X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשנים האחרונות חג סוכות הפך לזמן הפסטיבלים האידיאלי שבוע החג מלא באירועים, בני יומיים עד ארבעה, שמוקדשים לנושאים שונים
▪  ▪  ▪
חג הפסטיבלים [צילום: יח"צ]

גם השנה, יתקיימו פסטיבלים רבים ברחבי הארץ, כשביניהם כאלה המוקדשים לרוחניות, למוזיקה, לתחומים שונים של אמנות ועוד. המקבץ הבא מספר על פסטיבלים שנשלפו מבין כל אלה שעתידים להתקיים במהלך החג.

אינדינגב

ב-24 וב-25 באוקטובר יתקיים פסטיבל אינדינגב, הבא לחגוג, לתמוך, לייסד ולמסד את החיבור ההכרחי למוזיקה ותרבות עצמאית בכלל, ובנגב בפרט.
בכל מה שקשור ליצירה מקורית ושונה, בדומה לתחומי חיים אחרים, דרום הארץ נותר בצל ונזנח בשולי הדרך, ובצל מלחמות קיום יומיומיות. ככזה, החיבור למוזיקה אלטרנטיבית מקורית, לא מתפשרת וכנה הוא טבעי ומתבקש.
מעבר לחגיגה וההנאה, האירוע מכוון למספר מטרות חשובות. איחוד בין משפחות ואמנים שונים, מסצנות מוזיקליות שונות ומגוונות על-מנת ליצור משפחה אחת חזקה שקולה יישמע מהמדבר והלאה. מדובר בהזדמנות ליצירת שותפויות אומנותיות מסקרנות, וכמובן ליצירת חשיפה וקשר מכונן לעתיד בין תרבות ייחודית לקהל שבדרך כלל לא זוכה אליה. הפסטיבל קורא לחבר את הזרם, לצעוק חזק ולהפריח את השממה התרבותית.
האירוע יתקיים בפעם השנייה, בתמיכתה של קרן מיראז' לפיתוח הנגב, בנוף הראשוני של מצפה גבולות שבצפון הנגב, מרחק שעה וחצי מתל אביב ו-40 דקות מבאר שבע. הפסטיבל כולל הופעות וסטים חיים ומגוונים של מיטב האמנים ומשפחות האינדי המקומיות.
זהו אירוע ללא מטרות רווח כספי והוא למען ובשביל חשיפה הדדית בין הקהל והאמנים. בכניסה ייגבה מחיר סמלי ושווה לכל כיס לכיסוי הוצאות שוטפות בלבד. כל אחד מקבל הזדמנות להרים את קולו ולהדרים רגליו למען תרבות שפויה לכולם. פרטים: 054-7919410.

מוזות בסוכות

מופעי מחול ומוזיקה, סדנאות בנושא איכות הסביבה, קרקס ותיאטרון, מתחמי פעילות אינטראקטיביים לכל המשפחה ועוד. כל אלה מוצעים בפסטיבל רב-תחומי לאמנויות, מוזות בסוכות, שיתקיים בימים רביעי וחמישי, ה-15 וה-16 באוקטובר, בגן החבל בשוהם. שעות פעילות בין 18:00 בערב ל-22:30 וחצי בלילה והכניסה חופשית.
הפסטיבל, המתקיים זו השנה התשיעית ביישוב שוהם, נשען על המוטיב המרכזי של חג הסוכות במסורת היהודית, האושפיזין. הסוכות - והמתחמים הסובבים אותן - הן סוכות אירוח, פתוחות ומחבקות, אשר מזמינות את האושפיזין בפסטיבל לקחת חלק פעיל בחוויה האמנותית המתרחשת בין כתליהן כמידי שנה, כל אחת מהסוכות מארחת עשייה וחוויה מתחום אמנות אחר- מוזיקה, מחול, תיאטרון, אמנות פלסטית, שירה ורוח ועוד.
סביב הסוכות פעילים ותוססים מתחמי פעילות אינטראקטיביים המותאמים לכל טווח הגילאים, סדנאות הפעלה ובמות מופע. בין האורחים הבולטים בסוכות השונות, ניתן למצוא את התזמורת הקאמרית הישראלית ומיטב סולני האופרה, ארז נץ, קבוצות המחול דינה תלם וענת דניאלי, להקת הכלייזמרים "עושים שמח" ועוד.
בין הפעילויות לכל המשפחה: סדנאות מחול ותנועה, סדנאות בנושא איכות הסביבה ועוד.
בבמה המרכזית, הופעה של יהודית רביץ וקונצרט גאלה אופראי, עם התזמורת הקאמרית. בין הפעילויות גם סוכת האמנות הפלסטית, עם אמנית המיחזור בריג'ט קרטיה. סוכת המחול, עם קבוצת דינה תלם וקבוצת ענת דניאלי. סוכת המוזיקה, עם ארז נץ ואריק דוידוב. סוכת התיאטרון, עם תיאטרון קמגולם, החלום ואחרים. סוכת שירה ורוח, עם יצחק מילר, אלדד לוי, ברני ולהקת הכליזמרים.
במהלך ימי הפסטיבל יקיימו אמני שוהם שדרת אמנים עם תכשיטים, ציור, קרמיקה, פיסול ועוד. פרטים: 03-9723001.

