים 1.2 מיליארד דולר.
היקפם העצום של מענה זה ושל המגבלות התפעוליות חורג מעבר לכל מה שנראה אי־פעם ובהקשרים אחרים. סוגי המענה ההומניטרי הדרושים מכסים בריאות ותזונה, ביטחון תזונתי, הגנה, מים ותברואה, מחסה ופריטים שאינם מזון, חינוך, סיוע רב־תכליתי במזומן, לוגיסטיקה, טלקומוניקציה לשעת חירום ותיאום.
הערכה זו אינה מכסה את העלויות של התאוששות מוקדמת ושיקום, שעלותם תוערך ברגע שהמצב הביטחוני יאפשר.

+ארדן: האנטישמים ברחבי העולם מקשיבים לאו״ם
00:37 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משלחת ישראל לאו״ם קיימה באו״ם תדרוך דחוף בעקבות העלייה החדה וחסרת התקדים בהתקפות אנטישמיות וגילויי שנאה  ▪  שגריר ישראל לאו"ם: ״חייב להיות מחיר ברור לפשעי שנאה נגד יהודים. הזמן לדיבורים עבר״  ▪  הוא קרא לממשלות, אוניברסיטאות וחברות אינטרנט לפעול כדי לעצור את העלייה באנטישמיות וענד את הטלאי הצהוב בתדרוך כסמל לנחישותו להילחם באנטישמיות

ארדן. האו"ם לא מגנה [צילום: אורן בן-חקון, פלאש 90]
+הרמטכ"ל: יודעים להגיע לכל מקום במזרח התיכון
00:09 07/11/23  |  עידן יוסף

הרמטכ"ל בטייסת ה'אדיר' (אף-35): "אנחנו חודש כבר במלחמה", אמר רא"ל הרצי הלוי, "פוגעים קשה מאוד-מאוד בחמאס, פוגעים בהנהגה של חמאס, פוגעים במפקדים, פוגעים במחבלים, הורסים לחמאס את התשתיות בעזה, ואנחנו גם כל הזמן במוכנות לאיזורים אחרים. הבסיס הזה יודע להגיע לכל מקום במזרח התיכון. יצא לי לראות עכשיו בטייסת 140 סיוע של מטוס אדיר לכוח בטווח של 200 מטר מהכוח. לא עשינו דבר כזה, עם חימוש מאוד כבד, קשר מאוד טוב בין מה הכוח צריך לבין מה המטוס יודע לתת, והחיבור הזה של אוויר ויבשה ביחד תמיד ידענו שהוא חזק, אנחנו רואים שהוא הרבה יותר חזק ממה שידענו".

+משרד החוץ: גיבוי מוחלט לשגריר ישראל בדרא"פ
23:47 06/11/23  |  עידן יוסף

בתגובה להחלטת דרום אפריקה להחזיר את כל סגלה הדיפלומטי מישראל, משרד החוץ הודיע כי הוא מגבה באופן מלא את שגריר ישראל בדרום אפריקה המייצג את עמדת ממשלת ישראל והעם בישראל בימים אלו. "‏החלטת ממשלת דרום אפריקה מהווה ניצחון לארגון הטרור חמאס ופרס על הטבח שביצע", נמסר.

+דיונים מתקדמים להקמת בי"ח על אונייה מול עזה
23:37 06/11/23  |  עידן יוסף

ברקע הדיווחים על פעילות צבאית בקרבת בית החולים שיפאא בעזה: נשקל - מיזם בינלאומי לבית חולים באונייה מול הרצועה. גורמים בישראל מאשרים דיונים מתקדמים בנושא. התפעול - מצרי, המימון - בינלאומי והאישור - מישראל (מעריב). איחוד האמירויות צפויה להקים בית חולים שדה.

