X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חטופה, רחל רינת הייליג [צילום: מרגלית מולנר]
ביצי המשאלות של ג'רבה
התמונה הייצוגית ביותר של אסון 7.10.23 החיים והמנהגים בעיר ג'רבה על-פי ישראל כהן סטודיו'ס פתוחים בגלריות מרכז המלאכה בת"א

התמונה הייצוגית של 7.10.23
צפיתי בעבודות רבות של אמנים בנושא אסון ה- 7.0.23, רובן מרגשות ומשקפות את האירוע, אבל עבודה אחת הצליחה יותר מכולן לרגש אותי ולהעביר לי את עוצמת האירוע.
בקולאז' הבנוי משלש יצירות שונות מצליחה האמנית רחל רינת הייליג (בבית האמנים, ת"א) להעביר לנו את תחושת האסון של 7.10.23. במבט ראשון נתקלת העין בצילום של תמונה מהסגנון הקלאסי ובה אם מבועתת המגנה על ילדתה. וההקשר המיידי הוא לאמא ביבס החטופה, המגינה על ילדיה באסון 7.10.23. בהמשך, נוטה העין לימין שם נשקף דף תווים אניגמטי, ובקטע התחתון צילום של סערה שמאחד את כל אווירת סערת הנפש בתמונה.
האמנית מסבירה: "לעבודה זו קראתי "סטאבט מאטר" כשם היצירה של פרגולזי (בצילום התווים) העוסקת במריה המבכה את בנה ישו. במילות המזמור מתוארים יגונה וכאבה של האם האבלה. הציור בו מופיעה אישה מבועתת ונמלטת כשחרב מונפת מאחוריה לקוח מעבודתו של צייר איטלקי מהמאה ה-17 GUIDO RENI (גווידו רני), המתייחס לאירוע מהברית החדשה בו ציווה הורדוס להרוג את התינוקות שנולדו בבית לחם אחרי שבישרו לו כי נולד מלך חדש ליהודים. שם היצירה 'מות התמימים' או 'רצח החפים מפשע'. הצילום הנוסף שלי מתאר סערה, סערת רגשות, עננים קודרים המבשרים רע."
ביצי המשאלות במערת ג'רבה
ג'רבה הוא אי-קטן בים התיכון, בדרום מערב טוניס. במאה ה-8 לפנה"ס הוקמה במקום על-ידי הפיניקים תחנת מסחר שנקראה ביוונית מנינקס, והפכה מאוחר יותר לתחנת מסחר רומית שעסקה בעיקר בייצוא בדים צבועים שני. בשנת 655 לספירה נכבשה ג'רבה על-ידי הערבים והפכה לחלק מטוניסיה. במאה ה-61 שימש האי בסיס ימי זמני לרבי החובלים, שודדי הים העות'מאנים, האחים ברברוסה. יהדות ג'רבה נחשבת לאחת מן הקהילות היהודיות העתיקות בעולם. לפי מסורת מקומית, יהודים כהנים הגיעו לאי בימי שלמה המלך יחד עם יורדי ים פיניקים כדי להביא את צבע השני (אדום עז) המוזכר בתנ"ך, ולכן ג'רבה נקראת עיר הכוהנים. לאחר חורבן בית ראשון (586 לפנה"ס) הגיע לשם גל נוסף של יהודים. יהודי ג'רבה שמרו על המסורת היהודית באדיקות רבה. עם קום המדינה רבים מהם עלו ארצה ואלה שנשארו שמרו על מנהגים יחודיים שמושכים קהל מבקרים מישראל.

ישראל כהן, ביצי המשאלות [צילום: מרגלית מולנר]

