X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
משהו משלנו
מגש הכסף
המלחמה הזאת הציפה שוב את השיר, ואת הצורך לומר תודה לגיבורינו המיוחדים, דור הניצחון הנוכחי, שממשיכים את רוח תש"ח האומה עומדת למולכם, קרועת לב אך נושמת, לקבל את הנס האחד אין שני של קורבנכם העליון שאין שני לו

נער הייתי בשכונת ילדותי וביקשנו גם אנחנו לקיים טקס ביום הזיכרון לכבוד חללי השכונה. בדרכנו שלנו רצינו להיות חלק מהיחד הישראלי, להרגיש שגם אצלנו תרמו לתקומת ישראל. בסניף בני עקיבא קיבצנו את משפחות החללים - שמונה במספר אז - ותושבים שהגיעו לכבד. הכנו קטעי קישור, דגל ופחי זיתים עם אבוקות לאש עבור כל חלל. עד היום לא אשכח את הדמעות בעיני ההורים, כשניגשו כל אחד בתורו להשיא משואה לזכר יקירם שנפל חלל על מזבח עצמאותנו.
לכבוד הטקס הראשון רציתי גם משהו משלנו, מיוחד. אז הלכתי לאלתרמן (כבר אז, נער בכיתה י') והלחנתי את "מגש הכסף". מאז שרתי אותו בעשרות טקסים ופה ושם גם התפרסם בטקסים אחרים.
המלחמה הזאת הציפה שוב את השיר, ואת הצורך לומר תודה לגיבורינו המיוחדים, דור הניצחון הנוכחי, שממשיכים את רוח תש"ח. האומה עומדת למולכם, קרועת לב אך נושמת, לקבל את הנס האחד אין שני של קורבנכם העליון שאין שני לו.
אז פניתי לחברי רוברט גילמור, שזכינו לעבוד יחד בפסטיבלים בנערותנו. רוברט המשיך בדרכו בעולם המוזיקה ואילו אני פניתי גם לתחומים אחרים שנפשי כמהה אליהם. רוברט נרתם למשימה בהתנדבות ובאהבה ולבד מההקלטה, העיבוד והנגינה, אף תרם סולו גיטרה שכל חייל השומע אותו, ירצה מיד להסתער על האויב.
התוצאה לפניכם בקישור לעיל. מי שרוצה, אשלח אליו/ה במסר פרטי גם גרסה "קלה" להפצה ברשת הווטסאפ.
ויהי השיר מנחת תודה וזיכרון לקדושינו, גיבורי החיל, מגש הכסף שעליו לנו נתנה מדינתנו. ומדור תש"ח של אלתרמן, לדור מלחמת בראשית וחרבות ברזל. בזכותכם ננצח וישראל יתגבר, יעשה חיל וישגשג על אדמתו לעד.
אנא, עזרו להפיץ לכבודם.
יהי זכרם ברוך.
תודה!
"מגש הכסף"
מילים: נתן אלתרמן
לחן וביצוע: דרור אידר
עיבוד, נגינה והקלטה: רוברט גילמור

תאריך:  31/03/2024   |   עודכן:  01/04/2024
+לוחם באגוז שנפצע שלשום בקרב מת מפצעיו
21:10 31/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

החלל ה-255 מתחילת התמרון הוא סיון ווייל, בן 20 מרעננה, לוחם בעוצבת הקומנדו  ▪  הוא נפצע אנוש בקרב בח'אן יונס ולאחר מותו הועלה לדרגת רב-סמל

רס״ל סיון ווייל
+סמוטריץ': הפרובוקציות של אחים לנשק במאה שערים זורקות אותנו ל-6 באוקטובר
21:00 31/03/24  |  עידן יוסף

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בתגובה לצעדה של אחים לנשק במאה שערים: "הפרובוקציה של אחים לנשק שצועדים למאה שערים כדי לייצר עימות ואלימות זורקת אותנו ישר ל-6.10 כאילו לא למדנו כלום ולא עברנו את הטבח הנורא.
"כך גם חוסר האחריות של היועצת המשפטית לממשלה. שנאה ומלחמת אחים לא יביאו לגיוס של חייל אחד נוסף אלא לקרע וחורבן. הדרך לשילוב הציבור החרדי בהגנה על ביטחון המדינה הוא בשיח והידברות כך נעשה ובעז״ה כך נצליח".

