X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
"הוא לא מת אלא נרצח". סנט פטרסבורג [צילום: AP]
אקונומיסט: מותו של נבלני הוא קריאה לפעולה מערבית
כאשר המערב מפגין חולשה, פוטין עושה ככל העולה על רוחו - קובע אקונומיסט. כעת על המערב להפגין את האומץ והנחישות של מתנגד המשטר שנרצח, ובראש ובראשונה לחמש את אוקראינה
נבלני חושף: ארמונו של פוטין / Insider News

אלכסיי נבלני לא אהב טרגדיות, אלא העדיף סרטים הוליוודיים בהם הטובים מנצחים. הופעתו וכשרונו יכלו להפוך אותו לגיבור שכזה, אבל הוא נולד ברוסיה וחי בזמנים חשוכים, ואת ימיו האחרונים העביר במושבת עונשין בחוג הארקטי. שלטונות הכלא טענו שמותו (16.2.24) נגרם בשל קריש דם; רופאו אמר שמעולם לא סבל מכך. תהא אשר תהא סיבת המוות הרשמית, הוא נרצח בידי ולדימיר פוטין – קובע אקונומיסט. הוא ייזכר כאדם אמיץ בצורה יוצאת דופן ובזכות מה שאמר על פוטין, מה שקיווה לרוסיה ומה שדרש מהעולם.
נבלני בעל האינטליגנציה הגבוהה זיהה את שני יסודות כוחו של פוטין: פחד וחמדנות. לדעת פוטין, אפשר להפחיד או לשחד כל אחד. נבלני לא רק זיהה אותם, אלא גם יצא נגדם בדרכים הרסניות. מאבקו בשחיתות היה מכה מוסרית בליבה של מדינת פוטין, בדמות סרטים ממוסמכים ומעולים שהציגו את היאכטות, הווילות והמטוסים של שליטי רוסיה. הסרט ביוטיוב על ארמון מיליארד הדולר של פוטין בים השחור זכה ל-130 מיליון צפיות, והציג את פוטין לא רק בתור צאר אלא גם בתור בוס מאפיונרי.
נבלני גם הבין כיצד להתמודד עם הפחד. למזלו הוא שרד ב-2020 את נסיונו הראשון של פוטין לרצוח אותו בהרעלה, ולאחר פחות משנה של טיפול בגרמניה חזר לרוסיה כדי להתעמת פומבית עם פוטין בידיעה ברורה שייאסר. הוא נדון ל-19 שנות מאסר והפך את משפטו להתנגדות עליזה. בכל פעם בה הופיע בהיוועדות חזותית מכלאו, חיוכו כבש את רוסיה. ב-15 בפברואר הוא הופיע שוב, במדי אסיר אפורים, ולגלג על השופטים מטעם פוטין. בסופו של דבר, נותרה לפוטין רק דרך אחת למחוק את החיוך הזה.
כוחו העיקרי של נבלני היה הבנתו שפוטין מפחד מהאומץ של אחרים, וזו הסיבה שהירצחו מלמד על החמרת הדיכוי ברוסיה, מתריע אקונומיסט. זה לא הרצח הראשון ולא יהיה האחרון. הקורבנות הבאים עשויים להיות איליה יאשין, פוליטיקאי אמיץ שנכלא בעקבותיו, או ההיסטוריון ולדימיר קארה-מורזה שנדון ל-25 שנות מאסר משום שדיבר נגד המלחמה באוקראינה. גם עורכי הדין ותומכיהם של מתנגדי המשטר מצויים בסכנה. מאז שפוטין חזר לנשיאות ב-2012, מספר האסירים ברוסיה הוכפל פי 15.
מותו של נבלני מטיל צל גם על רוסים מן השורה. המונים יצאו לרחובות לשמע הידיעה. לפני שהמשטרה הפסיקה לעצור אותם, הם כיסו בפרחים אנדרטאות לזכר קורבנות קודמים של הדיכוי. מאז תחילת המלחמה הועמדו לדין 1,305 בני אדם שדיברו נגדה. גל הדיכוי עובר גם על מי שלא היו מעורבים בפוליטיקה. אם יחוש צורך, פוטין יירה לתוך ההמון.

