X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טבע עלתה ב-2.1% עשות אשקלון המשיכה גם היום לזנק והוסיפה 35% מכתשים אגן איבדה 5%
▪  ▪  ▪
סיום שלילי [צילום: לע"מ]

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל בירידות שערים, בדומה למגמה בבורסות אירופה. המדדים המובילים באירופה רשמו היום ירידות של יותר מ-2% בהובלת מניות הפיננסים והאנרגיה וזאת בשל החששות ליציבות המערכת הפיננסית במזרח אירופה והעמקת המיתון באירופה כולה.
מדד תל אביב 25 איבד 1.9% לרמה של 679 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד ב-1.4% לרמה של 620 נקודות. התל טק עלה ב-0.3%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.1 מיליארד שקלים.
במרכז תשומת הלב היום תגובת המשקיעים לדוחות השנתיים של חברת טבע, שפורסמו לפני תחילת המסחר. בשוק האג"ח החל היום בנק ישראל בקנייה ובמכירה של אג"ח ממשלתיות במטרה להוריד את הריבית לטווח ארוך.
היום יתחדש המסחר בוול סטריט לאחר הפסקת סוף שבוע ארוכה מהרגיל, בעקבות חופשה לרגל חג הנשיאים בארה"ב. החוזים העתידיים על המדדים המובילים מורים על ירידות שערים של עד 2.4% בפתיחת שבוע המסחר המקוצר, על-רקע חששות המשקיעים למגזר הרכב ולמגזר הבנקאות.
בנק ישראל החל לסחור היום באג"ח ממשלתיות. הבנק יפעל בשוק הפתוח ויבצע פעילות באג"ח ממשלתיות מסוגים שונים ולתקופות שונות לפידיון בשוק המשני. מטרת צעד זה היא להגדיל את הנזילות שתעמוד לרשות המוסדות הפיננסיים, העסקים ומשקי הבית ולהגביר את האפקטיוויות של המדיניות המוניטרית. בנק ישראל מנסה בצעד זה להוריד את הריבית לטווח הארוך.
במרכז תשומת הלב היום ניצבת יצרנית התרופות הישראלית טבע (2.1%, 18000.0). החברה פירסמה הבוקר את דוחותיה השנתיים לפיהם צמחו מכירותיה ברבעון הרביעי ב-11% לרמה של 2.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי בניכוי ההפרשה עלה ל-634 מיליון דולר או רווח נקי של 76 סנט למניה - 3 סנט מעל תחזיות האנלסיטים.
חברת ברוניצקי השקעות שבבעלות משפחת ברוניצקי, שיעבדה את כל אחזקתה באורמת תעשיות (-3.0%, 3042.0) (35.2%), לטובת בנק הפועלים. האחזקה של משפחת ברוניצקי משועבדת להבטחת פירעון הלוואה של 150 מיליון דולר שהיא קיבלה בדצמבר 2007 מבנק הפועלים לרכישת 7.6% ממניות החברה.
מנהל מחלקת המחקר באי.בי.אי, יובל זעירא, חתך היום את תחזית הרווח לכי"ל (-0.91%, 3250.0). הרווח של כי"ל לדעתו של זעירא יעמוד על 1.06 מיליארד דולר ב-2009 - חצי מהרמה החזויה ל-2008 אותה היא תסיים ברווח שיא אדיר של 2.2 מיליארד דולר. זעירא מסביר כי "בחודשים האחרונים שוק הדשנים קפוא והביקוש אליו ירד בחדות".
בלטה היום בירידות במדד תל אביב 25 מניית מכתשים אגן (-5.03%, 1510.0). החברה בוחנת בימים אלו דרכים להגביר את נוכחותה בשוק ההודי. מכתשים אגן, יצרנית חומרי ההדברה הגנריים הגדולה בעולם, מתעניינת בהודו כמקור לכושר ייצור ולכח אדם טוב במחיר נמוך יחסית, וכן כשוק יעד לשווק חומרי הדברה.