+100 רופאים קוראים: "לירות בבתי החולים בעזה"
23:29 06/11/23  |  עידן יוסף

100 רופאים חתומים על מכתב המפציר בצה"ל לירות על בתי החולים בעזה בהם מסתתר החמאס. הרופאים, המזוהים כחברי "רופאים לזכויות חיילי צה"ל", כתבו: "הגנה לרבי מרצחים רק בשל הסתתרותם בבתי חולים - לא תעלה על הדעת" (חדשות 12).

+המלך עבדאללה היה אמור להיות על מטוס הסיוע לעזה
23:27 06/11/23  |  עידן יוסף

הסיוע ההומניטרי שהצניח חיל-האוויר הירדני בעזה לא נבדק ע״י אף גורם ישראלי. המלך עבדאללה היה אמור להיות על מטוס התובלה, אך בסוף הגיע רמטכ״ל צבא ירדן (כאן חדשות).

+דובר החות'ים: השבתנו תנועה בבסיסים ובשדות תעופה בישראל
23:25 06/11/23  |  עידן יוסף

הדובר הצבאי של החות'ים בתימן בכרוז רשמי שקרי: בשעות האחרונות שיגרנו מספר כטב"מים לעבר ישראל. מבין תוצאות השיגור: הושבתה התנועה בבסיסים ובשדות תעופה בישראל למשך שעות (אבו עלי).

+צה"ל שבה בעזה מחבלי נוח'בה שהשתתפו בטבח
23:19 06/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+"ארה"ב מתכננת העברת פצצות מונחות בשווי 320 מיליון דולר"
22:23 06/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

זוהי עסקת נשק גדולה שמגיעה ברקע החששות המוגברים בקונגרס ובקרב כמה פקידים אמריקנים לגבי העלייה במספר ההרוגים האזרחים  ▪  העברה מתוכננת לישראל של פצצות גלישה מסוג "SPICE"  ▪  דיפלומטים אמריקנים מביעים ביקורת על עמדת הממשל בנוגע למלחמה בישראל

פצצות מדוייקות יותר [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+המיליציות: ארבעה בסיסים אמריקנים הותקפו בעירק ובסוריה
22:00 06/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+אזעקות שווא הופעלו ביישובי קו העימות
21:48 06/11/23  |  עידן יוסף

אזעקות הופעלו באצבע הגליל - קיבוץ דן, שאר ישוב, הגושרים, דפנה, שניר וע'ג'ר. בהמשך התברר שמדובר בזיהוי שווא, בפעם השנייה הערב.

+הקלות בהליכי הירושה של נרצחי מתקפת הטרור
21:47 06/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חוק הירושה תוקן באופן שיפחית את הסיכון להיווצרות עיוותים בחלוקת העיזבון לגבי מקרים קשים בשל הנסיבות המיוחדות  ▪  כמו-כן בני משפחה של נעדרים, חטופים או שבויים, יהיו זכאים לתגמולים המגיעים לבן משפה של חייל שנספה או נפגע פעולות איבה

זירוז הליכים לנוכח הנסיבות [אילוסטרציה: בינג AI]
+תוארך בחצי שנה כהונת נציב תלונות הציבור על שופטים
20:59 06/11/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק נציב תלונות הציבור על שופטים, תיקון מס' 5 - הוראת שעה, התשפ"ד - 2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 3 חברי כנסת ללא מתנגדים.
חוק זה יאפשר את הארכת משך כהונתו של נציב תלונות הציבור על שופטים בחצי שנה, לנוכח מלחמת חרבות ברזל וההכרזה על מצב מיוחד בעורף.

+אורי מגידיש חולצה מדירה ולא ממנהרה
20:29 06/11/23  |  עידן יוסף

צה״ל חילץ את אורי מגידיש ממחנה הפליטים שאטי, לא רחוק משיפאא, הוחזקה בדירה ולא מנהרה, בפעולה חוסלו שני מחבלים (חדשות 12).

+צה"ל תקף מתקן לאספקת חשמל מתחת לבית חולים
20:28 06/11/23  |  עידן יוסף

צה"ל תקף מתקן לאספקת חשמל לאחד ממרכזי הכובד של חמאס שנמצא מתחת לבית החולים שיפאא.

