X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
המכונית בה נהרגו עובדי World Central Kitchen [צילום: עבד אל-כרים חאנה, AP]
הרג עובדי הסיוע: אולי נקודת מפנה מבחינת ביידן
הבית הלבן אינו אומר האם ביידן יטיל כעת מגבלות על השימוש בנשק האמריקני, ובוושינגטון חלוקות הדעות לקראת שיחתו הערב עם נתניהו - מדווח ניו-יורק טיימס
שידור חי מבית המשפט העליון: עתירה בנוגע לסיוע בעזה

כאשר אמר ג'ו ביידן שהוא "זועם ושבור לב" על הרג שבעת עובדי World Central Kitchen בעזה בידי צה"ל, עלתה שאלה טבעית: האם מכה זו, למרות שמדובר בטעות טרגית, תוביל אותו להטיל תנאים על הסיוע הצבאי לישראל? נכון לעכשיו, הבית הלבן אינו אומר האם זעמו של הנשיא יוביל אותו לנקודת שבירה מול בנימין נתניהו לקראת שיחתם היום (4.4.24). בפומבי, ביידן מגביל את תגובתו ללשון חריפה יותר – מציין ניו-יורק טיימס.
ביידן שב ואומר כי התקפה ברפיח תהיה חציה של קו אדום – בלא לומר מה יהיו ההשלכות. ההרג השבוע הוא הוכחה נוספת לכך ש"ישראל לא עשתה די הצורך להגן על עובדי הסיוע", אמר שלשום, בלא לומר כיצד היה רוצה שישראל תנהג. דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר למחרת, כי תסכולו של ביידן היה ברור.
"אני מקווה שזה הרגע בו הנשיא ישנה כיוון", אומר הסנאטור הדמוקרטי כריס ון-הולן, מתומכיו הבולטים של ביידן ומי שבמשך חודשים קורא להטיל תנאים על הסיוע הביטחוני. "נתניהו מתעלם מבקשותיו של הנשיא, ולמרות זאת אנחנו ממשיכים לשלוח פצצות בנות חצי טון ללא כל תנאי. אנחנו לא יכולים לשלוח פצצות ואז לקוות שנקבל הבטחות".
הטיימס מציין, כי הטלת מגבלות על השימוש בנשק אמריקני היא הנורמה, וכך למשל נעשה מול אוקראינה שאינה רשאית להשתמש בו למתקפות בשטח רוסיה. ישראל היא היוצאת מן הכלל. גם כאשר מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, קרא למעשה להדיח את נתניהו, הוא הבהיר שאפילו אינו רוצה לדבר על אפשרות כזאת.
ביידן יכול לנקוט צעדים אחרים. למשל: ארה"ב יכולה לדרוש שצה"ל ילווה את שיירות הסיוע, או שיחידות סמוכות יעמדו איתן בקשר רצוף – שתי אפשרויות שהסנאטורים הדמוקרטים כריס קונז וריצ'רד בלומנטל העלו בפני נתניהו כבר בפברואר. נתניהו אמר להם שלדעתו בעיות הסיוע נפתרו, אך הבטיח להעלות את הנושא בפני הדרג הצבאי. האירוע השבוע מלמד, שלפחות חלק מן הבעיות נותרו בעינן.
גם נושא רפיח ממשיך להוות סלע מחלוקת בין ישראל לארה"ב, הדורשת תוכנית ממשית לפינוי 1.5 מיליון אזרחים לפני מתקפה על גדודי חמאס בעיר. בוושינגטון סבורים שלישראל אין תוכנית כזו ושיידרשו חודשים להכין אותה. פקידים בממשל מציינים, כי נתניהו טרם הורה על מתקפה ברפיח – או משום שישראל אינה מוכנה או בשל הלחץ האמריקני.
הטיימס מזכיר, כי היו עימותים בין ישראל לארה"ב בששת חודשי המלחמה, אך ייתכן שהרג אנשי World Central Kitchen יהווה נקודת שבירה מבחינתו של ביידן. הוא מכיר אישית את השף הספרדי-אמריקני חוזה אנדרס העומד מאחורי הארגון, והתקשר אליו למחרת ההתקפה ולאחר שאנדרס פרסם בטיימס מאמר בו אמר ש"ישראל טובה יותר מאשר הדרך בה היא מנהלת את המלחמה. היא טובה יותר מאשר חסימת מזון ותרופות לאזרחים. היא טובה יותר מאשר הריגת עובדי סיוע שתיאמו את מהלכיהם עם צה"ל".
עם זאת, ביידן נמנע בצורה שיטתית מקרע גלוי עם נתניהו, קרע שלדעתו רק יקשה עליו עוד יותר "לנהל" את נתניהו. התוצאה היא, מסביר הטיימס, שביידן מצוי במלכוד: הוא סופג ביקורת מהאגף השמאלי של מפלגתו, ויותר ויותר גם מן המתונים בה, בטענה שהוא פועל בצורה זהירה מדי ואינו רוצה להיראות כמי שפוגע ביכולתה של ישראל להגן על עצמה.
בשבועות האחרונים ניסה ביידן להפריד בין לחציו על ישראל לבין יכולתו להגביל את אספקת הנשק. כמה דיפלומטים ותיקים מסופקים האם האירועים האחרונים ישנו את עמדתו. דן קרצר, לשעבר השגריר בישראל, אומר: "אפשר היה לחשוב ש'זעם' יתורגם לתגובה מעשית חזקה, אבל נכון לעכשיו – זה לא נראה כך. למרות ההתנצלויות של ישראל, ההתקפה הזאת תגביר את הלחץ על עובדי הסיוע ותחמיר את המצוקה ההומניטרית".

