X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
א"ה וא"ה. ראשי ממשלה חוקיים
שישה בשישי / חרבות ברזל - השבוע החמישי
בית הבירה ורצועת עזה
מאה שנה לפוטש של היטלר והלקחים ליחסינו עם הפלשתינים מדוע איננו יכולים להפציץ כמו בעלות הברית שימו לב לתגובת נתניהו לדברי ההבל של אליהו משמעותה של שנת הבחירות בארה"ב האנטישמיות שוב מרימה ראש
מארק פלטון: הפוטש של בית הבירה / Mark Felton Productions

מאה שנה לפוטש
נאצים במרכז מינכן, 9 בנובמבר 1923

השבוע מלאו מאה שנה לפוטש של בית הבירה (9-8 בנובמבר 1923) – נסיונו הכושל של אדולף היטלר להשתלט על בוואריה, מתוך תקווה לעלות בהמשך על ברלין. היטלר, פוליטיקאי אלמוני לחלוטין שעמד בראש המפלגה הנאצית הזעירה, ניסה לחטוף ב-8 בנובמבר בערב בבית הבירה הגדול ביותר במינכן את שלושת מנהיגי בוואריה: ראש המדינה, גוסטב פון-קאהר; מפקד הצבא במדינה, הגנרל אוטו פון-לוסוב; ומפקד המשטרה, הנס פון-זייסר. היטלר וכנופייה של אנשי "פלוגות הסער" נכנסו לאולם, היטלר ירה באוויר ובסיועו של גיבור המלחמה גנרל אריך לודנדורף, שכנע את השלושה להסכים לכאורה להכריז על עצמם כממשלה זמנית במקומה של ממשלת גרמניה.
השלושה הורשו לחזור למשרדיהם, כביכול כדי להיכנס לתפקידיהם החדשים, אך בפועל הורו לדכא את ההתקוממות. למחרת צעד היטלר בראש 3,000 מאנשיו במרכז מינכן, בתקווה לסחוף אחריהם את ההמונים ובעיקר את הצבא. אלא שהמשטרה פתחה באש, 14 נאצים וארבעה שוטרים נהרגו, היטלר נמלט ומאוחר יותר נעצר. האירועים הללו, על גבול הפארסה, אמורים היו לחסל את הקריירה הפוליטית של היטלר ואת המפלגה הנאצית. בפועל קרה בדיוק ההפך. היטלר ניצל את משפטו למופע תעמולתי ותקשורתי שהפך אותו לדמות לאומית, הוא נדון לחמש שנות מאסר בלבד, ריצה פחות משנה וניצל את הזמן לכתיבת "מיין קאמפף".
לפוטש הייתה חשיבות מכרעת בהיבט נוסף: היטלר הבין שלא יוכל להפיל בכוח את הממשלה ושעליו לעלות לשלטון בדרך חוקית – ורק אז להקים את הדיקטטורה שלו. את תשע השנים הבאות הוא הקדיש למטרה זו, ואכן מינויו לקנצלר בינואר 1933 היה חוקי לחלוטין, גם אם מלווה בהרבה אלימות ברחובות. התפיסה של "דמוקרטיה מתגוננת" – חובתה של דמוקרטיה להגן על עצמה ממי שרוצים להשתמש בה כדי להשמיד אותה – היא תוצר של האירועים שתחילתם באותם יומיים במינכן.

הלקחים העכשוויים
נניח שתהיה מדינה פלשתינית אוטופית [צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90]

