X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" אמר נשיא התאחדות התעשיינים: "שולי הרווח בתעשיה המסורתית קטנים מאוד, ולאור עליית מחירי חומרי הגלם והיחלשות הדולר, התעשיה הזו מאבדת מהרווחיות שלה"
▪  ▪  ▪
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים [צילום: פלאש 90]

"ההמלצות שאנחנו נתנו לממשלת ישראל היו אמורות לטפל בשני דברים", אומר ישראל מקוב, יו"ר גיוון אימג'ינג, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" במלון דיוויד אינטרקונטיננטל. דיברנו על עידוד למציאת מקורות לתמיכה בתעשיה המסורתית. חשנו שיש צורך לעשות הגדרה רחבה יותר של תעשיה הזכאית לתמיכה".
"יש לנו משבר ריאלי שרק מתחיל לקבל תאוצה, ולכן יש דגש רב יותר בפעולות אלה". לדבריו, תוך 17 שנה הכוונה היא שהתפוקה לעובד בישראל תהיה שווה ל-80% מתפוקת עובד בארה"ב לעומת 54% כיום. מקוב מציין כי המשמעות היא הכפלת שכרו של העובד.
המלצות אלו, יצוין, התקבלו באופן חיובי על-ידי הממשלה אך לבסוף הוחלט ליישמה רק בפריפריה. "התעשיה העלית משתמשת בקבלני משנה, ותוך שנתיים-שלוש אנחנו יכולים לשדרג את התעשיה שלנו ולייצר אותה בארץ במקום להקצותה לחו"ל".
פרופ' מרים ארז מהפקולטה להנדסת תעשיה וניהול בטכניון מגדירה את התעשיה המסורתית ככזו ששיעור המו"פ בה מאוד נמוך. עוד מציינת ארז, כי אין היררכיה, מה שמאפשר לעובדים, למשל, להצמיח רעיונות - ולפיכך, לפתח חדשנות. "בשטח צריכים גם תהליכי bottom-up", היא אומרת.
"בסופו של דבר אנחנו מייצאים הרבה יותר מפלסטיק או את שעת העבודה של העובד", אומר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, ומציין שהתעשיה השכילה לפתח ערכים מוספים. לדבריו, המדען הראשי גומר את התקציב באמצע השנה: "הפרה רוצה להניק יותר ממה שהעגל רוצה לינוק במקרה זה", הוא אומר.
"שולי הרווח בתעשיה המסורתית קטנים מאוד, ולאור עליית מחירי חומרי הגלם והיחלשות הדולר, התעשיה הזו מאבדת מהרווחיות שלה". זאת ועוד: "איך יכול להיות שאין תוכנית אסטרטגית ל-20 שנה? איפה הסעיפים בתקציב שאמורים לקדם את התוכניות האלה? כל התוכניות האלה נופלות על כסף".
"כשיש חזון ויש אסטרטגיה עושים את הדברים לאט. היות והאופק שכל אחד רואה הוא מקסימום שנתיים, זה לא מסתדר עם אסטרטגיה, לצערי".
רו"ח גבי מימון, מנכ"ל משרד התמ"ת, אומר כי "הבעיה היא חוסר בביקושים - בזיהוי הצורך אצל התעשיה המסורתית. אם כך, הצורך שלנו הוא לעורר ביקושים ולהבין את היכולת של הטמעת חדשנות, וכאן אולי טמון יתרונה הגדול ביותר של הוועידה, שפיתחה כלים שאמורים להעלות צד הביקוש".
מימון טוען כי תעשיות שהכירו בחשיבות של חדשנות טכנולוגית, הוכיחו שהפריון שלהן זינק - בתעשיות הפלסטיק והגומי, למשל. עוד ציין מימון, "יחדת המדען הראשני הכי פחות ביוקרטית במשרד".
