X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהל הקבוצה צלצל לסנטר והודיע לו: "ניקולה יקירי, בכאב גדול החלטנו לשחרר אותך". מקורביו של ניקולה: "הוא לקח את זה קשה". פדרמן אישר
▪  ▪  ▪
[צילום: ONE]

למרות הבלאגן בהנהלת מכבי ת"א, ההכנות לעונה הבאה נפתחו הערב רשמית, ראשון העוזבים הוא הסנטר הוותיק, ניקולה וויצ'יץ שקיבל אתמול בערב (שישי) שיחה ממנהל הקבוצה מוני פנאן שהודיע לו על שחרורו ממכבי. ניקולה הרוויח במכבי 1.7 מיליון דולר נטו בשנה האחרונה.
האיש החזק במכבי ת"א, דייויד פדרמן, אישר את הידיעה וציין: "מעולם לא היה שחקן זר שמכבי ת"א שכל כך אהבה וכל כך העריצה. ההודעה הזו נמסרה הערב בגלל הדרישה הפורמלית בחוזה בינינו לבין ניקולה. הדלת שלנו פתוחה בפני ניקולה לדבר".
מאז שריקת הסיום אמש, שם מכבי ת"א סיימה את העונה בטונים כואבים וצורמים מאוד, סברו חברי הנהלת מכבי שעדיף להתעסק קודם כל בניקולה וויצ'יץ' ורק אחר כך בסוגיית המאמן, מהסיבה הפשוטה ולפיה בחוזה בין ניקולה וויצ'יץ' לבין מכבי חייבים הצהובים להודיע לסנטר עד אתמול בחצות (שישי), האם הם מעוניינים שימשיך עונה נוספת, או שהוא משוחרר לניהול מו"מ עם קבוצות אחרות המעוניינות בו.
כאמור, הערב החליטו במכבי לעמוד בדרישה הפורמלית של החוזה בגלל העלויות הגבוהות של הקרואטי בישראל, והודיעו לו רשמית על סיום דרכו במועדון. למרות זאת, במכבי השאירו את הדלת פתוחה בפני ניקולה ברמיזה מאוד עדינה, שאם ירצה להישאר הדלת פתוחה למו"מ, אבל לא בסכומים שהרוויח.
עוד נודע שדייויד פדרמן כתב מכתב מאוד מרגש לניקולה וויצ'יץ' על כל פועלו במועדון, והבהיר לו כי מכבי נפרדת ממנו בכאב גדול, רק בגלל דרישות החוזה ולא בגלל אף נושא אחר. כעת נותר למכבי לפתור את סוגיית המאמן, משמע פרידה מצביקה שרף ומינוי מאמן חדש.
אגב, מעניין אם ניקולה וויצ'יץ' יסכים להישאר במכבי תמורת ירידה משמעותית בשכר, או שיפנה לקבוצות אחרות המעוניינות בו באירופה.
וויצ'יץ' לקח את אובדן האליפות קשה ואמר לאחר ההפסד לחולון בגמר: "אני מכיר את מכבי", אמר ניקולה וויצ'יץ'. "מכבי הפסידה את האליפות פעמיים בשישים שנה. זה יהיה פוש אדיר לקבוצה בשביל העונה הבאה, לחזור ולזכות באליפות".
"סבלנו העונה מפציעות ובכל זאת הגענו לגמר היורוליג, לגמר הגביע והגענו לגמר הפיינל פור", אמר הסנטר הקרואטי כשהוא על סף דמעות.
וויצ'יץ' הוותיק אמר: "קשה לסיים ככה אם זה המשחק האחרון שלי, לא מגיע לי לסיים ככה אבל זה חלק מהחיים היו לי כאן רגעים שלא יאמנו.
"אנחנו חייבים לברך את חולון הם שיחקו טוב כל העונה. זה קשה כי אני יודע כמה זה חשוב למכבי אבל אני מכיר את המועדון מכבי תצא מזה הרבה יותר מחוזקת".
השיג את הטריפל דאבל הראשון ביורוליג
ניקולה וויצ'יץ' גדל בקבוצת הנוער של ספליט, ועבר בעונת 1995/96 אל הקבוצה הבוגרת. ב-2001 עבר אל מכבי תל אביב, והושאל לוילרבאן הצרפתית, שם היה אחד מהגורמים לזכייתה ההיסטורית באליפות לאחר 21 שנים. בעונת 2002/2003 חזר למכבי ומאז שיחק בה.
שיאיו עם הצהובים היו 2 זכיות ביורוליג, בשנים 2004 ו-2005. וויצ'יץ' הוא השחקן הראשון ביורוליג שהשיג טריפל דאבל; הוא עשה זאת במשחק נגד פרוקום סופוט, במשחק בו קלע 11 נקודות, קלט 12 ריבאונדים ומסר 11 אסיסטים.
בעונת 2006/7 הפך וויצ'יץ' לשחקן היחיד בהיסטורית היורוליג שקבע שני טריפל דאבל כאשר הציג במשחק מול אולימפיה לובליאנה הסלובנית מספרים של 27 נקודות, 10 אסיסטים ו-10 ריבאונדים.