הלקח בדבר הסכנה הפנימית לדמוקרטיה הוא אוניברסלי, ולמרבה הצער התממש לא פעם. ולדימיר פוטין, רג'פ טאיפ ארדואן, ויקטור אורבן – כולם עלו לשלטון בבחירות חוקיות וחלקם ממשיכים להתמודד בבחירות חוקיות ואפילו חופשיות. זה אינו מונע מהם להיות שליטים סמכותנים, אפילו רודנים, לדכא ביד קשה את מתנגדיהם, לרמוס זכויות אדם ואף לבצע פשעי מלחמה. הסכנה הזאת יכולה לבוא מימין ויכולה לבוא משמאל, ואף מדינה אינה יכולה להיות בטוחה שהיא מחוסנת לחלוטין מפניה.
מה שמביא אותנו לרצועת עזה וגם ליהודה ושומרון. בינואר 2006 ניצח חמאס בבחירות למועצה המחוקקת הפלשתינית, עם 74 מבין 132 המושבים בה, ואיסמעיל הנייה הקים ממשלה. שנה וחצי לאחר מכן השתלט חמאס על רצועת עזה, לאחר קרבות מול הפתח בהם נהרגו עשרות בני אדם משני הצדדים. אז השלטון הנוכחי של חמאס ברצועה הוא תוצאה של מלחמת אזרחים, אבל בדיוק כמו הנאצים – הוא הגיע לשלטון בדרך חוקית. כך שהדמיון המצמרר בין טובחי היהודים של המאה ה-20 לבין טובחי היהודים של המאה ה-21 הוא נרחב עוד יותר.
כאן הלקח הוא ברור וחד. נניח שתקום מדינה פלשתינית דמוקרטית לעילא. נניח שממשלתה תזנח באמת ובתמים את המאבק המזוין, תפסיק את ההסתה ותיצור קשרי שכנות טובה עם ישראל. נניח שהמדינה הזאת תהיה מפורזת מנשק. נניח שהיא תאפשר ליהודים לנסוע בה בצורה חופשית ובטוחה, אולי אפילו להתגורר בה. בקיצור: נניח שזו תהיה מדינה פלשתינית אוטופית (והסיכוי לכך שואף לאפס). זה לא מבטיח כלום. בהעדר שורשים דמוקרטיים ארוכים ואמיתיים, קיימת כל העת הסכנה שאיזשהו היטלר/סינוואר ישתלט עליה מבפנים – במרחק יריקה מכל נקודה בישראל.
אנחנו רגילים לדבר על הסכנה שמדינות ערב הסמכותניות-ממילא יפלו בידי רודנים רצחניים וצמאי דם, כמו באירן. זוהי אכן סכנה מוחשית (וסיבה טובה מאוד לא לאפשר לסעודיה לפתח תוכנית גרעינית). הסכנה של הפיכת דמוקרטיה לרודנות היא מוחשית לא פחות; זה כמעט קרה במצרים תחת מוחמד מורסי מהאחים המוסלמים, שניצח בבחירות ביוני 2012 – והופל בהפיכה צבאית. ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה סכנה כזאת בדמות מדינה פלשתינית שכנה. מה שאומר, שניתן יהיה – אם בכלל – להקים מדינה כזאת רק לאחר שנים רבות של ביסוס הדמוקרטיה בקרב הפלשתינים, אולי באוטונומיה בפיקוח ישראלי/ערבי/בינלאומי. מה שקרה בעקבות הפוטש של בית הבירה כמעט חיסל את העם היהודי; המדינה שלנו הוקמה כדי למנוע את הישנותו של אסון זה.

לא כמו מלחמת העולם השנייה
דרזדן לאחר הפצצת בעלות הברית, פברואר 1945

עמדתי כאן על כך שיש קולות מטורפים בימין, המטיפים לביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות כלפי תושבי רצועת עזה (ונתייחס בהמשך לקשקשן התורן שדיבר על פצצת אטום). אבל אם כבר דיברנו על הנאצים, עולות בזיכרון ההפצצות המסיביות של כל הצדדים במלחמת העולם השנייה, אשר במידה רבה כוונו במישרין נגד אזרחים. הגרמנים התחילו אותן בבליץ על לונדון, ארה"ב ובריטניה השיבו בהפצצות על גרמניה (לשמצה מיוחדת נודעו אלו שהחריבו את דרזדן והמבורג), בריה"מ הפכה את ברלין לעיי חורבות, וארה"ב הטילה פצצות גרעיניות על הירושימה ונגסקי. אז למה לנו אסור?
יתרה מזאת: וינסטון צ'רצ'יל כתב במפורש בזכרונותיו, שההפצצות על גרמניה היו תגמול על אלו שספגה בריטניה. באחד מימי הבליץ הוא ביקר באתר הריסות בלונדון וכמה מן התושבים קראו לעברו: "תחזיר להם! שיספגו גם הם!" הוא ממשיך: "קיבלתי עלי מיד לדאוג לכך שמשאלתם תתמלא, והבטחה זו ודאי התקיימה. החוב הוחזר עשרת מונים, 20 מונים, בהפצצה הרצופה הנוראה על ערי גרמניה, שהתגברה ככל שהכוח האווירי שלנו התפתח, הפצצות גדלו וחומרי הנפץ התעצמו. אין ספק שנפרענו כהלכה מן האויב ומיצינו עימו את מידת הדין עד תומה".
מעבר לכך שערי גרמניה היו גם מוקדים של תעשיה ותחבורה, ולכן יעדים לגיטימיים להפצצות, ניתן היה לטעון שהגרמנים מן השורה העלו לשלטון את הנאצים ותמכו בהם, שלא לדבר על המיליונים ששירתו אותם, כולל בפשעים המזוויעים ביותר בתולדות האנושות. האין זה במלואו המצב ברצועת עזה? נקמה מוצדקת מאין כמותה; פגיעה בתשתיות חיוניות של הטרור; תגמול לתומכיו ושותפיו של חמאס?
התשובה שלילית, כי איננו חיים ב-1940 או 1945. מלחמת העולם השנייה הובילה לאימוצה של אמנת ז'נבה הרביעית (1949), העוסקת בהגנה על אוכלוסייה אזרחית בזמן מלחמה; ישראל חתמה עליה ב-1951. שמירה על עקרונותיה, כמו גם כיבוד החוק הבינלאומי, הם גם מה שראוי למדינה דמוקרטית ומוסרית, גם מה שנכון לנפשנו-שלנו וגם מה שחיוני למעמדנו בעולם בכלל ובעת מלחמה בפרט. יש לנו מספיק אמצעים חוקיים להשמיד את חמאס ולהיפרע מחלאות האדם שלו.

