X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
תורים ובלבול מחוץ לאוטובוסים
תחקיר News1
הכירטוס החדש בקווי אגד לאילת מסרבל עליית נוסעים לאוטובוס
שינוי שיטת ההזמנה באוטובוסי אגד הארוכים, שהחלה ב-19 בדצמבר, גרמה לעלייה משמעותית בתורים. השיטה, המיועדת רק לבעלי טלפונים חכמים, גורמת לבלבול בקרב הנוסעים, שאינם יודעים לאיזה אוטובוס עליהם לעלות. לנוסעים לא יכולים לשנות בקלות את האוטובוס שלהם אם הם מאחרים או מקדימים. נהגי אגד מתלוננים כי השיטה החדשה מאריכה את משך קליטת הנוסעים ויוצרת עימותים מיותרים. משרד התחבורה מציג את השינוי דווקא כהצלחה
אילתומט. כבר לא [צילום: שמואל וולף]

בחלק מקווי אגד הארוכים מזמינים הנוסעים כרטיסים מראש, ושומרים לעצמם מקום. רוב הנוסעים בקווים אלה נוסעים במקומות שמורים, ונוסעים מזדמנים עולים לאוטובוס על בסיס מקום פנוי. נוהג זה קיים בקווים הבין-עירוניים הארוכים לאילת וממנה וכן בקווים 470 (ירושלים-באר שבע), 800 (קרית שמונה-תל אביב) ו-962 (ירושלים-טבריה), שבהם נוסעים כ-800 אלף נוסעים בשנה.
עד לאחרונה הזמינו הנוסעים מקום באינטרנט, ובאמצעות מכונה שהוצבה בתחנות הנפיקו כרטיס נייר שבו היה כתוב לאיזה אוטובוס עליהם לעלות. נהג האוטובוס היה קורע את השובר בכרטיסי הנוסעים והאוטובוסים היו יוצאים לדרך. אולם שינוי טכנולוגי שהכניסה לאחרונה (19.12.23) אגד, תחת הבשורה של "תום עידן כרטיסי הנייר", במקום להקל על הנוסעים והנהגים, גרם דווקא לסירבול ולעצבים.

בשיטה החדשה, המיועדת רק לבעלי טלפונים חכמים, הנוסעים אומנם מדלגים על המכונות ואינם נדרשים להנפיק כרטיסי נייר, אך כאשר הם מגיעים לאוטובוס עליהם לעבור משוכה לא קלה. הם ממתינים בתורים ארוכים בכניסה לנהגים, מציגים בפניהם ברקוד מהטלפונים שלהם, שאותו מתקפים הנהגים באמצעות הטלפונים האישיים שלהם. אולם בניגוד לשיטה הישנה, שבה היה ברור לנוסע לאיזה מן האוטובוסים בתחנה הוא עולה, השיטה החדשה גורמת לבלבול. בקווי אילת, שבימי שגרה זוכים לביקוש גבוה, ממתינים ברציפים שני אוטובוסים לאותו היעד, וימי ראשון וסופי-שבוע שלושה ואף יותר. בעוד שבכרטיס הנייר היה רשום לנוסע לאיזה מן האוטובוסים היה עליו לעלות, בשיטה החדשה מצויין מספר האוטובוס, אך הנוסעים אינם פותחים מבעוד מועד את הקישור, וכך קורה שחלקם ממתינים דקות ארוכות בתור לאוטובוס מסוים, וכאשר הם מגיעים סוף-סוף לנהג, מתברר להם שעליהם לעלות לאוטובוס אחר.
זאת ועוד, בשיטה החדשה, נוסע שהקדים להגיע לתחנה או איחר בכמה דקות, אינו מורשה לעלות לאוטובוס אחר באותו היעד משום שבשיטה הדיגיטלית לא קיימת הגמישות התפעולית שהייתה קיימת בשיטת כרטיסי הנייר. נוסע יכול לשריין לעצמו מקום רק באוטובוס אחד, ואם הוא מעוניין לשנות אוטובוס עליו לשלם שוב מחיר מלא של כרטיס או לחלופין להתקשר למוקד השירות הטלפוני של אגד ולבקש שיחליפו לו את הכרטיס. מדובר בתהליך ארוך, והנהגים שצריכים לצאת לדרך אינם יכולים להמתין לנוסעים עד שישלימו אותו, ונוסעים נאלצים להישאר בתחנה כי האוטובוסים יוצאים לדרכם.
הבעיה מחריפה שבעתיים לגבי נוסעים אולם בתחנות הביניים – תחנות שאינן תחנת המוצא. כך למשל, נוסעת שממתינה לאוטובוס בצומת מישור אדומים או בכביש הערבה עשויה למצוא עצמה עולה לאוטובוס, ולקבל הודעה מהנהג שעלייתה סורבה משום ששמה אינו מופיע ברשימת הנוסעים. במקרה שכזה, תיאלץ הנוסעת לרדת מן האוטובוס ולהמתין בשמש הקופחת או בגשם שוטף דקות ארוכות עד להגעת האוטובוס "שלה".

