X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
וול סטריט. כמו ב-2016? [צילום: ג'וליה ניקינסון, AP]
המשקיעים בארה"ב מתחילים לחשוב על תוצאות הבחירות
ניו-יורק טיימס: התרחיש הסביר ביותר בעיניהם הוא שליטה של הרפובליקנים בבית הלבן ובקונגרס – מה שצפוי להוביל לעלייה בשערי המניות ולהתייקרות איגרות החוב

שמונה חודשים לפני הבחירות בארה"ב, המשקיעים כבר שוקלים כיצד יגיבו השווקים הפיננסיים לתוצאות וכיצד עליהם להתכונן לקראתן, וזאת לאחר ששוקי המניות רשמו שערי שיא והתשואה על האג"ח הממשלתיות ירדה. התרחיש הסביר ביותר לדעת המשקיעים, מדווח ניו-יורק טיימס, הוא גל אדום: ניצחון של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ושליטה רפובליקנית בשני בתי הקונגרס.
זה מה שקרה בשנת 2016, והשווקים ציפו להפחתת מיסים ולהקלה ברגולציה – וכך לצמיחה מהירה יותר ולגאות בשערי המניות. מדיניות כזו, המקצצת בהכנסות הממשלה ומגדילה את הצורך שלה ליטול הלוואות, גם גורמת לעלייה בתשואות האג"ח. המשקיעים צופים כעת, שזה יהיה המצב אם גם השנה ישלטו הרפובליקנים הן ברשות המחוקקת והן ברשות המבצעת.
גל כחול – ניצחון של ג'ו ביידן ושליטה דמוקרטית בקונגרס – נראה פחות סביר ולכן מקבל פחות תשומת לב, למרות שהוא עשוי להוביל לעלייה בהוצאות הממשל ובנטילת ההלוואות. אם הבחירות יסתיימו בממשל מעורב – מפלגה אחת בבית הלבן והאחרת בקונגרס – הציפיות הן לשיתוק חקיקתי אשר יקצין את תגובת השווקים.
אחד מהרעיונות המדוברים ביותר לאסטרטגיית השקעה לקראת הבחירות דומה לאסטרטגיה שכבר מיושמת והקשורה לציפיות לכך שהפדרל ריזרב יחל בקרוב להוריד את הריבית. בששת החודשים האחרונים הימרו המשקיעים על התרחבות הפער בין הריבית לטווח קצר, הקשורה לריבית ה"פד", לבין הריבית לטווח ארוך, המושפעת גם מהצמיחה, האינפלציה והחוב הממשלתי. אם האינפלציה תמשיך לרדת וה"פד" יוריד את הריבית, תרד תשואת האג"ח לטווח קצר, בעוד חוזק המשק והחוב הממשלתי תומכים בריבית גבוהה לטווח ארוך. "גל אדום" יהווה סיבה נוספת להמר על פער שכזה.
עם זאת, מדגיש הטיימס, יש סכנה בהימור לטווח כה ארוך, במיוחד לנוכח האתגרים המשפטיים בפניהם ניצב טראמפ. ואת שוקי המניות קשה עוד יותר לחזות, כאשר משקיעים אומרים שנכון לעכשיו הם מעדיפים השקעות שייצאו נשכרות מן התנודתיות הגבוהה, ולא להמר על תוצאה כזו או אחרת.
המגזר העסקי יקדם בברכה פחות מיסים ופחות רגולציה, אך לא תשואה גבוהה יותר על האג"ח שמשמעותה ייקור המימון שלו. קשה גם לחזות כיצד יגיב ה"פד" למדיניות כזו; טראמפ אמר לאחרונה שאם ייבחר, לא ימנה את הנגיד ג'רום פאואל לכהונה נוספת – מהלך העלול להגביר גם הוא את התנודתיות בשוק האג"ח.
עוד רעיון עליו מדברים המשקיעים הוא להמר על דולר חזק יותר. טראמפ אמר שיטיל מכסים חדשים על הייבוא, מהלך הנוטה לחזק את הדולר בשל ירידת האטרקטיביות של הוצאת מטבע זר על טובין תוצרת חוץ. בה בעת, המשקיעים מודאגים מפני הנטיות הסמכותניות של טראמפ, העלולות להחליש את מערכת החוק האמריקנית המהווה את אחד מיסודות מעמדה של ארה"ב כמרכז פיננסי עולמי.