הידיעה המלאה
תאריך:  04/04/24   |   עודכן:  04/04/24
+החשש מנקמה אירנית: ישראל מפנה נציגויות בעולם
21:53 04/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תרחישי הייחוס כוללים גם שיגור טילים וכטב"מים מעירק ומתימן, חדירת מחבלים מהגבולות היבשתיים, ואולי אף ירי מאירן ותקיפת שגרירויות וקונסוליות  ▪  גורם מדיני: "תיתכן סיטואציה חדשה של ירי מאדמת אירן - וזה נלקח בחשבון"

שגרירות ישראל [צילום: AP]
+קירבי: אם לא נראה שינויים בצד ישראל, יהיו שינויים מהצד שלנו
21:40 04/04/24  |  עידן יוסף

דובר הבית הלבן, ג׳ון קירבי בעקבות שיחות ביידן-נתניהו: אנו רוצים לראות שינויים אמיתיים בצד הישראלי ואם לא נראה שינויים בצד שלהם אז יהיו שינויים מהצד שלנו. רוצים לראות בשעות ובימים הקרובים שינוי".
גורם מדיני בישראל אמר כי הציפייה הייתה לשיחה קשה עם ביידן, אך לא עד כדי כך.

+ביידן דחק בנתניהו להסכים לתנאי חמאס להפסקת אש
21:16 04/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נשיא ארה"ב אמר לראש הממשלה כי מדיניותו תיקבע בהתאם לפעילות ישראל בהיבט ההומניטרי  ▪  ביידן: "עליך להסמיך את מנהלי המו"מ להוביל ללא דיחוי לעסקה להחזרת חטופים"

נתניהו וביידן. שיחה מתוחה [צילום: אוהד צוויגנברג ואוון ווצ'י, AP]
+אזעקה ראשונה בנתיבות מאז ה-16 בינואר
20:48 04/04/24  |  עידן יוסף

האזעקה הופעלה גם ביישובים הסמוכים לעיר. ארבע רקטות שוגרו ממרכז הרצועה, חלקן יורטו.

+נתניהו על האיום האירני: "נדע לפגוע גם במי שמתכנן לפגוע בנו"
20:32 04/04/24  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שמתכנס בירושלים: ״כבר שנים שאירן פועלת נגדנו גם באופן ישיר וגם באמצעות השליחים שלה, ולכן ישראל פועלת נגד אירן והשליחים שלה, גם בהגנה וגם בהתקפה. אנחנו נדע להגן על עצמנו ואנחנו נפעל לפי העיקרון הפשוט שמי שפוגע בנו או מתכנן לפגוע בנו, אנחנו נפגע בו״.

