X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אהוד אולמרט הפוליטיקאי ידוע בלשונו החדה ההולמת ביריביו ומשפילה אותם. הוא יודע לאתר נקודות תורפה של יריביו - מציאותיות ותדמיתיות - ולהחדיר בהן סכיני לשון פוגעים. אבל כשרונו המילולי ראוי, אולי, לבחינה על-רקע חידלון מעשיו
▪  ▪  ▪

אילו הייתי יועץ הסתרים של ראש הממשלה אהוד אולמרט הייתי יועץ לו עצה אחת, פשוטה וקלה להבנה: תן הוראה, מיוזמתך, להקים מיד ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את כל כשלי המלחמה, בכל הרמות. שהרי, אהוד, ממה נפשך: אם למיטב הכרתך עשית את כל מה שהיית חייב לעשות בתוקף תפקידך כראש הממשלה, שקלת את שיקוליך כמיטב כישרונך וחכמתך, הורית לכפופים לך - שר הביטחון והרמטכ"ל - לפעול על-פי הוראותיך המבצעיות, מה לך כי תדאג?
וגם אם טעית במהלך הדרך - הרי בוודאי מוכר לך הפתגם העתיק הקובע כי "שגיאה היא אנושית", ומן הטעם הזה לפחות לא יתלו אותך בכיכר העיר. לעומת זאת, אם נהגת ביוהרה חסרת כיסוי, בחופזה בלתי שקולה ושיגרת הוראות קרביות חסרון טעם והיגיון שגרמו למותם המיותר של לוחמים ובכך פגעת בבטחון המדינה שעליה אתה מופקד - אמת כזו אי אפשר יהיה להסתיר לאורך ימים והיא תצוף על פני המים ותטביע אותך ואת כל אלה שחברו לך, אם תקים ועדת חקירה ואם לא.
אילו הייתי יועץ התקשורת של אהוד אולמרט הייתי יועץ לו עוד: אתה ראש הממשלה בדרך מקרה. שיחק לך מזלך הטוב ואריק שרון - שמינה אותך להיות ממלא מקומו - נעלם באורח פתאומי מעל בימת ההיסטוריה השלטונית. גם במפלגת האם שלך - הליכוד - מעולם לא היית מנהיג. כיום יש לך הזדמנות בלתי חוזרת להקנות לעצמך מעמד מנהיגותי - אם תורה מרצונך החופשי על הקמת ועדת חקירה ממלכתית. החלטה כזו תשדר לעם מסר אחד ברור: לאולמרט חשובה טובת המדינה וביטחון אזרחיה יותר מאשר טובתו האישית. כך פועל מנהיג אמיתי, לא פוליטיקאי מתלהם, לא נבחר ציבור שמתאר במלים "נפוחות" את מה שאינו יכול לקיים באורח מעשי.
על-פי ההיסטוריה עמוסת החקירות של ישראל ניתן לראות כי ועדות חקירה ממלכתיות בדרך כלל לא פגעו בדרג הפוליטי ולכן הסיכון, מבחינתך, אהוד, אינו גדול. לעומת זאת הסיכוי להפוך למנהיג שהעמיד את טובת המדינה לפני טובתו האישית - גדול ביותר.
אבל כנראה שאולמרט לא קורץ מהזן המנהיגותי ולכן יעשה כמיטב יכולתו כדי שלא תקום ועדת חקירה ממלכתית שתוכל לרדת לחקר האמת ותחשוף לעין השמש מי אשם, מה אשמתו ובאיזו מידה, ותפסוק גם מה מידת העונש המגיעה למי מהנחקרים או שכלל לא מגיע לאיש כל עונש.
אהוד אולמרט הפוליטיקאי ידוע בלשונו החדה ההולמת ביריביו ומשפילה אותם. הוא יודע לאתר נקודות תורפה של יריביו - מציאותיות ותדמיתיות - ולהחדיר בהן סכיני לשון פוגעים. אבל כשרונו המילולי ראוי, אולי, לבחינה על-רקע חידלון מעשיו.
אחד מגדולי הנואמים בעולם היווני העתיק נהג לומר כי הרטוריקה היא מקצוע שתפקידו "לשוות לדברים קטנים מראה ורושם של דברים גדולים", או כפי שהיטיב להגדיר זאת הפילוסוף הצרפתי מישל דה-מונטיין שאמר, כי "הרטוריקן משול לסנדלר שיודע לייצר נעלים גדולות בשביל רגלים קטנות". והוסיף מונטיין: "אמנות הדיבור היא מכשיר שהומצא כדי לעורר אספסוף ולהלהיבו וכדי להשתלט על ציבור פרוע ולהטותו לחפצו". ושואל מונטיין שאלה רטורית: מתי שגשגה הדברנות ברומא - בזמן שמצב העניינים בה היה רע ביותר וסערת מלחמת האזרחים השתוללה בקירבה.
מבחינות רבות נתונה ישראל כיום במצב דומה לזה של רומי הגדולה בשלבי דעיכתה. אך מי שלומד מן ההיסטוריה, לומד ומבין, חשוב שיפנים את הלקח ולא יצעד בנתיב שגוי. ילמד ויבין כי ישראל נתונה עתה באחת מנקודות השבר הכואבות ביותר בתולדותיה. וזה בדיוק הזמן למנהיגות שתתווה את הדרך להיחלץ מן המצוקה הקשה, מנהיגות שתתחיל במעשים אמיצים ולא תסתפק בדיבורים ריקים מתוכן שכל עיקרם הוא רק רצון הישרדות.
לו הייתי יועץ הסתרים של אולמרט זה מה שהייתי יועץ לו: קום והתהלך בארץ, שמע והאזן לרחשי ליבם של הלוחמים שהצילו את המדינה בהקרבה ובאמונה, והורה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית. כי זה קול העם הנישא ברמה, כי זה רצון העם.
אבל אני אינני יועצו של אולמרט ועל-פי הערכתי הוא ידבק בדרך השגויה - כמנהג הפוליטיקאי המצוי הממוצע - של היאחזות בקרנות המזבח. התוצאה העגומה מבחינתו תהיה שהוא גם ייאלץ לספוג את החרפות והגידופים וגם, בסופו של יום, ישליך אותו הציבור הישראלי, אל תהום הנשייה, ללא כבוד, ללא הדר.

