X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התוכנית "רוקדים עם כוכבים" נותרה הנציגה היחידה של זכיינית ערוץ 2 בעשירייה הפותחת של טבלת הרייטינג כל שאר התוכניות לא סוחפות את הצופים, ואפילו העניין שעוררה "הפוליגרף" נעלם כעת מחכים שם לסתיו ומאמינים שיש להם את התשובה ל"ארץ נהדרת"
▪  ▪  ▪
גם הבאזזז של הפוליגרף עבר [צילום: ששון תירם-יח"צ]

זכיינית ערוץ 2, רשת, לא רווה נחת בימים אלה. הרייטינג יורד, רוב התוכניות לא מספקות את הסחורה ואתמול החליט בית המשפט כי יש להרוס את המבנים שהקימה בחוף מכמורת, שם צולמה הסדרה "מפרץ האהבה".
מדובר בתוכנית ריאליטי חדשה של הזכיינית שתשודר פעמיים בשבוע, ועולה לאוויר בימים אלה. עלות כל פרק היא 150-200 אלף דולר, והעברת הצילומים ללוקיישן חדש ודאי שלא מסבה שמחה לזכיינית.
למרות זאת, התוכנית אמורה לעלות לשידור לפי המתוכנן. עם זאת, המשך הצילומים מותנה במציאת לוקיישן חדש והכשרתו במהירות, וכמובן שהדבר כרוך בהפסד כסף וימי עבודה. גם אם אחת מתוצאות סגירת הסט היא כותרות רבות שהתוכניות זוכה להן והעלאת המודעות לה, יש להניח שהדבר לא מהווה נחמה מספקת - בוודאי כשבוחנים את הפתיחה החזקה של תוכנית הריאליטי "האח הגדול", שעלתה גם היא השבוע בזכיינית ערוץ 2 קשת.

אולי בסתיו יהיה מעודד

במאי מונתה שירה מרגלית, לשעבר מנכ"לית משרד הפרסום מקאן אריקסון, למשנה למנכ"ל רשת, האחראית על תחום התוכן. בעקבות המינוי נשמעו טענות כי אין זה נכון למנות אשת שיווק לתפקיד התוכן הבכיר בזכיינית. מנגד, היו שסברו כי היא זו שתזניק את הרייטיג. חובת ההוכחה עדיין מוטלת עליה.
גם בתחום הרגולציה נתקלת הזכיינית בבעיות: לוח השידורים של רשת לחציון השני של 2008 לא אושר על-ידי הרשות השנייה. בנוסף, מנהלי הזכיינית זומנו לדיון לפני חילוט ערבויות, בשל חוסרים בתחום הסוגה עילית במחצית הראשונה של השנה. דיון נוסף אמור להתקיים בעניין.
ואם לא די בזה, בפני רשת עומד איום חמור: במידה שהרפורמה לאפשר לחברות הכבלים והלוויין לשדר פרסומות, הדבר עתיד לנגוס מהכנסותיה.
הזכיינית עולה בימים אלה עם לוח שידורי הסתיו, שעליו היא משליכה את יהבה. מעבר ל"מפרץ האהבה" כולל הלוח גם תוכנית סאטירה שאמורה להיות התשובה ל"ארץ נהדרת". בנוסף, יעלו לאוויר תוכנית הומור בכיכובו של רועי לוי ותוכנית דוקומנטרית של ענת גורן. בעתיד גם מתוכננת לעלות התוכנית "המירוץ למיליון".
מרשת נמסר בתגובה: "בדומה לתוכניות ריאליטי אחרות, שתהפוכות בהפקה הן חלק בלתי נפרד מהן, התהפוכות בהפקת 'מפרץ האהבה' הן בלתי נמנעות ומבטיחות התעניינות עצומה של צופים כבר בפרק הפותח. רשת השאירה את הקיץ מאחוריה, והיא מזמינה את הצופים לעונת השידורים של הסתיו והחורף".

לא באה בטוב

לוח השידורים של רשת לא מתאפיין בהצלחות מרשימות: "רוקדים עם כוכבים" אומנם זוכה לנתוני רייטינג טובים ונמצאת באופן קבוע בין התוכניות המובילות של השבוע, אבל היא שם לבד. "הפוליגרף", שאמורה הייתה להיות בעלת רייטינג גבוה, עלתה לשידור ברעש גדול והביאה לדיון תקשורתי. ואולם מאז התפוגג העניין הציבורי, ו"הפוליגרף" נותרה תוכנית מהשורה עם רייטינג מאכזב.
תוכנית נוספת שהזכיינית ציפתה ממנה לגדולות היא "באה בטוב" עם עינב גלילי. למרות פמפום פרומואים והבאת מרואיינים שהיו במרכז העניינים באותו השבוע, הקהל התקשה לבלוע את הפורמט ששילב בין ראיונות, פינות ומונולוג, והתוכנית לא המריאה. תוכניות נוספות, כמו "עד החתונה" ו"צחוק מעבודה" השיגו נתונים בינוניים עד סבירים.
בחציון הראשון של 2008 רשמה רשת רייטינג ממוצע של 15.3%, לעומת 17.7% בתקופה המקבילה ב-2007 - ירידה של כ-13.5% (הנתונים מתייחסים לשעות 20:00-23:00). ביולי נרשם נתון טוב יותר של 15.8%, ובאוגוסט שיעור הרייטינג ירד ל-14.4%. הנתונים של יולי ואוגוסט נמוכים לעומת תוצאות הקיץ של 2007, בעוד ערוץ 10 וקשת שיפרו את תוצאותיהם לעומת התקופה המקבילה.
מקור בשוק העריך אתמול כי רשת ניסתה ליהפך ל"ילד הרע" של הטלוויזיה, ולמתג את עצמה כך באמצעות שידור תוכניות פרובוקטיוויות כמו "הפוליגרף". לדבריו, כרגע נראה שלא נרשמה הצלחה גדולה בעניין.

תאריך:  05/09/2008   |   עודכן:  05/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצרות של הזכיינית 'רשת'
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אמינות ,פירסומת ורייטינג
א .פובליציסט  |  5/09/08 10:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
הנגיד לשעבר מציע להקים צוות של הממשל להצלת חברות קורסות, כדי למנוע הישנות התערבויות של הבנק המרכזי כמו בפרשת בר סטרנס
איציק וולף
הסנאטור ג'ון מק'קיין קיבל רשמית את מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית    באופן נדיר תקף את ממשל בוש הרפובליקני ואמר כי יפעל לשיקום אמון הציבור במפלגה
יפעת גדות
טרוריסטים חודרים אל הכפר האולימפי ורוצחים את חברי המשלחת הישראלית    11 ספורטאים נרצחים הוועד האולימפי ממשיך בקיום התחרויות
יפעת גדות
אל תטבלו באמבטיה חמה מדי
עומר כרמון
המלצות לכל המשפחה בסופ"ש: יום שכולו תירס, גינות בירושלים, פלורנטין המתעוררת, חוזרים לפאב הקיבוצי, חגיגה על החוף, ליטוף צבי ים והרשימה עוד ארוכה    כל הפרטים בפנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il