X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנדל"ן קפץ ב-12% אפריקה קפצה ב-15% טבע השילה 0.3% כור ירדה ב-5% כי"ל שמרה על יציבות שיכון ובינוי קפצה 24%
▪  ▪  ▪
תנודתיות בשווקים [צילום: AP]

המסחר בתל אביב ננעל במגמה חיובית: מדד תל אביב 25 עלה ב-0.8% לרמה של 647 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 1% לרמה של 573 נקודות ומדד התל טק שמר על יציבות. מחזור המסחר מסתכם נמוך גם היום והסתכם ב-1.1 מיליארד שקלים.
כנראה שהתנודתיות באחד העם מסרבת להסתיים. כך, יום המסחר נפתח בירידות שערים של 4% בעקבות הנפילות יום קודם בוול סטריט, אולם בשעות הצהריים החלו הירידות לגווע בעקבות היציבות היחסית שהפגינו הבורסות באירופה. בהמשך החלו אינקדציות על פתיחת מסחר חיובית בארה"ב מה שעודד את המשקיעים בעולם לשוב ולרכוש מניות. בהמשך התנודדה הבורסה מירידה של 1% לעלייה של 1%.
עונת הדוחות הסתיימה ומבול הדוחות הבעייתים, שחיכו לדקה ה-90, פורסם אתמול. רצף של קשיים של החברות הקטנות - בעיקר בענף הנדל"ן - הותיר שובל הערות של רואי החשבון בדוחות וכללו אזהרות עסק חי. גם בישראל מתרבים סימני המיתון, כאשר המדד הקרוב שיפורסם בעוד פחות משבועיים צפוי להיות שלילי בשיעור של עד 1%, ועשוי לרמז אף הוא על ההאטה בביקושים. מכת הפיטורים ממשיכה אף היא להכות בכל עבר.
פרופ' רפי מלניק, משנה נשיא לעניינים אקדמיים במרכז הבינתחומי הרצליה ומפתח "מדד מלניק", ציין היום כי השפעות המשבר אליו נקלענו, צפויות להוריד את הצמיחה בישראל ב-2009 לשיעור של 0.7%. מדובר בשיעור הצמיחה הנמוך ביותר, שנרשם במשק מאז המשבר הכלכלי בין 2001 ל-2002, בהן נרשמו שיעורי צמיחה שליליים.
מדד מניות הנדל"ן החזיר חלק מהירידות שחווה אתמול. לאחר פתיחה בירידות של 5% נהנה המדד משינוי האווירה בשוק ועלה ב-12%. אפריקה (-12.68%, 42.7) הובילה את העליות עם זינוק של 14.3%. שיכון ובינוי (24.64%, 306.0) זינקה ב-24%.
מחירי הסחורות איבדו גובה לאור ההאטה וגם החדשות השליליות משוק הדשנים מתחילות להיערם. תוצאות מקדימות אותם פירסמה מוסאיק אתמול לאחר תום המסחר כללו ירידה של 38%-11% בכמויות האשלג והפוספאט, שהיא מכרה בשלושת החודשים האחרונים. כי"ל (-12.68%, 42.7) הגיבה בירידות, אבל בסיום המסחר שמרה על יציבות.
שלשום בלילה רכש עידן עופר, יו"ר החברה לישראל (-12.68%, 42.7), ממניות החברה ב-17 מיליון שקלים. הדבר לא עזר למניה שאיבדה גובה, לאור מצב התובלה הימי המתדרדר.
עוד בעל עניין, שרכש מניות בימים האחרונים הוא יצחק תשובה שרכש מניות של קבוצת דלק (-12.68%, 42.7) בהיקף של 6.5 מיליון שקלים ביומיים האחרונים. דלק איבדה 0.4%.
מניית קרדי סוויס שוב גוררת את כור (-12.68%, 42.7) לירידות של 5% לאחר שהשלימה צניחה של 16% ביומיים. ההפסד של כור על הנייר מסתכם עד כה בכחצי מיליארד שקלים. גם מכתשים אגן, החברה הבת של כור, איבדה 3%.
טבע (-12.68%, 42.7) איבדה 0.3%. רשות ההגבלים של האיחוד האירופי דחתה את המועד בה יינתן ההחלטה לגבי המיזוג עם באר ל-22 בדצמבר. הדבר וודאי לא מקל על ראשי החברה שמתכננים להשלים את המיזוג עד סוף השנה.
למרות העליות בשוק מדד התל בונד לא השתתף בחגיגה והמשיך לאבד גובה יום שני ברציפות. מדד התל בונד 20 איבד 0.6% ומדד התל בונד 40 השיל 0.9% ומדד התל בונד 60 איבד 0.7%.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  02/12/2008   |   עודכן:  02/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום תנודתי הסתיים בעליות: ת"א 25 עלה ב-0.8%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחקר חדש גילה כי דיכאון כמעט והכפיל את הסיכויים לעלייה בשומן באזור הבטן    קשר להיקף המותניים גם הוא זוהה, אך לא היה בעל משמעות סטטיסטית
גלית יצחק
הילד שיחק במגלשה בגן הילדים ושרוך חולצתו נכרך סביב צווארו    פונה במצב קשה לבי"ח סורוקה    מיכל זוהר-שמשי מעניקה מספר המלצות למשחק בטוח בגן השעשועים
רותי אברהם
בית משפט הרשיע בעבירת איומים אדם שאיים "להפוך שולחן" על עובדת מינהל מקרקעי ישראל    השופט: גם פגיעה נוירולוגית כתוצאה מתאונה אינה "מחלצת" את הנאשם מהמיוחס לו
משה ריינפלד
צוות מטעם הקונגרס האמריקני מזהיר מפני פיגוע של נשק להשמדה המונית בעיר גדולה בעולם    סכנת הטרור הגרעיני מפקיסטן מדאיגה במיוחד
גלית יצחק
כך דווח בקול ישראל    הצוות החינוכי לא השגיח במתרחש    המשטרה פתחה בחקירה    גבר בן 44 נעצר בחשד שתקף צעירות ברחוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il