האטום, התגובה והפוליטיקה
דגמי פצצות האטום שהוטלו על יפן. בקרוב בעזה? [צילום: סוזן בריאן, AP]

אז מה, עמיחי אליהו, ישראל צריכה להטיל פצצת אטום על עזה? כן, הבנו שהשתמשת בזה כמטאפורה, למרות שההסבר בדיעבד לא ממש מסתדר עם מה שאמרת. אז אולי עכשיו תסתום את הפה? ושאלה לאמצעי התקשורת: לא הגיע הזמן שתפסיקו לתת מיקרופון ומצלמה לכל ההזויים הללו, רק משיקולי רייטינג? הצגתי את השאלה הזאת עוד לפני המלחמה; עכשיו היא ממש דיני נפשות.
אבל הבעיה האמיתית, כמו תמיד, היא בנימין נתניהו. שימו לב כיצד הגיב על אמירתו של השר-לשום-דבר בממשלתו: הדברים "מנותקים מהמציאות. ישראל וצה"ל פועלים לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר של הדין הבינלאומי כדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, וכך נמשיך לעשות עד הניצחון". אולי זה רק אני, אבל בהבנה שלי – נתניהו ממש לא הכחיש שיש לישראל נשק גרעיני. הוא כמעט אישר זאת: לא נפגע בבלתי מעורבים. במילים אחרות: אנחנו יכולים להשתמש בנשק גרעיני אבל לא נעשה זאת. זהו ניסוח אומלל ביותר, שאנחנו עוד עלולים לשלם עליו ביוקר. נתניהו צריך היה לומר: "ישראל הדגישה שוב ושוב, שלא תהיה הראשונה להכניס נשק גרעיני למזרח התיכון ושהיא מחויבת לדיני המלחמה. לעמיחי אליהו אין מושג בענייני ביטחון".
מה עשה נתניהו לאליהו? השעה אותו מישיבות הממשלה. יפה מאוד, עם שתי בעיות קטנות: אין לו סמכות לעשות זאת ואין ישיבות ממשלה; אליהו המשיך להצביע בטלפון כמו יתר השרים. פורסם אומנם שנתניהו רצה לפטר את אליהו, אך איתמר בן-גביר הטיל וטו. הסבר קצר: זה הנוהל הקבוע והוא תקין לגמרי – מפלגה היא הבוחרת את שריה, וראש ממשלה ממפלגה א' אינו יכול לפטר את שרי מפלגה ב'. אבל נתניהו התקפל מול בן-גביר, כי כמו תמיד – בראש מעייניו עומדת הפוליטיקה האישית: שמירת קואליציית ה-64. כך שהפארסה הזאת של אליהו – משולח רסן קבוע – היא הרבה יותר מאשר עוד הצהרה מזיקה של אחד מהפרחחים המאיישים את הקואליציה הנוכחית.