+נתניהו: בחירות עכשיו ישתקו את המו"מ לשחרור חטופים
20:42 31/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה: "מי שאומר שאני לא עושה הכל כדי להחזיר את חטופינו טועה ומטעה. בעוד ישראל מגמישה עמדות, חמאס מקשיח עמדות"  ▪  על החרדים: "התקדמנו כברת דרך, בפטישים לא נשיג גיוס"

פעילי אחים לנשק בשכונת מאה שערים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+צה"ל חיסל את מפקד נ"ט בכוח רדואן
19:13 31/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המחבל איסמעיל עלי אלזין, פעיל מרכזי ביחידת הנ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה, חוסל בתקיפת כלי טיס על רכבו  ▪  זהו המחבל הבולט השלישי שמחוסל מאז יום חמישי

זירת החיסול
+גלנט באוגדה 98: "מחבלים בכירים מאוד מסגירים עצמם, חמאס מתפרק מבפנים"
18:34 31/03/24  |  עידן יוסף

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב באוגדה 98, וקיבל סקירה ממפקד האוגדה תת-אלוף דן גולדפוס על המידע שאוספים הלוחמים בשטח - וזה שמוסרים המחבלים שנתפסים בידי הכוחות. גלנט אמר: "בשבוע-שבועיים האחרונים יש מאות מחבלים שנפלו בשבי. הם אומרים שחמאס מתמוטט מבפנים, שהמחירים שהם משלמים כבדים מאוד. המחבלים עצמם מעידים שהם לא יכולים לשאת יותר בעומס הזה".
גלנט הוסיף: "אנחנו הולכים ומחסלים את כל מי שהיה מעורב באירועי 7 באוקטובר. את הזוטרים, את הבכירים ואת הבכירים מאוד - שהיו בשטח או שנתנו הוראות. נמשיך בפעולה הזאת, עד שנגיע למלוא התוצאות על כל המחבלים בכל רחבי רצועת עזה".

+העם יתחיל לדבר
18:32 31/03/24  |  טובה ספרא   |   לרשימה המלאה

הפלוטו גורם לעם לנוע בחוסר נוחות על הכיסא ולהתחיל להביע קול אחר. פירוק ממשלת נתניהו אינו נראה באופק. מאמצע מאי מתחיל חודש קשה ביטחונית שיכלול תקיפה מלבנון ואולי פיגוע גדול. שחרור של חטופים נראה באופק, כנראה במבצע צבאי

המלחמה נמשכת [צילום: אוהד צוויגנברג/AP]
+משטרה באור אדום
17:37 31/03/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

על בנימין נתניהו להוציא את התיק לביטחון לאומי מידי המסית והמסיט איתמר בן-גביר ולהעבירו למי שמבין את מגבלות הכוח הנדרשות ממשטרה במדינה דמוקרטית

[צילום: איתי רון/פלאש 90]
+חברת החשמל השלימה תיקון נזקי ירי בנחל עוז
17:28 31/03/24  |  עידן יוסף

לאחר כמעט חצי שנה מאז תחילת המלחמה, צוותים מתוגברים של חברת החשמל תיקנו הבוקר את נזקי הירי ברשת החשמל בנחל עוז, סמוך לגדר מול שג'עייה. הפגיעות, שנגרמו כתוצאה מירי כבד של מחבלים, גרמו להפסקות חשמל בקיבוץ ולמתקנים בסביבתו, וכן לנזקים משמעותיים לציוד.
עובדי חברת החשמל, בליווי כוחות צבא, עבדו תחת אש כבר באוקטובר 2023 על מנת לתקן את מרבית הנזקים. עבודות התיקון הנוכחיות, שהושלמו היום, התבצעו באבטחה צמודה של צה"ל ובאישורו.
העבודות כללו תיקון חוטים קרועים, החלפת שנאים שנפגעו מירי וכן טיפול בקליעים שחדרו לכבלי חשמל ולעמודי מתח גבוה.

[צילום: יוסי וייס]
+קלאצ'ניקוב ופצצות מרגמה הוחבאו במתחם היולדות בשיפא
15:26 31/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

באחת הסריקות חוסלו שני בכירים של חמאס לאחר מרדף  ▪  הותקף חמ"ל הג'יהאד האיסלאמי שפעל בחצר בית חולים אל-אקצה

בית חולים שיפא [צילום: דובר צה"ל]
אמל"ח שנמצא בבית החולים שיפא [צילום: דובר צה"ל]
+חייל צה"ל באורח קל מהשיגורים לצפון; צה"ל תקף את מקורות הירי
14:38 31/03/24  |  מירב ארד

בשעות האחרונות זוהו שיגורים משטח לבנון שחצו למרחב מרגליות ומלכיה.כתוצאה מהשיגורים נפצע חייל צה"ל באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה. בתגובה תקפו מטוסי קרב תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אל-חיאם ורב א-תלתין שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף בארטילריה במרחב חולא להסרת איום.

