X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האנימטורים מאחורי "ואלס עם באשיר" הופתעו מההפסד באוסקר, אבל הם כבר מסתכלים קדימה
▪  ▪  ▪
מסתכלים קדימה [צילום: עכבר העיר]

לתוך אולם ההקרנה הקטן של "האוזן השלישית" בתל אביב נדחסו אתמול לפנות בוקר, כמה דקות לפני ההכרזה על הזוכה באוסקר לסרט הטוב ביותר בשפה זרה, צלמים רבים. האולם האפל הוצף לפתע בהבזקי פלאשים, והצלמים כיוונו את עדשותיהם אל הקהל המופתע - כמה עשרות אנשים, ברובם אנימטורים, מאיירים ואנשי צוות אחרים שעבדו על הסרט "ואלס עם באשיר", ורצו לצפות בטקס בצוותא.
אם כמה דקות לפני כן עוד ניתן היה להבחין בראשים שמוטים ובעיניים עצומות ומנומנמות בקהל, עכשיו כבר השתלטה על המקום ערנות שיא. עם כל שם של אחד המועמדים לפרס הסרט הזר הטוב ביותר שהוקרא באולם קודאק, נשמעו באולם התל אביבי כמה קריאות בוז עדינות. רק כאשר הכריזו על המועמד הישראלי, "ואלס עם באשיר", שני בקבוקי שמפניה שהמתינו בצד האולם, ערוכים לחגיגה, רעדו קלות בגלל שאגות השמחה. חברי כנופיית "ברידג'ט פולמן" שילבו אצבעות, הביטו בציפייה דרוכה במסך וקראו קריאות עידוד אחרונות. ואז, במפתיע, הכל נגמר.
"ואלס עם באשיר" היה המועמד הבכיר לפרס, וההערכות היו שהאיום העיקרי יגיע מכיוון צרפת עם "בין הקירות". אבל בהוליווד הכריזו שהסרט היפני "Departures" בבימוי יוג'ירו טקיטה, הוא הזוכה בפרס.
עיתון התעשיה של הוליווד, "וראייטי", הגדיד את ההפסד של "ואלס עם באשיר" כהפתעה הבולטת של טקס האוסקר. עם-זאת, ביפאן זכה הסרט להצלחה לא פחותה מזו של "ואלס עם באשיר" בארץ. בשבוע שעבר זכה ב-10 פרסים בטקס פרסי האקדמיה היפנית.
עם היוודע הבשורה בתל אביב הזדחלו בזה אחר זה חברי ה"כנופיה" אל מחוץ לאולם, שמוטים ומאוכזבים. רועי ניצן, האחראי על הרכבת התמונה (קומפוזינג) והאפקטים המיוחדים בסרט, נותר לשבת דקות ארוכות בכיסאו בפינת האולם. "איום ונורא", תיאר את תחושתו. "כשבאנו לפה היינו בטוחים שניקח את הפרס. חבל". גם נציגי הסרט בהוליווד התאכזבו. "היינו מאוד אופטימיים לפני הטקס", אמרה נטע הולצר, אחת האנימטוריות שעבדו על הסרט, שבאה עם משלחת היוצרים הישראלים ללוס אנג'לס, "לא דיברנו על זכייה, אבל הייתה לנו תחושה טובה. עכשיו כולם מאוד מאוכזבים, אבל לאט לאט מתרגלים".
בעוד היא מדברת, צוות היוצרים הבכיר של "באשיר" - התסריטאי והבמאי ארי פולמן, במאי האנימציה יוני גודמן, המעצב האמנותי דוד פולונסקי והמפיקה יעל נחליאלי - יוצא מאולם קודאק יחד עם כל הכוכבים הנוצצים של הוליווד. "אנחנו מאוכזבים, אבל נעבור את זה", אמר גודמן בשיחה טלפונית. "למרות השמועות שהסתובבו פה כל היום על זה שהיפני עומד לקחת את הפרס, דווקא נכנסנו לאולם בתחושה טובה. אבל בסוף לא זכינו, וזה בסדר".
גודמן סיפר כי השתייה שחילקו באולם סייעה לו ולחבריו לשמור על מצב רוח מרומם למרות ההפסד. "מי שהיה סקפטי לא צדק, דוד, האופטימיזם ניצח!", קרא גודמן, שנחשב לאופטימיסט הנצחי של החבורה, לעבר דוד פולונסקי, שהתגרה בו. "אז לא לקחנו את האוסקר, נכון, אבל הסרט הזה הגיע כל-כך רחוק יחסית למקום שבו הוא התחיל, שזה ממש לא נורא שלא זכינו. אני חושב שלארי (פולמן, במאי הסרט; נ"א) אפילו הוקל באיזשהו אופן, כי אם היינו זוכים, הוא היה צריך עכשיו כל היום להעניק המון ראיונות לתקשורת. אני בטוח שעד מחר כולנו כבר נהיה בסדר. עכשיו אנחנו הולכים לאיזו מסיבה של הקונסוליה, ואחר כך יאללה, מתחילים לעבוד על הסרט הבא".

פורסם במקור בעכבר העיר
תאריך:  24/02/2009   |   עודכן:  24/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתחילים לעבוד על הסרט הבא
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בסרט הבא יראו יהודי אופה מצות
עם דם ילד נוצרי  |  24/02/09 19:53
2
לדמיונו הפורה והתלוש של ה"יוצר
אחמד זיבי אורגינל  |  25/02/09 00:40
3
גם מעלילים וגם מתנשאים ולא מבי
קורן נאוה,טבריה  |  25/02/09 06:32
4
יוהרה, רהב וחוסר כבוד אנושי
מישהי  |  26/02/09 10:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המפקח הכללי של המשטרה סקר את הישגי המשטרה בשנת 2008    "רואים שינוי משמעותי בתמונת ארגוני הפשיעה"    "החקירות שזכו להד ציבורי מעידות על חוסן מערכת אכיפת החוק"
עופר וולפסון
משרד התמ"ת פרסם את רשימת תנאי הזכאות להחזר מן המעסיקים לשכר ותנאים סוציאליים    ההחזרים ימומנו בידי הממשלה
אופיר בר-זהר
תוכניתו של ליאור שליין הערב לא תועבר בשידור חי    מנכ"ל רשת: הערוצים המסחריים בישראל הפסידו בשנה האחרונה קרוב ל-150 מיליון שקל
עידו סולומון
העובדים בישראל לא יעבדו בימי ראשון    לעובדים נמסר שהכוונה היא לקיים את המתכונת לחודש    גורמים מסרו שככל הנראה מדובר בפיילוט שיורחב
גלית יצחק
במקום לעבור ניתוח בהרדמה מלאה, ד"ר רוני מוסקונה מציע להגדיל את החזה או הישבן באמצעות ג'ל המוזרק ישירות לאזור הרצוי    המחיר: 30-20 אלף שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il