פוליטיקה אמריקנית
ביידן במישיגן. 280,000 ערבים אמריקנים [צילום: אוון ווצ'י, AP]

נרצה או לא נרצה, בסופו של דבר מלחמת חרבות ברזל תימשך ככל שג'ו ביידן יאפשר זאת. אולי כמה ימים יותר, אבל לא מעבר לכך. האיש באמת ידיד ישראל, אולי הגדול ביותר אי-פעם בבית הלבן. הוא גם באמת מבין את האינטרסים האמריקניים, המחייבים שישראל תביס את חמאס ותשלח מסר ברור לאזור כולו ובפרט לאירן ומשרתיה. לצד זאת, הוא פוליטיקאי הניצב שנה בדיוק בפני בחירות – ובהחלט עלול להפסיד בהן לדונלד טראמפ.
ניו-יורק טיימס פרסם השבוע סקר ולפיו טראמפ מוביל על ביידן ביתרון משמעותי בחמש מתוך שש המדינות הצפויות להכריע את הבחירות. נכון, זה סקר של שנה מראש, וכפי שהעירו השבוע בארה"ב – על מידת הדיוק של סקרים כאלה יכולים להעיד הנשיאים מאט רומני והילרי קלינטון. ובכל זאת, הוא מדאיג מאוד. ונכון, הבוחר האמריקני פועל בראש ובראשונה לפי שיקולים פנימיים ובראשם הכלכלה. ובכל זאת, במרוץ צמוד גם למדיניות חוץ עשוי להיות משקל מכריע.
כעת שימו לב לנתונים הבאים. על-פי המכון הערבי-אמריקני, יש בארה"ב 3.7 מיליון תושבים ממוצא ערבי. 183,000 מהם מתגוררים בפנסילבניה, המעניקה 19 אלקטורים ובה ניצח ביידן בפער של 80,555 קולות. במישיגן יש 280,000 ערבים; ביידן זכה ב-15 האלקטורים שלה בפער של 154,188 קולות. 16 האלקטורים של ג'ורג'יה הלכו לביידן בפער של 17,790 קולות; מתגוררים בה 57,000 ערבים. מדובר ב-50 אלקטורים; ביידן ניצח ב-2020 עם 306 מול 232, כך שדי בשלוש מדינות אלו כדי להפוך את התמונה. ברור שהמספרים אינם חד-חד-ערכיים: לא כל הערבים הגיעו לגיל הבחירה, לא כולם יצביעו בפועל, לא ברור שכולם תמכו בעבר בביידן, הם לא ימהרו לתמוך כעת בטראמפ הגזען. אבל כאמור, בבחירות צמודות – הכל יכול להשפיע.
אני לא אומר שהפוליטיקה האמריקנית צריכה להשפיע על החלטותיה של ממשלת ישראל, ודאי לא כאשר מדובר בביטחון המדינה ואזרחיה. אני כן מבועת מן המחשבה שדווקא תמיכתו של ביידן בישראל, עלולה להוביל לכך שטראמפ יחזור לבית הלבן. אם כך יקרה, זה יהיה ניצחון אדיר לאירן, לרוסיה, לסין, לחמאס, לחיזבאללה – בקיצור: לכל אויביה של ישראל.

עוד כישלון מהדהד של הממשלה
הפגנה ליד הבית הלבן בשבוע שעבר [צילום: חוזה לואיס מגנה, AP]

לאחר מלחמת סיני כתב אפרים קישון פיליטון בו טען, שישראל הייתה זוכה לאהדת העולם אם הייתה מושמדת. בזמן מלחמת יום הכיפורים תהה קישון עצמו, כיצד זה שהעולם נגדנו גם כאשר אנחנו מוכים; תשובתו: אין דבר שנוא יותר על האדם ממי שמזכיר לו שהוא מנוול. ישראל והעם היהודי מזכירים לעולם, ובמיוחד לנוצרים, את נבזותו ארוכת השנים, את הרדיפות, הגירושים, האינקוויזיציה, הפוגרומים, השואה. חוץ מזה, בעיניו של נוצרי אדוק באמת, ישראל חותרת תחת יסוד היסודות של דתו – האמונה שעל היהודים נגזר סבל נצחי משום שדחו את ישו.
הנה אנחנו שוב שם. זכינו לאהדה בימים הראשונים של המלחמה, לנוכח מחזות הזוועה מעוטף עזה. אבל כאשר אנחנו מכים – הרחובות מתמלאים במפגני שטנה ובאנטישמיות. המספרים מלמדים שזהו גל שלא היה כדוגמתו מאז השואה, הדיווחים מדברים על פחד פיזי של יהודים במדינות המערב הנאורות.
גם אם לא בהכרח יהודי טוב הוא יהודי מת, נראה שיהודי אהוד הוא יהודי מוכה. ולא משנה שחמאס רוצה שיישפך דם פלשתיני לא פחות מאשר דם יהודי. ולא משנה שהוא האשם הבלעדי באבידות בקרב האזרחים שבקרבם הוא מסתתר ומתוכם הוא פועל. ולא משנה שהחוק הבינלאומי לצידנו ושגם ארה"ב ובעלות בריתה פגעו באזרחים בעת המלחמה בטרור. כל זה לא משנה. כי דם יהודי תמיד היה ותמיד יהיה יותר זול.
איפה הממשלה שלנו מול כל זה? לא קיימת, כחלק מן האימפוטנציה המאפיינת אותה מאז הקמתה וביתר שאת מאז 7 באוקטובר. באותו יום נכשלה מדינת ישראל במשימה מספר אחת המוטלת עליה: להבטיח שכאן לא יקרה מה שקרה שוב ושוב לאבותינו בגולה. כעת היא מוסיפה חטא על פשע, כאשר בפועל היא מפקירה את יהודי העולם אל מול דורשי רעתם מבין שכניהם. עוד סיבה מובהקת לכך שהממשלה הנוכחית חייבת ללכת וכמה שיותר מהר.

