X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דבריו של האלוף יפתח רון-טל, על השפעת ההינתקות על כשירות הצבא, מהווים כתב אישום קשה, בראש ובראשונה על רון-טל עצמו
▪  ▪  ▪

אקדים ואציין, כי אני מסכים בכל לב לתוכן דבריו של האלוף במילואים יפתח רון-טל בתקשורת: פרשת ההינתקות, שהצבא הוכן לקראתה במשך כשנה, גרמה נזק עצום לכשירותו של צה"ל ולמוכנותו, ולכן על הרמטכ"ל חלוץ לשאת באחריות לכשלוננו במלחמה ולהתפטר.
אך העובדה שרון-טל צודק, אינה מטהרת את השרץ שבדבריו, והשרץ איום ונורא. בראש ובראשונה, הדעת אינה סובלת יציאתו של חייל בדרגה כלשהי, טוראי כאלוף, בגנותו של מפקדו – מה גם שעשה זאת בכלי התקשורת – בעודו בשירות. אחת המחלות הממאירות של צה"ל היא המשמעת הלקויה-מאוד השוררת בו, שפירוט נגעיה הוא עניין למאמר נפרד. גם אלמלא הדברים האחרים שייכתבו כאן, ראוי רון-טל לבעיטה מכאיבה בעכוזו, ולפיטורים מצה"ל לאלתר – תוך העמדתו לדין צבאי. גם במצב העדין שבו הוא נתון בימים אלה, אל לו לרמטכ"ל להסס אף לרגע, והוא חייב לפעול בנחרצות ובקשיחות. די לנו בקצינים בדרגות שונות, המתירים לעצמם לדבר בחופשיות, כאילו אין מדובר בצבא שהמשמעת דרושה לו כאוויר לנשימה ואפילו לשמירת חיים.
אך הדברים שאמר רון-טל אינם רק הפרת המשמעת, אלא חרפה לאומרם וכלימה לצה"ל בשל שירותו של איש כזה בו בדרגת אלוף. רון-טל כיהן, בתקופת ההינתקות, לפניה ואחריה, כמפקד זרוע היבשה. הוא היה האחראי הראשי על שמירת כשירותם, אימונם, ציודם, הכנת שיטותיהם ושיבוצם המערכתי של כוחות היבשה, אלה שכשלו בלבנון ולא הצליחו להכריע את חיזבאללה. אם ההינתקות סיכנה את רמתו של צה"ל בתחומים אלה, מדוע לא קם רון-טל והתפטר במחאה?. אמירתו כיום, כי הזהיר, היא תועבה. קצין כה בכיר, שזהו הנושא העיקרי שעליו הוא אחראי ונוכח לדעת כי צה"ל מובל ע"י מפקדיו וע"י הממשלה לקראת מצב אסוני, חייב לזעוק ולהזעיק, ולהתפטר מיד אם זעקתו נדחית.
יפתח רון-טל מייצג את דור הקרנפים של מפקדי צה"ל. על-פי ההסתברות, לא יתכן שלא נמצאו בקרבם לפחות 10% שראו במהלך ההינתקות אסון לאומי. אף על-פי כן, לא שמענו אף על מפקד אחד שביקש להתיר את חוזהו לשירות קבע, תוך הכרזה כי ימלא כל פקודה עד שחרורו. להבדיל מחיילים בשירות חובה ומילואים, שהשירות נכפה עליהם בצו ואין בידם ברירה, איש צבא הקבע משרת בהתנדבות ועל-פי חוזה לפרק-זמן קצוב, והוא רשאי בכל עת לבקש התרת חוזהו. גם אם יסורב, לפחות עשה את חובתו, וקשה להניח שצה"ל יכפה על מישהו לשרת על אפו ועל חמתו. לבטח לא על קצין בכיר.
בימים שלפני ההינתקות קראתי לאנשי צבא הקבע ולמשרתי מערכת הביטחון, שהתנגדו בליבם להינתקות, לבקש התרת חוזיהם:
קריאה זו כוונה בעיקר לאנשים כמו יפתח רון-טל, שלטענתו ידע את העלול להתרחש אך נשאר בתפקידו, תוך רישום מחאותיו הרפות למען הכסת"ח.
יפתח רון-טל נושא לדעתי באחריות גדולה משל הרמטכ"ל לכישלון בלבנון, מאחר שהוא שימש כמומחה מס' 1 של צה"ל לענייני צבא היבשה וכיועץ הראשי של הרמטכ"ל בנושאים אלה. אילו התפטר ואמר בציבור את הדברים שהוא אומר כעת, בעודו במדים, היתה לדבריו השפעה רבה, שיכלה למנוע או לפחות להקטין ולהאיט את אותו מהלך הינתקות, שכיום הוא יוצא חוצץ נגד ביצועו.
יפתח רון-טל אינו ראוי לשאת בדרגת אלוף או לשמש בכלל קצין בצה"ל, ומן הראוי שיודח לאלתר. למרבה הצער, את תנאי הפנסיה ושאר ההטבות הכספיות, שלפני כשנה ראינו כי הוא יודע היטב לנווט עצמו בהם, אי-אפשר לשלול ממנו.

תאריך:  04/10/2006   |   עודכן:  05/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יודח לאלתר האלוף רון-טל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האלוף שהתפ(ו)טר
ההתנפלות על  |  5/10/06 01:45
 
- אלוף במיל. ולא שווה יותר ל"ת
החולץ  |  5/10/06 06:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ורו"ח ג'ק בלנגה
מס הכנסה מכיר לצורכי מס ב- 30% מההוצאות להנצחת נפגעי טרור
עו"ד יוסי דר
פרישתו של אהרן ברק הינה הזדמנות טובה לספר על גילגוליו של "מבחן בוזגלו" הידוע
מנחם ברוד
הלחימה בצפון החזירה בבת-אחת את תחושת האחדות והערבות ההדדית. חג-הסוכות מלמד אותנו לחוש את האחדות גם בשגרת-החיים של היום-יום
יהונתן דחוח-הלוי
גם הפלשתינים, כך מתברר, "ספינולוגים" מומחים, היודעים את מלאכת הטפלול (המניפולציה) התקשורתי -ספינים, מוצלחים ככל שיהיו, אינם יכולים להסתיר את המציאות הקשה - בצד הפלשתיני אין פרטנר לשלום המבוסס על דו קיום של שתי מדינות החולקות ביניהן את ארץ ישראל - הסכסוך הישראלי פלשתיני הינו "משחק סכום אפס", בשל הדבקות הפלשתינית ב"שלום צודק" ולא ב"שלום של פשרה" - הסדרים מדיניים יהיו לעולם קצרי מועד עד לסיבוב העימות הבא
נרי אבנרי
מבחינה ערכית הוא הופיע באופן הנשגב ביותר: בעיצומה של מצוקה ברמה היסטורית - הוא הופיע כמושיע ועל כך מגיעה לו תודה אינסופית. כל אזרח בישראל, כולל יוחנן דנינו, חייב לו תודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il