X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
וול סטריט: מניית פורד נחלשה ב-4.7% מניית מריל לינץ' איבדה 5%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה שלילית, על רקע תחזיות שליליות שפרסמו מספר חברות, שהזכירו למשקיעים כי המיתון הנוכחי לא יסתיים במהירות. נאסד"ק ירד ב-1.5% לרמה של 1,547 נקודות. דאו ג’ונס נחלש ב-2.7% לרמה של 8,691 נקודות. מדד S&P 500 השיל 2.3% לרמה של 888 נקודות. בשוק הסולידי, עלו מחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב, והתשואה עליהן ירדה ב -0.065% לרמה של 2.669%.
קצב ההעסקה העולמי ברבעון הראשון של 2009 יואט והדבר יבלוט במיוחד בסינגפור, בהודו ובטייוואן, כך עולה מסקר תחזית התעסוקה של חברת Manpower. עם זאת, מעניין לציין שמספר החברות בארה"ב, המצהירות שאינן מתכננות שינוי בכוונות ההעסקה שלהן, גבוה יותר באופן משמעותי מזה שהיה בתקופת השפל של 2001. הדבר עשוי ללמד על האטה בצמצום מצבת כוח העובדים ברבעון הקרוב".
במגזר הרכב - הבית הלבן ונציגי הרוב הדמוקרטי בקונגרס אמרו הלילה כי הם קרובים לאישור של חבילת הסיוע הממשלתית בסך 15 מיליארד דולר לתעשיית הרכב בארה"ב, שנועדה להציל את שלוש יצרניות הרכב הגדולות - ג’נרל מוטורס וקרייזלר, מקריסה ותטיל עליהן פיקוח מוגבר.
עוד במגזר הרכב: תקוותה של יצרנית המכוניות האמריקאית, פורד, כי השוק הרוסי ושווקים מתעוררים נוספים יסייעו לה לצלוח את המשבר במגזר הרכב בארה"ב ובאירופה התבדתה: באוקטובר נרשמה ירידה של 30% במכירות דגם פורד פוקוס, לפי סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס, ובעקבות זאת הודיעה פורד הודיעה על השעיית הייצור במפעלה בסנט פטרסבורג המייצר את הדגם למשך חודש. פורד מצטרפת בכך לפולקסוואגן ולרנו, שהשעו אף הן פסי ייצור ברוסיה.
סוני, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה לצרכן השנייה בגודלה בעולם, תקצץ 16 אלף משרות ותוריד ב-30% את ההשקעות בפיתוח מוצרי האלקטרוניקה. זאת, בעקבות ההאטה המשמעותית בכלכלה העולמית שפגעה ברווחיותה.
NBC החתימה את ג'יי לנו לחוזה שישאיר אותו ברשת הטלוויזיה, והוא צפוי לעבור לשדר בשעות צפיית השיא בארה"ב. NBC היא חלק מ-NBS UNIVESAL שהיא חלק מקבוצת ג’נרל אלקטריק.
במניות הישראליות, רדוור, המפתחת הפתרונות לניהול עומסים באתרי אינטרנט, תימחק מהמסחר בבורסת תל אביב. זאת, אחרי שדירקטוריון החברה החליט למחוק את מניות החברה מהמסחר בתל אביב. החברה הגישה את הבקשה למחיקתה לבורסה. על פי חוקי המסחר בתל אביב, המחיקה תצא לפועל בתוך שלושה חודשים מרגע הבקשה, קרי, במארס 2009.
אחרי שחברת XTL כשלה בניסוי תרופת הדגל של החברה, ביספאדין, לפני חודש, נראה כעת כי החברה נמצאת בישורת האחרונה לקיומה. XTL, שבשיאה נסחרה בלונדון לפי שווי של יותר מ-185 מיליון דולר, מפטרת כ-9 מ-12 עובדי החברה שנותרו בו ונשארת עם שלושה עובדים בלבד. העובדים האחרונים שנותרו בה, ביניהם המנכ"ל, ינסו למזג את פעילות החברה עם חברה אחרת או לחילופין יסייעו בהנזלת נכסי החברה הנותרים.
גיוון אימג’ינג רכשה מחברת מדטרוניק את קו העסקים של בראבו, מערכת לאבחון צרבת כרונית (GERD) על ידי ניטור חומציות בוושט, בתמורה ל-20 מיליון דולר. החברה מעריכה כי המערכת תוסיף לחברה הכנסות של 12 מיליון דולר בשנת 2009.
אמדוקס, ענקית הבילינג ושירותי הערך המוסף לחברות סלולר לפרסם את הדו"ח השנתי המורחב שלה (20-F). השנה האחרונה לא היתה קלה עבור החברה ובמהלכה נאלצה להתמודד עם קיצוצים ושינויים רבים בתעשיית הטלקום העולמית. במהלך השנה הגדילה אמדוקס את מצבת כוח האדם שלה ב-6% ל-18,535 עובדים. עם זאת, דווקא בישראל רשמה החברה ירידה של כ-275 איש במספר המועסקים, שהסתכמו ב-4,314 עובדים בלבד. הירידה במצבת כוח האדם בישראל נובעת מסגירת מרכז הפיתוח בירושלים ופיטורי 200 עובדים בארץ.

תאריך:  09/12/2008   |   עודכן:  09/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בכל נקודת מדידה בגשר המיתרים יונח משטח אבן במשקל 2.2 טון    מאות נקודות המדידה יהיו הכנה לריצוף הקבוע [דני פורגס]
אלעזר לוין
הכלכלן שלמה מעוז נגד רשת הביטחון של האוצר    "בכל מדינה היו מפטרים פקידים שיצאו נגד שרים"    מזהיר: ב-2010 יהיה מיתון כבד    "אי-העשייה של הממשלה - גובלת בפשע"    מציע תוכנית כלכלית בת 5 סעיפים
משה ריינפלד
מנכ"ל קרייזלר לשעבר שחילץ את החברה לפני כ-30 שנה מפשיטת רגל בעזרת הלוואת הצלה מהממשל, אומר: "לא מחליפים מאמנים באמצע משחק"
אלעזר לוין
אהרון פוגל גילה שהדירקטוריון יחליט מחר לא לפגוע בתקציב התרומות    מנהל ההשקעות במנורה-מבטחים חשף את היקף זרימת הכספים לחברה
אלעזר לוין
המלונאי האילתי קיבל אופציה לחודשיים לרכוש 50 דירות באיים הקנריים (ספרד) ב-5.1 מיליון אירו    ירכוש (אולי) אופציות נוספות    איננו מסכן דבר    מולטימריקס מנסה זה כמה חודשים למכור את הדירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il