+השר שיקלי נגד המינוי: "תחזיותיו המודיעיניות של ברון התבררו כעורבא פרח"
19:32 04/04/24  |  עידן יוסף

השר עמיחי שיקלי מתנגד למינוי הזמני של אל"ם איתי ברון לראש חטיבת המחקר באמ"ן: "קצין מודיעין שתחזיותיו המודיעיניות התבררו כ'עורבא פרח' ושבחר לסמן את עצמו פוליטית באופן מובהק".

+הגרי מרגיע: מתייחסים ברצינות לכל אמירה ולכל אויב
18:46 04/04/24  |  עידן יוסף

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה הערב: "כוחות צה"ל פרוסים היטב בכל הגבולות וערוכים לכל תרחיש. אסור להיות שאננים, אבל צריך להדגיש, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף".
״אנחנו בכוננות גבוהה בכל הזירות, חיזקנו כוננות, יש לנו מטוסים ערוכים בהתקפה למגוון תרחישים. אסור להיות שאננים, ובאותה נשימה - חשוב לי להדגיש - אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. ההתנהלות האחראית שלכם בעורף היא זו שמאפשרת הצלת חיים. ההמלצה היחידה שלי - להיות ערניים, להתעדכן ולעקוב אחר השינויים״.
הגרי הודיע שהסתיים התחקיר על הריגת עובדי הסיוע של WCK: ״התחקיר מוצג כעת לשר הביטחון וראש הממשלה. נציג אותו לשגרירי המדינות הזרות ולארגון ה-WCK ואז נציג אותו גם לציבור״.

+ראשי מערכת הביטחון נחושים לדבוק בקונספציה
18:20 04/04/24  |  חיים רמון   |   לרשימה המלאה

הציבור צריך לדרוש שכל מי שהיה חלק מהקונספציה ברמה המדינית, ברמה הצבאית וברמה הציבורית, צריך להימנע מעיסוק בעניינים ציבוריים בעתיד הנראה לעין, ובטח שאין למנות את מובילי הקונספציה לתפקידים חשובים כמו רח"ט מחקר

תא"ל ברון. הוביל את 'הכלת החמאס' [צילום: נועם מושקוביץ/פלאש 90]
+פעילי שמאל ניסו להשתיק את רוטמן וגרמו למשפחות שכולות לבכות
18:17 04/04/24  |  עידן יוסף

פעילי מחאה, נאווה רוזוליו ועמי דרור, שלחו פעילים לאוניברסיטת רייכמן לסתום פיות לחבר הכנסת שמחה רוטמן. משפחות של חטופים שהגיעו לאירוע התחננו בדמעות שיתנו לו לדבר. בצילום: רויטל נשיא, אחותו של שלומי זיו.
קומץ מפגיני השמאל, בהם פעילי ארגון "אחים לנשק", צעקו בבריונות לעבר רוטמן: ״איך אתה ישן בלילה כשדמם של מעל 1,500 ישראלים על ידך? איך אתה ישן בלילה כשחטופות וחטופים עוברים כבר חצי שנה התעללות ואונס בשבי החמאס? בושה!״; "הבוז וזעם-העם ירדוף אתכם בכל מקום בו תדרכו, עד שתעופו מחיינו!".

+מחבלים סחרו בחלקי גופות נרצחי ה-7 באוקטובר
17:54 04/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש היחידה החוקרת את המחבלים מספר כי המחבלים כרתו איברים, לקחו אותם איתם לעזה ותכננו לסחור איתם במשא-ומתן העתידי להחזרת השבויים  ▪  "חקרנו מחבלים שטופי שנאה שניצלו את המהומה, לקחו סכין ורצחו מכל הבא ליד"

סגן ניצב ירון בנימין [צילום: דוברות המשטרה]
+4 מחבלי חמאס נעצרו בחשד שתכננו פגיעה במטרות יהודיות באירופה; מאגר נשק נחשף
17:49 04/04/24  |  עידן יוסף

משטרת בולגריה חשפה מאגר נשק שקשור לארבעה חשודים אנשי חמאס שנעצרו בגרמניה ובהולנד בדצמבר. שלושה אנשו חמאס נעצרו בגרמניה ואחד בהולנד ב-14 בדצמבר בחשד שעשו הכנות למתקפה נגד מטרות יהודיות באירופה.

+הקבינט המורחב יתכנס הערב בשעה 20:00 בירושלים
15:47 04/04/24  |  מירב ארד

ברקע החשש מהנקמה האירנית: הקבינט המורחב יתכנס הערב בשעה 20:00 בירושלים.

