X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אפריקה זינקה ב-52% בשבוע פעיל בשוק: "אין הסבר קונקרטי לזינוק בשעות האחרונות של המסחר" מתחילת השנה איבד מדד הנדל"ן 75%; מדד תל אביב 100 זינק ב-6.8% והגיע לרמה של 552.78 נקודות מדד מניות הבנקים, שצנח אתמול ב-8.6%, סיים את יום המסחר בעלייה של 5.6%
▪  ▪  ▪
עליות בעקבות החילוץ של סיטי [צילום: AP]

הבורסה של תל אביב סיימה את יום המסחר בעליות שערים חדות (יום ב'): מדד ת"א 25 עלה ב-5.3% וננעל ברמה של 623.66 נקודות, ומדד תל אביב 100 זינק ב-6.8% והגיע לרמה של 552.78 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.75 מיליארד שקלים.
המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית על-רקע תוכנית ההצלה של הממשל לסיטי. סמוך לשעת תום המסחר בתל אביב הוסיף מדד הדאו ג'ונס כ-2%.
המסחר בבורסה בתל אביב התנהל בעצלתיים בשעות הבוקר, אולם בשעה 14:00 לערך החלו המדדים לזנק מעלה. פעיל באחד מחדרי העסקות אמר בצהריים כי "אין הסבר קונקרטי לעליות החדות שנרשמות בשעה האחרונה והן מבטאות את התנודתיות החדה בשווקים". אתמול צנחו המדדים בתל אביב ב-6% - גם כן ללא סיבה נראית לעין.
מדד הנדל"ן הוביל את עליות השערים כשזינק בשיעור אדיר של יותר מ-23%. עם זאת, מתחילת השנה איבד מדד מניות הנדל"ן 75%. אפריקה ישראל המשיכה להתאושש והשלימה זינוק של 52% בשבוע - אם כי מתחילת השנה איבדה המניה 87%. חברת אפריקה מגורים, מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, סיימה את הרבעון השלישי של 2008 עם רווח נקי של 14.9 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 6.4 מיליון שקל. עליות חדות נרשמו גם במניות אפריקה נכסים, גזית אינק, דלק נדל"ן ואלביט הדמיה.
ימים לא קלים עוברים על קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. דנקנר אומנם נערך היטב למשבר, אולם השקעת הענק בלאס וגאס מצטיירת – לפחות עד כה – כסיפור לא מוצלח. בחברת השמאות CBRE הציגו אתמול הערכת שווי למגרש שרכש דנקנר במשותף עם יצחק תשובה. על-פי החברה, מחי הקרקע צנח ב-48% ל-652 מיליון דולר. ירידת השווי – כ-600 מיליון דולר – מהווה כל ההון העצמי שהשקיעו 2 השותפים בפרויקט. שיטת המדידה של CBRE מבוססת על ניסיון להעריך כמה כסף ישלם קונה פוטנציאלי.
זרוע אחרת של אי.די.בי, כור, השקיעה בתקופה האחרונה כ-4.3 מיליארד שקל ברכישת 38.2 מיליון מניות של קרדי סוויס לפי מחיר ממוצע של כ-35 פרנק שווייצי. מאז, צנחה מניית קרדי סוויס בכ-30% ושווי ההשקעה בספריה של כור גבוה בכ-1.2 מיליארד שקל משווי שוק של ההשקעה שלה בקרדי סוויס, כלומר כור מופסדת על הנייר על המהלך שביצע בכ-1.2 מיליארד שקל. בעקבות זאת, מציינת כור כי במידה שששווי שוק של השקעתה בקרדי סוויס בבורסה יהיה נמוך יותר משווי השקעה זו בספרים, תהיה לכך השפעה על ההון העצמי של החברה, ובמידה שיהיה מדובר בפער משמעותי - תהיה גם השפעה על דוח רווח והפסד.
מדד מניות הבנקים, שצנח אתמול ב-8.6%, סיים את יום המסחר בעלייה של 5.6%. לאומי והפועלים חוזרות לטפס כאמור בעקבות החילוץ של סיטי. רשת המחשבים של בנק הפועלים, ובכלל זה כספומטים ומערכות האינטרנט - עדיין לא חזרו לפעול במלואן. זאת למרות הודעה שפירסם הבוקר הבנק, לפיה התקלה אותרה ותוקנה.
ועוד בקבוצת אי.די.בי ובתחום הפיננסים: כלל ביטוח רשמה ברבעון השלישי של 2008 הפסד של 215.6 מיליון שקל, בעיקר בשל הפסד של 110 מפעילות הפיננסים המבוצעת על-ידי כלל פיננסים.
המפעלים הפטרוכימיים, שבשליטת דיוויד פדרמן, יעקב גוטשטיין, אלכס פסל וליאוניד נבזלין, הצליחו לצמצם את ההפסד ברבעון השלישי של השנה לעומת הרבעון המקביל: המפעלים סיימו את הרבעון השלישי של השנה עם הפסד של 14.7 מיליון שקל לעומת 105.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בתי הזיקוק בחיפה - בז"ן, שבשליטת משפחת עופר מציגה רבעון ובו אומנם עלייה בהכנסות ועלייה של 36% ברווח התפעולי ל-53.5 מיליון דולר. עם זאת, הוצאות מימון אדירות של 67 מיליון דולר אכלו את מרבית הרווח התפעולי והותירו לבז"ן רווח נקי סמלי של 42 אלף דולר בלבד לעומת 18 מיליון דולר ברבעון המקביל.
