X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אוחנה. השלכות רוחב ועומק מהותיות
גבירתי נשיאת ביהמ"ש העליון היוצאת — לא זו הדרך
אזרחי ישראל מצפים מכל רשויות השלטון להתעלות לגודל השעה. אני מפציר בך למצוא את הדרך לשמור על האחדות בעם — זה בנפשנו. מוכן לשבת בכל עת איתך ועם כל מי שנדרש בניסיון למנוע את הקרע הנורא המתקרב

התלבטתי רבות. כתבתי, מחקתי וחוזר חלילה. עצם העיסוק שנכפה עלינו בנושא כה שנוי במחלוקת בעיצומה של מלחמה שגבתה מאיתנו אבידות קשות מנשוא — פשוט איננו נכון.
אילו הייתי בתפקיד ציבורי שאינו ראש הרשות בה נוגע העניין, שיש לו השלכות רוחב ועומק מהותיות, ייתכן שלא הייתי נדרש אליו כעת על-אף שהוא בנפשי.
משום שזוהי שעתם של לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון האמיצים, של משפחות הנופלים, משפחות הנרצחים, משפחות החטופים, משפחות הפצועים ומשפחות המפונים והעקורים מבתיהם.
בהם התמקדתי מאז השבעה באוקטובר. כך גם הכנסת עשתה, במפגן אחדות של אופוזיציה וקואליציה כאחד שהוביל לחקיקות בזק למען אותן משפחות, לקיצוץ של 80 מיליון ש"ח מתקציב הכנסת לטובת המאמץ המלחמתי, להקפאת שכר הח"כים, לדיונים בוועדות השונות ובמליאה בעניינן, להקמת חמ"לים שסייעו לאלפי אזרחים, לביקורי שטח ועוד.

זה מה שאזרחי ישראל ציפו מנבחריו בשעתה הקשה ביותר של האומה. גם אם לא כולם, רובם המכריע של חברי הכנסת הפנימו את גודל השעה. ברור שיש עוד עבודה רבה לפני הכנסת משום שלא כל הבעיות באו על פתרונן.
דעתי בנושא פסילת חוק יסוד והעתירה בעניינו ידועה ואיני חוזר בי מאף מילה שנאמרה בעבר. אין עת מתאימה לקבוע דבר שמעולם בית המשפט העליון לא הוסמך לו בחוק ומשנה הלכה למעשה את שיטת המשטר בישראל — אך עת מלחמה היא בוודאי לא העת לקבוע תקדים ראשון מסוגו בתולדות המדינה, שכמוהו שבירת כלים.
גברתי נשיאת ביהמ"ש העליון היוצאת — לא זו הדרך. אזרחי ישראל מצפים מכל רשויות השלטון בישראל להתעלות לגודל השעה. למען כולנו, אני מפציר בך ובשופטי בית המשפט העליון למצוא את הדרך לשמור על האחדות בעם, שכל כך נחוצה בעת הזאת. זה בנפשנו.
אני מוכן לשבת בכל עת איתך, עם ממלא מקומך השופט פוגלמן ועם כל מי שנדרש בניסיון למנוע את הקרע הנורא המתקרב, ולו כדי למצוא פתרון ביניים שיקפיא את המצב עד לשוך הקרבות.

תאריך:  28/12/2023   |   עודכן:  28/12/2023
+2024: שנה של חילופי הנהגות
13:35 28/12/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה

משפטו של נתניהו יימשך, בעצלתיים כמובן, ולכן ב-2024 עדיין לא תושלם כתיבת פסק הדין במשפט  ▪  בליכוד לא מתבלטת דמות חלופית, כריזמטית, שתחליף את נתניהו  ▪  אז מי יקפוץ למים הקרים?

טראמפ. ימשיך לשגע את העולם [צילום: רדה סלדנהה/AP]
+פוגלמן: ההדלפה בנוגע לפס"ד הסבירות תיבדק עד תום
12:55 28/12/23  |  איתמר לוין, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הודיע שפסקי הדין על הסבירות והנבצעות יפורסמו על-פי המועדים הקבועים בחוק - כלומר בתוך שבועיים  ▪  לוין: לא לפרסם תוך כדי המלחמה פסק דין שנוי במחלוקת

הדיון בעילת הסבירות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+בג"ץ עילת הסבירות: סולברג טרם מסר את חוות דעתו באופן רשמי
12:13 28/12/23  |  עידן יוסף

השופט נעם סולברג טרם מסר את חוות דעתו באופן רשמי בבג"ץ עילת הסבירות. שופטים בבית המשפט העליון דרשו לדחות את הפרסום עד אחרי המלחמה, אך בקשתם לדיון בנושא סורבה כדי לאפשר לאסתר חיות ולענת ברון התומכות בפסילה להשתתף בפסק הדין (ישראל היום).