+בקריאה ראשונה: תקנות חרום יאפשרו העברת מידע לצורך זיהוי גופות ואיתור נעדרים
20:26 06/11/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העברת מידע לצורך זיהוי או אימות זהות של אדם לרבות גופה, ואיתור נעדר או שבוי, הנדרשים בשל פעולות המלחמה (הוראות שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד 2023. 10 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדה המשותפת לפי חוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגר מידע, התש"ע 2009.

+יועמ"ש האוצר מצביע על קשיים בצוות לטיפול בענייני המלחמה
20:23 06/11/23  |  עידן יוסף

משבר במשרד האוצר: היועץ המשפטי של המשרד קבע שצוות המשימה שהשר בצלאל סמוטריץ' הקים במשרדו לניהול הטיפול בענייני המלחמה מעורר קשיים משפטים ולא יוכל לפעול (כאן חדשות).

+נתניהו לשגרירים הזרים: יש להפעיל לחץ על קטר לשחרור החטופים
20:19 06/11/23  |  עידן יוסף

רה״מ בנימין נתניהו בשיחה עם 80 שגרירי מדינות: "יש להפעיל לחץ על קטר לשחרור החטופים. עוד אמר: "אם המזרח התיכון ייפול לידי ציר הטרור - אירופה תהיה הבאה בתור ואיש לא יהיה בטוח".

+נתניהו וביידן שוחחו פעם נוספת על צמצום הפגיעה בתושבי עזה
20:16 06/11/23  |  עידן יוסף

הבית הלבן: נתניהו וביידן שוחחו פעם נוספות ודנו בהתפתחויות הלחימה בעזה. צריך הפוגות הומניטריות "כדי לקדם עסקה לשחרור החטופים" - צריך לצמצם את הפגיעה באזרחים - ביידן מזהיר מפני "אלימות מתנחלים ביהודה ושומרון" - ביידן ונתניהו מדברים על הצורך להכניס עוד סיוע הומניטרי לעזה בשבועות הקרובים.

+ארבעה נאשמים נוספים בתמיכה בחמאס
20:02 06/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

+בקריאה ראשונה: איסור לפטר מפונים או קרובי נעדרים
19:57 06/11/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הגנה על עובדים בשעת חירום, הוראת שעה - חרבות ברזל, התשפ"ד 2023. שמונה חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת העבודה והרווחה.
חוק הגנה על עובדים בשעת חירום, קובע הגנה מפני פיטורים של עובדים במצבי חירום. מוצע לתקן את הסעיף האמור ולקבוע כהוראת שעה כי חל איסור לפטר גם עובד שנעדר מעבודתו או לא ביצע את עבודתו, אם היעדרותו או אי ביצוע העבודה כאמור נובע מכך שהעובד התפנה ממקום מגוריו אשר נמצא באחד היישובים המנויים בתוספת המוצעת לחוק.
כמו כן, מוצע לקבוע הגנה דומה לעובד שהוא הורה או בן זוג של נעדר, שבוי או חטוף בפעולות האיבה או בפעולות המלחמה (ובתנאים מסויימים המפורטים בהצעת החוק - גם בן משפחה אחר), וכן לעובד שהוא נעדר, שבוי או חטוף כתוצאה מפעולות האיבה או מפעולות המלחמה. כמו כן מוצע לקבוע שהאיסור החל על מעסיק לפטר את עובדו שנעדר מעבודתו לצורך השגחה על ילדו, יחול גם לעניין עובד שהוא הורה במשפחת אומנה.

+בקריאה ראשונה: זכאות לשירותי חינוך מיוחד תוארך אוטומטית
19:53 06/11/23  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק חינוך מיוחד, הוראת שעה - חרבות ברזל, הארכת זכאות, התשפ"ד 2023. 10 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת החינוך.
התיקון מציע לקבוע בהוראת שעה כי זכאות לשירותי חינוך מיוחדים של תלמיד שנקבעה על ידי ועדת זכאות ואפיון במהלך שלוש שנות הלימוד הקודמות, תוארך בשנה נוספת בלא צורך בקיום דיון חוזר בוועדה כפי שנדרש לפי לחוק חינוך מיוחד.