אריק גרבלסקי, יו"ר פורום דור ההמשך בהתאחדות התעשיינים, מציין כי לתעשיה המסורתית יש חשיבות חברתית מאוד גבוהה, ומציין כיצד במפעלו עובדים ללא השכלה גדלו והפכו למנהלים. "לצערי, אנחנו מרגישים כמו מתאגרף בזירה שחוטף מכל עבר", הוא אומר וחוזר על החולשות שמנו קודמיו. "המלחמה שאנחנו עובדים היום קשה יותר מממלחמת לבנון מלפני שנתייים".
"מפעל של תעשיה מסורתית בארץ שלא יכניס לעצמו חדשנות, לא ישרוד, אך מצד שני הוא עומד בפני קשיים רבים: התייקרות ארנונה, מים ותשומות, למשל. יש לעצור את הקשיים האלה, לטענת גרבלסקי ומציין בנשימה אחת את מסלול הביוקרטיה שעובר התעשיין בישראל. לדבריו, "האטה בביקושים משפיעה על כולם. הממשלה הקצתה תוכנית האצה שחלקה - אני מקווה - יעבור כבר מחר בוועדת הכספים. אסור לנו לחכות אפילו רגע".
אהרון שיטה, מנכ"ל להבות, מפעל קיבוצי שעוסק בתחום של התקנת מערכות כיבוי אש ואספקת ציוד מגן בפני אש, מצא רווחיות גולמית נמוכה מ-12% ב-2005, מחנק אשראי מצד הבנקים וחברי הקיבוץ. "במצב שבו היינו, ללא כסף, יצאנו בשלב הראשון לחלק הקשה - להגדיר מה מעסקינו אינם חלק מהאסטרטגיה, וניצבנו בפני בעיות מאוד קשות כמו פיטור חברי קיבוץ".
"במטפים קשה להרוויח, אבל אם נהפוך אותם למערכת אוטומטית, נוכל לחדש ולייצר רווחיות גדולה יותר. אני אומר את זה בגאווה שהפכנו מערכות כיבוי אוטומטיות לכלי רכב". לדבריו, למפעל טכנולוגיה מנצחת מוגנת בפטנט שחברות אמריקניות חפצות בשיתוף פעולה עימו.

תאריך:  14/12/2008   |   עודכן:  14/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרגא ברוש: אין תוכנית אסטרטגית ל-20 שנה?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כול עוד יש לשרים מכונית ולשכה.
ירון זכאי  |  14/12/08 21:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארז וולברג
נגיד בנק ישראל לשעבר וסגן יו"ר AIG בוועידת ישראל לעסקים: "אנחנו לא יודעים לתפקד במצב של אי-ודאות"
עופר וולפסון
במשרד הקליטה ובסוכנות היהודית מעריכים כי תהיה עלייה גדולה כתוצאה מן המשבר הכלכלי העולמי    אלפים השתתפו השבוע בירידי עלייה ותעסוקה שנערכו בארה"ב ובאירופה והביעו נכונותם לבוא לישראל    בירידים הוצגו גם ההקלות החדשות במיסוי לתושבים חוזרים
איציק וולף
כתב האישום בכפוף לשימוע    באותה נסיעה לסוריה נועד עם חאלד משעל ועם בכיר מהחזית העממית    נגד טיבי, זחאלקה וטאהא לא יוגשו כתבי אישום
ספיר פרץ
בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" אמר יו"ר ישקר: אני פוגש הרבה אנשים שאומרים לי הכיסים שלנו מלאים אבל הלב שלנו לא, ואנחנו רוצים שיהיה לנו איזון בין הלב, הראש והכיס    "מי שעושה הרבה כסף לא יכול לאכול ארוחת צהריים פעמיים או לפנק יותר מדי את ילדיו"
רותי אברהם
פעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל עתרו בדרישה לאכוף קיום מחר של צעדת הדגלים באום אל פחם    עוד בעתירה: לאסור את קציני מחוז צפון על הפרת החלטת בג"צ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il