X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקומה ה-11 בקומה ה-11 של מלון קראון פלאזה בעזריאלי היא מסעדה עם שאיפות גבוהות, ביצועים מרשימים וקינוחים מסעירים דביר אדלר צופה לה עתיד מזהיר
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת הקומה ה-11 בתל אביב]

מסעדת 'הקומה ה-11' מצהירה בשמה על הגובה בו אתם עומדים לסעוד. ההבטחה לגובה מפתחת ציפיות גבוהות לא פחות לנוף שישקיף לעברך בין ביס לביס. במקביל, מסעדה של מלון בוטיק עסקי חדיש בלב ת"א, ועוד במגדלי עזריאלי, מפתחת ציפיות משל עצמן לגבי טיב המקום. האתגר של שף המסעדה, איתן מזרחי, היה לתת ביטוי לכישוריו במענה לאוכלוסיה הבינלאומית שמתאכסנת במלון, וזאת תוך הקפדה על כשרות. מצד אחד הוא חייב להגיש את הדברים הבסיסיים שכולם מחפשים, ומצד השני הוא רוצה להתנסות בדברים מיוחדים שיהוו מוקד משיכה בפני עצמם. אכן אתגר לא פשוט, ומזרחי נותן פה פייט רציני.
כבר בלובי ספון השיש של המלון הקוסמופוליטי הנוצץ, קיבלנו, חברתי ואני, קצת תחושה של חו"ל. מעלית משוכללת העיפה אותנו חיש-קל לקומה המדוברת והרושם התעצם עוד יותר בהגיענו לחלל המסעדה המרהיב. העיצוב עצמו מודרני ובעל שאיפה למינימליסטי, בוהק ועם זאת חמים ומזמין. המקום מתפקד גם כבופה ארוחות בוקר, גם מגיש עסקיות צהריים, גם כסושי בר, וגם כ-Steak House בערב, עת אנו הגענו.
עוד לפני שהזמנו מהתפריט, התגנבו לשולחננו שתי קציצות טרטר טונה עם בצל, ובזכות טעמן המיוחד, פתחו היטב את התיאבון. לחם הבית פינק בטריותו, אבל לא היה ראוי לציון מיוחד. אחרי אלו הגיעו - הפעם לפי הזמנה - נתחי טונה צרובה, על מצע סלט צנונית, סלק ובלסמי (59 שקל) - מנה ששאבה השראה מהסושי בר הסמוך, והייתה אומנם הייתה אלגנטית וכיפית, אך הנתחים איבדו מחיוניותם איפשהו בדרך. במקביל וכדי לפתוח את הבשרים שעוד יבואו, הזמנו גם את סלט הבית (42 שקל), שבתוך החסות שלו התחבאו אנדיב, פירות הדר, אבוקדו, צנובר ופיסטוקים וכל זאת ברוטב וינגרט. על אף שכל המרכיבים היו טריים ומצוינים, המנה השאפתנית הזו פשוט לא התחברה.
מבחר היין משובח, והקברנה סוביניון של ברקן (35 שקל) היה בן לוויה נאמן לכל אורך הארוחה. חברתי היקרה ביקשה מיץ אשכוליות סחוט (12 שקל) והצטערה לקבל אותו עם קוביות קרח.
בעוד אנו מתפעלים מהעיצוב ונהנים מהאוירה, התמקמו סמוך לשולחננו כשלושים או ארבעים בני משפחה סביב שולחן ארוך אחד כדי לציין אירוע כלשהו. בלבי קינן חשש כבד שהאירוע יעכיר ברעשו את האוירה הרומנטית הנפלאה, אולם הוא התפוגג הודות לתקרה האקוסטית האיכותית שהתמודדה איתו בקלילות.
במצב רוח מרומם זה, הגיעו לשולחן המנות העיקריות - אנטרקוט מיושן בן 300 גרם ברוטב פטריות פורצ'יני (110 שקל) ייצג את הצד השמרני בתפריט, ואילו מוסר ים על מצע ירקות מוקפצים (85 שקל) ייצג את הניסיון לחדש. הסטייק היה שמנמן למדי, מה שהקנה לו אופי עסיסי נהדר שהסתיר את העובדה שהוא כשר. פשוט, ופשוט טוב. הדג, שבפני עצמו היה טרי ועשוי טוב, התיישב בדיוק בתנוחה הנכונה על מצע הירקות המוקפצים. מנה עם מעוף.
חברתי ואני כבר היינו מוכנים ללכת שבעים ושבעי רצון, אך המלצרית החביבה הכריזה על עצמה כתפריט קינוחים מהלך ("תפריט הקינוחים עוד לא הודפס"). לא עמדנו בפיתוי, והזמנו גם קרפצ'יו אננס, ברוטב תה ירוק, קרמל, וסורבה פסיפלורה (39 שקל), וגם תחרת שקדים ואגוזים, שהייתה מעין גביע לקרם קוקוס ברוטב פירות יער (39 שקל). שתי המנות היו גם ייחודיות וגם מענגות במלוא מובן המילה. כל אחת הציעה סט טעמים וניחוחות מורכב, אך עם זאת מגובש היטב. אני חייב להודות, בזכות הקינוחים הארוחה הפכה לחוויה ברמה אחרת.
לסיכום אפשר לומר כי המסעדה הצעירה של השף איתן מזרחי מנסה לעשות הרבה דברים ועם הרבה כוונה טובה. בחלקם היא מצליחה, ובחלקם קצת פחות. המלצה שלי? כדאי לשים עליה עין, במיוחד אם אתם שומרי כשרות. יש לה פוטנציאל להפוך למשהו איכותי.

* הכותב היה אורח המקום.
הקומה ה-11 - מגדלי עזריאלי (מגדל מרובע), מלון קראון פלזה סיטי סנטר תל אביב, 03-7774067, 03-7774066
תאריך:  02/11/2008   |   עודכן:  02/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עודד פשטצקי
אבא דב ודב ממשיך יצאו לציד במרכז קסטרא כשלפתע פגשו בבשרלה - מסעדה נוטפת דם שדווקא מצטיינת בסלטים, אבל עושה כבוד אמיתי לבשר ואפילו מיישנת אותו בעצמה    שבט דב הפשטצקי
מערכת סרט
אתמול הגיעה לקו הסיום תוכנית הריאליטי של ערוץ 10 - "היפה והחנון"    נמרוד ורוקסן נבחרו לזוג שעבר את השינוי הגדול ביותר וניצחו בתחרות    הזכייה זיכתה אותם בפרס של 200 אלף שקלים
משה ריינפלד
הקשר לממשל הבלתי פופולרי של בוש פוגע קשה בסיכוייו של המועמד הרפובליקני מקיין, וכל הסקרים מנבאים לו כישלון בבחירות ביום ג'
עידן יוסף
התקנות לחיסכון אנרגטי אושרו בוועדת הכלכלה של הכנסת    הצפי: חיסכון של 135 מיליון קווט"ש מדי שנה
עידן יוסף
קבוצת מיקוד חדשה בגיוס עובדי כוח אדם לפרטנר-אורנג'    למרות המשבר הכלכלי - בני 45 פלוס מגויסים לתפקידי שירות מגוונים במערך שירות הלקוחות והמכירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il