X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המעביד אינו מתיר לי לצאת להפסקה מיוחדת בצהריים לצורכי תפילה, אלא דרש כי אתפלל בזמן ועל חשבון הפסקת הצהריים שלי. כיצד אוכל לתקוף החלטה זו?
▪  ▪  ▪

בית הדין הארצי לעבודה קבע זה מכבר ב-ע"ע (ארצי) שירות התעסוקה נ' שמואלי כהן (ניתן ביום 3.10.02), כי קיימת לכל אדם, בן כל דת, זכות בסיסית להתפלל לבוראו. ואמנם, המחוקק מצא לנכון לתקן את חוק שעות עבודה ומנוחה, תשי"א-1951, (ביום 25.6.00) כך שהוסף סעיף קטן (ד) לסעיף 20 לחוק והוא קובע לאמור:
"עובד רשאי להתפלל במהלך יום עבודתו בהתאם לדרישות דתו; זמן התפילה ייקבע במקום העבודה בהתאם לצרכי העבודה ואילוציה, ובהתחשב בדרישות דתו של העובד".
מטרתו של התיקון בהתאם לאמור בהצעת החוק הינה להבטיח את קיום הזכות הבסיסית של האדם לשמור על מצוות דתו ואמונתו, ולהקפיד על תפילה בזמנה גם במקום עבודתו. וראה זו שבחוק מחייבת איפוא את המעסיק לאפשר לעובד להתפלל במהלך העבודה.
עם זאת, כאמור בסעיף הנ"ל זמן התפילה יקבע במקום העבודה בהתאם לצורכי העבודה ואילוציה. לכאורה, נראה כי במצב זה יכול המעביד לדרוש מן העובד להתפלל בשעת הסעודה, בשל "אילוצי העבודה". ואולם, החוק מגדיר בסעיף קטן (א) הפסקה נפרדת למנוחה ולסעודה וקובע:
"יום עבודה של שש שעות ולמעלה, תופסק העבודה למנוחה ולסעודה ל-3/4 שעה לפחות, ובכלל זה תהיה הפסקה רצופה של חצי שעה לפחות; ביום שלפני המנוחה השבועית וביום שלפני חג ההפסקה היא של חצי שעה לפחות."
מכאן שמדובר בשתי זכויות נפרדות, ומשמעות דרישתו הנ"ל של המעביד הינה ויתור על אחת מהן, שכן אם מנצל העובד את ההפסקה לסעודה, לא נותר לו זמן לתפילה ולהפך. כאן, שדרישה זו של המעביד איננה תואמת את דרישות החוק.
עוד יצוין בעניין זה, כי זמן התפילה אינו נחשב לחלק מ"שעות העבודה" עבורן מגיע לעובד שכר. "שעות עבודה" מוגדרות בחוק שעות עבודה ומנוחה כדלקמן:
"זמן שבו עומד העובד לרשות העבודה, לרבות הפסקות קצרות ומוסכמות הניתנות לעובד להחלפת כוח ואוויר, חוץ מהפסקות על-פי סעיף 20"
היות שכאמור ההפסקה לצורכי תפילה מוסדרת בסעיף 20(ד) לחוק, זמן התפילה אינו נכלל במסגרת הגדרת המושג "שעות עבודה". לומר, הגם שהחוק מתיר לעובד להפסיק עבודתו לשם תפילה, אין הוא קובע כל חובה המוטלת על המעביד לשלם שכר עבור זמן זה.

תאריך:  10/12/2006   |   עודכן:  10/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
סליחה, יהודה. מתבקש כאן תיקון. סליחה, מתחייב תיקון. אני מבקש את רשותך לגעת בקודש הקודשים שלך - השראתך - ולשנות את המלים. זה שינוי שהמציאות מחייבת לעשותו. כאן ועכשיו. לאחר הרצח הנורא, סליחה שאין לי מילה אחרת לתאר אותו. נורא
אמילי לנדאו
על-פי דיווחים עדכניים, שש מדינות נוספות במזרח התיכון שוקלות לפתח תוכניות גרעין - הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (IAEA)נקבה בשמותיהן של אלג'יריה, מצרים, מרוקו וערב הסעודית, וציינה כי תוניס ואיחוד הנסיכויות הערביות גילו אף הן עניין בנושא - מה שמעורר את החשש שהסיכון יהפוך למציאות
עו"ד מלי פולישוק-בלוך
שעה וחצי לקח לראש הממשלה בפגישתו עם העיתונאים כדי להגיע לחקר האמת. והאמת המרה היא כי בן סימון, העיתונאי הרגיש של הארץ, אליבא דה-אולמרט, לוקה בדיכאון. וזה שורש הרע, בזה צריך לטפל, כה אמר ראש ממשלת ישראל בפני קהל ועדה
יהונתן דחוח-הלוי
ביקור ראש ממשלת החמאס באירן בשבוע שעבר מיקד את תשומת הלב הבינלאומית בברית האסטרטגית בין חמאס לטהרן - במדיניותה כלפי אירן השיעית מבכרת החמאס לכרות "ברית עם השטן" בשביל רווחים בטווח הקצר תוך גרימת סיכון ממשי לעוצמתו וחוזקו של העולם המוסלמי הסוני לו היא משתייכת.
אליקים העצני
אהוד אולמרט בחר לו את קברו של בן-גוריון כדי לבשר למשפחות השכולות שהוא מתכוון לשחרר מאות מרוצחי יקיריהן, לעם ישראל שהוא מתעתד לגזול ממנו את ארץ התנ"ך ולמסור לאויביו, ולמאות אלפי מתנחלים שהוא זומם להופכם לחסרי בית וחסרי פרנסה, בדומה למה שעולל מורו ורבו שרון ל-10,000 נפש מחבריהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il