+חדר מצב משרד החינוך: אין הגבלות חדשות בעת הזו על פעילות המשרד
15:26 04/04/24  |  מירב ארד

בעקבות פרסומים שגויים ושמועות בדבר הגבלות חדשות על פעילות חינוכית ופעילות חוץ, בחדר המצב של משרד החינוך מבהירים: " נכון ל-4.4.24 בשעה 14:50, אין שינוי במדיניות ההתגוננות הנוכחית כפי שהופצה ע"י פקע"ר ב-2.4.24. אין הגבלות חדשות בעת הזו על פעילות המשרד. היום בשעה 18:00 יפרסם פקע"ר מדיניות התגוננות עדכנית. כרגע אין צפי לשינויים משמעותיים. אם יהיו נעדכן בזמן אמת".

+האזעקות בגליל המערבי: פגיעת טיל נ"ט בבית בשלומי; נגרם נזק
15:03 04/04/24  |  מירב ארד

האזעקות בגליל המערבי: פגיעת טיל נ"ט בבית בשלומי - נגרם נזק כבד, אין נפגעים בגוף.

+ליברמן על החשש מנקמה אירנית: אסור להכניס מדינה שלמה לפאניקה
14:51 04/04/24  |  מירב ארד

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן על החשש מנקמה אירנית: "אסור להכניס מדינה שלמה לפאניקה. אם תהיה תקיפה אירנית, ללא ספק אחרי מחדל השבעה באוקטובר אסור למדינת ישראל להיתפס שוב עם המכנסיים למטה ועלינו להיות במוכנות שיא. יחד עם זאת, אסור לזרוע פחד בציבור ולהכניס את אזרחי ישראל להיסטריה שמשרתת בעיקר את האויב."

+איבוד עשתונות מחנה ביבי
14:45 04/04/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

מצבו של ביבי הוא המניע להסתערותם חסרת הממדים על מאמרי החבוי  ▪  נחוצות בחירות חדשות, ואם הליכוד מפחד על כורסותיו כי אז המזער הוא להדיח מיד את נתניהו

בחירות עכשיו [צילום: פלאש 90]
+צה"ל: לוחמי גדוד נצח יהודה חיסלו את מפקד פלוגת בית חאנון של חמאס
14:29 04/04/24  |  מירב ארד

בשבוע האחרון, פעלה החטיבה הצפונית באוגדת עזה עם לוחמי גדוד 'נצח יהודה' באופן ממוקד להשמדת תשתיות טרור ולסיכול אויב במרחב בית חאנון שבצפון הרצועה. במהלך הפעילות, נתקלו לוחמי הגדוד בחוליית מחבלים אשר יצאה מפיר. הלוחמים השיבו בירי וחיסלו את החוליה, וביניהם מפקד הפלוגה של מרחב בית חאנון בארגון הטרור חמאס.

+ראש אמ"ן: "לא בטוח שהרע ביותר מאחורינו, אנחנו לפני ימים מורכבים"
14:26 04/04/24  |  מירב ארד

ראש אגף מודיעין אלוף אהרון חליוה שוחח עם ראשי הזירות של חטיבת המחקר ואמר: אני אמרתי לכם לא פעם ולא פעמיים שלא בטוח שהרע ביותר מאחורינו ואנחנו לפני ימים מורכבים.

+חילוקי דעות בין שופטי בג"ץ על הסיוע לעזה
14:14 04/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

פוגלמן ועמית מדגישים את חובותיה של ישראל על-פי המשפט הבינלאומי ושואלים האם נעשה כל שניתן  ▪  סולברג מסכים ששורר משבר קשה, אך מציין את הקשיים המבצעיים

משאיות סיוע בינלאומי אתמול בעזה [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]
+20 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון
14:02 04/04/24  |  מירב ארד

לוחמי צה״ל, מג״ב ושב״כ פעלו הלילה למעצר 20 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. במבצע לסיכול טרור במרחב ג׳נין שבחטיבת מנשה, לוחמי מג״ב איו״ש פעלו למעצר מבוקש ולאחר שניסה להימלט ביצעו הכוחות ירי לעברו וניטרלו אותו. הלוחמים עצרו שני מבוקשים ואיתרו והחרימו אמצעי לחימה מסוג ״M16" ואקדח. בנוסף, באותה פעילות מסתערבי ימ"ס איו"ש הבחינו במחבל אשר השליך מטען נפץ לעבר הכוחות וביצעו לעברו ירי וניטרלו אותו. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,700 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,600 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

+אזעקה מפני רקטות הופעלה בבצת
13:50 04/04/24  |  מירב ארד

אזעקה מפני ירי רקטות וטילים הופעלה בבצת ואזור תעשייה אכזיב מילואות.

