X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מבחינה ערכית הוא הופיע באופן הנשגב ביותר: בעיצומה של מצוקה ברמה היסטורית - הוא הופיע כמושיע ועל כך מגיעה לו תודה אינסופית. כל אזרח בישראל, כולל יוחנן דנינו, חייב לו תודה
▪  ▪  ▪

לחיזוק תזה מקובל להיתלות באילן גבוה. אני אתלה בברוש גמדי - כותב פרופסור אריק כרמון: "מקור הסמכות להכרעות פוליטיות הוא כלל החברה. הבחירות הן מעין חתימת חוזה, שבו הבוחרים מפקידים בידי הנבחרים את אמונם, שהללו ימלאו את התחייבויותיהם" (ידיעות-אחרונות / 26.9.06).
עד עכשיו כתב פרופסור כרמון שלושה מאמרים שעניינם "חיזוק הדמוקרטיה". למרות שיש לי אלרגיה לצביעות, קראתי בעיון את שלושת המאמרים, כשהאחרון שבהם הודפס ב- 4.10.06. מה אגיד לכם?- כל מילה, מלמיליאן!
ככה הם הצבועים, יודעים להגיד ו/או לכתוב את הדברים הנכונים, אבל בהגיע רגע המבחן, מתברר שלמסרים שהם מפיצים, ולעקרונות שהם מנופפים בהם, יש גם צד שני - מה שמאפשר להם מרחב תמרון בלתי מוגבל. דהיינו, התכחשות, ואפילו הטפה למסרים הפוכים.
פרופ' אריק כרמון, למי שלא יודע, הוא נשיא "המכון הישראלי לדמוקרטיה". לפי השם, מדובר במוסד חשוב, שתכליתו: הפצת ערכים ועקרונות דמוקרטיים. מי שיש לו אלרגיה (כמוני) למתחסדים וצבועים, יתקשה לקרוא ו/או לשמוע אנשים מסוגו.
זה לא היה מזמן ששלט כאן דיקטטור שהתייחס אל כל העקרונות הדמוקרטיים אותם מפיץ הפרופסור כרמון, כאלטרנטיבה ספרטנית לנייר טואלט. ואיך הגיב נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה? הוא דילג מאולפן לאולפן כדי להזהיר את הנבגדים לבל יהינו ל...פגוע בדמוקרטיה. הסיבה: הרודן התחייב לממש את הפנטזיה המדינית שלו.
רמיסת הדמוקרטיה ע"י שרון היתה צריכה להיות שעתו הגדולה של פרופסור כרמון. אלא שהוא החמיץ אותה. בזמן שהכלבים של אברמוביץ' נבחו נביחות עידוד, נשיא המכון לדמוקרטיה היה חייב לחסום בגופו את הבולדוזר, להניף את ידיו בהיסטריה, ולזעוק בכל כוחו: "אסור! למרות שאני רוצה בהינתקות, אסור מבחינה דמוקרטית לשרון לבצע זאת".
הנימוק הראשי: "העם אמר את דברו בקלפי". בדמוקרטיה, הקלישאה הזו קדושה. התוצאה הישירה של ביטול פסיקת הבוחר היתה: סלידת הציבור מהפוליטיקאים, וחוסר האמון בדמוקרטיה. אז מה הפלא ש-(כמעט) ארבעים אחוז מהאזרחים, ויתרו על זכותם להצביע?
הפתגם אומר: במקום שאין אנשים, היה איש. ואריק כרמון, לא רק שהחמיץ את השעה הגדולה, אלא שתמיכתו בדיקטטור, פסלה אותו מוסרית לעמוד בראש מוסד, שתכליתו הפצת ערכים דמוקרטיים.
לעומתו, ארקדי גאידמק. עליו צריך לומר, ש- "במקום שאין ממשלה - היה מלאך! מנקודת מבטם של אלפי פליטים יהודים, גאידמק הוא מלאך. מבחינה ערכית, הוא הופיע באופן הנשגב ביותר: בעיצומה של מצוקה ברמה היסטורית - הוא הופיע כמושיע. ועל כך, מגיעה לו תודה אינסופית. כל אזרח בישראל, כולל יוחנן דנינו, חייב לו תודה. מפני שגאידמק, ביצע את מה שהממשלה של כרמון ודנינו היתה חייבת לפליטיה - ולא ביצעה.
אילו אני מייעץ לדנינו הייתי ממליץ לו לקחת את "תיק גאידמק", לסובב אותו מעל לראשו, למלמל "זו כפרתי", ולהשליך אותו למגרסה. מבחינתי, לא חשוב מה כתוב שם. תגידו: "אבל הוא חשוד בעבירות כבדות", ואשיב לכם: הוא לא יותר "חשוד" משרון. ואם אמנון אברמוביץ' ולהקת "האתרוגיסטים", מחקו ומחלו לשרון על עבריינותו, רק משום שהתחייב להביא חורבן, אני מוחק ומוחל לגאידמק על הכול, משום שהציל אחים.

