X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תקופה לא מבוטלת לפני הרצח, היו ליצחק רבין תומכים מועטים לדרך הפוליטית שבה בחר ללכת. הסקרים ניבאו לו מפלה מוחצת מול בנימין נתניהו. גם היום אין לדרך הזאת מספיק תומכים וחבל שמורידים ערב זיכרון חשוב מאין כמוהו לרמה של עצרת בחירות
▪  ▪  ▪

"זו עצרת פוליטית שמציינת רצח פוליטי... הקהל שמגיע אליה מבקש להחיות את דרכו הפוליטית...", כך אמרה הגב' דליה רבין, בתו של יצחק רבין ז"ל, בכיכר רבין, בערב השנה האחת עשרה לרצח ראש ממשלת-ישראל יצחק רבין. בכך, דוחים המשפחה ומארגני העצרת מעליהם את כל מי שהתנגד ומתנגד לדרכו הפוליטית של יצחק רבין וממשיכי דרכו, ובכל זאת עדיין רואים ברצח ראש ממשלה בישראל אסון לאומי שפגע בכל עם-ישראל, תומכים ומתנגדים כאחד.
תקופה לא מבוטלת לפני הרצח, היו ליצחק רבין תומכים מועטים לדרך הפוליטית שבה בחר ללכת. הסקרים ניבאו לו מפלה מוחצת מול בנימין נתניהו. גם היום אין לדרך הזאת מספיק תומכים וחבל שמורידים ערב זיכרון חשוב מאין כמוהו לרמה של עצרת בחירות, עם שלטי בחירות, סיסמאות של בחירות, שלא לדבר על תשואות הקהל ההופכות את עצרת הזיכרון למעין פסטיבל בחירות.
זו היתה צריכה להיות עצרת זיכרון שאכן מציינת רצח פוליטי. הקהל שצריך להגיע אליה אמור להיות עמ ישראל על כל גווניו הפוליטיים. נידוי והחרמה של ציבורים המתנגדים "להחיות" את משנתו הפוליטית של יצחק רבין, אינם מועילים לאיש. מה גם שבלי צירופם של ציבורים אחרים איך תתרחב התמיכה בדרך הפוליטית אותה מבקשים המארגנים? אמירתה של הגב' דליה רבין, כי "הקהל שמגיע אליה מבקש להחיות את דרכו הפוליטית...", מוכיחה יותר מכל כי דרכו הפוליטית של יצחק רבין וממשיכי דרכו מתה, וכי בכוחם ועוצם ידם של משתתפי העצרת לקיים את תחיית המתים. חבל חבל חבל.
זה לא נכון למנוע מציבורים שונים בישראל להתייחס אל רצח רבין התייחסות ראויה לאיש ולתרומתו במשך כל חייו לעם-ישראל באשר הוא, ולמדינת-ישראל, כל עוד דעותיהם הפוליטיות אינן מיישרות קו עם משנה שלדעתם שגויה ובטעות נוראה יסודה. הקהל הזה מגורש מן העצרת וזכותו הטבעית להתאבל על ראש ממשלתו שנרצח ולהשתתף באזכרה מכובדת לכבודו נשללת ממנו. זה לא עושה שכל ולא מקרב את הבריות.
הגדיל לעשות הנואם המרכזי בעצרת, הסופר דויד גרוסמן, שבנו אורי ז"ל נפל חלל במלחמה האחרונה. הוא מנה אחת לאחת שורה ארוכה של טענות ומענות נגד הנהגת המדינה הצבאית והמדינית "החלולה" (מחיאות כפיים!), נגד אביגדור ליברמן "הפירומן" (מחיאות כפיים סוערות!!!) וציין את הדרכים בהם צריך לנקוט ראש הממשלה דהיום בפירוט רחב כל-כך שאינו משאיר מקום למחשבה הפשוטה שהדברים אינם כה פשוטים ואין מדובר כאן בסיפורת ממיתה ומחיה כרצונו של המחבר.
אין אני בא להגן כאן על התנהלותם של ההנהגה הצבאית או המדינית של מדינת ישראל. זה גם לא הזמן ולא המקום להזכיר את השחיתות הפושה בישראל בכל אתר ואתר. כמו כן אינני בא אפילו להרחיב דברים אודות התנשאותם של אנשים הפוסלים אנשים אחרים ואינם פוסלים אלא במומם. אני רק מבקש בכל לשון של בקשה מראש הממשלה אהוד אולמרט שלא להשיא עצות ספרותיות לדויד גרוסמן, וחס וחלילה שלא יעז לערוך את ספריו.

תאריך:  06/11/2006   |   עודכן:  06/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עצרת זיכרון פוליטית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
Grosman was right first and wrong to the end ל"ת
A M Roll  |  6/11/06 10:41
2
דודו,כל מילה בסלע
בובוש  |  6/11/06 14:48
3
מי באמת רצח את רבין? (קישורים) ל"ת
Wannalive  |  6/11/06 17:35
4
מי באמת רצח את רבין?
Wannalive  |  6/11/06 17:37
5
הטעות הגדולה של משפחת רבין.
א. זרח  |  6/11/06 19:00
6
אף אחד לא הכריח את כותב המאמר
רימה ותולעה  |  6/11/06 21:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון דהן
האם אכן קיים קשר בין כספי הסמים והנשק של גנרל נורייגה לבין נשיאת ביהמ"ש העליון, הגב' דורית ביניש?
עמוס שנער
אני פונה אל הציבור הדתי ואל הציבור ההומו-לסבי, כחילוני לשעבר, בעל תשובה המקורב לציבור החרדי ומכיר טוב את שתי העולמות
יהונתן דחוח-הלוי
ממשלת החמאס פתחה בקמפיין מדיני, החותר לשכנע את המערב ומדינות הליגה הערבית לקבל את עיקרון "הודנה" תמורת שטחים שיחליף את הנוסחה "שלום תמורת שטחים" - הצביעות של ממשלת החמאס כה רבה, שאין היא נרתעת מלבקש סעד מדיני וכלכלי ממדינות אירופה ובה בעת להטיף למהפכה איסלאמית עולמית שתביא לכיבוש אירופה ולמהפכה לאיסלאמית עולמית
יואב לוין
חוק הוא לא דבר עליון. מוסר הוא דבר עליון. מדינה שאין בה צדק לא שווה ולא ראוי להתייחס לחוקיה. מדוע הייאוש של העובדים בסדום הישראלית אף פעם לא נעשה יותר נוח על שביתת העובדים הארעיים בנתב"ג.
שלמה אידן
ישראל טועה בהתנהלותה המוסרנית. במקום לשלם בחיינו, חיי אזרחים וחיילים, כדי למנוע פגיעה בעם אויב הנלחם בנו ללא כל מעצורים - צריכים להחיל הפתגם העתיק: "עניי עירך קודמים". על כל קסאם המשוגר לעברנו למטרת רצח, צריכים להחריב בית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il