עשור לתיאטרון הערבי-עברי

ברוח הסובלנות ודו-הקיום, מפיק התיאטרון הערבי-עברי ביפו, זו השנה השנייה, פסטיבל הצגות לילדים יהודים וערבים. הפסטיבל יתקיים בימים שלישי עד שבת, בין ה-21 ל-25 באוקטובר, מוצאי שמחת תורה. תחת הניהול האמנותי של נורמן עיסא, היעוץ של ד"ר רזי אמיתי, ההפקה של לי קוגן וחברי הנהלת התיאטרון אדיב ג'שהאן, גבי אלדור, מחמוד דסוקי, אכרם חילו ויגאל עזרתי.
הפסטיבל מארח הצגות ומופעים ומחוץ לארץ ומישראל, המיועדות לקהל ערבי ויהודי. ההצגות המועלות בפסטיבל הן רב-לשוניות או כמעט ללא מילים, ונשענות על אלמנטים מוסיקליים וויזואליים המובנים לדוברי כל שפה. ההצגות מיועדות לילדים ולכל המשפחה.
בין האירועים המיוחדים שיתקיימו במסגרת הפסטיבל גם מופע פתיחה: ביום שלישי, ה-21 באוקטובר בשעה 17:30 אחר-הצהריים. במהלך האירוע יתקיימו מופעי חוצות, סדנאות יצירה לילדים ומופע משותף וחגיגי של אלון אוליארצ'יק ומרים טוקאן.
הצגה נודדת: הפקה מיוחדת של התיאטרון הערבי-עברי ביפו. הצגה על משאית בסגנון 'קומדיה דל'ארטה'. הצגת נונסנס שמתקיימת בתוך משאית נודדת, שתיסע בשכונות יפו, ותעלה בפני הילדים מופע תיאטרון מבדר ללא כל תשלום.
במה קטנטנה: ביום רביעי ה-22 באוקטובר אסרו חג, וביום שבת ה-15 באוקטובר, תפתח במה קטנטנה, עליה יופיעו כעשרה ילדים יהודים וערבים, בגילאי 4 עד 10, אשר זו הפעם הראשונה בה הם עומדים על במה.
בנוסף ייערכו במהלך ימי הפסטיבל: כנס ארגון אסיטז' הבינלאומי שיהיה פתוח לקהל הרחב, סדנאות יצירה לילדים ועוד.
הפסטיבל יתקיים בתיאטרון הערבי-העברי ביפו, ברחוב מפרץ שלמה 10 (צמוד לחמאם), יפו העתיקה. מחיר כרטיס: 40 שקלים, לקבוצות מאורגנות מעל 30 איש: מחיר כרטיס 30 שקלים. פרטים: 03-5185563.

פסטיבל גיטרה

בשנה שעברה הוגשם חלומם של המכורים לגיטרות, כשבחודש ספטמבר התאספו בחאן שדרות בערבה מעל ל-100 חובבי ומנגני גיטרה מכל הארץ. המתאספים ניגנו, למדו, נהנו ונשמו גיטרה.
הפסטיבל יוצא לדרך שוב, עם שלושה ימים שמשלבים נופים וצלילים. בין ה-15 ל-17 באוקטובר, יתאספו חובבי גיטרה למיניהם עם אמנים כמו אברהם טל, אהובה עוזרי, רונה קינן, איתי פרל, ערן צור, דודי לוי, ארז לב ארי, דן תורן, דודו טסה, ארז נץ, יענקל'ה רוטבליט, רונית שחר ועוד.
גם השנה האירוע כולל סדנאות, הופעות וכיתות אמן מיוחדות, במות פתוחות, מתחם ילדים, דוכני אוכל ובמה מרכזית. כמו-כן, סוכה יהודית כשרה, לכבוד החג, שתארח מופעים וסדנאות של מוזיקה ויהדות. מומלץ להגיע עם גיטרה, אוהל ובגדים חמים לערב. פרטים: 03-7526830.

פסטיבל המדע ה-11

ביום ראשון ה-19 באוקטובר, חול המועד, מהשעה 9:00 בבוקר ועד 18:00 בערב יתקיים פסטיבל המדע, בבית יציב בבאר שבע.
ילדים (מגיל 5 ומעלה), נוער, מבוגרים, סבים וסבתות, יכולים ליהנות מיום של חוויה מדעית בתחנות מגוונות ומרתקות: מבוך הלייזרים, שיגור רקטות, מסע אל רחבי היקום בפלנטריום, ביקור במעבדה של הכימאי המטורף, עולם התלת מימד ועוד הפתעות נוספות.
בנוסף, במתחם הפסטיבל יהיו תחנות חווייתיות, הכנת פיתות על הסאג' (כלול במחיר הכרטיס), הכנת פיצות אישיות בטבון ועוד. מספר מקומות מוגבל מומלץ לרכוש כרטיסים מראש.
מחיר: 40 שקלים. 35 שקלים לכרטיס שני ושלישי, 30 שקלים לכרטיס רביעי ו-25 שקלים לכל כרטיס נוסף. למזמינים מראש מחיר כרטיס עומד על 35 שקלים. 30 שקלים לכרטיס שני ושלישי. 25 שקלים לכרטיס רביעי ו-20 שקלים לכל כרטיס נוסף. פרטים: 08-6652068.