באגד מתייחסים לשינוי ואומרים כי עבור נהגים מדובר בתהליך "פשוט, קל ומהיר". אולם בפועל, נהגי החברה אומרים שהכוונות אולי טובות, אך התוצאה הפוכה – והשיטה החדשה רק מאריכה את משך קליטת הנוסעים (זמן ההמתנה לעלייה לאוטובוס) בעד כמעט פי שניים מאשר השיטה הקודמת, ולוויכוחים מול נוסעים שהגיעו לאוטובוסים ולנסיעות שלא שוריינו עבורם, משום שהשיטה החדשה אינה מאפשרת התניידות בין נסיעות, כאמור.
נהגי אגד בקווים הבין-עירוניים הארוכים גם מלינים על כך שלא קיבלו מהחברה מכשיר לתיקוף כרטיסים, והם נאלצים לבצע הכל ממכשירי הטלפון הניידים שלהם. לצורך כך הם גם נזקקים להחזיק טלפונים חכמים, ולהשתמש ברוחב הפס שלהם לקליטת אינטרנט – והכל על חשבונם. באגד אומרים בתגובה כי יישקל שיפוי לנהגים ומציינים כי מדובר בניסוי ("פיילוט") שנועד לבחון את המערכות ואת ישומון הנהג, אך לא מסבירים כיצד עולה השיטה החדשה בקנה אחד עם הנחיית החברה לנהגיה לאסור כל שימוש בטלפונים ניידים, לרבות בזמן קליטת הנוסעים.
בחברת אגד אומרים כי אינם מכירים עיכובים לנוסעים בזמן העלייה לאוטובוס, אך כל נהגי אגד עימם שוחחנו אומרים את ההפך. ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה אומרים כי אינם מכירים דיווחים על תורים ארוכים. "להפך, משרדנו קיבל דיווחים חיוביים מהשטח, הן מצד הנהגים והן מצד הנוסעים על אופן קליטת הנוסעים", נמסר בתגובת המשרד.

מכונות של אגד המרכזית חוף הכרמל [צילום: שמואל וולף]

לשאלת News1, מדוע מאפשרת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לחברה לדרוש מהנהגים להשתמש בטלפונים הניידים האישיים שלהם, ואינה מחייבת אותה לספק להם מכשירי תיקוף, ענו במשרד התחבורה בתשובה מתחמקת שאינה עונה לשאלה: "המערכת מאפשרת הזמנת מקום מראש ושמירת המושב לנוסעים (ללא תיקוף נסיעה). המערכת הינה באחריות חברת אגד ואינה קשורה לתיקוף הנסיעה, אלא לניהול ההזמנות, על-מנת לוודא שאכן הנוסע הזמין מקום מראש ומקומו נשמר.
המדיניות המוצהרת של משרד התחבורה והשרה מירי רגב בנושא גביית תשלום מהנוסע היא להוריד את הנושא מכתפיו של הנהג ולאפשר לו להתעסק אך ורק בנהיגה. על השאלה, מדוע מאפשרת הרשות לאגד להחזיר את המצב לאחור ולעבור מגבייה מכנית למצב שבו נהגים משתמשים בטלפונים האישיים שלהם לצורך גבייה דיגיטלית, השיבו במשרד כי "המערכת אינה מבצעת גבייה, אלא מוודאה שהנוסע שהגיע לנסיעה אכן הזמין מקום מראש".
בתגובת משרד התחבורה קיימת סתירה, שכן מצד אחד הוא טוען שמדובר רק במערכת הזמנת נסיעות, אך בהמשך נאלץ להודות שמדובר גם במערכת תיקוף ומציין כי "המערכת החדשה מהווה מעבר מכרטיס נייר לכרטיס דיגיטלי, דבר שחוסך מהנוסעים את הדפסת הכרטיסים וכן קבלת כרטיס דיגיטלי ישירות לנייד בסיום ההזמנה".
לשאלתנו מדוע ההסדר החדש מונע מנהגי אגד שאינם מחזיקים טלפון חכם (עם גלישת אינטרנט) מלהשתבץ בקווים בהם קיימת הזמנה של כרטיסי נסיעה, השיבו במשרד התחבורה כי "קיימת אפשרות להשתבץ לקווים בהם קיימת הזמנה של כרטיסי נסיעה גם ללא טלפון חכם. הנהג יכול להדפיס רשימת נוסעים לפני צאתו לדרך ולסמן ידנית את העולים".
נהגי אגד בקווים המדוברים אומרים שמדובר בשקר גס, ובניגוד לנאמר לא קיימת האפשרות להשתבץ בקווים כאמור.