ניקולה וויצ'יץ' הפך במהרה לחביב הקהל הצהוב בשל מנהיגותו ויכולותיו על המגרש ומחוצה לו. לבתו שנולדה כאן יש אזרחות ישראלית.
בקיץ שבין עונות 2005/6 ל-2006/7 היו שמועות על-כך שניקולה יעבור ל-NBA או לקבוצה אחרת באירופה, אולם ניקולה החליט לחדש את החוזה עם מכבי תל אביב והמשיך בה עונה חמישית ברציפות. ניקולה הוא אחד מהסנטרים הטובים באירופה בשנים האחרונות, דבר שמתאפיין בנקודות שלו בצבע ובהובלה שלו במדדים ביורוליג.
בעונות 2005/06 ו-2006/07 נבחר לחמישיית העונה ביורוליג ובטקס שנערך ב-28 בפברואר 2008 לציון 50 שנה להיווסדות המפעלים האירופים בכדורסל קיבל אות הוקרה מטעם היורוליג כאחד מ-13 הסמלים הגדולים של מכבי תל אביב בכל הזמנים.
בשל הפציעה ממנה סבל ברוב שלבי העונה, העמיד העונה וויצ'יץ' ממוצעים נמוכים מהרגלו. ביורוליג קלע וויצ'יץ' 14.8 נקודות, קטף 7.3 ריבאונדים ומסר 4 אסיסטים.
מכבי ביום שאחרי אובדן האליפות
לאחר אובדן האליפות להפועל חולון, דבר שסגר עונה נוראית ונטולת תארים מבחינתה של מכבי ת"א, הייתה אמורה הנהלת הקבוצה להתכנס הבוקר לישיבת חירום ובה ידונו ראשי הקבוצה במספר סוגיות לקראת העונה הבאה ובראשן זהות המאמן הבא.
בסמוך למועד המקורי של הישיבה, הודיע דובר הקבוצה על ביטולה. נודע שהישיבה בוטלה על-רקע חילוקי דעות קשים מאוד בין חברי ההנהלה על עתיד המועדון, זהות המאמן וסגל השחקנים.
אם עד שניות הסיום במשחק מול חולון לצביקה שרף היה עוד סיכוי תיאורטי להישאר בתפקיד המאמן, הרי שההפסד סתם את הגולל על עתידו בקבוצה. כעת מעניין לראות כיצד יפעלו המכבים בנושא שרף, לו חוזה לשנה נוספת כמנכ"ל מכבי ת"א.
אין ספק שהסוגייה הדחופה ביותר מבחינתה של מכבי היא זו של המאמן. לאחר עונה טראומית שהסתיימה עם 9 הפסדי ליגה, אובדן הגביע, הפסד בגמר היורוליג אך כואב מכל, ההפסד לחולון, ברור לכל שאין מנוס משינוי דראסטי על הקווים.
אם עד שעות הבוקר היה נראה ששרון דרוקר הינו המועמד המועדף על ראשי הקבוצה, הרי שכעת מסתבר כי אין תמימות דעים בנוגע לדמות שתוביל את הקבוצה בעונה הבאה. פרט לדרוקר שאימן בעונה החולפת את אוסטנד הבלגית, הוזכרו שמותיהם של דייויד בלאט ואפי בירנבוים.

תאריך:  31/05/2008   |   עודכן:  31/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מוני פנאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוני פנאן הודיע לוויצ'יץ': אתה משוחרר ממכבי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
מחמוד אל-זהאר, מבכירי חמאס, מזהיר את ישראל לבל תנקוט סחבת במו"מ על הפסקת האש הזמנית    מאיים: חמאס יפתח במלחמת מעברים על-מנת לפרוץ את המצור מעל רצועת עזה
יואב יצחק
הערכתו של רמון חופפת לזו של בכירים נוספים במפלגת קדימה, בהם השרים ציפי לבני ושאול מופז    רמון נחשב לאחד האישים המקורבים ביותר לאולמרט
יואב יצחק
הכוונה: לפרסם בקרוב ברשת האינטרנט את מסמכי החקירה בפרשת עמותת ברק, במבצע שמכונה: "ניקוי אורוות"    המסמכים מצביעים על גיוס עשרות מיליוני ש"ח בניגוד לחוק    דוח חמור של מבקר המדינה הצביע על החשדות
יהונתן דחוח-הלוי
תחנת הטלוויזיה של חיזבאללה "אל-מנאר" מדווחת, כי בסוף השבוע החלו ישראל וחיזבאללה בהכנות אחרונות לקראת ביצוע הסכם חילופי השבויים    המתווך הגרמני אמור להגיע לישראל לפקח על ביצוע העסקה
אופירה אסייג, יעל מרגלית
עד שמכבי תמנה מאמן חדש, מישהו בהנהלה חייב לעשות סדר בין החברים שכועסים זה על זה    בכיר: "במקום להתלכד ולצאת מהמשבר, יש כאן האשמות מיותרות"
רשימות נוספות
מוני פנאן נשאר במכבי ת"א  /  אופירה אסייג
אוהדי הפועל מתפרעים: פצעו את מוני פנאן  /  גבע תלם, ליזה ללוצשווילי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il