פסטיבל שמיים בארץ

פסטיבל שמיים בארץ, הינו פסטיבל שמפיקה עמותת מרכז האור, בין ה-23 ל-25 באוקטובר במעיינות גני חוגה. מדובר בפסטיבל שהוא חוויה מיוחדת במינה של מפגש רוחני, העצמה, אהבה והתעלות.
בפסטיבל יפעלו חמישה מתחמים, מתחם מודעות וראייה על-חושית, מתחם תנועה ומוזיקה, מתחם טיפולים, מתחם עולם הילדים ומתחם צ'ילאאוט עם מוסיקת עולם להירגע ולנוח.
עשרות סדנאות מעולות העוסקות בהעצמה אישית, מודעות וראייה על חושית, סדנאות העוסקת בגוף ובתנועה, סדנאות מרכזיות שמטרתן להעלות את התדר ביחד ובעוצמה, ביום שישי בערב נקבל את השבת ביחד עם להקת "בקול הלב" אשר לוקחת אותנו למסע עוצמתי ומרגש, ומביאה את השמיים לארץ.
תוכנית הפסטיבל בנויה בצורה תהליכית, כל יום שעובר התדר הולך וגובר, וכך גם החוויה האישית, לכן מומלץ להישאר לכל ימי הפסטיבל. ביום שבת מגיעים לשיא הפסטיבל, בו ניתן לחוות ולהרגיש: שמיים בארץ.
מרכז האור בנוי ממתנדבים המקדישים חלק גדול מחייהם לעשייה ולנתינה לשמה, לא לשם רווח או תמורה, כי אם למען חזון, המפורט בהמשך.
פסטיבל שמיים בארץ פועל ומופעל על-ידי מתנדבים, גם המורים והמנחים השונים בפסטיבל עושים זאת מתוך ליבם ובחיוך רחב. עשרות סדנאות במגוון תחומים, מודעות, ראייה על-חושית, תנועה, מוזיקה והעצמה אישית עם מיטב המורים, המנחים והמטפלים בארץ.
הרבה מוזיקה תלווה לאורך כל הדרך, ג'אם סשן ליד המעיין לאור הירח, מופע ה"טרייבל דאנס" שייפתח חגיגית את הפסטיבל, קבלת שבת מיוחדת ומופע שירת מנטרות ושירה מקודשת עם להקת "בקול הלב", שתיקח למסע במחוזות מופלאים של שמחה ואהבה, מתחם צ'ילאאוט עם מוסיקת עולם, לנוח להירגע לספוג את החוויה.
בנוסף, יפעל מתחם לילדים, עולם הילדים, שיפעילו צוות מנחים מדהימים, מגוון סדנאות, משחקים, פעילויות יצירה, הצגות ושעות סיפור.

פורסם במקור באתר אינדקס מדיה
תאריך:  12/10/2008   |   עודכן:  12/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון רוזנבלום
סרט האנימציה "מכוניות" של חברת פיקסאר זכה להצלחה גדולה בעולם    בעקבות הצלחה זו מיהרה החברה לעבוד על חלק שני אשר ייצא לבתי הקולנוע בקיץ 2011
עידן יוסף
הנשיא בטקס האזכרה השנתי: "מאז מלחמת יום הכיפורים אנו מודעים ליכולות חבויות בתוכנו. גם האויב החדש, הנהגת אירן השחצנית, צריך להביא בחשבון שמי שרוצה להפתיע, אל יסמוך יותר מדי על גורם ההפתעה"
משה ריינפלד
אוסטרליה הודיעה על תוכנית הצלה מקיפה למגזר הפיננסי, והתחייבה לערוב לכל הפקדונות    ניו-זילנד ערבה לפקדונות הציבור בלבד
מערכת סרט
סדרת דרמה יומית חדשה - "גירושים נפלאים", בת 44 פרקים תשודר ב-YES במהלך החורף    בסדרה יככב אורי פפר ויגלם תפקיד כפול של תאומים זהים
רותי אברהם
קרן אן טוענת כי זרמון-גולדמן העתיקו לכאורה ללא רשותה קטעים משירה המפורסם לקמפיין פרסום של מוצרי ללין    זרמון-גולדמן: נפריך את הטענה באמצעות חוות דעת של "מוזיקאי בעל שם"
רשימות נוספות
אזהרה חמורה: לא לטייל בחג בנחלי הדרום  /  עומר כרמון
מה לעשות עם הכלב בזמן חופשה בחו"ל  /  גלית יצחק
ברכת כהנים ומעמד זכר להקהל בחול המועד סוכות  /  הקרן למורשת הכותל
סוכה של שלום  /  אלי וינוקור
גינון לילדים  /  עופר הירש
טֶרֶם בּוקֶר בְּיָפוֹ  /  איתן קלינסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il