האמן ישראל כהן הגיע לאי ג'רבה בעידודה של בתו, הזמרת המצליחה ריף כהן, במטרה להעמיק את ידיעותיו על מקורותיו ומאז מצא את ייעודו: הוא משחזר בסטודיו שלו בת"א (שביל המרץ 3) את אמנות הקהילה היהודית בג'רבה. עבודות התבליט העגולות שלו עשויות חימר צבוע לרוב לבן, לעיתים עם מוטיב כחול, מתמקדות בנושאים כמו שמירה מעין הרע: עין פקוחה, דגים, המאחלים גם פריון, מנורה בעלת חמישה קנים המרמזת על החמסה, בניגוד למנורת 7 הקנים בבית המקדש. דימויי מטבעות ישראלים ישנים ושילוב חפצים שמצא (objets trouves) יוצרים קסם בלתי צפוי.
כהן הגיע לאתרי עליה לרגל של יהודים, ביניהם מערה קדושה בה טומנות הנשים ביצים עליהן הן כותבות את משאלותיהן, משהו בדומה לפתקים שמכניסים לחריצי האבנים בכותל המערבי בירושלים. כך, באחת העבודות שלו הוא מציג ביצים ועליהן כתובות משאלות להצלחה, אושר וכד'.
סטודיו'ס פתוחים באזור המלאכה, ת"א
מדי כמה חודשים פותחים אמני האזור את הסטודיו שלהם למבקרים. זוהי חגיגה לחובבי אמנות ומגע קרוב לאומנים עם קהל אוהב. חבל רק שהכל נסגר בשעה 14:00 לפני שניתן להספיק למצות את הכל. לכן גם ההתייחסות אליהם תהיה קצרה וחלקית בלב.

מיקי גולדשטיין [צילום: מרגלית מולנר]

העבודות של רותם רשף כבר מוכרות בארץ ובעולם. זהו מיזוג של הנחת סוגי עלים על גיליונות בד ענקיים ועליהם צבעים בגוונים שונים היוצרים משטח רבוד, טקסטורה צבעונית מיוחדת. רשף חזרה לאחרונה מתערוכה מרשימה שלה בארה"ב ומציגה כרגע בגלריה העירונית ברחובות. עבודה קבועה שלה תלויה על קיר בית האמנים בת"א.
עבודותיו של מיקי גולדשטיין נעות בין התמים, ה"ילדותי", תמיד תמציתי, עם "פנץ" של כתיבת אמרות שפר שמכות ישר בפרצוף. כך, ציור שלו 'אישה באדום', סמל למחאת הנשים, ובצד נכתב באנגלית "אחות, איתך הדמוקרטיה תנצח". וכן ציור ילדים המחזיקים עפיפון באמצעותו "יגיעו אל ידו של אלוהים".
מעניינות במיוחד הן עבודות הקולאז' של אורית קורן אהרוני המשלבת צילומים עם עיבודים ידניים מקוריים של האמנית, ויוצרות מציאות סוריאליסטית המרפרפת לעולמות שונים ודימיוניים.

אורית כהן אהרוני [צילום: מרגלית מולנר]
אישה באדום, מיקי גולדשטיין [צילום: מרגלית מולנר]
רותם רשף [צילום: מרגלית מולנר]
ביצי המשאלות, ג'רבה [צילום: כהן ישראל]
ביצי המשאלות, ביד, ג'רבה [צילום: ישראל כהן]
ישראל כהן, אמן [צילום: מרגלית מולנר]
תאריך:  19/03/2024   |   עודכן:  20/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביצי המשאלות של ג'רבה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אירוע סטודיו פתוח
רתם רשף  |  21/03/24 21:32
2
ההיסטוריה חוזרת
רחל רינת הייליג  |  27/03/24 20:14
3
ההיסטוריה חוזרת
רחל רינת הייליג  |  27/03/24 20:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תומר קורנפלד
בחברה ביקשו לגייס 400 מיליון שקל אך במכרז המוסדי הגיעו ביקושים של כ-2 מיליארד שקל
יוסף אליעז
השתמטות חרדים משירות בצבא    דברי הרב הראשי יוסף על ירידת אברכים מהארץ    דברי הרב יוסף נוגדים את הדת היהודית, את המוסר הכללי והיהודי, לרבות הצו "לא תעמוד על דם רעך", אלה לוחמים ונופלים בקרב ואלה עוטים כתונת לבנה ומגבעת, שוכנים לבטח בבנייני הישיבות בעורף הבטוח ועוד מזלזלים במגינים עליהם
צבי גיל
מה יש ברפיח שלא היה בג'בליה, בעיר עזה ובחאן יוניס? רפיח היא הקצה הדרומי של הרצועה שגובל עם מצרים וצה"ל לא יכול לרדת דרומה למגינת ליבם של איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ'
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות אחידים לכולם    הגיוס הוא חובה והוא גם זכות, הזכות לשרת
תומר קורנפלד
איילון חתמה על עסקה לרכישת פעילות הביטוח הדיגיטלית ווישור מידי בעלת השליטה שלה    מבחינת איילון - החברה מקבלת לידיים שלה זרוע דיגיטלית לצד פעילות הביטוח המסורתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il