הידיעה המלאה
תאריך:  25/02/24   |   עודכן:  25/02/24
+טרמאפ הביס את היילי גם במדינתה, דרום קרוליינה
07:42 25/02/24  |  איתמר לוין

דונלד טראמפ ניצח (25.2.24) בבחירות המקדימות במדינת דרום קרוליינה למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, כאשר צבר 60$ מהקולות. המועמדת היחידה מולו, ניקי היילי, צברה 39% בלבד והובסה במדינה בה כיהנה כמושלת בשנים 2017-2011 (תפקיד אותו עזבה לטובת כהונה כשגרירת ארה"ב באו"ם בממשל טראמפ) ואשר הייתה תקוותה העיקרית לניצחון לפחות במדינה אחת.
היילי הכריזה שתמשיך במרוץ, למרות שסיכוייה אפסיים. בשבוע הבא (5.3.24) יתקיים "סופר טיודיי" - הבחירות המקדימות ב-16 מדינות. טראמפ צפוי לנצח בקלות גם בהן ולאחר מכן יגבר הלחץ על היילי לפרוש מהמרוץ.

טראמפ במדינת דרום קרוליינה [צילום: אלכס ברנדון/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשקיעים בארה"ב מתחילים לחשוב על תוצאות הבחירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש להיילי סיכוי של בערך7%
סיימון  |  25/02/24 18:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין, וושינגטון
פיטר בייקר, הכתב הראשי של ניו-יורק טיימס בבית הלבן, בראיון ל-News1: רבים ב"בייס" של טראמפ מסכימים עם טענותיו; ביידן מתקשה להתמודד עם הגיל והתחושות לגבי הכלכלה; יש דאגה רבה לגבי מחויבותו של טראמפ לדמוקרטיה חוקתית; תמיכתו של ביידן בישראל עולה לו ביוקר
איתמר לוין
זו תחזיתו של מוחמד יונס, העורך הראשי של חדשות גאלופ ממכון הסקרים החשוב בעולם    הכלכלה היא הנושא החשוב ביותר לבוחרים, ההגירה וההפלות תופסות גם הן מקום מרכזי, אבל השנה נוסף גורם בלתי צפוי בדמות המשפטים של טראמפ
איתמר לוין, וושינגטון
הנס פון-ספקובסקי, מבכירי המכון השמרני המוביל Heritage Foundation, סבור שכתבי האישום נגד טראמפ הם ניצול לרעה של החוק    הוא חושש מחברי המושבעים בוושינגטון וג'ורג'יה, אך דאגתו המרכזית כרגע היא מצבו הנפשי של ביידן
איתמר לוין, וושינגטון
לדעת בנג'מין וויטס, כתב משפטי ותיק ועמית מחקר במכון ברוקינגס, זהו לוח זמנים סביר למשפטו של טראמפ בוושינגטון    לצד זאת הוא מדגיש, כי איש אינו יודע כיצד ישפיעו ההליכים המשפטיים על הבחירות באוקטובר
איתמר לוין, וושינגטון
פרופ' א"ג' דיון טוען שזו משמעות דרישתו של טראמפ לקבל חסינות מוחלטת על מעשיו כנשיא    יש לו הסבר מדוע טראמפ יכול להיבחר למרות הכל, וגם אזהרה מטלטלת: "אלו בחירות בין דמוקרטיה ליברלית לבין סמכותנות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il