תאריך:  10/11/2023   |   עודכן:  10/11/2023
+נתניהו ביקר פצועים בבית החולים ברזילי באשקלון
20:30 10/11/23  |  יואב יצחק

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר (יום ו') פצועים ובני משפחותיהם במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים ברזילי באשקלון.
ראש הממשלה שמע מהלוחמים על הקרבות העזים בם השתתפו ועל פציעתם במהלך הלחימה, והודה להם על גבורתם ואומץ לבם. נתניהו אמר ללוחמים שנפצעו: "אנחנו לא מפסיקים, אנחנו לא עוצרים. חברים שלכם שעכשיו בפנים מכים בהם חזק".
רה"מ נתניהו עודכן ממנהל בית החולים ברזילי פרופ' חזי לוי על מצבם הרפואי של הפצועים ועל הטיפול הרפואי שניתן להם במחלקה. הוא הודה לצוות הרפואי ואמר: "אתם עושים עבודת קודש. אתם מלאכים ומלאכיות שמטפלים בגיבורים וגיבורות". לביקור בביה"ח התלווה גם ראש העיר אשקלון תומר גלאם.

[צילום: חיים צח /לע"מ]
[צילום: חיים צח /לע"מ]
+צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בתגובה לירי שגרם לפציעה קשה של 4 חיילים
19:34 10/11/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

שלושה חיילים נפגעו מירי טיל נ"ט למוצב צבאי  ▪  חייל נוסף נפגע מנפילה של כלי טיס עויין שחדר משטח לבנון  ▪  המרכז הרפואי זיו: מצבו של אחד הנפגעים קשה מאוד

[צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+הליגה הערבית זומנה לדיון חירום בריאד כדי לדרוש הפסקת אש ברצועה
18:52 10/11/23  |  יואב יצחק

סעודיה ומצרים יזמו פסגת חירום בריאד, סעודיה - אליה הוזמנו נציגי הליגה הערבית, כדי לדון במלחמה בין ישראל לחמאס, ובמה שהם מכנים: ההרג ברצועה של אזרחים מצד כוחות צה"ל. לפסגה שתתקיים בשבת הוזמנו נשיאים ונציגים בכירים של המדינות החברות בליגה הערבית. נשיא סוריה בשאר אסד הגיע (יום ו') לסעודיה כדי להשתתף בדיונים. העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד היוצא לאור בקטר, פרסם כי מצרים וסעודיה מתאמות עמדות כדי להגיע להחלטה/הצהרה מוסכמת כבר בדיוונים בשבת, שתכליתה: לדרוש הפסקת אש מיידית מצד הצדדים בכלל וישראל בפרט.

+כלי תקשורת פלשתינים: נכדתו של הנייה נהרגה בתקיפה של חיל-האוויר
18:43 10/11/23  |  יואב יצחק

כל התקשורת הפלשתינים מדווחים כי ד"ר רואא המאם הנייה, נכדתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, נהרגה בתקיפה של חיל-האוויר על מטרות בעיר עזה. בני משפחה נוספים של הנייה נהרגו לפני כשבועיים בתקיפה של חיל-האוויר.

רואא המאם הנייה, נהרגה
+נתניהו לראשי הרשויות: שליטה ביטחונית בעזה גם אחרי המלחמה
15:54 10/11/23  |  עידן יוסף

הסתיימה פגישת ראשי הרשויות בעוטף עזה עם ראש הממשלה. ראש הממשלה נתניהו אמר לראשי הרשויות בעוטף עזה איתם נפגש היום שאחרי חיסול חמאס תהיה שליטה ביטחונית ישראלית כוללת על רצועת עזה, כולל פירוז מלא, כדי להבטיח שלא יהיה יותר איום מעזה על אזרחי ישראל. לא כוחות בינלאומיים.