+בקריאה ראשונה: דיונים בבתיהמ"ש בהשתתפות עצורים ואסירים בהיוועדות חזותית
19:52 06/11/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק קיום דיונים בהיוועדות חזותית בהשתתפות עצורים, אסירים וכלואים, הוראת שעה - חרבות ברזל, התשפ"ד 2023. 12 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת חוקה.
מוצע בה להסמיך את שר המשפטים, לאחר התייעצות עם השר לביטחון לאומי או בהסכמתו, לפי העניין, להכריז כי יהיה ניתן לקיים דיונים בבתי המשפט ובבתי הדין שלא בנוכחות עצורים ואסירים אלא בהשתתפותם בהיוועדות חזותית, זאת לאחר ששוכנע כי קיים סיכון ממשי בהבאתם לדיונים בשל מצב החירום המיוחד. כמו כן, מוצע להקנות סמכות זהה לשר הביטחון להכריז כאמור ביחס לדיונים בבתי דין צבאיים.

+אלפי שקלים למשפחה: מתווה התגמולים למתפנים עצמאית יוצא לדרך
19:22 06/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הביטוח הלאומי פתח אתר לדיווח של תושבים שהתפנו מבתיהם באופן עצמאי  ▪  התושבים זכאים לתשלום יומי של 200 שקל לכל מבוגר ו-100 שקל לכל ילד  ▪  התשלום מיועד לממן את הפינוי ולהפחית את העומסים בבתי המלון

תושבי בארי במלון בים המלח [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+צה"ל השמיד מטרות של חיזבאללה בתגובה לירי
19:11 06/11/23  |  עידן יוסף

מטוסי קרב של צה״ל תקפו מטרות של חיזבאללה בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון מוקדם יותר היום, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי.
בין המטרות שהותקפו מספר אתרים בהם מוקמו אמצעים טכנולוגיים של ארגון הטרור, מחסן אמצעי לחימה, עמדות שיגור ותשתיות טרור. חיזבאללה הודיע מוקדם יותר על מחבל נוסף שנהרג, ה-62 שהצהירו עליו מתחילת המלחמה.
בשתולה הופעלו אזעקות שווא.

+צה"ל השמיד מתקן לשיגור רקטות במסגד בעזה
18:39 06/11/23  |  עידן יוסף

במהלך הלחימה הקרקעית ברצועת עזה, כוחות צה"ל איתרו וחשפו עדויות לשימוש של חמאס במתחמים אזרחיים לצרכי טרור. בפעילות לאיתור תשתיות טרור וטיהור המרחב של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 460 נמצאו בורות שיגור לרקטות במתחם של מסגד והשמידו אותם.

חשיפת בורות השיגור [צילום: דובר צה''ל]
+בדרך לפיגוע: חוסלו שני מפקדים בכירים של חוליה בטולכרם
18:12 06/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

החוליה פעלה בהכוונת חמאס ברצועת עזה ובחו"ל  ▪  מפקדי גדודים בזרועות הצבאיות של ארגון הטרור חוסלו במחנה הפליטים  ▪  עדות נוספת למסוכנותו של סאלח עארורי, סגן מנהיג חמאס שיושב בביירות

עז א-דין עוואד וג'יהאד שחאדה
+צבא ירדן יירט טיל שהגיע מעירק
17:43 06/11/23  |  עידן יוסף

דיווח ראשוני: צבא ירדן יירט טיל שהגיע מעירק מעל צפון מערב ירדן.

+הדי הפיצוצים במרכז: רקטות שנורו אל הים
17:36 06/11/23  |  עידן יוסף

דוברות המשטרה: לפני זמן קצר נשמעו הדי פיצוצים ברחבי מחוז ת"א, מבדיקה עולה כי קולות הפיצוצים מקורם בנפילות רקטות שנחתו בים הפתוח.

