X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות

בית המשפט דחה ערעור על החלטת הוועדה המיוחדת להתלות את רישיון המערערת לעסוק ברפואה למשך 6 חודשים.
השופט ניל הנדל קבע, כי אופי מקצוע הרפואה דורש מהרופא לא רק מיומנות וידע אלא, ולא פחות - מידות ומוסר. דרישה זו שורשיה עתיק יומין בתרבות הכללית ובמשפט העברי. מנקודת המבט של ההליך המשמעתי אין מקום להתערב בתוצאה במקרה דנא.
אף אם הפגם בהתנהגות המערערת לא התרחש במהלך טיפול של חולה הרי היא ניצלה את מעמדה, עשתה שימוש בחומר שיש לה גישה אליו בשל היותה רופאה, ביצעה מעשים פליליים, והכל בשביל אינטרס אישי של השגת רווח כספי שלא כדין. מתן הקלה עלול לפגוע באינטרס הציבורי של קיום מנגנון משמעתי אשר שם דגש על שמירת טוהר המקצוע, לרבות שלילת חירות רופא לעסוק במקצוע כמענה הולם להתנהגות שאינה הולמת.
בפני בית המשפט הוגש ערעור נגד החלטת השופט (בדימ.) ורדימוס זיילר, לפיה אומצה המלצת ועדה מיוחדת להורות על התליית רישיון המערערת, ד"ר נעמי גולדנברג, לעסוק ברפואה במשך שישה חודשים. המסגרת הדיונית מותווית על-פי פקודת הרופאים [נוסח חדש], התשל"ז-1976 (להלן: "הפקודה"). המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הגיש קובלנה נגד המערערת בגין עבירת משמעת של התנהגות שאינה הולמת רופא מורשה לפי סעיף 41 (1) לפקודה. שר הבריאות מינה ועדה על-פי סעיף 44 א' לפקודה, שהמליצה להתלות את רישיון המערערת לשישה חודשים. השופט (בדימ.) ו' זיילר אימץ את המלצת הוועדה. הרקע העובדתי להליך הוא מאמצי המערערת לשכנע את רשויות מס ערך מוסף, לפרוס חובה בסך 250,000 ש"חעל-ידי הצגתה כלוקה במחלת לוקמיה.
בית המשפט ציין בהחלטתו, כי ההליך המשמעתי לפני הוועדה על-פי הפקודה שונה בשיקוליו יעדיו ותכליתו מההליך הפלילי לפי חוק העונשין. החוק האחרון, כשמו כן הוא. מטרתו גם להעניש לאחר שבית משפט קובע אשמת נאשם בפלילים. משכך, המיקוד הינו בנאשם שנמצא אשם, ועל בית משפט לשקול מול שיקולי ענישה כגון הרתעת הרבים והיחיד את הנסיבות האישיות של הנאשם. לעומת זאת ההליך המשמעתי מפקח על תהליכי הרישוי במובן המצומצם ומגן על כבוד המקצוע במובן הרחב. אדם אינו יכול לעסוק ברפואה בלי שקיבל רישיון כדין. הציבור רשאי לדרוש כללי התנהגות נאותים מהעוסק במלאכת הקודש של הרפואה.
לדעת בית המשפט, אופי מקצוע הרפואה דורש מהרופא לא רק מיומנות וידע, אלא, ולא פחות - מידות ומוסר. דרישה זו שורשיה עתיק יומין בתרבות הכללית ובמשפט העברי. מנקודת המבט של ההליך המשמעתי אין מקום להתערב בתוצאה במקרה דנא. אף אם הפגם בהתנהגות המערערת לא התרחש במהלך טיפול של חולה הרי היא ניצלה את מעמדה, עשתה שימוש בחומר שיש לה גישה אליו בשל היותה רופאה, ביצעה מעשים פליליים, והכל בשביל אינטרס אישי של השגת רווח כספי שלא כדין. מתן הקלה עלול לפגוע באינטרס הציבורי של קיום מנגנון משמעתי אשר שם דגש על שמירת טוהר המקצוע, לרבות שלילת חירות רופא לעסוק במקצוע כמענה הולם להתנהגות שאינה הולמת. אין לומר שהנסיבות האישיות של המערערת אינן רלוונטיות להכרעה. הן בעלות משקל כשלעצמן וככלי לבחינת מניעי המערערת בהתנהלותה. ברם, עיקר המשקל יושם על מעשיה כפי שהם, כאשר חומרתם מדברת בעד עצמה. יושם אל לב אפוא, שעל-פי החלטת הוועדה יאסר על המערערת לעבוד במשך כחצי שנה כרופאה אך לא מעבר לכך.

ע"ש 1507/08, ד"ר נעמי גולדנברג נ' שר הבריאות - יעקב בן יזדי ואח'
הכותבים ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, עורכי דין ונוטריון, משרד המתמחה במשפט מסחרי-מיסויי
תאריך:  07/10/2008   |   עודכן:  31/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה התליית רשיון רפואה בגלל מעשים פליליים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון פוגל
אתמול (יום ב'), חגג סינמטק חולון את פתיחתו במדיטק    בערב הפתיחה הוקרנו מספר סרטים קצרים, כמו-כן הוענק אות עמית כבוד לרונית אלקבץ אשר התרגשה מאד לקבלו
רותי אברהם
בכירה לשעבר במשרד המשפטים עו"ד עירית קאהן: הממשלה מגלה אוזלת יד בדרישת זכויותיו של החייל החטוף גלעד שליט    ראש עמותת בקרה על ארגונים לא ממשלתיים: עדאלה פתח בספרד הליכים נגד המשטרה
איציק וולף
שר הביטחון סולל את דרכו לממשלת לבני בחסות המשבר הפיננסי העולמי    יורד מן הדרישה המרכזית של העבודה - הגדלת מסגרת התקציב    "נעסוק בזה בבוא העת"
משה ריינפלד
חברי ארגון בריטי שפעל נגד מעבדה לניסויים בבעלי חיים השתמשו בפצצות דמה ומכתבי איום על חברות ברחבי העולם כדי שינתקו את הקשר עם המעבדה
עידן יוסף
מיוחד: לקראת יום הכיפורים משנות חברות התחבורה הציבורית את לוחות הזמנים    חלקן יפעילו לו"ז של ימי שישי    המידע באחריות החברות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il