X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עבדות [צילום: מיכאל שון/AP]
פרשת "משפטים" תשפ"ד
אנו - עבדים
למרות הנאמר בברכות השחר: "ברוך אתה ה', אלוקינו מלך העולם, שלא עשני עבד" ו"ברוך...שלא עשני שפחה", עדיין כל אחד וכל אחת מבני האדם הם עבדים

פרשת "משפטים" עוסקת בדיני עבד עברי, אמה עבריה וגם עבד כנעני. בני ישראל שוחררו מעבדוּת בעת הוצאתם ממצרים על-ידי ה'. הם שמעו: "כִּי לִי בְנֵי יִשְׂרָאֵל עֲבָדִים עֲבָדַי הֵם..." (ויקרא כ"ה, נ"ה). ולא עבדים לעבדים - לאנשים, שהם בעצמם חייבים להיות עבדים לאלוקים. הרצוי הוא שלא תהיה תופעת עבדות שֶׁבּה אדם משעבד אדם אחר, אך אם כן יש לאדם עבד, עליו לנהוג בו בהתחשבות.
ה"הרגשה בפרשה" שלי היא שלמרות הנאמר בברכות השחר: "בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלֹקֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁלֹּא עָשַׂנִי עָבֶד" ו"בָּרוּךְ...שֶׁלּא עָשַׂנִי שִׁפְחָה", עדיין כל אחד וכל אחת מבני האדם הם עבדים.
נבין זאת לאחר שנענה על השאלות הבאות:
האם יש דברים ששולטים בי ומשתלטים עלי? למשל: שעות רבות מול מחשב, שימוש רב בפלאפון על שלל האפליקציות שיש בו, התמכרויות שונות, הימורים ועוד. האם אני משועבד לתאוות שונות כמו אוכל, עישון או קניות? האם אני משועבד ליצרים שונים? האם אני "וורקהוליק" המשועבד לעבודתו ונמצא בה שעות מרובות?
לאחר זיהוי ה"משעבד" שלך וההבנה שבכך אינך חופשי לעשות כרצונך, הגיעה העת לצאת מעבדוּת לחרות. השלב הבא הוא בניית תוכנית של שלבי השחרור מהעבדות למשעבד הבלתי רצוי. כפי שכתב יענקל'ה רוטבליט בשיר "מעבדות לחרות": "כשל כוח הסבל / לא יכולתי לשאת / "די זה די!" אמרתי / אני מוכרח לצאת. / את העבד שבי / להשאיר מאחור / במקום שאליו / לעולם לא אחזור / אין לי מה להפסיד עוד / מלבד הכבלים".
כדי להשתחרר מעול העבדות לרעיונות שאינם לטובתנו, יש לצאת לחופשי מ"הינדוס תודעה" ולא להיות משועבד למסרים ו"שטיפות מוח" מהתקשורת. לומר: "אינני רוצה להיות "עבד לעבד" בכך שמפרסמים בעלי אינטרסים, ישפיעו על מחשבותיי בנושאים שונים".
העבדות שנבחר להימצא בה היא "אנא עבדא דקודשא בריך הוא" (=אני העבד של הקדוש ברוך הוא) שהוא מלך מלכי המלכים. כפי הנאמר בשירו של יוסי גיספן: "אין עוד מלבדו מלוא כל הארץ כבודו, הקדוש ברוך הוא מלך ואני עבדו".

תאריך:  07/02/2024   |   עודכן:  11/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב אחימאיר
ציבור החטופים מודע לאותה השתתפות שנכפתה, אף בבלי דעת, במסע להדחת נתניהו    נדרשת דיפלומטיה חכמה ואף סיוע של מדינה בעלת השפעה
עמנואל בן-סבו
כוחות רבים, סמויים וגלויים, אינטרסים עצומים חבויים ומסתתרים בתוך מארג מערכת היחסים המשונה של הנשיא הנוכחי למדינת ישראל ומנהיגה, בנימין נתניהו
צבי גיל
אישה בת 75, בספר הביכורים שלה, מספרת לנו כיצד היא גילתה את תולדות סבתה העלומות ותוך כדי כך מאירה תקופה אפילה באירופה בשנים שלפני מלחמת העולם השנייה ובמהלכה
איתן קלינסקי
לראש ממשלה יש גם מחויבויות להיות שחקן טוב במגרש הפוליטי בארצות הברית ובאירופה מלבד המחויבות לתת ביטוי פומבי לאהבתו את המלים והלחן בשירים "חוזרים לעזה" ו"בונים את עזה היהודית"
מרדכי ליפמן
במצב הטקטי והאסטרטגי, בו נמצאים שני הצדדים, כאשר ישראל בעדיפות צבאית ברורה ומוחלטת, כאשר מיליון פליטים ערביים, גודשים את הדרכים הראשיות ברצועת עזה, בדרכם לערי האוהלים בדרומה, וה"נכבה" השנייה, מתהווה לנגד עינינו ממש, כאשר החמאס על סף התמוטטות צבאית כללית, ויחיא סינואר שומע בוודאות את שרשראות הטנקים הישראלים מעל לראשו, ה"פוזה", הנפוחה הזו של החמאס, הניזונה מאותו שוויון מדומה, בין הצדדים, נשמעת כבדיחה גרועה...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il