X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גרטנר: בשנת 2008 צפויה עלייה של כ-13% במשלוחי המחשבים האישיים בעולם; המשלוחים של המחשבים הניידים בעולם צפויים לגדול ב-30.1%
▪  ▪  ▪
מחשבים. קונים יותר

שנת 2008 המשלוחים של המחשבים האישיים ברחבי העולם צפויים להגיע ל-297 מיליון יחידות, נתון המשקף עלייה של 12.5% בהשוואה להיקף המשלוחים בשנת 2007 שהסתכם ב-264 מיליון יחידות. לנוכח המגמה המתמשכת של התחזקות המחשבים הניידים החליטו האנליסטים של גרטנר להכניס שינוי בתחזית הקודמת שלהם, שפורסמה במרץ ובה חזו גידול של 10.9%.
תנופת מכירות למחשבים ניידים
"כמות המחשבים האישיים הניידים המשווקים עלתה על הציפיות שלנו ברבעון הראשון של שנת 2008", מסביר ג'ורג' שיפלר, מנהל מחקר בגרטנר. "המחשבים הניידים המשיכו ליהנות מתנופת מכירות חזקה ונראה כי המצב הכלכלי בעולם אינו מכביד על המגזר במידה שצפינו. ובכל-זאת, קצת מוקדם מדי לקבוע, כי משלוחי המחשבים האישיים לא יושפעו מכלכלה עולמית מוחלשת, במיוחד אם מחירי הדלק והמזון ימשיכו להאמיר".
שיפורי הטכנולוגיה והתכנון לא רק ממשיכים להנמיך את מחירם האבסולוטי של המחשבים הניידים, הם גם ממשיכים לשפר את הצעת הערך של המחשבים הניידים יחסית לזו של המחשבים השולחניים. כל הגורמים הללו מניעים ביקוש עולמי חזק בתחום המחשבים הניידים. המשלוחים של המחשבים הניידים בעולם צפויים לגדול ב-30.1%.
קטגוריות חדשות
"המחשב הנייד ASUS Eee מושך אליו תשומת לב רבה, הן בשווקים הבוגרים והן בשווקים המתפתחים, כיוון שהוא מציע נקודות תמחור שעד עתה נחשבו לבלתי אפשריות בתחום המחשבים הניידים", אומר שיפלר. "מספר יצרניות צפויות להציג מחשבים ניידים זעירים מתחרים במחצית השנייה של 2008. אנחנו עדיין בשלבי הערכת סיכויי ההצלחה של קטגוריה חדשה זו של מחשבים ניידים. לעת עתה אנחנו יכולים לקבוע שמחשבים ניידים זעירים יוכלו לתרום לתנופת הצמיחה של שוק המחשבים הניידים, אם יהיה באפשרותם להתקדם אל מעבר לחדשנות גרידא, ולחדור לשוק ייחודי ונרחב משלהם. באופן כללי, נראה כי המחשבים הניידים ממשיכים בתנופת הצמיחה האדירה שלהם, במיוחד בשווקים המתפתחים, שבהם לא נראה היום באופק כל סימן להאטה בזמן הקרוב".
השווקים המתפתחים ממשיכים להיות המגזר שבו נרשם שיעור הגידול הגבוה ביותר במשלוחי המחשבים. התחזית מדברת על עלייה של 17.1% בשנת 2008, בהשוואה לעלייה של 6.3% בלבד בשווקים המפותחים. במכירות המחשבים הניידים צפוי הפער בגידול לבלוט עוד יותר, עם עלייה של 39.4% בשווקים המתפתחים, לעומת 19.1% בשווקים המפותחים.
גידול דו-ספרתי
"נראה כי משלוחי המחשבים ימשיכו להפגין גידול דו-ספרתי כל עוד השווקים המתפתחים יישארו חזקים", אומר שיפלר. "ההאטה הכלכלית בארה"ב ובשווקים מפותחים נוספים משפיעה על השווקים המתפתחים הרבה פחות משצפינו. עם זאת, האמרת מחירי הדלק והמזון מאיצה את האינפלציה ברבים מהשווקים המתפתחים וזה עלול להתחיל להשפיע על הביקוש למחשבים באותם שווקים, במיוחד אם קובעי המדיניות באותן מדינות יחליטו להגביל את התמ"ג כדי לבלום את האינפלציה. בכל מקרה, קשה להניח שהאטת משלוחי המחשבים בשווקים המתפתחים תהיה כה משמעותית עד שתגרום לגידול המכירות העולמי לצנוח לממדים חד-ספרתיים".

תאריך:  24/06/2008   |   עודכן:  24/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
אם נמאס לכם ממראה הצמחים שלכם בעציצים חומים רגילים, יכול להיות שעציצים סולאריים יפתרו עבורכם את הבעיה. איך הופכים את הגינה לזוהרת בשלל צבעים? וכמה בדיוק זה יעלה לכם?
מערכת PCאון
אם אתם משוגעים על חתולים, האתר המוזר של היום מושלם בשבילכם. תוכלו למצוא בו קרבות חתולים, אך לא מהסוג בו יורד דם... מי יותר חמוד? בואו לראות ולקבוע בעצמכם בתחרות מלבבת
מערכת PCאון
לאחר שבמשך שנים התגאתה אפל, ובצדק, שמחשבי המקינטוש שלה נקיים מוירוסים, נראה כי הוירוסים מצאו את דרכם גם לכאן. מה הסיבה לכך? מאיפה הם מגיעים? האם יש משהו לעשות על-מנת למנוע הדבקה?
עידן יוסף
דוברו של הנשיא מובארק אמר כי לפני כמה חודשים חזרה בה ישראל מהסכמתה לשחרור אסירים    אולמרט ומובארק נפגשו בשארם    אל ג'זירה: שחרור שליט - תוך 3 שבועות
איציק וולף
שר הביטחון מבהיר שהליך להכרזת החיילים החטופים בלבנון כחללים אינו אמור להשפיע על הניסיונות להגיע לעסקת חילופי שבויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il