קבוצת שיכון ובינוי (-2.82%, 348.4) בוחנת אפשרות להקים תחנת כוח בטכנולוגיה תרמו-סולארית בנגב בהיקף של כ-100 מגה-וואט. הקמת תחנה בסדרי גודל שכאלה מוערכת כיום בהיקף של כ-350 מיליון דולר, ודרושה באישור מינהל מקרקעי ישראל.
ריטליקס (17.34%, 2930.0), המפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה לקמעונאים ולמפיצים ברחבי העולם, קיבלה הצעה לרכישת החברה תמורת 8 דולרים למניה, פרמיה של 32% על מחיר השוק ביום שישי בתום המסחר, שעמד על 6.04 דולרים למניה. המחיר המוצע משקף לחברה שווי של 160 מיליון דולר. ריטליקס הדואלית נסחרת בתל אביב לפי שווי שוק של 476 מיליון שקלים.
מטיס קפיטל (12.99%, 1041.0), שבשליטת אמנון ברזילי ומוני הראל, הגדילה את אחזקתה במניות חברת פטרו גרופ לאחר שרכשה 48.5% ממניות החברה אתמול. בכך הגדילה מטיס את אחזקתה בפטרו גרופ לכ-74%.
עשות אשקלון (35.0%, 540.0), שחתמה השבוע על הסכם מכירות בהיקף של כ-80 מיליון דולר, ממשיכה ברצף הזינוקים שלה השבוע לאחר שנסקה השבוע ב-390%. עשות חתמה על הסכם עם יצרן מנועים אמריקני מתחום התעופה לאספקת גלים למנועי סילון למשך כ-10 שנים החל מהשנה.
מנייה נוספת שבלטה היום בעליות, אם כי במחזור נמוך, היא אדוונטק (23.91%, 28.5). החברה, העוסקת בטכנולוגיית תוכנה ובפיתוח מערכות מידע, הפכה לשותף עסקי בכיר של SAP בישראל. באדוונטק מצפים להכנסות של כ-4 מיליון שקלים ב-2009 בתוצאה משיתוף הפעולה החדש.
סנפרוסט (-0.58%, 1700.0), החברה האם של מעדנות, פירסמה אמש הודעה לפיה העלויות באיסוף מוצרי מעדנות בעקבות החשש מהימצאות חיידקי ליסטריה במוצרי פיצה של מעדנות הסתכמו ב-25 מיליון שקלים. סנפרוסט ציינה כי לעלויות אלה "עתידה להיות השפעה מהותית על הדוחות הכספיים של החברה".

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  17/02/2009   |   עודכן:  17/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבורסה סיימה בירידות: ת"א 25 איבד 1.9%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
האופוזיציה בוונצואלה לא תערער על משאל העם שהסיר את ההגבלה על מספר הכהונות של הנשיא, אך טוענת שהושגו במימון ממשלתי
עופר וולפסון
הנתונים: ל-8 החודשים האחרונים ב-2008    תוצאה של המשבר בתעשיה    בענף המתכות קטנה הצריכה ב-6.5%    למרות זאת, הוצאות החשמל זינקו ב-23%
יפעת גדות
אנשים עם קרוב משפחה שחלה במלנומה, עלולים להיות בסיכון לפרקינסון    מרכיבים גנטים מסויימים משותפים לשני המצבים
נתן שבע
הרווח למניה ברבעון - 76 סנט למניה - 3 סנט מעל התחזית    החברה ייצרה תזרים של מיליארד דולר ברבעון    ההפסד ברבעון הכולל את ההפרשה בגין באר 688 מיליון דולר    מחקה את כמעט את כל תיק ההשקעות בגין אג"ח מובנות בסך של 247 מיליון דולר
משה ריינפלד
שרת החוץ קלינטון חתמה בטוקיו על הסכם שלפיו יועברו 8,000 נחתים המוצבים באי היפני לבסיסים האמריקניים באי גואם שבאוקיאנוס השקט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il