+הרמטכ"ל מינה את אל"ם א' לתפקיד רח"ט מחקר
13:41 04/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הקצין יועלה לדרגת תת-אלוף וייכנס לתפקיד בעוד מספר חודשים  ▪  בשלב זה ימלא את מקומו תת-אלוף (מיל׳) איתי ברון

רא"ל הרצי הלוי [צילום: דובר צה"ל]
+מת מפצעיו לידור לוי שנפצע קשה בפיגוע בגן יבנה
13:14 04/04/24  |  מירב ארד

בבית החולים איכילוב מת מפצעיו לידור לוי בן 34 שנדקר בפיגוע בגן יבנה ונפצע אנושות. לידור לוי ז"ל, מהנדס תוכנה במקצועו, בן 34 הותיר אחריו אישה בהריון, תינוקת בת חצי שנה, זוג הורים, אח ואחות.
משפחתו מספרת עליו: "לידור היה אבא, בן זוג, אח ובן למופת, אדם מלא אהבה, אצילות ומסירות נפש. עוגן למשפחתו ומודל לחיקוי לסביבתו. תכלית חייו הייתה לעזור לאנשים בצניעות ובענווה. לידור הותיר בליבנו חלל עצום, נמשיך לחיות לפי הערכים שהנחיל לנו למען הנצחתו. לידור נפצע קשה בשנת 2009 בפעילות מבצעית בעזה בעודו לוחם בחיל ההנדסה הקרבית, ועל אף שקיבל פטור ממילואים ניסה לשוב ולהתגייס במלחמה הנוכחית. לידור נרצח בפיגוע טרור, כל פיגוע כזה מותיר חורבן ומשפחה הרוסה, אנא אל תשכחו את משפחות נפגעי פעולות האיבה".

לידור לוי ז"ל [צילום: באדיבות המשפחה]
+עתירה לבג"ץ בבקשה לביטול "חוק אל-ג'זירה"
12:37 04/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

האגודה לזכויות האזרח: החוק מהווה שימוש ציני בטיעון ביטחוני לצרכים פוליטיים, תוך מניעת אפשרות של סעד משפטי ופגיעה בלתי מידתית בזכויות יסוד

אולפני אל-ג'זירה, קטר [צילום: מאלכ חרב, AP]
+סוכלה תשתית טרור שתכננה לבצע פיגועים ולפגוע בשר בן גביר
12:21 04/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

חשודים מהנגב ומיהודה ושומרון תכננו פיגועים בבסיסי צה"ל ומתקנים מאובטחים, בהם נתב"ג, ותכננו לפגוע בקריית ארבע גם בשר לביטחון לאומי

תשתית טרור ערבים ישראלים ופלשתינים מיו"ש [צילום: תקשורת שב״כ]
+צה"ל החליט על עוצר יציאות ליחידות הלוחמות
11:44 04/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בצל האיומים המגיעים מאירן, בצה"ל הוחלט על השהיית יציאות זמנית של היחידות הלוחמות  ▪  קודם לכן הוחלט בתום הערכת מצב של צה"ל, על עיבוי וגיוס אנשי מילואים למערך ההגנה האווירית

חשש מנקמה אירנית [צילום: דובר צה"ל]
+צה"ל הודיע השהיית יציאות זמנית של היחידות הלוחמות
11:31 04/04/24  |  מירב ארד

דובר צה״ל הודיע (יום ה') כי בהתאם להערכת המצב בצה״ל הוחלט על השהיית יציאות זמנית של היחידות הלוחמות. צה״ל נמצא במלחמה וסוגיית פריסת הכוחות נבחנת כל העת בהתאם לצורך.