+בגלל אנטישמיות: משרד החינוך מבטל את המשלחות לפולין
15:51 10/11/23  |  עידן יוסף

‏נוכח המלחמה והיקף אירועי האנטישמיות ברחבי העולם: משרד החינוך מודיע על ביטול משלחות התלמידים לפולין בחורף הקרוב. מדובר ב-215 משלחות הכוללות כ-24,000 תלמידים ואנשי חינוך, שהיו מתוכננות לצאת לפולין החל מחודש פברואר 2024.

+החי"ר והמודיעין מכווינים, חילות האוויר והים תוקפים
15:46 10/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צה"ל תקף יותר מ-15,000 מטרות של ארגוני הטרור ברצועת עזה השמיד והחרים כ-6,000 אמצעי לחימה מתחילת הלחימה

לוחמה של כוחותינו בשטח בנוי [צילום: דובר צה''ל]
+מגעים לשחרור 100 חטופים ישראלים תמורת מחבלות כלואות
15:30 10/11/23  |  עידן יוסף

מגעים לשחרור 100 חטופים ישראלים - כולל הנשים והילדים - בתמורה לשחרור האסירות הביטחוניות שבידי ישראל (אל ערבייה).
גורמים מדיניים אומר שישראל מנסה להוביל לעסקת חטופים משמעותית, שתכלול שחרור של חטופים רבים ולא עסקות קטנות. תמורת עסקה שכזו, תסכים ישראל לשחרר גם אסירים ביטחוניים.

+"ב-7.10 התרחש ליל בדולח נוסף, קשה יותר"
15:24 10/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הכנסת אוחנה בנאום לפרלמנט האוסטרי לציון 85 שנה לליל הבדולח: "ישראל נמצאת בקו הקדמי של המלחמה נגד האיסלאם הרדיקלי — אם הם לא יובסו אף חברה מערבית לא תהיה בטוחה מפניו״  ▪  נשיא הפרלמנט האוסטרי סובוטקה: ״ב-1938 היה זה היטלר עם חבורת המרצחים שלו. היום זה איסמעיל הנייה והטרוריסטים של חמאס, שביצעו מתקפה על יהודים באוסטריה היא מתקפה על כולנו

אמיר אוחנה בפרלמנט האוסטרי
+יורטו שני כלי טיס עוין שניסו לחדור לגליל העליון
15:12 10/11/23  |  עידן יוסף

אזעקות הופעלו בגליל העליון ובאצבע הגליל בעקבות ניסיון שסוכל לחדירת שני כלי טיס עויינים (כטב"מים) מלבנון. אזעקה הופעלה גם בשתולה.

+אזעקה הופעלה בערב אל עראמשה
14:15 10/11/23  |  עידן יוסף

+אזעקות הופעלו במרכז ובשפלה; שתי פצועות באורח קל-בינוני
13:31 10/11/23  |  עידן יוסף

אחרי שלוש יממות של שקט בירי לטווח רחוק, בוצעו שיגורים ספורים לעבר מרכז הארץ ובעקבותיהם כמה ירוטים. אזעקות הופעלו בקריית אונו, אור יהודה, רמת גן, חולון, אזור, פתח תקוה, גני תקווה, גבעת שמואל, משמר השבעה, חמד, גנות, אשדוד, הרצליה, פארק תעשיות פלמחים, נטעים, מקווה ישראל, מזרח תל אביב ובית דגן.
אישה כבת 30 נפצעה בינוני ואישה כבת 40 במצב קל.

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+פוטרו עובדי עיריית ירושלים שסירבו לשתול פרחים בצורת מגן דוד
13:12 10/11/23  |  עידן יוסף

עובדי קבלן ערבים מטעם עיריית ירושלים סירבו לשתול פרחים בצורת מגן דוד בשכונת בית הכרם, לאחר שצוות אחר התבקש לבצע את השתילה גם הוא סירב לכך. כלל העובדים פוטרו מעבודתם (ידיעות ירושלים).

