X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרעיון חדש מבית היוצר של שר התחבורה, של הפרטת כביש מספר 1, דרך המלך לבירת ישראל, אינו אלא שלב נוסף בשיטת ההפרטה שקמה על יוצרה והפכה לבולען - מסחור כל שרות אותו אמורה הממשלה לספק כחלק מעצם קיומה. מה הלאה? נתחיל לשלם על כל פעולת צה"ל? כמה תעלה החלטת ממשלה? הצבעה בכנסת? ושאלה מיוחדת לח"כ כחלון, יו"ר ועדת הכלכלה: מה התעריף להחלטה של ועדת הכלכלה שתגלגל את הצעתו של שר התחבורה מכל המדרגות?
▪  ▪  ▪

ההפרטה במדינת ישראל הפכה לגולם שקם על יוצרו. מתפישה כלכלית ליברלית האומרת כי מדינה אינה מנהלת עסקים ואלה אמורים להתנהל במסגרת השוק הפרטי, נוצרה שיטה של גביית תשלום נוסף גם על דברים שממשלה אמורה לספק לתושביה במימון מיסים, והגענו לאבסורד בכך ששר התחבורה רוצה לגבות תשלום בעבור שימוש בכביש שנסלל מכספי הציבור.
הפרטה נועדה להעביר עסקים לניהול פרטי, בהנחה שניהול עסקים בידי השלטונות לעולם יהיה פחות יעיל ויותר יקר, שלא לדבר על הכנסת שיקולים זרים לניהול.
האם תשתית תחבורתית הינה עסק? לא. על הקמת תשתית מופקדת המדינה. מדינה אינה משחק מונופול בו אחד המשתתפים קונה רחוב, וכל מי שעובר בו צריך לשלם מס מעבר. שליטה בצירי תנועה ראשיים וגביית מס מעבר היתה שיטה בימי הביניים, של בעלי חזקה אלימים. עם התפתחות הדמוקרטיה, חופש התנועה הפך להיות זכות יסודית, והחובה לספק תשתית לתנועה הפכה להיות חובה שילטונית.
המושג כביש אגרה הינו ביסודו כשלון השלטונות לספק את הצרכים התחבורתיים הבסיסיים, וחיפוש מקור כספי חוץ תקציבי למימון פיתוח כבישים מתקדמים. לשיטה זו שני תנאים. הראשון הוא שכביש אגרה הינו דרך משופרת הקיימת לצד דרך ציבורית. תנאי שני הינו שהקמת כביש אגרה ממומנת מכסף פרטי.
בהצעתו של שר התחבורה לא מתקיימים התנאים. השר רוצה להפריט את דרך המלך לירושלים, אשר אין בצידה דרך חלופית. כמו כן, השר רוצה להפריט דרך קיימת שהקמתה מומנה מכספי מיסים, כלומר עלי לשלם בעבור שימוש בדרך שהיא בכלל שלי.
אספקט נוסף שנראה לי שנשכח הוא על איזה כביש מדובר, כביש מספר 1. לא בכדי קיבל כביש זה את המספר 1, זוהי דרך המלך לבירת המדינה. כמדומני זו מצווה לעלות שלוש פעמים בשנה לירושלים, והיום רוצים לגבות על זה תשלום.
בקשה מיוחדת מופנית לשר התחבורה: אנא דאג כי כנסת ישראל, משרדי הממשלה, בתי המשפט, וכל מוסד אחר של רשויות השלטון, יועברו לשטח ניטרלי במרכז הארץ, שטח אליו הגישה תהיה חופשית לכל אזרח ולא יגבו דמי מעבר. חלק ניכר מלחץ התנועה בכביש מספר 1 נובע מריכוז כל מוסדות השלטון בירושלים, ועתה, אזרח הנזקק לשרותי מוסדות אלו ייאלץ לשלם כדי להגיע אליהם ללא היתקעות בפקק, פקק שהם יצרו.
בנוסף לכל, יש פן בלתי מוסרי בהצעה האמורה. נבדוק מי ישלם מכיסו את דמי המעבר. נבחרי ציבור לא ישלמו. פקידים ממשלתיים לא ישלמו. תחבורה ציבורית לא תשלם. אנשי עסקים ישלמו, ויגישו זאת כהוצאה מוכרת לזיכוי ממס. אז מי כן ישלם? האזרח הקטן ממעמד הביניים. עוד פעם.

תאריך:  02/11/2006   |   עודכן:  02/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה מפריטה עצמה לדעת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לזה קוראים שחיתות ולא אחרת!!! ל"ת
למה מתפלספים  |  2/11/06 12:33
2
מעולה. ל"ת
אזרח.  |  2/11/06 14:58
3
10 ל"ת
א.ה.  |  2/11/06 22:15
4
להפריט את הממשלה
בונבון  |  2/11/06 22:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שימי קדוש
כשאתם שומעים מאיזה שר אוצר או פקיד בכיר באוצר את המילה צמיחה, תמיד תזכרו את המשוואה המוכרת: ליד כל אחד שצומח - יש לפחות אחד שצונח, בדרך כלל צניחה חופשית בלי מצנח, שנגמרת בהתרסקות גדולה
לאה טרן
בין האימיילים הרבים המגיעים לתיבת הדואר שלי היה אחד ששימח את לבי במיוחד, והוא הזמנה לאירוע שיתקיים במוזיאון ת-א, ביום 12.12.06. באירוע יוכרז על הקמת מוזיאון לאמנות עכשווית באום אל-פחם, המוזיאון הערבי הראשון לאמנות עכשווית בישראל
גילה ברונר
לשם מה זקוקים נערים ונערות לחינוך מיני ומהו תפקיד ההורים
עידן יוסף
גורי גרוסמן
רבותי, הבנת מניעיו של רוצח ראש ממשלה, ולא משנה מאיזו מפלגה, תאלץ אותנו לשתות במהרה את מי עזה, ושלום על ישראל!!! את יום הזיכרון לרצח רבין יש להקדיש לנושא אחד ויחיד והוא הסכנות המרחפות על הדמוקרטיה הרופפת שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il