+מה קורה בימין הישראלי
11:27 04/04/24  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה

אנחנו חיים עם המשפט לעולם נחיה על החרב, משפט שלצערי גם רבים מאלה שלא מאמינים בממשלה הנוכחית מאמינים בו

מה יחזקק את החמאס [צילום: חליל חמרה/AP]
+תיעוד: צה"ל תקף וחיסל חוליית מחבלים חמושה שפעלה במרכז הרצועה
10:05 04/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כוחות החטיבה ביצעו מעקב אחר המחבלים. לאחר זיהוי וודאי של המחבלים במרחב, מטוס קרב וכלי טיס נוסף של חיל-האוויר תקפו את החוליה וחיסלו אותה

[צילום: דובר צה"ל]
+דקת טיסה מהעוטף
09:47 04/04/24  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה

טייסי חיל-האוויר גרים עם משפחותיהם בבסיסי החייל, דקת טיסה מהעוטף  ▪  מדוע לא המריאו?  ▪  הנימוקים להוצאה הגדולה על בסיסי חיל-האוויר (גני ילדים, מרפאות, מרכזי סחר), היו כשרים למהדרין: הדבר נעשה במגמה לאפשר הזנקה מיידית

מוכנים לזינוק [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+חידת נתניהו
08:27 04/04/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

שלא כמנחם בגין, נתניהו אינו איש של דיכאונות, הוא רואה עצמו כמגן ישראל  ▪  הוא מעין שליחו של אביו ההיסטוריון  ▪  זרוע הביצוע, שמרבה להיכשל ויוצא מכל בור

נתניהו. מנותק מרעשי הרקע [צילום: אביר סולטן]
+"נגזר עלינו לחיות על החרב - לעולם לא יהיה שלום עם הערבים!"
08:03 04/04/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק שני של דיון עומק שבועי בהנחייתי, על הלקחים הצבאיים של טבח 7 באוקטובר ומלחמת "חַרְבות ברזל", בהשתתפות צוות מומחים. בדיון טען אביתר בן צדף, לשעבר עורך כתב העת של צה"ל "מערכות", כי "נגזר עלינו לחיות על החרב - לעולם לא יהיה שלום עם הערבים!"

הטבח בבארי [צילום: משה שי/פלאש 90]
+אי-אפשר להשיג ביטחון רק באמצעות שימוש בכוח
06:59 04/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

זו מסקנתו של דייוויד איגנציוס, מחשובי הפרשנים הצבאיים בארה"ב, משני האירועים המנוגדים של צה"ל השבוע: החיסול המרשים בדמשק והפגיעה הטרגית בעובדי הסיוע בעזה

זירת חיסולו של זאהדי בדמשק [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרג עובדי הסיוע: אולי נקודת מפנה מבחינת ביידן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
כוחות החטיבה ביצעו מעקב אחר המחבלים. לאחר זיהוי וודאי של המחבלים במרחב, מטוס קרב וכלי טיס נוסף של חיל-האוויר תקפו את החוליה וחיסלו אותה
מרדכי ליפמן
טייסי חיל-האוויר גרים עם משפחותיהם בבסיסי החייל, דקת טיסה מהעוטף    מדוע לא המריאו?    הנימוקים להוצאה הגדולה על בסיסי חיל-האוויר (גני ילדים, מרפאות, מרכזי סחר), היו כשרים למהדרין: הדבר נעשה במגמה לאפשר הזנקה מיידית
יוסי אחימאיר
שלא כמנחם בגין, נתניהו אינו איש של דיכאונות, הוא רואה עצמו כמגן ישראל    הוא מעין שליחו של אביו ההיסטוריון    זרוע הביצוע, שמרבה להיכשל ויוצא מכל בור
אורי מילשטיין
חלק שני של דיון עומק שבועי בהנחייתי, על הלקחים הצבאיים של טבח 7 באוקטובר ומלחמת "חַרְבות ברזל", בהשתתפות צוות מומחים. בדיון טען אביתר בן צדף, לשעבר עורך כתב העת של צה"ל "מערכות", כי "נגזר עלינו לחיות על החרב - לעולם לא יהיה שלום עם הערבים!"
איתמר לוין
זו מסקנתו של דייוויד איגנציוס, מחשובי הפרשנים הצבאיים בארה"ב, משני האירועים המנוגדים של צה"ל השבוע: החיסול המרשים בדמשק והפגיעה הטרגית בעובדי הסיוע בעזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il