0
+צה"ל עצר הלילה 41 מבוקשים ביהודה ובשומרון
12:50 10/11/23  |  עידן יוסף

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה ברחבי איו"ש וחטיבת הבקעה והעמקים 41 מבוקשים, מתוכם 14 מחבלי חמאס. מתחילת המלחמה נעצרו יותר מ-1,540 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ-930 מהם משויכים לחמאס.
במבצע בחברון הכוחות אטמו בית דפוס והחרימו בו ציוד אשר שימש להדפסת חומרי הסתה של חמאס. במבצע במחנות הפליטים אל ערוב, דהיישה ואלעיידה שבחטיבת עציון, הכוחות תחקרו חשודים רבים וסרקו מבנים. נעצרו 22 מבוקשים. במהלך הפעילויות מחבלים יידו אבנים והשליכו מטען לעבר הכוחות שהגיבו בירי לעבר אחד החמושים, זוהתה פגיעה.
במהלך סריקות הכוחות אחר אמצעי לחימה ברחבי יהודה ושומרון איתרו הלוחמים והחרימו שני אקדחי אוויר, שלושה רימונים, תחמושת, ציוד צבאי ומספר מטענים מאולתרים.

[צילום: דובר צה''ל]
+חיל-התותחנים משיב באש לעבר מקורות הירי בגבול לבנון
12:43 10/11/23  |  עידן יוסף

לפני זמן קצר מחבלים שיגרו טיל נ"ט משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב מנרה. כוחות צה"ל תוקפים את מקור הירי בארטילריה.

+דובר צה"ל בערבית פרסם סרטון של תושבי עזה מתפנים דרומה
11:47 10/11/23  |  עידן יוסף

דובר צה״ל לתקשורת הערבית, אביחי אדרעי, פרסם בחשבון הטוויטר שלו תיעוד של תושבי עזה מתפנים מצפון הרצועה לדרומה. בציוץ הוא כתב שהסרטון צולם לפני חצי שעה, והודיע על האפשרות של התושבים לנוע מהצפון לדרום בשעות 16:00-10:00.

+דיווחים מעזה: כוחותינו פועלים בבתי החולים
11:37 10/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הושלם כיתור בית החולים שיפאא ומתנהלים חילופי אש בפאתי בית החולים בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס  ▪  מנהל בית החולים טוען על ארבע תקיפות מהבוקר  ▪  טנקים של צה"ל נמצאים מאחורי בית החולים רנתיסי

פעילות כוחותינו בעזה [צילום: דובר צה''ל]
+דיפלומטים אמריקנים הזהירו את ביידן מאיבוד התמיכה בציבור הערבי
11:23 10/11/23  |  עידן יוסף

ממשל ביידן קיבל אזהרות חריפות מדיפלומטים אמריקנים בעולם הערבי כי תמיכתו בישראל, במערכה הצבאית בעזה "גורמת לו להפסיד את הדור הנוכחי בציבור הערבי".

+ממשלה המדברת בשני קולות
10:14 10/11/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מצער מאוד שלמרות ההצטרפות של "המחנה הממלכתי" לממשלה, יש לנו ממשלה שמדברת בשני קולות, כשקיימת עוצמת פער בין הקולות

פנטזיה משיחית [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+אז מה מתכננת ישראל לעזה ביום שאחרי?
09:30 10/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נראה שהתשובה אינה ידועה אפילו לישראל עצמה, כותב ניו-יורק טיימס  ▪  האפשרות הסבירה ביותר היא כיבוש ישראלי, לפחות בתחום הביטחוני ולפחות לזמן מה; איש אינו יודע מהו הפתרון לטווח הארוך

אוהלים של תושבי עזה בדרום הרצועה [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
+צה"ל חיסל מחבלים שנטלו חלק במתקפת 7 באוקטובר
08:51 10/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חוסל אחמד מוסא, ממפקדי הפשיטות לבסיס זיקים וקיבוץ זיקים  ▪  אותרה והושמדה מכולה בחוף הים ובה 20 משגרי רקטות

מכולת הרקטות [צילום: דובר צה"ל]
+"אני חושש מאוד שכל אזרח הרוג יגדיל את מספר חברי חמאס"
08:04 10/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

פקידים אמריקנים המצוטטים בניו-יורק טיימס: זמנו של צה"ל בעזה מוגבל בשל הכעס במדינות ערב והתסכול בארה"ב על האזרחים ההרוגים; ככל שנמשכת המערכה הקרקעית, גוברת הסכנה להתרחבות המלחמה  ▪  התבטאותו של בראון - ביטוי פומבי נדיר לחילוקי הדעות בין וושינגטון לירושלים

הריסות בית ברפיח, 9 בנובמבר [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]
+צה"ל תקף בסוריה בעקבות פגיעת הכטב"מ באילת
07:59 10/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קבע שהכטב"מ שוגר בידי ארגון הפועל משטח סוריה ולא בידי החות'ים בתימן  ▪  מזהיר: המשטר הסורי אחראי באופן מלא על כל פעולת טרור שמבוצעת משטחו