+נדחתה עתירה למסירת מידע על "4,000 עזתים הכלואים בישראל"
17:24 06/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הפרקליטות מסרה לעותרים היכן יוכלו לקבל מידע שכזה; כבוב דחה את הבקשות למסור לשש עמותות את רשימת העצורים ומקומות הימצאם ולנהל רישום שכזה בזמן אמת

פועלים פלשתינים משוחררים חוזרים לעזה [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]
+בג"ץ דחה עתירה להקמת ועדת חקירה ממלכתית למלחמה
16:59 06/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כבוב דחה על הסף את העתירה בשל אי-מיצוי הליכים, ערבוב של נושאים רבים ובעיקר לנוכח הפסיקה העקבית ולפיה בג"ץ אינו מתערב בהקמת ועדות חקירה

מסיבת הטבע, רעים [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+שלוחת חמאס בלבנון ירתה רקטות לגליל המערבי ולקריות
16:41 06/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כ-30 רקטות שוגרו לעבר קריית ים, קריית ביאליק, נהריה, עכו, שלומי ויישובי קו העימות  ▪  שלוחת חמאס בלבנון נטלה אחריות לירי  ▪  זמן קצר לפני כן נשמעו אזעקות בדישון, באביבים ובמלכיה כתוצאה מירי נ"ט של חיזבאללה למוצבים  ▪  שני רחפנים ושש רקטות יורטו, אין נפגעים

יירוט באזור נהריה
+הותר לפרסום: לוחמת מג"ב נהרגה בפיגוע בירושלים
16:36 06/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סמל-שני רוס אלישבע רוז איידה לובין נדקרה בידי מחבל בכניסה לתחנת משטרת שלם ומתה מפצעיה  ▪  היא עלתה ארץ בגפה והתגוררה בקיבוץ סעד שבעוטף וחבריה מספרים שהייתה הראשונה להירתם לכל משימה למען הגנת המדינה

סמ״ש רוס אלישבע רוז איידה לובין ז"ל הי"ד
+אזעקות ביישובי קו העימות
16:22 06/11/23  |  עידן יוסף

+לטובת המאמץ המלחמתי: יקוצצו 80 מיליון שקל מתקציב הכנסת
15:54 06/11/23  |  מירב ארד

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה הודיע (יום ב', 6.10) בישיבת נשיאות הכנסת כי החליט לקצץ כ-80 מיליון ש"ח מתקציב הכנסת, אשר יועברו לאוצר המדינה לטובת המאמץ המלחמתי. מדובר בקיצוץ המהווה כ-17.5% מתקציב הכנסת שאינו קשיח.

+חוסל מפקד גדוד דיר אל-בלח של ארגון חמאס
15:46 06/11/23  |  מירב ארד

מטוס קרב של חיל-האוויר, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסל במהלך הלילה את המחבל ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח של ארגון הטרור חמאס בחטיבת מחנות המרכז. עספה, יחד עם מפקדים נוספים במחנות המרכז לקח חלק בשילוח מחבלי נח'בה לשטח ישראל במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, ותיכנן פיגועים נוספים לאחר המתקפה.
עספה היה כלוא בין השנים 1992-1998 על-רקע מעורבותו בפיגועים לעבר יישובים ישראלים, והיה מעורב לאורך השנים בקידום פיגועים רבים לעבר אזרחים ישראלים וכוחות צה״ל.