תאריך:  05/01/2024   |   עודכן:  05/01/2024
+מטרופולין מדווחת על כניסה חלקה בקעת אונו
13:24 05/01/24  |  עידן יוסף

חברת מטרופולין החלה (ה') להפעיל את שירותי התחבורה הציבורית באזור בקעת אונו. השירות מופעל באמצעות כ-190 אוטובוסים, לרבות אוטובוסים מפרקיים (כפול), מיניבוסים ועשרות אוטובוסים המונעים באנרגיה ירוקה. מדובר בהשלמת הליך כניסתה של החברה לאשכול התחבורתי אונו-אלעד, אותו תפעיל מטרופולין ב-12 שנה הקרובות, במסגרתו מחליפה את חברת קווים.
באוקטובר 2023 הועברו 8 קווי שירות עירוניים להפעלת חברת מטרופולין, בין היתר, בערים קרית אונו, גני תקווה, יהוד והסביבה. ארבעה קווים מתוכם פועלים באמצעות מיניבוסים לטובת מתן שירות נוח ויעיל לתושבי השכונות באזור.
ב-5 בינואר 2024 תושלם הפעלת המכרז במלואה עם הפעלתם של 24 קווי שירות עירוניים נוספים על ידי חברת מטרופולין, במקום חברת קווים. הקווים יעניקו שירות בערים אור יהודה, יהוד, קריית אונו, גני תקווה, גבעת שמואל, פתח תקווה והסביבה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכירטוס החדש בקווי אגד לאילת מסרבל עליית נוסעים לאוטובוס
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מנותקים
משה  |  7/01/24 23:48
2
במשרד התחבורה הכל בסדר
אריאל  |  8/01/24 07:48
3
כמה נהגים ללא סמארטפון?
משה  |  8/01/24 11:40
4
באמת?
אנדרטאלי  |  8/01/24 17:14
5
הנוסעים צודקים
ציונה  |  9/01/24 19:49
6
אפליה
יהודה  |  9/01/24 22:10
7
אילת
גיא  |  10/01/24 20:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
ארגון 15 דקות: תדירות איחורים וביטולים בתחבורה הציבורית גבוהה, במיוחד במטרופולין, אלקטרה אפיקים וקווים    נוסעים מתלוננים על אי-עצירה בתחנות וצפיפות    מנכ"ל 15 דקות: שירות התחבורה הציבורית חווה פגיעה משמעותית תחת השרה מירי רגב
עידן יוסף
נוסע שדרש לעצור בתחנה לא מאושרת איים על נהג אוטובוס חשמלי, שבר את חלון האוטובוס ונמלט את תוך כביש סואן    חברת דן הגישה תלונה במשטרה: "למצות את הדין ללא פשרות ובמלוא החומרה"
איתמר לוין
חברת האוטובוסים טוענת שהמשרד מטיל עליה קנסות מופרזים בשל אי-עמידה בתנאי השירות, תוך פרשנות מחמירה של ההסכמים והתעלמות מן האילוצים בהם היא פועלת בירושלים
עידן יוסף
הקמפיין להפעלת תחבורה ציבורית בשבת עבור חיילי מילואים הוא ניסיון נואש לחרחר מדנים בשעת מלחמה כמנוף להפרת הסטטוס-קוו. הקמפיין מתנהל על-ידי ארגונים חילוניים רדיקלים בסיוע מועמדים בבחירות המקומיות. בפועל, אין ביקוש אמיתי לשירות זה, כפי שהוכיחו הפסקת הניסוי בשבת האחרונה ונתוני השבתות הראשונות למלחמה. ככל שצה"ל יפעל בהתאם לפקודות גם העתירה לבג"ץ של ישראל חופשית תתייתר
עידן יוסף
תנועת ישראל חופשית עתרה לבג"ץ בדרישה להפעיל הסעות בשבת עבור חיילים    העותרת טוענת כי ההחלטה שלא להפעיל פוגעת בזכויותיהם של החיילים, לרבות חופש התנועה, חופש הדת והאוטונומיה של הפרט    השופט עמית לא נעתר בקשת העותרת להוציא צו על תנאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il