X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא ארצות הברית התארח בתוכנית הבידור של ג'י לנו ודיבר רוב הזמן על הכלכלה זו הפעם הראשונה שבה מופיע נשיא מכהן בתוכנית הבידור
▪  ▪  ▪
אובמה אצל ג'יי לנו [צילום: AP]

נשיא ארה"ב,ברק אובמה, רשם אמש (חמישי) עוד הישג היסטורי, כשהפך לנשיא המכהן הראשון להופיע בתוכנית הבידור של ג'יי לנו. במהלך ביקורו בקליפורניה מוכת המשבר הכלכלי (שיעור המובטלים בה הגיע בינואר ל-10.1%), הוא הסכים לקפוץ לאולפני התוכנית "טונייט שואו", ומשך אש של מבקרים שטענו שהוא טשטש את הגבולות בין הפוליטיקה לבידור ועוסק בראיונות לקומיקאים במקום לטפל במשבר הכלכלי. אובמה אמר להגנתו, שהוא יכול לעשות כמה דברים במקביל, ואילו דובר הבית הלבן רוברט גיבס הסביר בתדרוך לעיתונאים ש"אנו לא רואים בזה הזדמנות לחשוף את חוש ההומור של הנשיא, אלא להעביר מסר על המצב הכלכלי".
בתוכנית עצמה אובמה התקבל בתשואות וצרחות, אך למרות שג'יי לנו ניסה לשמור על הפורמט והתחיל את תוכניתו כרגיל בסטנד-אפ - אובמה נשאר נאמן להבטחתו ודיבר רוב הזמן על הכלכלה. אך הקהל הנלהב מחא כפיים והתפקע מצחוק גם כשהתשובות לא היו קרובות למשעשעות.
אובמה התלונן על האבטחה החמורה שלו: "דוגמא של החיים בבועה - כשנחתנו אתמול במתחם הירידים, שאלתי אם אפשר ללכת לשם ברגל. והשירות החשאי אומר, לא, אדוני". ניסיתי לחשב, מה זה ? הליכה של חמש דקות? "לא, אדוני, מצטערים", צחק אובמה "בדרך חזרה הם נתנו לי ללכת ברגל, אבל אתם יודעים, הרופא מאחורי עם דפיברילטור. מישל צוחקת על איך שהשיירה שלנו נראית ? יש לנו אמבולנס, קרון מאסף, מזחלת כלבים, צוללת...".
בהמשך אובמה השווה את וואשינגטון ל"אמריקן איידול", כשדיבר על כמה מהר הציבור שופט את הממשל בן 59 ימים בלבד. "לכולם יש דעה, אבל זה מה שקורה בדמוקרטיה. אבל אני חושב שהאמריקנים מבינים שלקח לנו זמן להגיע לבלגאן הזה, וגם ייקח לנו זמן לצאת מזה".
לנו הקניט את אובמה בטענה שלפי שפת הגוף שלו, הוא נראה עצבני בגלל הבונוסים השמנים ששולמו לבכירי חברת "איי-איי-ג'י" שקיבלה כספים מהתקציב הפדרלי לצורך "הצלתה מקריסה". "הלם זו המילה", אמר אובמה. הוא הסביר, שזה היה הדבר הנכון לעשות בכדי להציל את החברה, אך הוסיף כי "השאלה היא איזה אדם שפוי, כשהחברה שלך פושטת רגל, מחליט לשלם בונוסים? אבל למען ההגינות, אני חושב שהם עשו את החישוב שלפי החוזה, אם הם לא היו משלמים באופו מיידי, אחר כך היו דורשים מהם תשלום גבוה פי שלושה. מבחינה משפטית, הם עשו חישוב שאינו בהכרח מוטעה. אבל יש לזה גם אספקט מוסרי ואתי. והדבר הכי חשוב הוא לשים מנגנוני רגולציה כדי למנוע מחברות כמו איי-איי-ג'י להחזיק את כולנו בתור בני ערובה".
