X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יתקיים בין ה-20 באוגוסט ועד ה-20 בספטמבר במכוורות בכל רחבי הארץ מגוון פעילויות לילדים ולמשפחה בנושא הדבש
▪  ▪  ▪
פסטיבל הדבש [צילום: אינדקס מדיה]

לקראת ראש השנה, ענף הדבש והמכוורות פותחים דלת לעולמם המרתק של הדבוראים ויצרני הדבש. פסטיבל הדבש החמישי העומד השנה בסימן "מעשיו רק דבש עם תו" ויתקיים במהלך החודש שלפני ראש השנה, עם מגוון פעילויות לילדים ולמשפחה בנושא הדבש.
בין ה-20 באוגוסט ועד ה-20 בספטמבר יתקיימו חגיגות הדבש במכוורות ברחבי הארץ. הפעילויות יתקיימו מהצפון ועד לדרום, במכוורות פתוחות לציבור, מרכזי מבקרים, מכוורות בוטיק ומשקים חקלאים. במסגרת הביקור יחשפו הבאים לדבש איכות ישראלי שמסומן עם תו איכות שנבדק ופוקח על-ידי מועצת הדבש.
המכוורות הפתוחות יערכו סיורים מודרכים חווייתיים לכל המשפחה בנושא הדבש. סרט קצר על חיי הדבורה והדבוראי יסביר כיצד מגדלים דבורים ומהם כלי העבודה של הדבוראי וציוד המכוורות מאז ועד היום. בנוסף, צפייה בכוורות שקופות, רדייה עצמית של דבש, ביקור בבית אריזת הדבש והדגמת תהליך הפקת הדבש מאיסוף הצוף ועד הגעת הדבש לצנצנת. הילדים ייהנו בנוסף מפעילויות ופינות יצירה בדבש, הכנת נרות מדונג יחד עם ביקור בביתן הדבורים ובמוזיאון הדבש לצד טעימות דבש ישראלי.
כל מכוורת במסגרת פסטיבל הדבש תציג הצצה מיוחדת משלה לעולמם המופלא של הדבורים. כוורת הבוסתן בפקיעין מציעה בין היתר, אירוח באוהל דרוזי הכולל פינת טעימות דבש וקפה, פינת חי, רכיבה על גמלים ועוד.
במכוורת "דבש מכמנים" במכמנים מציעים שילוב בין אתר "דרך התנ"ך אל הטבע" לבין הדבורים, הרצאה על אפיתרפיה - ריפוי בעזרת מוצרי הדבורים, סדנאות לכל המשפחה ועוד. במכוורת "פרחי הגליל" במושב מנות יפגשו המבקרים את "כוורת הילדים", טעימות מ-8 סוגי דבש שונים וכן פינות ישיבה בטבע עם קפה טוב אל מול הנוף הגלילי. דבש ניחוח הגליל במצפה מתת, יפתיעו עם רדייה עצמית של דבש המכוורת. האזור מאופיין בנוף הררי שובה לב, ובמסלולי טיול רבים - במכונית, בג'יפ ברגל.
במרכז המבקרים "דבורת התבור", בשדמות דבורה, יתקיימו סיורים מיוחדים הכוללים הכנת שכמיית דבורה עם הילדים, ביקור במכון רדיית דבש ובאולם גידול המשי, ציור על משי ופינת חי. במכוורת אופיר באלון הגליל יוקרן סרט על עולם הדבורים עם הסבר על המכוורת, פעילות כוורת זכוכית, רדיית דבש ידנית ועוד. במוזיאון לראשית ההתיישבות, קיבוץ יפעת יתקיים מפגש עם דבש להכרות עם משפחת הדבורים, פתיחת כוורת, המחשה, יצירה וטעימה. מרכז המבקרים "יום בכפר" במושב משמרת, מציע את כל אלו ובנוסף, סיור ב"ספארי דבורים" ועוד שפע הפתעות לכל המשפחה.
במכוורת קנדל בכפר פינס תהייה הכרות עם הכוורת ויושביה, תצפית על פרחי אקליפטוס, איסוף הצוף והכנת הדבש ועוד. במשק דבורים סימון בכפר סירקין יציעו הסבר מרתק על תהליך רדיית הדבש וחיי הדבורים, סרטון, צפייה בכוורת זכוכית, פינות יצירה לילדים, טעימות דבש ועוד. במשק לין בכפר בילו באמצעות משחקים, תחפושות ופעילות יצירה ילמדו על עולמה המופלא של הדבורה. בבית הדבש במושב בית עובד תינתן הדרכה על חיי הדבורים, תצוגת כלים חקלאיים ובגדי הדבוראי. גם בבית הדבש בקיבוץ יד מרדכי מציע צפייה בעבודת הדבוראי, פתיחת כוורת מאחורי קיר זכוכית, הכנת נרות מדונג, טעימות דבש ועוד.

