X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קרן אפולו העניקה לשניים ארכה לפתרון סכסוך השליטה על בניין אפטורפ בניו-יורק זאת לפני שהקרן תעקל את הבניין ותכריז על ההלוואה שנתנה בהיקף של 135 מיליון דולר - כחדלת פירעון לבייב האשים בעבר את מאן ש"השתולל ואיבד עשתונות בקשר לניהול הפרויקט" תוך כדי ביצוע עבודות בנייה מיותרות בהשפעת משבר האשראי דיווח באחרונה העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי רק דירה אחת נמכרה מתוך 163 בפרויקט
▪  ▪  ▪
לבייב. 6 ימים [צילום: פלאש 90]

לב לבייב ומוריס מאן, שותפו בבעלות על בניין האפטורפ (Apthorp) במנהטן, ניו-יורק, ארה"ב, "הרוויחו" זמן נוסף בכדי לפתור את המחלוקות שנתגלעו סביב מאבק השליטה על בעלות הבניין.
קרן ההשקעות אפולו מנג'מנט העניקה ללבייב ומאן 6 ימים כדי שהשניים יפתרו את הסכסוך ביניהם, לפני שהקרן תפעל לעיקול הבניין ותכריז על ההלוואה שנתנה כחדלת פירעון. זאת לאחר שהאחרונה הבינה כי השניים אכן עובדים על הפתרון לבעיות השליטה שנוצרו.
קרן אפולו העניקה לצדדים הלוואת מזנין (גישור) בהיקף של 135 מיליון דולר, לצורך רכישת בניין האפטורפ במארס 2007 תמורת 426 מיליון דולר.
בחודשים האחרונים לבייב ומאן לא הסכימו על דרכי הניהול והשליטה בפרויקט האפטורפ, שכן בדצמבר הגיש לבייב לבית הבית המשפט בניו-יורק בקשה להוצאת צו ישיר אשר יעביר לידיו את השליטה הבלעדית באפטורפ בכדי למכור אותו, לאחר מכן תמורת 522 מיליון דולר.
באותה הזדמנות לבייב האשים את מאן אשר "השתולל ואיבד עשתונות בקשר לניהול הפרויקט", תוך כדי ביצוע עבודות בנייה מיותרות. וכן השתמש בדירות הבניין לצרכי איחסון ולמגורי עובדים, וכך כשל בשיווק הדירות. מאן וצוות המשפטי מצדו דחו את ההצעה להעמיד את הנכס למכירה, בטענה כי העמדת הנכס למכירה מתוך לחץ תפגע הן בשוויו והן בהיקף הדירות הנמכרות והסכומים שניתן לקבל עבורן.
לאור ההתפתחויות אלה החליטו השניים ליישב את המחלוקת באמצעות בית הדין הרבני. אולם, הם לא הצליחו להגיע לידי הסכמה באשר לזהות הרב שיהיה אחראי על הגישור, כך דיווח אתמול העיתון "ניו-יורק פוסט", בהסתמך על מקורבים בסוד הענייני הפרשה. לבייב מעוניין כי הגישור יתבצע על-ידי רב מארגון בית דין באמריקה, אך מאן מסרב לרב מארגון זה, בטענה כי מדובר ברבנים אורתודוקסים ולנוכח העובדה כי לבייב עצמו אורתודוקס, הדבר עשוי לפעול לטובתו.
מנגד טוען לבייב כי דרישת מאן שהגישור יתבצע על-ידי רב מארגון בתי הדין הרבניים של הקהילה הקונסרווטיווית (ארגון המקורב לסמינר התיאולוגי היהודי בארה"ב) אינו מנוסה דיו כדי להכריע בסוגיות נדל"ן סבוכות, והדבר עלול לגרום לסחבת מיותרת, במקום לפתור את הנושא בהקדם.
לאחר רכישת הבניין נטלו לבייב ומאן הלוואות בסך של 520 מיליון דולר (385 מיליון דולר מידי אנגלו אייריש בנק והיתר מקרן אפולו) לצורך מימון רכישתו, חידושו, שיפוצו ושיווקו. ללבייב ולמאן היו תוכניות מרחיקות לכת עבור בניין האפטורפ, כאשר התוכניות העסקיות של השניים דיברו על מכירת הדירות שהיה אמור להביא להכנסות של למעלה מ-1 מיליארד דולר.
אולם משבר האשראי בשווקים לא פסח גם על פרויקטי יוקרה בניו-יורק, כמו זה של לבייב ומאן, וכפי שדיווח באחרונה העיתון "וול סטריט ג'ורנל" רק דירה אחת מתוך 163 בפרויקט נמכרה. לפי האתר של חברת הנדל"ן, פרודנשל דאגלס אלימן העוסקת בשיווק הדירות באפטורפ, בימים אלו מוצעות למכירה 8 דירות במחיר הנע בטווח של 3.45-15.5 מיליון דולר, המשקף מחיר ממוצע של 22,500 מ"ר - נמוך בעשרות אחוזים מתוכניות המקוריות של השותפים. כמו-כן, הבנקים הממנים כבר דרשו מלבייב וממאן להגדיל את ההון העצמי בפרויקט בלמעלה מ-30 מיליון דולר, בשל ירידה בשוויו.

תאריך:  10/01/2009   |   עודכן:  11/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
6 ימים ללבייב ולמאן לפתור את הסכסוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
וול סטריט ג'ורנל: ענקית הבידור האמריקנית תקים את פארק דיסנילנד שנחאי, מלון ומרכז קניות, בשיתוף השלטונות המקומיים    [צילום: דיסני]
רובי שטיינברג
המחוסל היה היה מפקד ארגון התנגדות בשם "צבא האומה"    קצין הארטילריה של חטיבת עזה, שזוהה בצהריים כשהוא מבצע ירי רקטי חוסל אף הוא    15 מחבלים נוספים נהרגו הלילה בפעילות כוחות צה"ל ברצועה
מערכת אתר ספורט 5
בנדטנר סידר 0:1 על בולטון, 1:2 לוילאנס על ברומיץ'
משה ריינפלד
רוסיה דורשת שאוקראינה תחתום על חוזה בדבר פיקוח אירופי שימנע ממנה "לגנוב" מהצינור    אוקראינה מסרבת, והגז הרוסי לא מגיע לאירופה
משה ריינפלד
הנשים, ובהן מלכת ירדן ואשת נשיא סוריה מתכנסות באיסטנבול    100,000 מפגינים יצעדו בלונדון נגד ישראל    10,000 הפגינו בגרמניה
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il