"כשאתה קונה טוסטר והוא מתפוצץ לך בפנים, יש חוק שאומר שהטוסטרים צריכים להיות בטוחים", אמר. "אבל כשאתה מקבל כרטיס אשראי, או לוקח משכנתא - אין חוק שאומר שאם זה מתפוצץ לך בפרצוף, שאיכשהו תהיה מוגן. אנחנו רוצים שאנשים יצליחו ויעשו רווחים, והבנקים קריטיים לכלכלה שלנו ואנחנו רוצים שהאשראי יזרום שוב. אבל אנחנו רק רוצים לוודא שיש מספיק שכל ישר רגולטורי כדי שלא ינצלו משלמי מסים מן השורה. כשאני הייתי ילד, הבנקים היו מלווים לך כספים שתחזיר אותם. עכשיו הם מלווים לך כספים כך שאתה לא יכול להחזיר אותם".
אובמה הגן על שר האוצר שלו טימוטי גייט'נר שנתקל לאחרונה אף בקריאות להתפטר. "הוא בחור חכם, רגוע ויציב", אמר אובמה. "אני לא חושב שאנשים מבינים לגמרי איזו משימה נחתה עליו. לבחור הזה יש לא רק משבר בענף הבנקאי, יש לו מיתון הכי גרוע מאז השפל הגדול, תעשיית הרכבים על סף התמוטטות. הוא צריך להתמודד אתי ועם הקונגרס. הוא מבין שהוא במושב לוהט, אבל אני חושב שהוא עושה את הצעדים הנכונים והכלכלה שלנו תתחיל לנוע שוב". אובמה גם ניסה להרגיע את האמריקנים ש"אין צורך להחביא כסף במזרנים".
אובמה, שבדק במהלך ביקורו חידושים בתעשיית הרכב, רכבים חשמליים, אמר שהוא מאמין שבפוטנציאל רכבים יוכלו בסופו של דבר לנסוע 150 מייל פר גאלון של דלק ? והבטיח להשקיע מיליארדים בפיתוח החידושים בתחום.
אובמה גם סיפר קצת על החוויות בבית הלבן, איך התקדם בבואולינג באולם הבואולינג הפרטי - וכשנשאל, עד כמה זה "קול" לטוס באייר פורס 1, המטוס הנשיאותי, השיב שזה "די קול", אבל הוסיף שהבנות שלו פחות מתרשמות מזה ממנו. לסיכום, לנו שאל את הנשיא, מתי סוף סוף יגיע לבית הלבן הכלב שהובטח לבנותיו, מאליה וסשה.
"תראה, זה וואשינגטון. זו הייתה הבטחת בחירות", אמר אובמה, וחייך: "אני צוחק אתך. הכלב יהיה שם בקרוב. כשאני חוזר מפסגת נאט"ו, הכלב יהיה שם. אתה יודע, אומרים שאם אתה רוצה חבר בוואשינגטון, תביא כלב", אמר הנשיא.
"תודה, אדוני הנשיא. אני חייב להודות, זה היה אחד הלילות היפים בחיי", סיכם לנו את הערב.

תאריך:  20/03/2009   |   עודכן:  20/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה: פושט רגל שפוי משלם בונוסים?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
פושט-רגל לא שפוי משלם בונוסים ל"ת
זו התשובה לאובמה  |  20/03/09 12:36
2
שולמן ישלם
עודד ב  |  20/03/09 14:28
3
תתפלא, גם בנורטל משלמים
ש. עליון  |  20/03/09 22:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם גביזון
תשואות האג"ח של מכתשים ירדו מ-8%-9% בנובמבר 2008 ל-3%-5% כיום
איציק וולף
השרה יולי תמיר מזהירה כי אם מפלגת העבודה תיכנס לממשלת נתניהו היא תימחק מהמפה הפוליטית    המזכ"ל כבל והיו"ר ברק סיכמו שההצבעה תהיה חשאית
לירון בכר
4:6, 6:7 לישראלי ושותפו מול מארי והאצ'ינס. יחידים: פדרר-מארי בחצי
איציק וולף, מאיה שני
הגנרל עלי רזא עסכרי, שנעלם לאחר שערק למערב, היה זה שגילה לישראל ולארצות הברית על מתקן הגרעין שבונה סוריה    ציין שהכור נבנה בטכנולוגיה צפון-קוריאנית ובמימון אירני
מאיה שני
חוקרת ישראלית טוענת כי מגילות ים המלח לא נכתבו על-ידי האיסיים, אם הייתה כת שכזו בכלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il