באזור השפלה והדרום - משק לין, כפר בילו

פעילות קיץ חווייתית לכל המשפחה. באמצעות משחקים, תחפושות ופעילות יצירה ללימוד על עולמה המופלא של הדבורה. זמני פעילות: ה-14, ה-21, ה-22, ה-28 וה-29 באוגוסט בין השעות 10 בבוקר ועד השעה 4 אחר-הצהריים. פרטים: 08-9415859.

באזור השרון, יום בכפר - מרכז מבקרים, מושב משמרת

מרכז המבקרים פותח את שעריו לקהל הרחב בנושא הדבורה והדבש במושב משמרת. לטעום דבש, להציץ לעולמם המופלא של הדבורים ולראות איך את הדבש מהחלות - רודים.
כולל סיור בנושא הדבורים, בו מלווה המבקר את הדבורה מן הפרח אל הצנצנת, מתבונן, טועם ומתנסה בתהליך הרדייה. סיור ב"ספארי דבורים", תצפית בכוורות דבורים ובכוורת זכוכית. סיורים מודרכים בתיאום טלפוני מראש. זמני פעילות: בימים חמישי ושישי בלבד. פרטים: 09-7961260.

בגליל מערבי משתתפת גם כוורת הבוסתן, פקיעין

אירוח באוהל דרוזי הכולל פינת טעימות דבש וקפה, צפייה בכוורת שקופה, הסברים על חיי הדבורים ורדיית הדבש, פינת יצירה לילדים בדונג, פינת חי, רכיבה על גמלים, ארוחות חלביות ועוד. פעילות בין השעות 10 בבוקר עוד 6 בערב. הכניסה חינם. הפעילויות בתשלום. פרטים: 052-2477897

בגליל תחתון ועמק יזרעאל "דבורת התבור", שדמות דבורה

סיורים מיוחדים הכוללים תצפית דבורים מרהיבה, הכנת שכמיית דבורה עם הילדים, ביקור במכון רדיית דבש ובאולם גידול המשי, הכנת נרות דונג, ציור על משי ופינת חי.
זמני פעילות מהשעה 9 בבוקר ועד 5 אחר-הצהריים. (כניסה עד 3 בצהריים). פרטים: 04-6769598.

בית הדבש - קיבוץ יד מרדכי

הפעילות כוללת צפייה בעבודת הדבוראי, פתיחת כוורת מאחורי קיר זכוכית, הסבר של הדבוראי, צפייה בסרטים בנושא, הסבר על מוצרי הכוורת, הכנת נרות מדונג, וטעימות דבש.
בית הדבש נמצא בתוך קבוץ יד מרדכי 8 ק"מ דרומית לעיר אשקלון. זמני פעילות: הפעילות של בית הדבש תתקיים בכל ימות השבוע. בימי חול יש לתאם מראש. בשבתות וחגים פתוח מ-11 בבוקר ועד 3 בצהריים. הפעילות מתקיימת כל שעה עגולה. פרטים: 08-6720959.

בית הדבש, מושב בית עובד

במקום תינתן הדרכה על חיי הדבורים הכוללת הדגמת רדייה, כוורת שקופה, כלים חקלאיים ובגדי הדבוראי. עוד מציעים בבית הדבש - סדנאות יצירה לילדים, קפה וארוחות קלות.
זמני פעילות: בשישי ושבת בין ה-22 באוגוסט ועד ה-20 בספטמבר, מהשעה 10 בבוקר ועד השעה 3 בצהריים. הדרכה תתקיים ב-10 בבוקר, ב-12 בצהריים וב-2 בצהריים. הכניסה בתשלום. פרטים: 052-3410347.

דבש מכמנים "איכות מהגליל", מכמנים

הביקור בפסטיבל הדבש מזמן למבקרים הכרות עם מכוורת "דבש מכמנים" ועם עולמם המופלא של הדבורים. השילוב בין האתר "דרך התנ"ך אל הטבע" לבין הדבורים, מבטיח חוויה מיוחדת ובלתי נשכחת.
הביקור כולל: צפייה בסרט על חיי הדבורים והדבש, צפייה בכוורת זכוכית, הסבר על חיי הדבורים והדבוראי והטיפול בכוורת ובחלות הדבש, ביקור במכון רדיית הדבש וטעימות דבש זני מ-7 סוגים שונים של פרחי הגליל. הרצאה על אפיתרפיה, ריפוי בעזרת מוצרי הדבורים.
עוד במקום מבחר סדנאות לכל המשפחה: הכנת בושם המשחה מדונג דבורים ושמנים ארומתרפיים. פיסול בדונג טבעי. הכנת נרות מדונג. ועוד הפתעות.
זמני פעילות בין ה-12 ל-20 בספטמבר, מהשעה 10 בבוקר ועד 5 אחר-הצהריים. הכניסה חופשית. פרטים: 04-9881337.

