X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ככל שתלך בטנה של לריסה תתעגל ותתפח - יילך ויירב מספרם של האנשים שיראו ביגאל עמיר קדוש מעונה. יגבר מספר החולמים ומספר המתפללים - שמיים בקשו רחמים (11 שנה להירצחו של יצחק רבין ז"ל)
▪  ▪  ▪

אילו אמרו לנו שבחלוף אחת-עשרה שנה לרצח רבין יתייחד הרוצח עם אשתו, לריסה, היינו חושבים שמי שאומר זאת השתגע. אם יגידו לנו שבעוד שנים אחדות, הרבה פחות מאחת-עשרה, הוא יקבל חופשה ראשונה מחוץ לכלא, כדי לשיר יחד עם שאר ההורים "גן שלנו מה נחמד הוא", נהנהן ללא מלים, אולי רק שתיים - יכול להיות.
הרעיון שהרוצח ייחנן ביום מן הימים הלא-רחוקים כבר אינו מופרך, בוודאי לא הזוי. אין להוציא אותו מכלל היתכנות. בעוד שנים אחדות - אולי כבר עכשיו - מספרם של התלמידים שיודעים מי הוא יגאל עמיר אינו פחות בהרבה ממספר התלמידים שיודעים מי היה יצחק רבין.
ככל שתלך בטנה של לריסה תתעגל ותתפח - יילך ויירב מספרם של האנשים שיראו ביגאל עמיר קדוש מעונה. יגבר מספר החולמים ומספר המתפללים - שמיים בקשו רחמים.
כבר היום ספק אם יימצאו שניים מעשרה שיידעו מה היא "מורשת רבין". בעוד פחות מאחת עשרה שנה ספק עם יימצאו חמישה מעשרה שיידעו מי היה האיש עצמו.
לומדים לחיות עם התדהמה האיומה. עם התקדים המצמרר. עם הזיכרונות המרים. גם עם היטשטשות הזיכרון ודהייתו. הדינמיקה של השכחה עושה את שלה, ואת שלנו. הזיכרון שלנו רעוע.
זוכרים - מי שזוכר - בעיקר את הטיית הראש, את החיוך הביישני, את העישון המשרשר סיגריה לסיגריה. את נימי הדם הסגולים בפניו, כשהג'ינג'י הסמיק, פעמים רבות כל-כך, בכל מעמד שנכחו בו יותר משני אנשים. זוכרים - אם בכלל - את הפרקטיקה של הרצח, את הפורנוגרפיה, את ה"סרק סרק". ואת הקונספירציה. אחת עשרה שנים שאנחנו אומרים "כבר שנה".
אחת עשרה שנה - ומשנה לשנה הולך "נוער הנרות" וגדל ופורח אל חייו, מותיר בעקבותיו את הנרות, ההולכים ודועכים, הולכים ומתעמעמים, גוועים וכבים. משנה לשנה הולך וקהה עצמת התיעוב למאמר המלה "הרוצח הזה", למי שמתקשה להגות את שמו.
משנה לשנה - זו אחת-עשרה שנה - לומדים מוקיריו לפרוט על המיתר הפקוע של העצב ושל הגעגוע. ולרבים (הרוב?) מתחיל להיות לא-איכפת אם ייזכר, אם לאו, האיש אשר עם הירצחו לא היה כאן איש שלא חש וחשב שמעתה, ואילך לעולם לא תהיה הארץ מה שהיתה לפניו.

תאריך:  02/11/2006   |   עודכן:  18/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המיתר הפקוע של העצב והגעגוע
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מורשת רבין?
אבי עמית  |  2/11/06 14:39
2
אהבתי לקרוא - רגיש וקשוב, יפה ועצוב ל"ת
נירית  |  2/11/06 15:07
3
11 שנה האם למדנו את הלקח?
דקלה ג  |  2/11/06 16:06
4
אחד משלושה...
גלעד דגן  |  2/11/06 18:47
5
רשימה מצוינת ל"ת
גולנצ'יק  |  3/11/06 10:26
6
לזכור ולא לשכוח
דניאל ג  |  3/11/06 11:14
7
יגאל עמיר הוא לא רוצח רבין!
שלמה אידן  |  3/11/06 12:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד גיל איכבום
מזה זמן רב עולה נושא "מצעד הגאווה", ומאבקה של הקהילה ההומו-לסבית על "זכותה" לקיום המצעד, לרבות הגשת בג"צים בעניין, הפגנות מחאה וכל במה אפשרית להביע את מורת רוחם של חברי הקהילה מהניסיון "לסתום את פיותיהם" ולמנוע מהם קיום המצעד, דווקא בירושלים, דווקא ביום הזיכרון לליל הבדולח
עו"ד אברהם פכטר
סבב המינויים האחרון של הרמטכ"ל, בעיתוי לא מוצלח, בטרם הסתיימו כל התחקירים משדר את המסרים הבאים: "כיסוי תחת" של הרמטכ"ל והמטה הכללי - נכשלת בקרב - לא נורא, תקודם. לא נלחמת - הרווחת. הפתעה של מלחמת לבנון 2 - החיילים ושדרת פיקוד הביניים והנמוכה היתה טובה יותר בהרבה - מאלה שמעליהם
איתן גנור
הרעיון חדש מבית היוצר של שר התחבורה, של הפרטת כביש מספר 1, דרך המלך לבירת ישראל, אינו אלא שלב נוסף בשיטת ההפרטה שקמה על יוצרה והפכה לבולען - מסחור כל שרות אותו אמורה הממשלה לספק כחלק מעצם קיומה. מה הלאה? נתחיל לשלם על כל פעולת צה"ל? כמה תעלה החלטת ממשלה? הצבעה בכנסת? ושאלה מיוחדת לח"כ כחלון, יו"ר ועדת הכלכלה: מה התעריף להחלטה של ועדת הכלכלה שתגלגל את הצעתו של שר התחבורה מכל המדרגות?
שימי קדוש
כשאתם שומעים מאיזה שר אוצר או פקיד בכיר באוצר את המילה צמיחה, תמיד תזכרו את המשוואה המוכרת: ליד כל אחד שצומח - יש לפחות אחד שצונח, בדרך כלל צניחה חופשית בלי מצנח, שנגמרת בהתרסקות גדולה
לאה טרן
בין האימיילים הרבים המגיעים לתיבת הדואר שלי היה אחד ששימח את לבי במיוחד, והוא הזמנה לאירוע שיתקיים במוזיאון ת-א, ביום 12.12.06. באירוע יוכרז על הקמת מוזיאון לאמנות עכשווית באום אל-פחם, המוזיאון הערבי הראשון לאמנות עכשווית בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il