ואיל עספה [צילום: דובר צה"ל]
+לפיד: נתניהו לא מפסיק להאשים אחרים בכישלונותיו
15:12 06/11/23  |  מירב ארד

ראש האופוזיצה ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד בפתח ישיבת הסיעה: "כל עוד הלחימה בעיצומה לא נעסוק בשאלת האשמה, אך נתניהו מנצל את שתיקתנו ולא מפסיק להאשים אחרים בכישלונותיו. אני אומר מפה לנתניהו: 'אנחנו לא ניתן לך לנהל את הדיון הזה במעמד צד אחד'. אני מציע לנתניהו לשאול את עצמו טוב טוב, האם הוא באמת רוצה להכנס לזה. האם הוא רוצה לפתוח את הדיון על השאלה מי היה אחראי, מי כשל, מי לא מילא את תפקידו וצריך להתפטר"- כך אמר

+ליברמן תוקף את נתניהו: לא מתכוון להודות שהקונספציה שלו קרסה
15:09 06/11/23  |  מירב ארד

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר בפתח ישיבת הסיעה כי "הוא לא מתכוון להעביר את ראשות הממשלה לאף אחד, ולא מתכוון להודות שהקונספציה שלו קרסה. אנחנו רואים ניסיונות בלתי פוסקים מצידו לגלגל אחריות על מישהו אחר. האחריות כולה עליו, על התבוסתנות שלו, הקונספציה השגויה וחוסר הנכונות לקחת אחריות".

+צה"ל פתח מסדרון הומניטרי כדי לאפשר לתושבי צפון הרצועה לנוע דרומה
14:42 06/11/23  |  מירב ארד

בהמשך לקריאות החוזרות ונשנות לתושבי העיר עזה להתפנות מבתיהם, לנוכח הפעילות הצבאית המתקיימת באיזור, גם ביממה האחרונה, בהתאם לשעות שנקבעו מראש צה"ל מאבטח ציר ופותח מסדרון פינוי אוכלוסייה על-מנת לאפשר לתושבי צפון רצועת עזה לנוע דרומה לשם הגנתם.

+חודש אחרי מתקפת הפתע: חמ"ל התצפיתניות בנחל עוז נפתח מחדש
14:38 06/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

החמ"ל החדש שנבנה נועד לאפשר לתצפיתניות גדוד 414 שאמונות על ההגנה בגזרת החטיבה הצפונית באוגדת עזה  ▪  מפקד גדוד 414 סא"ל אופיר אמר: "סיפורו של חמ"ל נחל עוז יהיה לעולם סיפורו של תפקוד הרואי ולחימה נוכח פני אויב"

החמ"ל נפתח מחדש [צילום: דובר צה"ל]
+קרוגמן: הרפובליקנים נטלו את ביטחון ישראל כבן ערובה
14:23 06/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הכלכלן הנודע תוקף בחריפות, בניו-יורק טיימס, את הזיקה שיצרו הרפובליקנים בבית הנבחרים בין הסיוע הצבאי לישראל לבין קיצוץ תקציב רשות המיסים

מה הקשר בין כיפת ברזל לרשות המיסים האמריקנית [צילום: מנהלת חומה]
+לאן נעלמו בני וגדי
14:15 06/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

כמה מאבטחים באמת מלווים את הנעדר מן הארץ בימים אלה, ימי דם ואש ותימרות עשן?  ▪  הוא נס לדרום אמריקה

מסתתר כמו הוריו [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+המבחן הבא (הוא) מול ארה"ב
13:46 06/11/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

אובמה "זיכה" אותנו פעם נוספת בקריאת אזהרה, כפי שעשה בהחלטת מוע"ב 2334 (2016) ערב סיום תפקידו כנשיא  ▪  קריאה זו מחייבת להניח שהולכת ונוצרת בארה"ב מסה קריטית פוליטית שעשויה לנסות ולכפות עלינו פתרון מדיני בנוסח פתרון "שתי המדינות" - אחרי אירועי 7.10.23, ברור שזו סכנה קיומית לישראל! לפיכך, עלינו להגדיר מחדש את האסטרטגיה הלאומית שלנו בסוגיית הסדרי הביטחון האזוריים ולהתייצב מאחוריה ללא היסוסים וספקות