+הימין הלא-דמוקרטי ממשיך לשחוק את בג"ץ
11:32 28/12/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

מה באים בטענות אל עמית סגל? היה לו סקופ, וכעיתונאי תפקידו לפרסם  ▪  גם אני, שתומך בביטול חוק הסבירות, הייתי מפרסם את הידיעה

סגל. עשה את עבודתו [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+השר ארבל: מבג"ץ מצופה חובת איפוק וריסון בתקופת מעבר
10:40 28/12/23  |  עידן יוסף

שר הפנים משה ארבל בתגובה לפרסום ההדלפות מטיוטת פסק הדין בבג״ץ הסבירות: ״למרות שסעיף 30 לחוק יסוד: הממשלה מעולם לא קבע מגבלות על סמכויותיה של ממשלת מעבר לאחר התפזרות הכנסת, פסיקת בג״ץ קבעה חובת איפוק וריסון. אותה חובה ממש מצופה אף מכבוד הרשות השופטת בבואה להכריע בסוגיות מעוררות מחלוקת או כבדות משקל הנשענות רק על סמך קולו של שופט לאחר שסיים את כהונתו. אין לו לבית המשפט לא ארנק ולא חרב וכל שיש לו הוא אמון הציבור בו״.

+ח"כ כהנא על טיוטת פס"ד הסבירות: "נציית - ובממשלה הבאה נתקן"
10:38 28/12/23  |  עידן יוסף

ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) אומר כי לפסק דין של בג"ץ יש לציית. עם זאת הבהיר כי הממשלה הבאה תהיה ממשלת אחדות ציונית ורחבה, שבה תעבור רפורמה נחוצה בהסכמה רחבה.
"אין זה הזמן לעסוק בנושא הכי מקטב, שדרדר אותנו אל סף מלחמת אחים, תוך כדי מלחמה בה נלחמים כתף אל כתף אלה שהפגינו בלהט בעד ונגד הרפורמה", כתב.
ח"כ משה סעדה (הליכוד) אמר בראיון לרדיו קול חי: "בזמן שעם ישראל מתאחד, מחליטה חיות לתת פסק דין תקדימי ומפלג ברוב של קול אחד. אני קורא לשופטים להתעשת, להציע מתווה פשרה ולהחזיר את הנושא לכנסת".
ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) אמר ל-103fm: "פסק הדין שפורסם זו קריאה למלחמת אחים. מה אנחנו רוצים, דם ברחובות? גופות בירקון? הדבר הזה הרבה יותר עלול לגרום למלחמת אחים מאשר כל דבר אחר".

+שופטי העליון מכונסים לישיבה דחופה בעקבות ההדלפה
10:35 28/12/23  |  עידן יוסף

בשל הדלפת טיוטת פסק דין בעניין ביטול עילת הסבירות כל שופטי העליון מכונסים עכשיו אצל הנשיא פוגלמן לישיבה דחופה (חדשות 13).

+שופטים התבקשו לזרז את כתיבת הערותיהם כדי לפרסם את פסק דין הסבירות
09:59 28/12/23  |  עידן יוסף

התייעצויות חרום נערכו הלילה בבית המשפט העליון בעקבות פרסום טיוטת פסק הדין. שופטים התבקשו לזרז את כתיבת הערותיהם כדי לפרסם את פסק דין הסבירות בהקדם (חדשות 12).
בעליון שררה תדהמה נוכח הפרסום אמש של עמית סגל. ההערכה היא שגם אם איש משופטי העליון לא הדליף את הטיוטה ישירות, היא הועברה לפוליטיקאי שהעביר אותה לתקשורת במטרה להביך את בית המשפט, ולסכל את ההחלטה לבטל לראשונה מאז קום המדינה חוק יסוד של הכנסת (ynet).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גבירתי נשיאת ביהמ"ש העליון היוצאת — לא זו הדרך
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לו זו הדרך של הנאשם וחבר מרעיו
סתם אחד  |  28/12/23 16:50
2
אל תיפול ברשת
יורם  |  28/12/23 16:51
3
זה לא יאה שיושב ראש כנסת
הירונימוס  |  28/12/23 17:33
4
HOMO MUSHTAN ITCHA LO YOSHVIM
META'EV OTO  |  29/12/23 01:20
5
צביעות
מנ  |  3/01/24 15:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
יעקב אחימאיר
משפטו של נתניהו יימשך, בעצלתיים כמובן, ולכן ב-2024 עדיין לא תושלם כתיבת פסק הדין במשפט    בליכוד לא מתבלטת דמות חלופית, כריזמטית, שתחליף את נתניהו    אז מי יקפוץ למים הקרים?
איתמר לוין, עידן יוסף
הודיע שפסקי הדין על הסבירות והנבצעות יפורסמו על-פי המועדים הקבועים בחוק - כלומר בתוך שבועיים    לוין: לא לפרסם תוך כדי המלחמה פסק דין שנוי במחלוקת
דן מרגלית
מה באים בטענות אל עמית סגל? היה לו סקופ, וכעיתונאי תפקידו לפרסם    גם אני, שתומך בביטול חוק הסבירות, הייתי מפרסם את הידיעה
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה קורא לבית המשפט העליון ולשופטיו להתעשת    שופטים בעליון: "חיות דחקה אותנו לסד זמנים בלתי אפשרי תוך כדי מלחמה, כדי שקולה והקול של ענת ברון ייספר"    מרב מיכאלי: "אין כאן שום מהפכה - אלא מימוש עקרונות היסוד של הדמוקרטיה"
איתמר לוין
אומר שטיוטות חוות הדעת מעלות, כי בפסילה יתמכו חיות, פוגלמן, עמית, ברק-ארז, גרוסקופף, כבוב ורונן; יתנגדו סולברג, אלרון, שטיין, מינץ, כשר וכנפי-שטייניץ    הרשות השופטת: הכתיבה טרם הושלמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il