פגיעת הכטב"מ אתמול [צילום: עיריית אילת]
+נתניהו: ישראל לא רוצה לשלוט ברצועת עזה
07:58 10/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אומר בראיון לפוקס ניוז: נצטרך למצוא ממשלה אזרחית שתשלוט ברצועה, אך בעתיד הנראה לעין אנו צריכים לוודא שאירועי 7 באוקטובר לא יחזרו על עצמם

"נגיע אל מנהיגי חמאס" [צילום: דנה קופל, פול]
+הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בקרבות
07:57 10/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

החובש סמ"ר גילעד רוזנבליט מגניגר נפל בקרב בצפון רצועת עזה, והלוחם יהונתן יצחק סמו שנפצע שלשום במרכז הרצועה מת הבוקר מפצעיו  ▪  תושב ניר יצחק, אורן גולדין, שנעדר מתחילת המלחמה הוכרז כחלל וגופתו מוחזקת בידי החמאס

סמ״ר יהונתן יצחק סמו ז"ל הי"ד
סמ"ר גילעד רוזנבליט ז"ל הי"ד
+סדר תקציבי חדש: סמוטריץ' קיצץ 70% מהכספים הקואליציוניים
02:35 10/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר סיכם במכתב להנהלת משרדו עבודת מטה של שלושה שבועות ומודיע על קיצוץ של כ-4 מיליארד שקל בכספים הקואליציוניים ובתקציבי המשרדים

שינוי המקורות והשימושים לטובת המלחמה והעורף [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+"אני יושב פה עם רונן, זה עובד חזק מאוד"
02:14 10/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הרמטכ"ל וראש השב"כ בהערכת מצב בתוך רצועת עזה: "תמשיכו חזק קדימה, באופן יסודי, תגבירו את הקצב. אנחנו מאחוריכם!"

הרצי הלוי ורונן בר בשיחה צפופה [צילום: דובר צה''ל]
+כ-9,500 שיגורים מתחילת המלחמה, אך התמרון הביא להפחתתם
01:58 10/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כ-12% מסך השיגורים לעבר שטח ישראל נחתו בשטח רצועת עזה וכ-900 שיגורים בוצעו מתוך אתרים אזרחיים כגון: מסגדים, בתי ספר, בתי חולים ומרכזי תרבות  ▪  עם כניסת הכוחות הקרקעיים לרצועה ניכרת ירידה משמעותית בהיקף השיגורים

פריסה רחבה [צילום: חיים גולדברג[פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית הבירה ורצועת עזה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בכל אשמה הממשלה הזאת
שלמה  |  10/11/23 12:14
2
איתמר לא למד כלום תיזכר
קלאוזביץ  |  10/11/23 12:41
3
נתניהו, נתניהו, בלה, בלה, בלה.
ציני  |  10/11/23 15:17
4
איתמר הוא הבן כספית של NEWS1 ל"ת
דוד  |  11/11/23 00:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
חוסל אחמד מוסא, ממפקדי הפשיטות לבסיס זיקים וקיבוץ זיקים    אותרה והושמדה מכולה בחוף הים ובה 20 משגרי רקטות
איתמר לוין
פקידים אמריקנים המצוטטים בניו-יורק טיימס: זמנו של צה"ל בעזה מוגבל בשל הכעס במדינות ערב והתסכול בארה"ב על האזרחים ההרוגים; ככל שנמשכת המערכה הקרקעית, גוברת הסכנה להתרחבות המלחמה    התבטאותו של בראון - ביטוי פומבי נדיר לחילוקי הדעות בין וושינגטון לירושלים
איתמר לוין
קבע שהכטב"מ שוגר בידי ארגון הפועל משטח סוריה ולא בידי החות'ים בתימן    מזהיר: המשטר הסורי אחראי באופן מלא על כל פעולת טרור שמבוצעת משטחו
איתמר לוין
אומר בראיון לפוקס ניוז: נצטרך למצוא ממשלה אזרחית שתשלוט ברצועה, אך בעתיד הנראה לעין אנו צריכים לוודא שאירועי 7 באוקטובר לא יחזרו על עצמם
עידן יוסף
החובש סמ"ר גילעד רוזנבליט מגניגר נפל בקרב בצפון רצועת עזה, והלוחם יהונתן יצחק סמו שנפצע שלשום במרכז הרצועה מת הבוקר מפצעיו    תושב ניר יצחק, אורן גולדין, שנעדר מתחילת המלחמה הוכרז כחלל וגופתו מוחזקת בידי החמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il