X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טיפים להתמודדות עם התיקון לחוק התקשורת הקובע, במיוחד עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים, הגבלות על צורות פרסום מסוימות מאת: עדי פלאוט, הבעלים של קבוצת קומליין
▪  ▪  ▪
הבעיה היא בספאמרים בינלאומיים

בראשון בדצמבר נכנס לתוקף התיקון לחוק התקשורת הקובע, במיוחד עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים, הגבלות על צורות פרסום מסוימות. אישור חוק זה גרם למחאה, שקמה ועדיין נמשכת, לשינוי החוק כך שייקח בחשבון בצורה הוגנת גם את הצד השני - בעלי העסקים. אך בינתיים, כל זמן שהחוק לא שונה, תכנון נכון לא רק יחסוך עוגמת נפש, הוא גם יעזור להמשיך להתקיים ולשגשג.
הדרך הפשוטה ביותר עבור בעלי עסקים להסתבך היא לא להבין את עיקרי החוק ולפיכך להפרו. קומליין יעוץ עסקי פועלת בימים אלו למען הסברת החוק והשלכותיו וכיצד ניתן להמשיך לפעול במסגרתו. נשלח תקציר בשפה פשוטה ומובנת ללקוחות ובעלי עסקים למען השכלתם:
  • החוק מתייחס בשלב זה רק לאמצעי ההפצה ההמוניים הבאים: מיילים, הודעות SMS, פקסים והודעות טלפון מוקלטות מראש.
  • ההגבלות חלות רק על אנשים, שאינם לקוחות שלכם בהווה או בעבר ומניח שמי שאי-פעם רכש מכם משהו סיפק את פרטיו מרצונו. בנוסף, אנשים שיש לכם הוכחה ברורה שנתנו את אישורם מרצונם לקבלת הפרסום גם כן אינם תחת ההגבלה. לצורך החוק הוכחת ההסכמה חייבת לבוא מהלקוח ולא מכם. אם אתם רשמתם אותו בעצמכם זה לא תקף - רק אם הוא רשם את עצמו.
  • ההגבלות חלות רק על מסר פרסומי, שנועד לגרום למקבל הפרסום להוציא כסף.
  • כל אחד מהנמענים המורשים חייב לקבל אפשרות להסיר את עצמו מהמאגר בכל שלב שהוא, וחובה על מנהל המאגר להסירו לאלתר.
  • פיצויים יכולים להיפסק ללא הוכחת נזק כלשהו. במילים אחרות, רק מעצם התלונה בעלי עסקים עלולים לקבל קנס כספי.
סעיף 5 נשמע מרתיע במיוחד (במיוחד לאור גודל הקנס המרבי) וגורם לעסקים רבים להסס לגבי הפצה עתידית. אך אם נערכים נכון במסגרת החוק אפשר להמשיך ולבצע קידום.
הנתון החשוב ביותר שיש להבין הוא ששר התקשורת באמת מנסה להיות לצד האזרח בנושא הזה ולמרות שהחוק אינו מאוזן בצורתו הנוכחית הוא נובע מכוונות טובות. רוב התגובות למאמרים בנושא יראו שאנשים ממש זועמים על דואר שהם מקבלים ללא אישורם.
אבל אם נבחן את הנושא יותר לעומק נגלה שמספר "עברייני הספאם" בישראל קטן יחסית, הבעיה היא ספאמרים בינלאומיים, במיוחד אלה ששולחים וירוסים באינטרנט. ישנם מיילים שמגיעים עם כותרת שקרית או מכתובות פיקטיביות וכן הלאה ואין שום ספק שלא הייתה כוונה אתית מאחורי שליחתם, ואכן ישנו נזק שנוצר. החוק של שר התקשורת לא יעזור נגד התופעה הזאת, היא לא תיפסק בגלל החוק הישראלי (בזירת האינטרנט הבינלאומית מנסים לחסום אותה כבר שנים ללא הצלחה) ולעומת זאת בעלי עסקים הגונים שמפיצים ידיעות שעשויות להיות בעלות עניין רב מאוד עבור הצרכן ייחסמו.