דבש ניחוח הגליל, מצפה מתת

המכוורת במצפה מתת (על כביש הצפון) נמצאת בבית אבן גלילי ומוקפת בחורש טבעי ובוסתנים הנושקים לשמורת טבע. אזורי מרעי הצוף מתמקדים ב"אזור ההר" - הר מירון, נחל דישון והר החרמון. הפעילויות מתקיימות בפסטיבל יהיו רדייה עצמית של דבש המכוורת, הכרות עם כוורת שקופה, טעימות דבש יחודיים מפרחי הר החרמון, פגישה עם דבוראי והסבר על חייו. ניתן לרכוש בנוסף לדבש מוצרים טבעיים ואורגנים המיוצרים במקום (שיכר דובדבנים, ריבות ביתיות מפירות העונה, שמן זית, לבנה ועוד). האזור מאופיין בנוף הררי שובה לב, ובמסלולי טיול רבים - במכונית, בג'יפ ברגל, ובעל המכוורת הינו מדריך מנוסה.
זמני פעילות בין השעות 10 בבוקר עד 5 אחר-הצהריים. בתיאום טלפוני. פרטים: 04-9870603.

מוזיאון לראשית ההתיישבות, קיבוץ יפעת

מפגש עם דבש, הכרות עם משפחת הדבורים, פתיחת כוורת, המחשה, יצירה וטעימה. וגם פעילות בנושא החלב חביצת חמאה, בישול גבינה. זמני פעילות: ה-13 וה-19 בספטמבר, בין השעות 11 בבוקר ועד 2 בצהריים. פרטים: 04-6548974.

מכוורת "פרחי הגליל", מושב מנות

מהמלכה עד הדבש המתוק: סרט על חיי הדבורים, הסבר על עולם הדבורים, צפייה בתהליך הרדייה, רדייה עצמית, ייצור שעוויות, כוורת זכוכית לצפייה בפעילות הדבורים. כוורת הילדים - פינות יצירה, פינת פיסול בדונג, פינת תחפושות, פינת קריאה וחקירה. פינות ישיבה בטבע ופינת קפה מול הנוף הגלילי, פינת טעימות מ-8 סוגי דבש שונים וכמובן תפוח בדבש.
זמני פעילות: ה-22 עד ה-20 באוגוסט, מלבד שבת. בימי השבוע מהשעה 3 בצהריים ועד 7 בערב. בימי שישי מהשעה 10 בבוקר ועד השעה 5 אחר-הצהריים. פרטים: 04-9806005.

מכוורת אופיר, אלון הגליל

סרט על עולם הדבורים, הסבר על המכוורת וסיור, כוורת זכוכית, רדיית דבש ידנית, לבוש כוורן, סיור ביקב יפתח אל. זמני פעילות: ה-13 וה-20 בספטמבר, מהשעה 10 בבוקר ועד השעה 4 אחר-הצהריים. פרטים: 052-2824644.

מכוורת קנדל, כפר פינס

הכרות עם הכוורת ויושביה, תצפית על פרחי אקליפטוס, איסוף הצוף והכנת הדבש. צפייה והסברים על תהליך רדיית הדבש ועוד.
זמני פעילות: ה-20 וה-27 באוגוסט, מהשעה 10 בבוקר ועד השעה 1 בצהריים. בתיאום טלפוני בלבד. פרטים: 050-5960164.

משק דבורים סימון, כפר סירקין (ליד פתח תקוה)

הפנינג ופעילות חווייתית לכל המשפחה במכוורת, עם הסברים מרתקים על תהליך רדיית הדבש וחיי הדבורים, סרטון, צפייה בכוורת זכוכית, תצוגה של ציוד מכוורות ישן וחדש, פינות יצירה לילדים, טעימות דבש ועוד. הביקור מתאים למשפחות עם ילדים מגיל 4 ומעלה.
זמני פעילות: ה-22, ה-27 עד ה-29 באוגוסט, ה-12 וה-19 בספטמבר, בין השעות 10 בבוקר עד 1 בצהריים. פרטים: 03-9324574.

פורסם במקור באתר אינקדס מדיה
תאריך:  21/08/2008   |   עודכן:  21/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסטיבל דבש 2008
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
על דבורת הבומבוס שמעתם???
הילית  |  25/08/08 11:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
השר קובע כי חובתה וסמכותה של ממשלה נבחרת לקבוע מדיניות כלכלית "מתוך ראיית כלל האינטרסים של המשק הישראלי - ובתוכם גם אלו של העובדים"
מאיה שני
צבא רוסיה חסם כניסה לעיר הנמל המרכזית בגאורגיה    רוסיה הודיעה שלא תיסוג מדרום אוסטיה
גלית יצחק
ביצוע פעילות גופנית מדי יום חשובה במיוחד כאשר האדם נמצא בלחץ נפשי ומתח רב    10 דקות של שחרור והירגעות, יגרמו לתחושת רוגע ולהמשך יום פרודוקטיבי
אלעזר לוין
הרווח נטו ברבעון צנח ב-85% ל-6.6 מיליון שקל    הסיבה העיקרית - ירידת שווי הנדל"ן של החברה    שווי הנכסים חצה בששבוע שעבר את קו מיליארד השקל
אלעזר לוין
תחזיר לרסידו את הקרקע ותגבה ממנה 12.3 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il