תאריך:  21/08/2006   |   עודכן:  21/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זמן מנהיגות
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אמן (ושיקרה כמה שיותר מהר)
שיג  |  21/08/06 17:48
2
ועדת חקירה תשאיר את אולמרט בשלטון
עד לפירסום הדו"ח  |  22/08/06 00:02
3
we want olmart out,oyt ל"ת
ziva  |  22/08/06 00:30
4
קצנו בכל יועצי הסתרים למיניהם !!!!
דבורה הנביאה  |  22/08/06 08:23
5
תתרוממו בבקשה מהדיכאון
swtrz  |  22/08/06 20:56
6
ביבי סירס את הצבא
ביבי הוא האשם  |  22/08/06 21:13
 
- טימטום רגיל של שכיר עט של המושחתים ל"ת
אולמרט הביתה!  |  23/08/06 10:00
7
ל- 6 קראתי את דוח המבקר ואתה ספינר
אולמרט הביתה מיד !  |  23/08/06 00:18
8
הסבר בבקשה
קול הצדק  |  23/08/06 02:04
9
# 6 משלב יוהרה עם טיפשות
דר' משה פרץ  |  23/08/06 08:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
בגילו המוקדם, זמן קצר בלבד לאחר שרשם את נקודת הציון הגבוהה ביותר בקריירה הפוליטית שלו, ריסק עמיר פרץ את עצמו, טרף את קלפיו, כרה את קברו הפוליטי ונקבר בו
יוסי עבדי
על הקהילה הבינ"ל להקיא מתוכה את פעילי הטרור האוחזים בתוויות ה"עיתונאים" לצורכי הגנה אזרחית    רשת הטלוויזיה "אל מנאר" - מהווה את הזרוע התקשורתית של "חיזבאללה", ומסייעת לפעילות הטרור של הארגון    על המסר להיות ברור: הרשת מהווה יעד צבאי לגיטימי
דניאל (דני) כהן
אדוני שר הביטחון, לך הביתה! די בנזקים שגרמת, הן בתחום הביטחון הסוציאלי הן בתחום הביטחון הלאומי והן בתרומתך להשחתת המערכת הפוליטית והציבורית. אם אכן אתה אוהב את העם והמדינה וברצונך לתרום לנו, תרומתך הגדולה ביותר תהיה בהחלטתך ללכת הביתה
גרשון אקשטיין
הסכם הפסקת האש לא יצר שום שינוי במצב הדברים הקיים. התנאים ויחסי הכוחות נותרו כפי שהיו ולכן נראה כי העימות הבא מחכה בפתח
דודו אלהרר
ההיררכיה בצה"ל איבדה את תוקפה. חיילים יכולים לטעון, מול מצלמות הטלוויזיה, טענות נגד בכירי צה"ל וּבראשם הרמטכ"ל. פקודי המח"ט יכולים לקרוא לעברו קריאות בּוּז עד אשר נמלט מהמקום, ויחסם של חיילים אל מפקדיהם איננו כתמול שלשום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il