מספר טיפים לשמירה על קשר עם הציבור למרות הכל:
  • לרשימות כלליות אתם יכולים להמשיך ולשלוח מסרים שאינם פרסומיים - כמו טיפים, מאמרים ודברים אחרים שאינם מבקשים כסף או שמהללים את השירות שלכם בכל צורה שהיא. ידיעה המעניקה שירות לציבור נטו. פרסומת מוגדרת במילון רב-מילים בתור "מסר הנשלח באמצעי התקשורת לקידום המכירה של מוצר, שירות וכד' או להבאתם לידיעת הציבור". שירות חינם נמצא על גבול אפור וצריך לדקדק בניסוח שלו ובאספקה שלו לאחר מכן.
  • חשוב להתחיל בקמפיין לאישור רשימת התפוצה של העסק. יש לכך פתרונות טכניים רבים וניתן להיעזר במומחים לשם כך. לדוגמא, ניתן לעבוד עם מערכת דיוור מורשית המספקת מערך טכני מתאים.
  • הפרידו את רשימת הלקוחות (הווה ועבר) מהרשימה הנרחבת, כך שתוכלו להמשיך לדוור להם מסרים פרסומיים בניגוד לרשימה המורחבת. אל תשכחו לספק גם להם אפשרות הסרה מהרשימה. זה לא רק החוק - זה גם הדבר הישר לעשותו. וודאו שמערכת הסרת הנמענים שביקשו הסרה יעילה ושיש לכם תיעוד של כל הבקשות הללו, ליתר ביטחון.
  • אין שום הגבלה בשלב זה על דיוור רגיל ועל הפצת פליירים. המשיכו להפיץ את עצמכם כי רק כך תיחשפו ללקוחות חדשים. נכון שזה יותר יקר, אבל אם זה מבוצע נכון אז התמורה מצדיקה כל שקל שהושקע.
  • ישנם אפיקי הפצה מומלצים אחרים, שווה ללמוד להשתמש בהם. הפשוט מכולם הוא "גוגל" ויכולים להיות בו אחוזי הצלחה רבים וטובים. מסע פרסום יעיל בעיתונות מצריך השקעה פיננסית גדולה ולא לכל עסק קטן או בינוני יש את התקציב להתמיד בפרסומים אלה.
הכי חשוב שכולנו נמשיך לפרוח ולשגשג בעסקים ונעזור זה לזה להגיע למטרה כקהילה. זה טוב להכנסה האישית, זה טוב לציבור השכירים שמועסקים אצלנו וזה טוב למדינה.
אודות קבוצת קומליין
קבוצת קומליין בע"מ הינה חברת יזמות ואחזקות, ומהווה "בית גידול" לחברות חדשות. הקבוצה מסנכרנת בין תחומי יכולת בתוך הקבוצה וכן מספקת שירותי מטרייה לעסקים בקבוצה.

תחקירי pCon - למצוא (במקום לחפש) את מה שחשוב במחשוב ב-10 דקות בשבוע
תאריך:  07/12/2008   |   עודכן:  07/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה עושים עם החוק החדש?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה הקשר שלכם לסיינטולגיה?
יאירי  |  7/12/08 13:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
שר האוצר בישיבת הממשלה: "יקודמו שורה של פעילויות מחוללות צמיחה בטווח המיידי"    "נמשיך במתווה הורדות המס, נרחיב ההשקעות בתשתית"    הגירעון הממשלתי יגדל משמעותית ב-2009
מערכת PCאון
גוגל השיקה את Google Friend Connect - שירות חדש המאפשר לכל אחד להפוך את האתר שלו לרשת חברתית    איך זה פועל בדיוק? אלו חידושים מעניינים מציע השירות?
משה ריינפלד
סין: צעד נמהר וקצר ראות    נשיא צרפת: אין צורך בדרמטיזציה    הסינים איימו בחרם על תוצרת צרפת אך בצרפת לא רואים סימנים לכך
עופר וולפסון
נסע לסדרת מפגשים עם גורמים בכירים בכלכלה האמריקנית וכמו-כן השתתף במפגש התקופתי של ה-G-30    פישר הינו אחד המועמדים המובילים למשרת הנשיא של הפד של ניו-יורק
גלית יצחק
ישי אילת מונה לתפקיד    מחליף בתפקידו את שולמית נוס    אילת ייצג את החולים בסוכרת נעורים מול הרשויות וייסייע בגיוס התרומות למציאת מרפא למחלה ולמימון פעילויות הרווחה לטובת הסוכרתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il