X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפשטנות של טוב מול רע והבימוי הסוחף מדי של בריאן סינגר, הופכים את הסרט החדש על ניסיון ההתנקשות בהיטלר למשהו שכדאי להקרין לתלמידים
▪  ▪  ▪
טום קרוז במבצע ואלקירי [צילום: עכבר העיר]

לא מספיק מצחיק. הדבר הראשון שמתחשק להגיד על "מבצע ואלקירי", הוא שכקומדיה הוא היה יכול להיות הרבה יותר מוצלח. למה שסרט על ניסיון התנקשות בהיטלר יהיה קומדיה, אתם שואלים בעודכם קוראים את המבקר שספק השתבשה דעתו?
ובכן, למה לא בעצם? טום קרוז, הכוכב הכבוי והמחורפן הכי גדול בהוליווד, בתפקיד קצין נאצי עם רטייה של פיראט ומצפון של שבט הצופים? טריילר עם כל-כך הרבה דמויות רציניות, חדורות שליחות אלוהית ומלאות חשיבות עצמית שכולנו יודעים ש(זהירות, ספויילר) לא יצליחו לחסל את הפיהרר? חומר משובח לקומדיה. וחוץ מזה, התוצאה לבטח תתעלה על שיעור ההיסטוריה, המעניין לכשעצמו, שביים בריאן סינגר.
ב-20 ביולי 1944 נערך ניסיון התנקשות בחייו של אדולף היטלר, מלווה בניסיון לתפוס את השלטון בגרמניה הנאצית. התכנון החל הרבה קודם-לכן, בידי פקידים וגנרלים שנאמנותם לפיהרר לא הייתה מוטלת בספק, לכאורה. במקום לכתוב את שמותיהם הארוכים בגרמנית, נגיד שמגלמים אותם קנת' בראנה, ביל ניי, טרנס סטמפ, המנסים לגייס גם את הגנרל פרום (טום ווילקינסון) למשימה.
האחראי על הקונספירציה הוא קולונל קלאוס פון שטאופנברג (קרוז), חייל מסור של גרמניה בצפון אפריקה שהקריב למען המולדת עין אחת, יד אחת וכמה אצבעות בזו השניה. דווקא כקיקלופ, הצליח פון שטאופנברג לראות בבירור רב יותר את הנזק שגורם המנהיג הבלתי מעורער לאמא פרוסיה ומצא בני ברית בדרגים הגבוהים. ודווקא כגידם, השכיל לשרטט הפיכה שקטה תוך שימוש בתוכנית המגרה לשעת חירום של היטלר עצמו - "מבצע ואלקירי".
אך בכדי שכוחות המילואים יוכלו לתפוס את השלטון בברלין ולקבל הוראות ממשלחת החירום של הקצינים, יש למחוק את האפשרות שהצבא יקבל הוראות גם מהמפקד העליון. כך החל פון שטאופנברג בתהליך התקרבות אל הרודן, בסופו יהיה מספיק קרוב אליו בכדי לפוצץ לו את הצורה.
"ואלקירי" הוא האחרון, נכון לעכשיו, בשורה של סרטים שנעשו על-פי האירוע ההיסטורי. המשותף לרוב האחרים, הוא הפקה פנים-גרמנית, כזו מיועדת לטלוויזיה בדרך-כלל. "ואלקירי" היה אמור להיות ההפקה ההוליוודית הגדולה שתטפל בנושא באופן שיגיע אל המוני אנשים. אבל משהו התפקשש בדרך. בעצם, יותר ממשהו.
צוות ההפקה, שצילם בגרמניה, נתקל בקשיים אינספור. מסתבר שהדת החדשה שהמקומיים לא מחבבים היא סיינטולוגיה, כך שגיבור לאומי שלהם המגולם בידי אחד הנציגים הבולטים שלה לא התקבל בברכה. גם לא הרעיון לנופף בדגלים ועליהם צלבי קרס, מבלי להודיע שמצולם שם סרט. סצינות שלמות נמחקו כיוון שהפילם לא טופל כראוי, ונאלצו להיות מצולמות מחדש. המפיק לא הצליח למצוא אתר לרוחו לצלם בו סצנה שאמורה להתרחש בצפון אפריקה, ניצבים נפצעו בתאונה משונה על הסט וכל אלה ועוד גרמו למועד יציאתו של הסרט להשתנות חמש פעמים בפחות משנה.
מלבד יחסי הציבור השליליים, שגם הם טובים לעסקים כידוע, התפתחו גם ציפיות מן הסרט שבו סינגר חוזר לשתף פעולה עם כריסטופר מקוורי, התסריטאי שכתב לו את "החשוד המיידי" עטור התהילה.
כבמאי, הוא יודע לסחוף לחלוטין את הקהל ולבנות סרט מתח כהלכה, עד כדי כך שהשאלות הברורות מאליהן צצות רק לאחר הצפייה. כמו למשל, האם ייתכן שהעבודה של סינגר על סרטי קומיקס בשנים האחרונות ("אקס-מן 1 ו-2", "סופרמן חוזר") גרמה לחלוקה הנוקשה בין טובים לרעים בסרט הנ"ל? הרי כבר למדנו מסרטים אחרים שתדמית הרוע המוחלט היא הצגה פשטנית של ההנהגה הגרמנית בימי המשטר הנאצית. והרי לא ייתכן שלכל הבוגדים ששירתו את היטלר בצייתנות במשך שנים ארוכות יש לב זהב שזרח לפתע פתאום בקיץ 44'. כך שלמרות אורכו הנאמד בשעתיים, "ואלקירי" יהיה שיעור מאלף עבור תלמידי בית ספר תיכון, בהגיעם לפרק הרלוונטי בתוכנית הלימודים. סרט גדול או חשוב לשאר האוכלוסיה הוא כבר לא יהיה. תשאלו בקופות.

פורסם במקור בעכבר העיר
תאריך:  02/02/2009   |   עודכן:  02/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ואלקירי: שיעור היסטוריה עם טום קרוז
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
המדד נפל ב-1%    זוהי הירידה השישית ברציפות    הצפי עמד על ירידה של 0.9% בלבד    ברבעון הרביעי כולו צנחה ההוצאה ב-8.9%
איציק וולף
אלוף (במיל.) עוזי דיין טוען כי השחיתות השלטונית מסכנת את הדמוקרטיה בישראל ותגרום להמשך הידרדרות אחוזי ההצבעה בשל הייאוש של האזרחים
איציק וולף
יו"ר מפלגת ישראל חזקה טוען כי בארסנל של שלטון החוק צריך להיות עונש מוות לרוצחים - לשם הגברת ההרתעה    קורא להטיל עונש מוות על הסב שרצח את הילדה רוז פיזם    "הממשלה קשה מול חמאס אך רכה מול משפחות אלפרון, אבוטבול ואברג'יל"
רותי אברהם
היועץ המשפטי בעמדה פרשנית "מרחיב" את חוק השבות: החוק חל גם על ילד גוי שאומץ בידי גוי    מזוז: אימוץ אינו המרת דת ואינו משנה זיקות ביולוגיות
עופר וולפסון
השלב הראשון ביישום החוק הסתיים ולזכאים ישולמו מענקים של 64 מיליון שקל    מ-2009 תורחב תחולת החוק לעצמאים באזורים המוגדרים וב-2010 לכל תושבי הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il