"המסר המובן מאליו הוא: אל תוותרו"
שגרירות רוסיה, לונדון [צילום: אלברטו פזאלי, AP]

מבחינת המערב, מותו של נבלני הוא קריאה לפעולה. פוטין סבור שמנהיגי המערב חלשים מכדי להתנגד לו, לאחר שבמשך שנים פוליטיקאים ואנשי עסקים הוכיחו שפחד וחמדנות פועלים גם במערב. בצ'צ'ניה ב-2004, בחצי-האי קרים ב-2014, אפילו באוקראינה ב-2022 – התגובה המערבית הייתה חלשה מדי. בכל פעם שהמערב נסוג, פוטין התקדם.
המערב חייב למצוא את הכוח והאומץ שהפגין נבלני. עליו להבין שהכל חלק מאותה מלחמה: רצח נבלני, המספר הגואה של אסירים פוליטיים, העינויים של רוסים ברחבי המדינה, הרצח של מתנגדי פוטין באירופה וההפצצות של ערי אוקראינה. בלא נחישות, אין כל ערך לעליונות הצבאית והכלכלית של המערב. ממשלות המערב צריכות להתחיל בכך שיתייחסו לאסירים הפוליטיים כשבויי מלחמה, אותם יש להחליף באסירים רוסים במערב או בשבויים באוקראינה. אי-אפשר להמר על כך שהרוסים יפילו את הרודן המדכא אותם.
התשובה הטובה ביותר מול פוטין היא לחמש את אוקראינה, טוען אקונומיסט. בכל פעם שהקונגרס מונע זאת, הקרמלין נושם לרווחה. מנהיגי המערב צריכים להגביר את נחישותם ולהסתכל אל מעבר למלחמה, בעוד מנהיגי אוקראינה צריכים לתמוך במתנגדי משטר ברוסיה. שחרורה של אוקראינה הוא הדרך הטובה ביותר לשחרר את רוסיה.
נבלני חזר לרוסיה משום שהיה בטוח שההיסטוריה לצידו ושרוסיה משתחררת מאחיזת הברזל של עברה הקיסרי. פוטין פלש לאוקראינה כדי לבלום מגמה זו וכעת הרג את נבלני. אם אהרג, אמר בשעתו, "המסר המובן מאליו הוא: אל תוותרו. כל מה שצריך הרוע כדי לנצח הוא חוסר מעש של אנשים טובים". נבלני לא היה יחיד באמונתו שבסוף הטובים מנצחים. האומץ שלו היווה השראה. מכה כה קשה למוסר היא עלבון נורא.

המאמר המלא
תאריך:  17/02/24   |   עודכן:  17/02/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אקונומיסט: מותו של נבלני הוא קריאה לפעולה מערבית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דו פרצופיות של האקונומיסט
שלמה  |  18/02/24 09:06
2
כותרת מטומטמת.
כבש 44  |  27/02/24 07:13
3
כותרת מטומטמת.
כבש 44  |  27/02/24 07:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
באותו מועד תחל בחירת המושבעים בתיק סטורמי דניאלס; הדיון בו אמור להיות מהיר יחסית, הראיות נראות ברורות וחבר המושבעים יגיע מהמעוז הדמוקרטי בניו-יורק - אם כי זהו התיק הפחות-משמעותי מבין הארבעה
איתמר לוין
נשיא אוקראינה מבקש ממדינות היבשת להגביר את הסיוע הצבאי לארצו, לנוכח הסחבת המתמשכת באישור הסיוע האמריקני, בנימוק שמדובר בהגנה על היבשת כולה - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
חתן פרס נובל טוען בניו-יורק טיימס, כי הציבור עוסק בצורה שגויה ונרחבת במצבו המנטלי של ביידן - ומתעלם מהתבטאויותיו החמורות בהרבה של טראמפ, וכך הדמוקרטיה האמריקנית בסכנה
איתמר לוין
אקונומיסט טוען, בעקבות דבריו הקיצוניים של טראמפ נגד נאט"ו, שעל מדינות אירופה להגביר במהירות את התחמשותן - כולל אפשרות של יצירת מטרייה גרעינית עצמאית - למרות שלא יהיה בכך די כדי להחליף את ארה"ב
איתמר לוין, וושינגטון
מבקש לערער על פסקי הדין שקבעו שאין לו חסינות מפני כתבי האישום בנוגע לנסיונותיו להטות את בחירות 2020    מבקש גם צו ביניים שיעצור את ההליכים הפדרליים עד להכרעה בערעור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il