אובמה. גורם חתרני [צילום: צאק בורטון/AP]
+ראניה מלכת ירדן: "להיות פרו-פלשתינית זה לא להיות אנטישמית"
13:17 06/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ראניה גינתה את האנטישמיות וכן איסלאמופביה וטענה כי ישראל לא מייצגת את כל העם היהודי ברחבי העולם  ▪  טענה בראיון "ישראל היא מדינה ורק היא אחראית לפשעים שלה"

ראניה, מלכת ירדן [צילום: ארמנדו פרנקה/AP]
+עתיד אחר
13:12 06/11/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה

שליחי ציבור שנבחרים לכנסת חשים כמו שמש העמים, כמי שמותר להם לעשות ככל העולה על רוחם

ממשלה שעצרה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+ראש ממשלת בולגריה: "המומים ממתקפות הטרור שנהרגו בהן חפים מפשע רבים כל כך"
12:58 06/11/23  |  מירב ארד

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש (יום ב') עם ראש ממשלת בולגריה ניקולאי דנקוב, בלשכת רה"מ בירושלים. ראש ממשלת בולגריה ניקולאי דנקוב אמר בפגישה: "אנחנו כאן כדי להביע את תמיכתנו החזקה בישראל ואזרחיה. אנחנו יודעים שאלה זמנים קשים מאוד וזו הסיבה שעלינו להיות פה. כולנו היינו המומים ממתקפות הטרור שנהרגו בהן חפים מפשע רבים כל כך. זה חשוב מאוד שכל בני הערובה ישוחררו בהקדם האפשרי. ולכל הפחות, יש לאפשר לקהילה הבינלאומית ולצלב האדום גישה מידית אליהם. נדהמנו לראות את המתקפות שהרגו את האנשים האלה כאן בישראל".

+בנק ישראל משיק תוכנית להקלת תנאי האשראי לעסקים קטנים
12:30 06/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

התוכנית בהיקף של עד 10 מיליארד ש"ח שתופעל בגין אשראי שיינתן עד סוף חודש ינואר 2024  ▪  הפחתה בתוספות פיגורים לקנסות שלא ישולמו במועד

בנק ישראל. יספק למערכת הבנקאית הלוואות מוניטריות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
החמ"ל החדש שנבנה נועד לאפשר לתצפיתניות גדוד 414 שאמונות על ההגנה בגזרת החטיבה הצפונית באוגדת עזה    מפקד גדוד 414 סא"ל אופיר אמר: "סיפורו של חמ"ל נחל עוז יהיה לעולם סיפורו של תפקוד הרואי ולחימה נוכח פני אויב"
איתמר לוין
הכלכלן הנודע תוקף בחריפות, בניו-יורק טיימס, את הזיקה שיצרו הרפובליקנים בבית הנבחרים בין הסיוע הצבאי לישראל לבין קיצוץ תקציב רשות המיסים
דן מרגלית
כמה מאבטחים באמת מלווים את הנעדר מן הארץ בימים אלה, ימי דם ואש ותימרות עשן?    הוא נס לדרום אמריקה
רפי לאופרט
אובמה "זיכה" אותנו פעם נוספת בקריאת אזהרה, כפי שעשה בהחלטת מוע"ב 2334 (2016) ערב סיום תפקידו כנשיא    קריאה זו מחייבת להניח שהולכת ונוצרת בארה"ב מסה קריטית פוליטית שעשויה לנסות ולכפות עלינו פתרון מדיני בנוסח פתרון "שתי המדינות" - אחרי אירועי 7.10.23, ברור שזו סכנה קיומית לישראל! לפיכך, עלינו להגדיר מחדש את האסטרטגיה הלאומית שלנו בסוגיית הסדרי הביטחון האזוריים ולהתייצב מאחוריה ללא היסוסים וספקות
מירב ארד
ראניה גינתה את האנטישמיות וכן איסלאמופביה וטענה כי ישראל לא מייצגת את כל העם היהודי ברחבי העולם    טענה בראיון "ישראל היא מדינה ורק היא אחראית לפשעים שלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il