דלק ישראל, שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, זכתה הבוקר במכרז לאספקת סולר ומזוט למשרדי הממשלה בהיקף של למעלה מ-500 מיליון שקל. אספקת הדלקים נועדה לשימוש לצורכי הסקה והפעלת גנרטורים. דלק תחליף את פז שמילאה תפקיד זה בשנים האחרונות.
בינתיים נשואות העיניים אל משרד האוצר ולשאלה האם, כיצד ומתי יתערב המשרד בשוק ההון בכלל או באפיקי החיסכון הפנסיוניים בלבד. הממונה על שוק ההון באוצר, ידין ענתבי, הזכיר אתמול בוועידת TheMarker כי למרות כל הדיבורים על "פריסת רשת ביטחון" לחסכונות, איש בעצם אינו יודע במה מדובר. האוצר צפוי לגבש החלטה כבר היום בערב. "איש אינו יודע מהי בדיוק רשת הביטחון שעליה מדברים כולם: אין נייר אחד שאומר כמה זה עולה ואין נייר אחד שמראה מי משלם על זה. ולכן רשת הביטחון שלה, למרות הסלוגן המאוד סימפטי, לא ברורה" אמר ענתבי והזכיר שוב ושוב כי בראייה ארוכת שנים, אפיקי הפנסיה עדיין הציגו רווחים "ההפסדים כואבים אבל התשואות חיוביות".
ההצעה העדכנית ביותר מדברת על מתן רשת ביטחון לחוסכים בקופות גמל ובקרנות פנסיה בני 60 ומעלה, רק אם השכר שהם מקבלים נמוך מפעמיים שכר המינימום במשק, שמגיע ל-7,700 שקל. כלכלנים מעריכים כי עלות התוכנית עומדת על 9 מיליארד שקלים עבור כל ירידה של 10% בשווקים.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה בצהריים את אומדני הצמיחה הראשוניים מהם עולה כי התוצר צמח ברבעון השלישי של 2008 בקצב שנתי של 2.3% בלבד. לשם השוואה, ברבעון השני עלה התוצר בקצב שנתי של 4.1% וברבעון הראשון עלה ב-5.2%. התוצר העסקי עלה ברבעון השלישי של 2008 ב-1.9% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 5% ברבעון השני ושל 5.8% ברבעון הראשון של השנה.
בתוך הסערה שמעוררים ההפסדים באפיקים הפנסיוניים ולנוכח גיבוש תוכנית ההאצה של משרד האוצר, נדמה כי איש אינו זוכר שבימים אלה נמצאת עונת הדוחות הכספיים בעיצומה. לחברות הנסחרות נותר בסך-הכל שבוע אחד כדי לפרסם את התוצאות הכספיות אולם עוד לפני שפורסמו, הפכו הדוחות ללא רלוונטיים שכן הסביבה העסקית הספיקה להשתנות מאז הרבעון השלישי. בשוק מייחסים חשיבות רבה יותר לתחזיות להמשך ופחות לתוצאות העבר. אם בשנים הקודמות התרגלנו לכך שהמסחר מושפע מתוצאות החברות - הרי שבימים אלה נדמה שמדובר באירוע שולי למדי.
במערכת הבנקאית נערכים לאפשרות לביצוע מחיקות בשל החשיפה לענקית הבנקאות סיטי (לשעבר סיטיגרופ) במידה והבנק יקרוס. על-פי ההערכות, החשיפה של המערכת הבנקאית לסיטי עומדת על 800 מיליון דולר עד מיליארד דולר. מנכ"ל בנק לאומי, גליה מאור, השוותה אתמול אירוע כמו קריסת סיטי להתמוטטות ארה"ב. הבוקר נודע כי הממשל הפדרלי בארה"ב הסכים להעניק סיוע חירום חסר תקדים בסך יותר מ-300 מיליארד דולר לענקית הפיננסים סיטי.

תאריך:  24/11/2008   |   עודכן:  24/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עליות חדות: מדד הנדל"ן זינק ב-23.4%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
ממחקר שערך מכון ברוקדייל עולה כי 32% מהנשים שנפגעו מאלימות הסתירו זאת, עד שפנו לבית החולים    84% מהנשים הרגישו נוח לדבר עם העובדת הסוציאלית על אירוע האלימות    כ-50% מהנשים דיווחו שתוכנית הטיפול תרמה להן רבות
עופר וולפסון
כך אמר יהודה זיסאפל, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה בישראל, בעקבות סקר שנערך    חברות ההיי-טק צופות ירידה של כ-3 מיליארד דולר בהכנסותיהן השנה בהשוואה ל-2007    זיסאפל: "פיטורים של עובד אחד בהיי-טק, גוררים אחריהם פיטורים של ארבעה אנשים בענפים אחרים במשק"    קרא לממשלה לנקוט במספר צעדים דחופים להצלת התעשיה, ביניהם חיזוק שער הדולר והקמת קרנות הון סיכון חדשות
משה ריינפלד
כריסטיאן קלאר שרצח 9 בני אדם במסגרת ארגון הטרור, נידון למאסר עולם וישב 26 שנה בכלא, הוגדר כעת כמי ש"לא נשקפת ממנו סכנה לחברה"
מערכת אתר ספורט 5
החלוץ מעוניין לצאת בינואר. בשלישי סטיאווה בארנה (חי ב-5+GOLD)
רותי אברהם
המדינה: לדחות העתירה הדורשת להפסיק עד לאחר הבחירות את המגעים שמקיים אולמרט עם סוריה    הפרקליטות טוענת, בשמו של אולמרט: הפסקת המגעים עם הסורים והפלשתינים תקשה על חידושם בעתיד ותפגע ביחסי ישראל עם סוריה המתווכת בין ישראל לסוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il