+מיום האדמה ליום האדם
14:25 31/03/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה

ה-30.3.2024 עשוי להפוך בציר הזמן ההיסטורי ליום בו היהודים במדינת ישראל יציינו את יום האדם  ▪  כמעט שישה חודשים לאחר השבת השחורה של השבעה באוקטובר ו-134 חטופים עדיין מוחזקים בשבי, בתוך רצועת עזה

המחאה עלתה מדרגה [צילום: איתי רון/פלאש 90]
+איש לא ישרוף את המדינה שלי
12:17 31/03/24  |  חגי לובר   |   לרשימה המלאה

המחשבה על הישראלים השבויים בעזה חותכת את כולנו מבפנים, אך עובדה זו לא נותנת למשפחותיהם זכויות יתר  ▪  אין להם זכות להפר את הסדר הציבורי, להכריז על שביתה או לקרוא למרד  ▪  אם לא תפסיקו, נהיה שם מול האנרכיה - משפחות שכולות, פצועי צה"ל ומשפחות חטופים שחושבות אחרת מכם

הפגנת משפחות החטופים אמש בתל אביב [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+סמוטריץ: קורא לרה"מ לעמוד איתן מול לחצים חסרי אחריות
11:44 31/03/24  |  מירב ארד

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פירסם (יום א'31.3.24) בטוויטר כי "הדרישה להגמשת עמדות מצידנו במשא-ומתן - גורמת לסינוואר להקשיח עמדות עוד יותר. אני קורא לראש הממשלה לעמוד איתן מול לחצים חסרי אחריות שמסכנים את מדינת ישראל ופוגעים במטרות המלחמה".
"האדם היחיד שאחראי לכך שהחטופים לא חוזרים הביתה הוא הנאצי השפל יחיא סינוואר. כל הלחץ הצבאי והמדיני בארץ ובעולם צריך להיות מופנה אך ורק כלפיו", כתב השר, "כל דבר אחר פוגע בסיכוי להחזיר אותם בשלום ובמהרה הביתה ובניצחון במלחמה. כך גם הדרישה להגמשת עמדות מצידנו במשא-ומתן - כפי שמוכח שוב ושוב, רק גורמת לסינוואר להקשיח עמדות עוד יותר ומרחיקה את החזרת החטופים".
דבריו של סמוטריץ' נאמרים בעקבות הצעת הפשרה לעסקת חטופים שארצות הברית, מצרים וקטר מקדמות בימים הקרובים. ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ראש המוסד וראש השב״כ ואישר למשלחות מטעמם שני הארגונים לצאת בימים הקרובים לדוחא ולקהיר, עם מרחב פעולה להמשך המו״מ. ככל שיהיו התפתחויות חיוביות בדיונים, יצטרפו דדי ברנע ורונן בר לשיחות. מועד ליציאת הצוות המקצועי למצרים לא נקבע, אך זה יתרחש בימים הקרובים.

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הושג הסכם למגדלי ירקות החממה: פיצוי על אובדן יבול משנת 2023
11:15 31/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יקבלו פיצוי גם על יבול עתידי שנבצרה שתילתו או הטיפול בגידול עקב הלחימה  ▪  לגבי מגדלי ירקות במרחק 7-20 ק"מ, ייבחן מתווה פיצויים עם התאמות נדרשות על בסיס התחשיבים שנקבעו בהסכם זה

[צילום: פלאש 90]
+ח"כ סער: חמאס לא מרגיש בלחץ להגיע למתווה חדש, כי לא מופעל עליו לחץ משמעותי
11:08 31/03/24  |  מירב ארד

יו״ר הימין הממלכתי ח״כ גדעון סער: ״נושא המתווה לשחרור החטופים תקוע בדיוק מאותה סיבה שהכל תקוע: חודשים ארוכים שבהם הוחלש הלחץ הצבאי על חמאס. חמאס לא מרגיש בלחץ להגיע למתווה חדש, כי לא מופעל עליו לחץ משמעותי.
המשך מלחמה ארוכה, שבלונית ואיטית לא תביא אותו לשם. במצב דברים זה מרשה לעצמו החמאס לתבוע בעצם את חזרתו לצפון הרצועה ושיקום כוחו (השלטוני והצבאי) שם. האמת העגומה היא שללא סיום הדשדוש ושינוי כיוון במלחמה - ישראל צועדת להפסד בה.״

+הנשיא הרצוג: "קורא לכל הציבור לקבל ייעוץ ולא להתבייש לבכות"
10:22 31/03/24  |  מירב ארד

נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג נשא דברים במהלך כנס כיפה 'האומץ לדבר על זה - מתמודדי נפש בצל המלחמה' שנערך בירושלים. הנשיא פתח את דבריו ואמר כי "השבר של השבעה באוקטובר הביא טלטלה עצומה לחיינו הקולקטיביים והאישיים. כולנו נאלצנו, ועדיין אנחנו נאלצים, להתמודד, ללמוד מחדש איך לשמור על שיווי המשקל, איך למרות הכאב והחרדות, הפחדים והביטחון הסדוק לעתים, איך ממשיכים לחיות ואיך מקווים לטוב". הרצוג הוסיף, בדבריו כי "מדינה נמדדת ביכולת שלה לדאוג למי שזקוק להגנה ולהושטת יד בשגרה ובחירום. עלינו להעניק למתמודדי הנפש מקום ממשי בשיח הציבורי ובסדר העדיפות הלאומי שלנו".

+מרחב נקי מאזרחים
09:48 31/03/24  |  שמואל פישר   |   לרשימה המלאה

עכשיו מובן מה התרחש כאן בתש"ח, עכשיו מובנת הבעיה שעמדה בפני הישוב היהודי המותקף  ▪  מה שקרה בשמחת תורה תשפ"ד מבהיר לחלוטין את ארועי תש"ח ואת התגובה הישראלית בתש"ח

פרעות הערבים בתקופת המנדט [צילום: אריק מטסון/לע"מ]
+ישראל במלחמה
09:04 31/03/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אני מבקש לחזק את רוחו האיתנה של רוב העם המתעקש שלא לשוב לימי האסון של לפני טבח שבת שמחת תורה, לשיח המקטב, לפגיעה האנושה בלכידות ובחוסן הלאומי

ליקוי מאורות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+"ירידה במוטיבציה של החיילים המרגישים שהפיקוד הוא 'זְבָּלֶה'"
08:48 31/03/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

שיחת עומק עם סרן בדימוס ירון שחר, שמילא תפקיד של קצין מבצעים חטיבה במלחמה בדרום-לבנון, הטוען ש"יש ירידה במוטיבציה של חיילי צה"ל המרגישים שהפיקוד הוא 'זְבָּלֶה'"

[צילום: AP]
+המגזר העסקי נרתם למאבק ומעודד יציאה להפגנה
08:13 31/03/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

פורום העסקים של ישראל - המאגד את בכירי המגזר העסקי וחברות ציבוריות רבות - הודיע כי החברות יאפשרו לעובדים להשתתף היום בהפגנה בירושלים נגד הממשלה מבלי שייגרע היום ממכסת ימי החופשה שלהם

משפחות החטופים החריפו את המאבק [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+המחבל מבקעת הירדן הסגיר עצמו לידי צה"ל
07:49 31/03/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אבו רידא אל סעדי, קצין במנגנוני הביטחון הפלשתינים שירה ביום חמישי לעבר כלי רכב סמוך לכפר עוג'ה, הסגיר עצמו הבוקר לידי לוחמי צה"ל והועבר לחקירת שב"כ

המחבל בעת מעצרו הבוקר, בבקעת הירדן [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
חגי לובר
המחשבה על הישראלים השבויים בעזה חותכת את כולנו מבפנים, אך עובדה זו לא נותנת למשפחותיהם זכויות יתר    אין להם זכות להפר את הסדר הציבורי, להכריז על שביתה או לקרוא למרד    אם לא תפסיקו, נהיה שם מול האנרכיה - משפחות שכולות, פצועי צה"ל ומשפחות חטופים שחושבות אחרת מכם
מירב ארד
יקבלו פיצוי גם על יבול עתידי שנבצרה שתילתו או הטיפול בגידול עקב הלחימה    לגבי מגדלי ירקות במרחק 7-20 ק"מ, ייבחן מתווה פיצויים עם התאמות נדרשות על בסיס התחשיבים שנקבעו בהסכם זה
שמואל פישר
עכשיו מובן מה התרחש כאן בתש"ח, עכשיו מובנת הבעיה שעמדה בפני הישוב היהודי המותקף    מה שקרה בשמחת תורה תשפ"ד מבהיר לחלוטין את ארועי תש"ח ואת התגובה הישראלית בתש"ח
עמנואל בן-סבו
אני מבקש לחזק את רוחו האיתנה של רוב העם המתעקש שלא לשוב לימי האסון של לפני טבח שבת שמחת תורה, לשיח המקטב, לפגיעה האנושה בלכידות ובחוסן הלאומי
אורי מילשטיין
שיחת עומק עם סרן בדימוס ירון שחר, שמילא תפקיד של קצין מבצעים חטיבה במלחמה בדרום-לבנון, הטוען ש"יש ירידה במוטיבציה של חיילי צה"ל המרגישים שהפיקוד הוא 'זְבָּלֶה'"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il