X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאדם עתיר זכויות ועתיר תפקידים ראוי יהיה לך לעשות בשלהי הקריירה הפוליטית העניפה והממושכת שלך מעשה שבו תשמש דוגמא לחיקוי של גברים אחרים בהנהגת המדינה, בויתור אישי למען קידום מטרה חברתית ראויה כמו: בחירת אישה לנשיאות המדינה
▪  ▪  ▪

כמי שמזהה עצמו עם ערכי שוויון, ובתוכם שוויון בין המינים, כמי שמכיר בחשיבות שילובן של נשים בהנהגת המדינה, אני פונה אליך לוותר על ההתמודדות על תפקיד נשיאות המדינה. יותר מכך, בשל תבונתך המדינית והמעשית, ניסיון חייך העשיר ואוזנך הכרויה לכמיהת ציבור הנשים בישראל, אני קוראת לך לפעול לבחירתה של ח"כ קולט אביטל, בת מפלגתך עד לאחרונה, ומי שתמכת בקידומה בעבר, כנראה מתוך אמונה ביכולתה ובכישרונה.
בשנים שבהן מספר השגרירות היה קרוב לאפס, ומתוך הכרה בצורך לקדם נשים בשירות החוץ, מינית את פרופ' עליזה שנהר לשגרירת ישראל ברוסיה, וכן מינית את אפרת דובדבני למנכ"לית משרדך הנוכחי (לפיתוח הנגב והגליל). על-רקע זה לא יקשה עליך להבין את חשיבות מינויה של אישה (ראויה וייצוגית) לתפקיד הסמלי הראשון במעלה בישראל.
כאדם עתיר זכויות ועתיר תפקידים ראוי יהיה לך לעשות בשלהי הקריירה הפוליטית העניפה והממושכת שלך מעשה שבו תשמש דוגמא לחיקוי של גברים אחרים בהנהגת המדינה, בויתור אישי למען קידום מטרה חברתית ראויה כמו: בחירת אישה לנשיאות המדינה.
במשך קרוב ליובל שנים (מ- 1959) זכית למלא שורה ארוכה באופן יוצא דופן של תפקידים בשלטון:
היית חבר כנסת מהכנסת ה- 4, מ- 1959 ועד היום (ובסה"כ ב- 14 כנסות); היית יושב-ראש מפלגת העבודה בין השנים 1992-‎1977 ובשנים 1997-1995; כיהנת כראש ממשלה בין השנים 1986-1984 ו- 1996-‎1995; כיהנת כסגן שר הביטחון בממשלות ה- 9, ה- 10, ה- 11 וה- 12; כיהנת כשר לקליטת עלייה, שר התחבורה, שר התקשורת, שר ההסברה, שר הביטחון, שר הפנים, שר לענייני דתות, ממלא-מקום ראש ממשלה, שר החוץ, שר האוצר; שר לשיתוף פעולה איזורי, סגן ראש ממשלה, משנה לראש הממשלה.
גם במישור הבינלאומי מילאת תפקידים נכבדים ובין השאר שימשת כסגן נשיא האינטרנציונל הסוציאליסטי. פעילותך המדינית החשובה אף זיכתה אותך בהכרה בינלאומית יוקרתית של פרס נובל לשלום (ב-1994).
על-רקע כל אלו אין אדם מתאים ממך לשבור את העיוורון המקומם והמתמשך של גברים בשלטון להדרה ולאפליה הבלתי נסבלת של נשים בהנהגת החברה. אין מתאים ממך לממש (ולא להסתפק בדיבורים אוהדים) את השיתוף שלהן, לא כמגייסות תמיכה, נותנות שירותי מזכירות ומין לגברים שיכורי כוח בראש מערכות השלטון בישראל.
אני קוראת לך להתגייס לבחירתה של אישה לנשיאת המדינה. מעשה זה ייזכר לך אולי יותר מכל פועלך, משום שיתרום לשינוי חברתי ממשי. אנו חיים בחברה שבה נשים חסומות על-ידי המימסד הדתי, הנתמך על-ידי המדינה. הפכנו למדינת צבא שמאדיר את כוחם ומעמדם של גברים ומציע לנשים מעמד של נותנות שירותי מזכירות, קישוט ומין לגברים. המערכת הפוליטית היתה עשויה לפצות במעט על כל העיוותים והקיפוח הללו ולהכיר בזכויותיהן הייצוגיות של נשות ישראל, בתרומתן לחברה ובכשרונותיהן המוכחים. אך גם היא מדירה ומקפחת באופן בולט את ציבור הנשים.
בגיל 83, הרבה מעבר לגיל הפנסיה (שבו מוציאים את האזרחים משוק העבודה), ועם שורה אינסופית של תפקידים רמי מעלה, ורבי זכויות והטבות, בפוליטיקה, ראוי שתאמר: די לי בכל מה שזכיתי בו וכעת אפנה את מקומי ואתמוך במי שמייצגת את הקבוצה המודרת ביותר בחלוקת הכוח וההטבות: נשים.

פורסם במדור דיעות של מעריב ב- 23 באוקטובר 2006.
תאריך:  24/10/2006   |   עודכן:  24/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב גלוי לשמעון פרס
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
גאולה כהן לנשיאות ל"ת
ש"ש  |  24/10/06 09:47
 
- היא לא רוצה ל"ת
רק זה חסר לה  |  24/10/06 10:20
2
אכן הגיע הזמן למנות אישה לתפקיד ל"ת
נחום שחף  |  24/10/06 12:02
3
אין שום אישה ראויה ל"ת
אין ראוי יותר מפרס  |  24/10/06 16:10
4
אם שמעון פרס ייבחר הוא כל הזמן יהיה
ברוריה מהקריות  |  24/10/06 16:54
5
כבוד ויוקרה.  ל"ת
פרס בחול מביא רק  |  24/10/06 18:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל (דני) כהן
רק בנסיבות אלו של שירות הציבור באופוזיציה וחילופי משמרות במפלגת העבודה ובהנהגתה, יש תקווה למנוע את שקיעתה לתהום הנשייה של ההיסטוריה כמפלגת לווין למפלגת שלטון והשבתה למעמדה ותפקידה בקידמת הבמה כאלטרנטיבה שלטונית ראויה
עו"ד עמית קרמון
משום מה בחרה מר"צ לוותר למשתפי הקבצים המבקשים מהמחוקק להעלים עין מגניבת זכויות
יהונתן דחוח-הלוי
חמאס מהדקת את שיתוף הפעולה הביטחוני עם אירן - בביקור שר הפנים בטהרן סוכם על שליחת פעילי "הכוח הביצועי" של החמאס להכשרות ואימונים באירן - בדומה לניסיון עם חיזבאללה, לא מן הנמנע שמדריכים צבאיים של משמרות המהפכה יגיעו דרך ציר פילדלפי לרצועת עזה
יובל ברנדשטטר
רק כאשר תדרוש ישראל סימטריה מוחלטת יסתמן סיכוי לשלום אמת
אריק באך
במדינת חוק, כל אזרח - כולל האזרח מספר אחת - אמור לפעול על-פי מה שהוראות החוק מורות לו לעשות, ולא על-פי תחושות הבטן של האספסוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il