X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך מעריכים בהראל פיננסים בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" "העלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות מוצדקת וצפויה להימשך בתקופה הקרובה באם המבצע הצבאי בעזה יתארך ויורחב"
▪  ▪  ▪
גירעון ב-2009

"מחירי איגרות החוב הממשלתיות לטווח ארוך ירדו בימים האחרונים ב-3% והתשואות על האג"ח עלו במידה ניכרת. להערכתנו עלייה זו מוצדקת ואף צפויה להימשך בתקופה הקרובה במיוחד אם המבצע הצבאי בעזה יתארך ויורחב". כך כותבים כלכלני הראל פיננסים.
בהראל פיננסים מעריכים שהמבצע הצבאי והתרחבותו לפעילות קרקעית מסיבית מציבים אתגר תקציבי משמעותי על-רקע מצב בעייתי של התקציב ל-2009 עוד לפני תחילתו. להערכתם, הגירעון התקציבי צפוי לעבור בהרבה את השיא של 2003 שבו הגיע לרמה של 5.3% מהתוצר ולהגיע לרמות שלא חווינו ממחצית שנות ה-80' לפני תוכנית הייצוב. גירעון כזה עלול לגרום לגידול בפרמיית הסיכון הפיסקלית ולעלייה בתשואות איגרות החוב הארוכות.
ד"ר מיכאל שראל הכלכלן הראשי של הראל פיננסים מציין שרק ירידה בהכנסות ממיסים תעלה את הגירעון התקציבי ב-2009 לרמה של 5% מהתוצר. להערכתו יהיה מחסור של 30 מיליארד שקל ביחס לתכנון התקציבי ל-2009 לפיו ההכנסות ממיסים יגיעו ל-203 מיליארד שקל.
נוסף לכך שראל צופה שהכנסותיה של המדינה ממקורות אחרים כמו עודפי הביטוח הלאומי, דיבידנדים מחברות ממשלתיות ומכירת קרקעות על-ידי מינהל מקרקעי ישראל לא יסתכמו ב-46 מיליארד שקל כפי שתוכנן בקיץ 2008 בשל הירידה החדה בהיקף הפעילות הכלכלית ב-2009.
בהראל פיננסים מעריכים כי הממשלה תיאלץ להגדיל את גיוסי איגרות החוב הרבה מעבר לתכנון המקורי ובכך לתרום לעודף היצע של אג"ח, לירידת מחירים ולעלייה בתשואות.
שראל צופה כי משרד האוצר לא ישתמש ביתרת ההלוואות שניתן לגייס בחו"ל בחסות ערבות ממשלת ארה"ב בהיקף של 3 מיליארד דולר. לדבריו, מדובר בנכס אסטרטגי שמאפשר למדינה לגייס בריביות נמוכות יחסית גם כשרמת הריביות ורמת הסיכון של המדינה עולים ולכן גם משרד האוצר יעשה שימוש חלקי במכשיר זה אם בכלל.
להערכת שראל, הקיפאון בהנפקות של איגרות חוב קונצרניות ושינאת הסיכון של משקיעים מוסדיים כמו קרנות פנסיה וחברות ביטוח עשוי למתן את העלייה בתשואות רק בחודשים הקרובים. "אני לא בטוח ששינאת הסיכון תישאר ברמתה הנוכחית לכל אורכה של 2009 ומלבד זאת בשוק איגרות החוב פועלים גם משקיעים זרים שידרשו פרמיית סיכון גבוהה יותר אם מצבה הפיסקלי של ישראל יורע".
כלכלני הראל פיננסים צופים לאינפלציה של 0.1%- בדצמבר ו-0.3- בינואר 2009, ולאינפלציה מצטברת של 1.6% עד וכולל נובמבר 2009. להערכתם, ריבית בנק ישראל תרד ל-1.5% בעוד 6 חודשים, ריבית הבנק המרכזי האמריקני תהיה 0.25% ושער החליפין של הדולר יהיה 4.03 שקל לדולר, כלומר עלייה של 4.0%.

תאריך:  06/01/2009   |   עודכן:  06/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגירעון הצפוי ב-09: גבוה מ-5.3% מהתוצר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רובי שטיינברג
טוענים כי מדי יום חסרים 140 מאבטחים במוסדות החינוך בעיר, במיוחד בגני ילדים - למרות שהעירייה מקבלת מהמדינה מימון מלא לאבטחה    פנו לשר לביטחון פנים, למפכ"ל ולראש העיר בדרישה למציאת פתרון    "נראה בעירייה אחראית לכל פגיעה"
עופר וולפסון
כך אמר נשיא לשכת רואי החשבון בפגישתו עם ראשי המדינה בשדרות    "גביית מיסים היא חשובה אך אין לראות בה מטרה"
איציק וולף
שני הערבים הישראלים, אנשי הערוץ האירני שגילו בניגוד לצו הצנזור כי צה"ל נכנס לרצועה, יישארו במעצר    "גם בשידור חי - סייג לחוכמה שתיקה"
משה ריינפלד
אף שישראל מכחישה קיום משבר הומניטרי, טוען הארגון כי האספקה הרפואית מתמעטת ואספקת מי השתייה מתקרבת לנקודת משבר
רובי שטיינברג
סוכן סמוי בן 24 הפליל במשך 4 חודשים 20 סוחרי סמים פעילים במיוחד באזור המרכז    14 חשודים נעצרו עם שחר; המשטרה מחפשת אחר 6 נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il