תאריך:  04/10/2006   |   עודכן:  04/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מושיע וצבוע ברא אותם
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
יישר כח
yaacov121  |  4/10/06 12:07
2
שעת מבחן
יונה סוקולובסקי  |  4/10/06 12:35
3
זה ברור שנרי כפשיסט שונא דמוקרטיה  ל"ת
אביגיל  |  4/10/06 14:48
 
- אביגיל, יום וליל
אפרי הלפרין  |  4/10/06 21:57
 
- אפרי הוכח בעבר כזקן אשמאי חובב סקס ל"ת
רונה מאור  |  4/10/06 23:04
 
- רונה מאור? אוי איזה חושך, איזו אפלה ל"ת
אפרי הלפרין  |  5/10/06 06:41
4
בפרוס התשס"ז, עושה כרמון חשבון נפש ל"ת
הניה  |  4/10/06 18:25
5
נרי כל מילה שלך מלמילאן -וגידי דמתי
יואל  |  4/10/06 19:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פלד
משטרת ישראל משקיעה סכומי עתק במלחמה בתאונות הדרכים, מלחמה נואשת שבניגוד למצופה אינה מניבה פירות, מספר תאונות הדרכים עולה, מספר הפצועים וההרוגים אינו פוחת. אני חושב שבנתונים כאלה חייבים לערוך סיעור מוחות ולשנות חשיבה, לשנות גישה, לשנות דרכי פעולה
אריה דרוקמן
מערכת הביטחון של ישראל מצויה בשפל הגדול ביותר שלה. ההתנהלות שלה די דומה למסען של ספינות הסער חנית ורומח לקרב מול חופי לבנון עם מערכות התראה כבויות
עו"ד אברהם פכטר
מצטיירת מערכה "מגעילה" שמבזה את מוסד הנשיאות ומערכת החקירה ואכיפת החוק. היועץ המשפטי לממשלה ומפכ"ל המשטרה חייבים לרסן את ההדלפות והמדליפים, לרבות נקיטת אמצעים משפטיים
הילה אפרתי
חשיפתו של ארגון חברתי בתקשורת, מטרתה למצבו כאוטוריטה מקצועית בתחומו. יחסי הציבור הם שם כולל לאסטרטגיה שלמה של ייעוץ תקשורת. ארגונים חברתיים בעולם פועלים שנים רבות באמצעות תמיכה תקשורתית. בישראל, נראה כי הבנתם של הארגונים החברתיים כי דעת הקהל חיונית להמשך פעילותם - נמצאת בראשית דרכה
חנה בית הלחמי
דבריה של חנה בית הלחמי במושב 43 של פרלמנט נשים, בנושא קולות נשים במלחמה, בחזית ובעורף. המושב נערך ב- 25.9.06. הטקסט להלן נשא את הכותרת: "קול ומחיר המחאה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il